פורסם 2010 במרץ 3115 שנים אוי, האירוניה...."ויהיו בני ישראל במדבר, וימצאו איש מקושש עצים ביום השבת ... ויאמר יהוה אל משה: מות יומת האיש, רגום אותו באבנים כל העדה מחוץ למחנה. ויוציאו אותו כל העדה אל מחוץ למחנה וירגמו אותו באבנים וימות, כאשר צוה יהוה את משה." -- במדבר, פרק ט"ו, פסוקים ל"ב-ל"והיו כמה מקרים בודדים בתנ"ך של הוצאה להורג. המקושש, המקלל ומהשמו שמעל בחרם.אבל זה היה מאוד נדיר, ויש אומרים שחוץ ממקרים אלו כמעט ולא הרגו.בוא נגיד את זה- אם סנהדרין הורגת מישהו פעם ב70 שנה היא נקראת רצחנית. (וזה לפי הגרסא המקילה)
פורסם 2010 במרץ 3115 שנים אז נוסיף לזה שמעלי.עונשי המיתה שבתורה מדובר רק באופן זה: שהיו שם שני בני אדם לפני שהוא עבר את העבירה, והם אמרו לו באופן ברור דע לך שדבר זה שאתה מתכוון לעשות אסרה התורה [ כאן הם צריכים לצטט את הפסק במדוייק ],והתורה מענישה על כך סקילה, [ הם חייבים לפרט את העונש המדוייק ] , ורק אם החוטא מקבל את ההתראה, דהיינו עונה להם אני יודע ואני עושה את המעשה על דעת כן, שיסקלו אותי, ואחר כך הוא חוטא, רק באופן כזה אפשר להעניש בעונשי המיתה הכתובים בתורה.אחד מגדולי התנאים אמר שאילו הוא היה בסנהדרין לא היה אדם נהרג מעולם, כי ההלכה היא שיש להרבות בחקירות ודרישות בכדי לפסול את העדים ולהטיל פגמים בעדותם, כמו שמה שיחקרו אותם על כל הדברים הצדדיים, כמו אם הם זוכרים את צבע הבגד שהיה לובש החוטא, ואם תהיה הכחשה בין העדים נפסלת העדות.וכל זה כמו שצויין לעיל , אחרי שהחוטא הפקיר עצמו למיתה, ואמר שהוא עושה את החטא על מנת שיסקלו אותו. כך שאחרי כל הנ"ל ברור שעונשי התורה היו נדירים ביותר, וכמעט שניתן לקבוע שמדובר יותר בהרתעה מאשר עונש מעשי......................לפי הסקר די שומרים פה על אכילת חמץ בפסח, אני חשבתי המצב יהיה גרוע יותר באתר כאן.
פורסם 2010 במרץ 3115 שנים היו כמה מקרים בודדים שתועדו בתנ"ך של הוצאה להורג. המקושש, המקלל ומהשמו שמעל בחרם.אבל זה היה מאוד נדיר, ויש אומרים שחוץ ממקרים אלו כמעט ולא הרגו.בוא נגיד את זה- אם סנהדרין הורגת מישהו פעם ב70 שנה היא נקראת רצחנית. (וזה לפי הגרסא המקילה) מחוץ לתנ"ך כל שבת היו רואים אבנים מתעופפות...
פורסם 2010 במרץ 3115 שנים האמת היא שהחרדים לא רואים בזריקת אבנים אטרקציה,זה נובע מכאב.בתור אחד שבא מהעולם החילוני וחזר בתשובה,אני יכול להגיד לכם שכואב לי לראות בן אדם שזורק ז*ן על הדת.את הדת שלנו לא המציאו היום ולא אתמול,היא כבר קיימת 3300 שנה,מאז מעמד הר סיני.התורה הראשונה והיחידה היא שלנו,העם היהודי !אז יש לכם זכות שאתם זוכים לקיים את המצווה של אכילת מצה במשך שבוע.אם אין לכם כח לסבול אז זאת בעיה אצלכם באופי..בתקופת הצבא אכלנו רק לוף בשטח במשך שבועיים,ולאחר מכן היינו צריכים לסיים את כל המלאי שנשאר במחסן,משהו כמו עוד שבועיים של לוף מחורבן.והכי מצחיק ששבוע שלם שבעתי מלוף ומצה :-Xחג שמח
פורסם 2010 במרץ 3115 שנים האמת היא שהחרדים לא רואים בזריקת אבנים אטרקציה,זה נובע מכאב.בתור אחד שבא מהעולם החילוני וחזר בתשובה,אני יכול להגיד לכם שכואב לי לראות בן אדם שזורק ז*ן על הדת.לי כואב לראות אנשים חיים כמו בימי הביניים, ומביאים ילדים למציאות עגומה שכזו. זה אומר שאני צריך לזרוק עליהם אבנים?
פורסם 2010 במרץ 3115 שנים ואתם עוד קוראים לעצמכם יהודים?? לא. היהדות מתעקשת שאני יהודי. את הדת שלנו לא המציאו היום ולא אתמול,היא כבר קיימת 3300 שנה,מאז מעמד הר סיני.התורה הראשונה והיחידה היא שלנו,העם היהודי ! שלכם, לא שלי. למה אני כבן אדם וכאזרח צריך לסבול מהדת הפרימטיבית הזאת?
פורסם 2010 במרץ 3115 שנים אני מאוד נהנה מזה.כולם שותים הרבה יין (אני גם מביא כמה בקבוקים של יין משובח וטעים בשבילי ואורחים אחרים שאינם סובלים יין מתוק או זול), ותוך כדי אני ממטיר הרבה בדיחות ועקיצות מוסוות שחלק מהיושבים אינם מבינים וחלק אחר מתענג עליהם.תענוג צרוף...אני גם עושה שימוש בערב הזה כדי לחגוג את יציאת מצריים הפרטית שלי מעבדות לחירות כאדם חילוני.אני מתנגד בעקשנות לחבישת כיפה בשולחן ומבחינתי פרעה הוא כל מי שיש לו בעיה עם זה ומקשיח את ליבו.בשיא הכנות ליל הסדר זה האירוע המשפחתי הכי מהנה מכל החגים אם רק יש את ההרכב הנכון של האנשים.במקרה שלי זה חצי חילונים וחצי דתיים (כולם שתויים היטב), המתכון המושלם לחגיגה אמיתית.מחזק את התגובה.. קצת ארוחה משפחתית מנסים לקרוא את כל ההגדה אך כמובן נשברים באמצע ופונים לאוכל המגווןכמובן שמתפתח קרב בן האימא לבין שאר הבשלניות/בשלנים על האוכל. בעניין הסכו''ם והכלי בישול מנסים להפריד עם כלים מיוחדים לפסח אבל לא נראה לי שזה כל כך משנה, ולא לא ראיתי את אימא שלי מרתיחה סירים, ואפשר להסתדר שבוע בלי לחם יש מספיק תחליפיפ.
פורסם 2010 במרץ 3115 שנים לחרדים שזורקים אבנים בשבת?כן אני יודע שהוא התכווון לזה, פשוט כבר נימאס מכל הדבר הזה.בכל אכלוסיה יש את הפסולת, ואצל החרדים מחפשים בנרות, ואז עושים הכללה על כולם.כל חרדי ממוצע יודע שזה אסור אפילו ביום חול [הרי זה יכול לפצוע אדם] אבל כמו שכתבתי תמיד היו את הברברים שיעשו את זה.אבל מדוע אני יודע להבדיל בין ציבור שלם לבין אותם ברברים וזה בכל אכלוסיה גם ערבית.ל"sniper434 "אני מציע לך לא לענות לחברה שפנו אלייך -אין להם תקנה.ואם אתה חוזר בתשובה שתדע שחז"ל קבעו אין להתווכח עם אפיקורוס יהודיא. זה יגרום לו ליותר זלזול בדת וברבנים. [בדקתי את זה והם צדקו ]ב. ממלא זה לא ישנה אצלו כלום. [ כנ"ל ]עכשיו אני עוצר את זה ,מי שרוצה לדבר בעניין של פסח מוזמן.
פורסם 2010 במרץ 3115 שנים peace and love kidsבכל מקרה, למישהו יש רעיון ייחודי לשינוי למצה-בריי? רכיב מיוחד, משהו?
פורסם 2010 במרץ 3115 שנים אעעעעעעע אני אוהב את חג הפסח, אבל המצות האלו זה משהו מטורף. או שאתה לא מחרבן שבועיים, או שאתה שופך מנוע במכה אחת כאילו עשית החלפת שמן...בא לי למות לפעמים. אני מנסה לשמור כמה שיותר, אבל אתמול עשיתי את הטעות הראשונה ושתיתי SCAPA (נשבע זה היה בטעות, ואני עוד ברמן! איזו בושה) אבל אןי כמו מצה עם שוקולד
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.