מה ההבדל בין כל סוגי שפות C ? - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה ההבדל בין כל סוגי שפות C ?


eliil1

Recommended Posts

למדתי בתיכון שפת C שנקראת TurboC , או שהקומפיילר נקרא ככה..

בכל מקרה, זה נחשב #C ,C++ ...?

מה ההבדל בין כל אלה? אם למדתי על #C , אז אני לא אוכל לעבוד ל C++ ,זה פקודות שונות לגמרי או מה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, תבדיל בין שפה לקומפיילר. קומפיילר זה פשוט התוכנה שהופכת את הקוד שאתה כותב בשפה מסויימת לשפה אחרת (בד"כ שפת מכונה שהמחשב יכול לקרוא).

לדוגמה, TurboC זה קומפיילר (וסביבת פיתוח) של שפת C. יש עוד הרבה קומפיילרים אחרים, כמו gcc ו-icc.

יש שלוש שפות שונות עם האות C בשם שלהן - ++C,C, ו-#C

C היא השפה הישנה מביניהן, שפותחה בתחילת שנות השבעים.

++C היא "שדרוג" של C, שפותחה בתחילת שנות השמונים, שההבדל העיקרי ביניהן הוא ש-++C היא שפה מונחית עצמים. הבסיס התחבירי של ++C (כלומר איך מגדירים משתנים, לולאות וכו') כמעט זהה לזה של C, אבל יש בה עוד כל מיני יכולות. היא תומכת לאחור ברוב המקרים, כלומר כמעט כל קוד שנכתב ב-C הוא קוד תקני ב-++C (לדוגמה גם ב-++C אפשר להשתמש ב-scanf ו-printf, אבל עדיף להשתמש ב-cin ו-cout).

ל-#C אין באמת קשר לשתי השפות הנ"ל. זו שפה שפותחה ע"י לפני בערך 10 שנים, שהתחביר שלה מזכיר קצת את ++C, אבל שם הדמיון מסתיים. באופן מעשי היא הרבה יותר דומה ל-Java.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה . זאת התשובה שחיפשתי [=

שמתי לב שהרבה חברות מחפשות אנשי תוכנה בC ובJAVA ,והמשרות מתחלקות באופן שווה, לא שמתי לב שיש העדפה לשפה מסויימת. מה ההבדל בין שתי השפות, ומתי יש העדפה לC ולהפך?

והאם אפשר חלק מתוכנה אחת בC וחלק אחר בJAVA, או שתוכנה יכולה להיכתב רק בשפת תכנות אחת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תוכנה יכולה להיכתב בהרבה שפות תכנות, כאשר כל רכיב נכתב בשפה אחרת. הבעיה היחידה היא אינטגרציה. יש שפות שקל להתממשק איתן לשפות אחרות (לדוגמה, לתכנית בג'אווה או #C קל מאוד להתממשק עם תוכנית ב-++C) ויש כאלה שלא.

תעשה קצת חיפוש בפורום (משהו כמו "איזו שפה ללמוד" וכד'), כי השאלה נשאלה הרבה פעמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי תודה ;)

אה אגב, שפות של , PHP וLAMP וכל אלה, אין קשר ביניהם לשפות התכנות נכון? זה פשוט שיטת כתיבה בHTML ? יצירת אתר ועריכה ?

נגיד ואני רוצה ליצור אתר כמו..STICKAM (מן פייסבוק אבל עם אפשרות לשיחות בין אנשים וסטרימינג בזמן אמת) למשל, או דברים דומים , יש צורך לדעת גם שפת תכנות כמו C או ג'אבה או רק שפות PHP וכו'..?

ושאלה אחרונה, מישהו כיום משתמש באסמבלר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, תבדיל: HTML אינה שפת תכנות. HTML היא שפה לעיצוב של עמודי .

PHP לעומת זאת היא שפת תכנות לאתרי . אתר שבנוי ב-PHP הוא בעצם תוכנה לכל דבר, שבמקום לשבת אצלך על המחשב היא יושבת על שרת , ובמקום לקלוט קלט מהמקלדת ולהדפיס קלט למסך, ה"קלט" שלה זה הבקשות שהדפדפן שלך שולח לשרת, וה"פלט" שלה זה דפי HTML שנוצרים באופן דינמי.

כמובן, זה לא היה נוח במיוחד אם היית צריך בעצמך ליצור את דפי ה-HTML (נניח, לעשות בעצמך ("<printf("<html) אז השפה בנויה ככה שהיא משולבת עם HTML - כלומר, אתה בונה דף HTML ובתוכו מכניס קטעים של PHP.

דוגמה יותר טובה היא ASP.NET - זו שפת תכנות לאתרי (כמו PHP) שבנויה על #C. כלומר, השפה שבה אתה כותב היא בדיוק #C, ואפילו אפשר להתממשק בה עם רכיבים רגילים לחלוטין שנכתבו ב-#C, אבל אתה משלב אותה בתוך דפי HTML כמו שעושים עם PHP.

בשביל ללמוד PHP צריך רק ללמוד HTML, כי היא מבוססת עליה. אבל בד"כ אין צורך ללמוד שום שפה בשביל להתחיל ללמוד שפה אחרת. צריך לזכור ששפה היא רק כלי ואמצעי לימוד - אתה לא לומד C בתיכון כדי לדעת C, אתה לומד C כדי לדעת לתכנת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי.. את הרעיון הכללי, פשוט להבין עד הסוף מה זה PHP וHTML קשה לי כי לעומת C ואסמבלי אני בחיים לא עבדתי עם זה ולא השתמשתי בזה

חשבתי לנצל את החופש עכשיו כדי להתחיל ללמוד ברמה נורמלית ולא של תיכון שפה מסויימת . רק צריך קודם להתקיןמערכת הפעלה 32 ביט ,כי עכשיו אני על 64 ושפות תכנות הן 16 ביט אז .. =\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי הרבה דיונים עכשיו פה בפורום , כמו שאמרת אכן היו מלא דיונים על איזה שפת תכנות ללמוד וכ' (ממש מלא =S )

אז הגעתי עכשיו למסקנה אולי כדאי ללמוד תחילה PYTHON, לפי מה שהבנתי היא די קלה אך מאוד שימושית . השאלה היא האם יהיה לי קל יותר אח"כ לעבור לC , או שעדיף ללמוד C ואז PYTHON ? או שאין שום קשר ביניהם גם ככה ?

חח אגב, למה הכוונה במשפט השני פה :

http://www.python.org/dev/why/

Why would you want to work on the Python interpreter?

You enjoy hacking on sizable software systems in general, or perhaps language interpreters in particular.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...