את'לון קורא לכל בעלי הA7V133. הכנסו בבקשה למשרד שלי... - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

את'לון קורא לכל בעלי הA7V133. הכנסו בבקשה למשרד שלי...


אורח athlon

Recommended Posts

אורח athlon

אני מצטער שלא הערכתי נכונה את אפשרויות האוברקלוקינג של הלוח הזה. לקח לי לילה שלם להבין מספר דברים לגבי הלוח הזה והיכולת להמהיר את מהירות האפיק שלו. מה שגיליתי עדיין לא הופך אותו למתחרה ראוי ללוח המקביל של , אבל עדיין פותח אפשרויות רבות לאוברקלוק גבוהה ויציב למהירות האפיק של הלוח הזה. מי שדיבר איתי במפגש וגם עוקב אופן די קבוע אחר ההודעות שלי בוודאי ראה שאני ביקרתי את הלוחות של אסוס על חוסר יכולת האוברקלוקיות שלהם, בעיקר כשזה נוגע למהירות האפיק. הגורם העיקרי לטענות שלי היה שניתן לשלוט רק על המתח ללוח הזה(VIO) בצורה מאוד מוגבלת, לפי הטבלאות הרישמיות: 3.3 או 3.45 או מצב TEST MODE, שמשום מה רק עכשיו קפץ לי בצורה בולטת מול העיניים והתחלתי לתהות על קנקנו.

ההבזק הגיע בסביבות 4 לפנות בוקר(תמיד אמרתי שהמח שלי רק מתחיל לתפקד אחרי חצות), החלטתי להסתכל בחוברת של הלוח ולחרוש אותה עד שאני אמצא מה הג'מפר הזה בדיוק עושה וזה היה כרוך בקריאה של כמעט כל החוברת. לא מצאתי שום מידע שיכול לספק לי מידע. התחלתי לבהות סתם על דברים בחדר שלי ותפאום ראיתי את הקופסא של הDVD ונזכרתי שגם לו אסוס שמו איזה TEST JUMPER שמאפשר להפוך אותו למולטי-איזורי בשניות. אז הגעתי למסקנה שיכול מאוד להיות שהזזת הג'מפר תאפשר שינוי הVIO באופן חופשי דרך הביוס, כי הם לא ציינו מה הג'מפר הזה עושה, וגם עכשיו אני חושד באסוס שהם מנסים להסתיר את העובדה שהם מייצרים לוחות שמאפשרים אוברקלוקינג. על כל פנים, אמרתי ננסה מה יכול לקרות. אני נכנס לBIOS, נאדה! כלום, גורנישט אין אפילו זכר לאפשרות הזאתי. בסיידר, אני נכנס לראות את הHARDWARE MONITOR לראות אם זה שינה משהו בלוח, והפלא ופלא: VIO של 3.7!!! סוף סוף...

בשלב הזה הגעתי למסקנה שללוח הזה יש שלוש אפשרויות בג'מפר הVIO(שנמצא מעל הסלוטים של הSDRAM):

כשהוא סוגר את פינים 1-2 הוא נותן 3.3(למרות שרשום בלוח אחרת כל לוח ירוץ יציב בהגדרה הזאתי)

כשהוא סוגר את פינים 2-3 הוא נותן 3.45 <- אני יודע שאסוס טוענים שזו אמורה להיות ברירת המחדל, אבל זה לא, כי מדובר בנתן מתח גבוה מדי במידה ולא ממהירים את מהירות האפיק, אבל כמובן שאסוס רוצים ללכת על הצד הבטוח ביותר, כי הם שמים את כל הלוחות שלהם מגה"צ אחד יותר ממה שהמשתמשים מגדירים אותם(100 אצלהם זה 101 ו133 אצלהם זה 134), ואת זה הם עושים כדי לקבל תוצאות גבוהות יותר בבנצ'מארקים.

כשהוא סוגר את פינים 3-4 הוא נמצא על מצב TEST MODE לפי החוברת של אסוס, אבל מבחינה מעשית הוא נותן 3.7 ללוח, דבר שמאפשר המהרה של עד ל150 מגה"צ במקרים מסויימים.

כמובן, שבתור אוברקלוקר מושבע, שמנסה למצא פיטשרים של לוח של בלוח של ASUS התחלתי לחשוב על קומבינאציות נוספות שיכולות לאפשר את זה. בתור אחד שאהב לשבור מסגרות, כשראיתי שאין יותר אפשרויות ע"י סגירת 2 פינים באותו הזמן, התחלתי לחשוב מה קורה אם סוגרים שלושה פינים ביחד. בעניין הזה, החלטתי שלא לקחת סיכונים, נכנסתי לGOOGLE והתחלתי לחפש מידע על סגירת שלושה פינים בג'מפר הזה. מצאתי תוצאה מאוד מעניינת שהפנת אותי לVR-ZONE, שדיווחו על הצלחה בסגירת שלושה פינים של הג'מפר. המסקנה שלהם היית כדלקמן:

אם סוגרים את פנים 2-3-4 ביחד נתן לספק ללוח VIO של 1.9, שמבחינת תאורתית יכול להספיק עד למהירות אפיק של למעלה מ155, אבל אני לא חושב שחלקי החומרה האחרים(כמו כרטיסי PCI וAGP) יהיו מסוגלים לסבול מהירות כזאתי. אני גם לא ניסיתי את האפשרות הזאתי, כי לדעתי היא מוגזמת. גם בלוח של כשיש לי את האפשרות באופן רשמי אני לא מעיז לעבור את ה3.80 כי כל אפשרות מעבר לזה עלולה באמת להסב נזק ללוח.

זהו, אני יודע שזה די ארוך מה שכתבתי כאן ודי מתקרב לרמה של תור/מאמר. אני חושב שהמסקנה שלי כלפי מכל הסיפור היא שחבל מאוד שהם לא מדגישים יותר את אפשרויות האוברקלוקינג של הלוחות שלהם ודי מסתירים אותם מהלקוחות, שחלקים מהם לפחות עלולים לא לבחור בלוחות שלהם.אני מקווה שתמצאו את המדיע שסיפקתי כאן מועיל.

שלכם,

athlon.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"אבל מבחינה מעשית הוא נותן 3.7 ללוח, דבר שמאפשר של עד ל150 מגה"צ במקרים מסויימים."

אני לא יודע מה איתך אבל אני מריץ את המערכת שלי על FSB 150 בלי לשנות בכלל את המתח ואני משתמש ב A7V133-C...

אני ינסה להעלות את המתח ולראות אם אני יצליח להוציא מהמערכת שלי עוד כמה מגהרקצים טובים :)

דרך אגב - תודה על המידע! :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח athlon

על איזה TIMINGS הזכרון?

אתה גם יכול לראות שהאסוס פרוב מראה לך שהVIO שלך הוא משהו בסביבות ה3.5 ולא 3.45 שמוגדר בלוח, וזה כי ללוחות של יש אפשרות להתגמש טיפה עם המתחים כשהם רואים שהלוח/ההתקנים דורשים יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ע-נ-ק-!

העלתי את המתח ועכשיו MBM מראה שהוא 3.65...

מקודם המחשב לא היה עושה בכלל POST על FSB 154 ועכשיו אני בכלל על 155 והמחשב נראה יציב עד עכשיו.. אני רק יעשה עוד כמה בדיקות ויודיע פה מה קורה...

כשאמרת TIMINGS התכוונת ל CAS? אם כן אז אני מריץ את הזיכרון על CAS 222...

אני יראה מה הגבול שאני יכול להגיע עם המערכת שלי.. WISH ME LUCK! :)

-------

עריכה: OK ביינתים המחשב יציב על 155... אני ינסה להעלות עוד קצת...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוף :( אז המחשב לא יציב על 155...

לפעמים הוא עושה POST ולפעמים לא :\ אבל כשהוא עושה אז הווינדוס עולה כמו שצריך והכל...

אז הורדתי ל 154 והוא עושה POST כל פעם

בכל זאת הרווחתי מזה עוד מגה הרץ אחד! יחי ההבדל הקטן! ;D

ותודה לאתלון :-*

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח athlon

תבין 2-2-2 זה לא הגדרות CAS!!! רק אחד מהדברים האלה זה CAS, זה הולך בסדר הבא:

המספר הראשון(משמאל לימין) זה CAS

האמצעי זה RAS TO CAS

והאחרון זה RAS עד כמה שזכור לי.

וכשאני אמר TIMINGS אני מתכוון גם ל4K INTERLEAVE (אם אתה מאפשר אותו או לא) MA WAIT STATE וכו'...

אני לא חושב שיש את כל הדברים האלה בלוח של אסוס, אם אני זוכר נכון יש לך שם אפשרות לבחור NORMAL או OPTIMAL.

כשאתה מנסה לעבוד במהירויות אפיק גבוהות ואתה רואה שישנה חוסר יציבות בהגדרה מסויימת על-אף העלאת המתח, אתה צריך לנסות להוריד את הCAS LATENCY של הזכרון, דבר ראשון, ההגדרות האחרות לא כ"כ משנות(RAS וRAS TO CAS) ואז לעשות חשבון מה עדיף מהירות איטית יותר עם CAS 2(כי הגדרת הCAS היא הקריטית ביותר לביצועים) או המהירות הגבוה יותר עם CAS 3, בד"כ בודקים את רוחב הזכרון עם SANDRA ומריצים כמה משחקים ברזולוציה של 640*480 כדי לראות את ההבדלים על הפלטפורמה(שברזולוציה כזאתי היא כמעט לא תלוייה בכרטיס מסך).

אני חושב שבמקרה שלך כשהעלת את הBUS ל155 העלת הרי גם את מהירות המעבד, אז הייית צריך להעלות את הVCORE למעבד לפחות בקפיצה אחת של 0.10 כשאתה מנסה לעבוד במהירות הזאתי. לתשומת לבך: אם אתה משתמש בBIOS בגרסה ישנה יותר מ1008 שעכשיו זמינה באתר הFTP של אסוס בגרמניה(ftp://ftp.asuscom.de) הלוח עלול להנעל לך ותצטרך לחזור לכמה רגעים למצב JUMPER MODE.

על איזה מהירות היית קודם, באיזה VCORE ואיזה VIO?

ובאיזה מהירות אתה עכשיו, באיזה VCORE ואיזה VIO?

איזה מעבד יש לך בכלל במקור?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה.. אין לי מה לדאווג כי כבר עידכנתי ל1008... מה שמזכיר לי שמשום מה הלוח שלי לא נותן לי לשדרג לגרסאות ביוס ללוח מסוג C אלא רק לגרסא הרגילה - אבל זה כבר לפעם אחרת

בביוס שלי המצב מוגדר OPTIMAL(ביצועים יותר טובים), וכן, עכשיו הסתכלתי בחוברת של הלוח ורשום שם שכשבוחרים OPTIMAL

4K PAGE IS ENABLED...

בקשר ל CAS, עכשיו אני על 222. אני יבדוק את הביצועים של הזיכרון בסנדרה, יעביר ל333, ינסה להגביר את המהירות ולבדוק את הביצועים עוד פעם... נראה אם בכלל אני יצליח להעלות את המהירות באס... :\

כשהעלתי את המהירות באס ל 155 וראיתי שהמחשב לפעמים לא עושה POST ניסיתי להעלות את ה VCORE מ 1.75 ל 1.8... אני ינסה להעלות ל 1.85

מקודם הייתי על 1301(FSB 153),מתח למעבד: 1.75(זה היה על AUTO בביוס ולפי MBM זה היה 1.75), ומתח לזיכרון היה הברירת מחדל של הלוח(3.45)

עכשיו אני על 1309(FSB 154), מתח למעבד: 1.75, מתח לזיכרון: TESTMODE(3.65)

במקור המעבד שלי הוא TB 1.13 ואני משתמש בHSF שקיבלתי עם המעבד של SPIRE...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא משנה מה אני עושה, גם כשאני מעלה את המתח למעבד ל 1.85 ומעביר ל 333 המחשב לא תמיד עושה POST על FSB 155...

כנראה שאני יאלץ להסתפק ב 154 - 222... :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח athlon

בכל חומר שיש לו הולכה, אתה יכול אפילו להשתמש בחוט נחושת חשוף או משהו בכיוון הזה, רק תזהר שהוא לא יפול על דברים אחרים שם או יגע בהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל חומר שיש לו הולכה, אתה יכול אפילו להשתמש בחוט נחושת חשוף או משהו בכיוון הזה, רק תזהר שהוא לא יפול על דברים אחרים שם או יגע בהם.

טוב אני ינסה... :\

רגע יש לך מושג מה קורה אם מקצרים בין כל הפינים??

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי כמה בעיות כשאני עושה OC ל BUS... יש לי בדיוק אותם רכיבים במחשב כמו ל R-E-L (אותם כרטיסי PCI, לוח מעבד וזיכרון) אבל אני לא ממש מצליח להעלות את הבאס של הלוח מעל 136... אני לא יודע למה אבל אולי זה בגלל הזיכרון. הזיכרון שלי הוא 100MHZ וכנראה שגם ככה מואץ ל 133 אז הוא לא יכול לעבור את 136. אני אמור להעלות את הוולטאז' של הלוח או של המעבד אם אני רוצה לעבור את ה-136? אם כן אז בכמה? המעבד שלי פועל על 47-79 מעלות בד"כ עם מארז פצפון, HSF מקורי ו SILVER II...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...