זרע לבטלה - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זרע לבטלה


טל קורקוס

Recommended Posts

זה אינו 'פיקוח נפש' .

פיקוח נפש זה מתי שאתה כבר בסכנת חיים.

אבל כבר הובן שבנוגע לזה אין בעיה כי חרדים בדרך כלל מתחתנים בגיל די צעיר.

היהדות כן דוגלת ב'גן עדן' ו'גהנום' (שכר ועונש ) יש גם מושגים אחרים במסגרת של מעבר לחיים שלנו. אני חושב שאדם צריך כמה שפחות להתעסק בדברים אלו, ואם כבר אז רק ללמוד את הרקע בשביל ידע מדוייק יותר ,כמו - למה זה בדיוק נועד,איך זה מחולק וכדו'...

כמובן שתמיד רצוי ללמוד ממקומות מוסמכים.. כאן למשל אני אביא לא מקום מוסמך אבל בגלל שמכיר את הרב המאוד חכם והבקיא הזה אני אפרסם

http://www.mako.co.il/spirituality-popular_culture/weekly-answer/Article-e784c8f2baf6621004.htm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

עד כמה שהייתי רוצה להאמין בחיים שלאחר המוות, לבוא בטיעון של "זה משהו שאני לא יכול להסביר , ואתה לא יכול להבין" פשוט לא תקף.

מהיכן הגיעו המספרים המדוייקים של 12 חודשים למשל? הרי ה' הוא דבר מופשט שלא ניתן לתקשר עמו וגם לא יכול לתקשר אתנו (למרות שיש כמה סתירות שאומרות אחרת), איך הוא יכל להעביר את החוכמה הזו אלינו? ומה המטרה של ה' בכלל, אם הוא כל יכול - למה שלא ייצור עולם מושלם? אם הוא כל יודע, למה הוא נותן לדברים רעים וחטאים להתרחש?

מזל שהכל רשום ומתועד, אחרת היה אפשר ללכת לאיבוד בים השקרים וההמצאות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול להבין את הרקע את המטרה ואיך לממש אותה. רק לא תוכל להבין מושגים רוחניים כי אתה חי בעולם גשמי ומוגבל בו. זה כמו אדם עיוור מלידה שתנסה להסביר לו מה זה צבע.

ה' השאיר ספר הוראות שהיא התורה... בזמנו גם נביאים. משם את למד מהי מטרת האדם והעולם וכו'...

לכל שאלותך יש הסבר, השאלה היא אם אתה באמת רוצה ומעוניין לדעת או רק מחפש להגיד שהכל שקרים והמצאות. אם כך, תחילה עלייך ללכת להתחלה לדון ולחפש במציאות הבורא ורק אחר-כך שאתה מכיר במציאותו לשאול מהי המטרה שלו וכדו'..

אני חושב שכל אדם בשבילו חייב פעם אחת בחיים לבדוק זאת, כי אם בסופו של דבר יגלה שבאמת זה כך ופספס את מטרת החיים- אין צער גדול מזה.

בקמצוץ.ולדעתי אין כמו לשאול במקום מוסמך על ידי שיח כך אתה שואל כל מה שעל ליבך. תנועת "ערכים" רק עליהם ממליץ.

מטרת הבריאה באופן כללי היא כדי להטיב לבריותיו (ה' לא ברא את העולם הזה בשבילו אלא בשביל להטיב לבריותיו )וההטבה האמיתית תהיה כאשר זוכה האדם ליהנות בצדק ובדין ולא כמתנת חינם ( לא כמו עני שמקבל צדקה). על כן נשלח האדם לעולם הזה להתנסות בניסיונות ואם אכן נעמד בניסיונות יקבל את שכרו כראוי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כבר הקפצתם את זה...

אין בכלל איסור בתורה על זה וזה בכלל אל מוזכר באופן ישיר.

זה פרוש לסיפור של אונן (מפה גם מקור השם) שהיה צריך לבצע את מצוות הייבום (להכניס להריון את גיסתו) והוא לא רצה

אז הוא עשה מה שעשה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומה המטרה של ה' בכלל, אם הוא כל יכול - למה שלא ייצור עולם מושלם?

מישהו פה לא ראה המטריקס, אני רואה...

[ltr]

Did you know that the first Matrix was designed to be a perfect human world, where none suffered, where everyone would be happy? It was a disaster. No one would accept the program, entire crops were lost. Some believed we lacked the programming language to describe your perfect world, but I believe that, as a species, human beings define their reality through misery and suffering. The perfect world was a dream that your primitive cerebrum kept trying to wake up from. Which is why the Matrix was redesigned to this, the peak of your civilization. I say your civilization, because as soon as we started thinking for you it really became our civilization, which is of course what this is all about.

[/ltr]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע היכן קראת (כי זה אכן טעות,אפילו את המושג 'גהנום' פעם למדת?לא) ,אולי כדאי שבאמת תלמד..ברצינות אם לפחות בשביל הידע.

יש תנסה להתחבר למקורות הרצינים כמו אתר' ערכים' .

יש

supernatural.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מהתנ"ך? או מאיזה דברי "חכמים"?

עד כמה שאני יודע, המקור של המילה גהינום הוא מגאי בן הינום, שהוא מקום פיזי עלי אדמות שבו היו מקריבים קורבנות אדם. גיהנום וגן עדן הגיעו מהאמונה הנוצרית. והפרס על היותך "טוב" לפי היהדות הוא לקום לתחיה בביאת המשיח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה נעשה אתכם כל דבר לקחת ברצינות ... :cleric: ( מזכיר גם את ארדואן ,נכון? )

המילה גיהנום נלקחה, אך המושג שכר ועונש ידוע בתנ"ך ובמקורות היהודיים .

כך שלא משנה מהי המילה .

בלי קשר לגיהנום וגן עדן. יש תחיית המתים שלה לא כולם זוכים לקום ( אותן נשמות יש ישארו בגן העדן ויש בגיהנום -כמובן שלגן העדן וגהנום יש מדורים שונים ) ותחיית המתים גם מותנת בזמן מסויים.. בסופו של התהליך הוא עולם הבא -שהוא עולם נצחי שכולו טוב.

אבל נגיד דבר כזה.... שלא צריך להתעסק בזה יותר מידי ,ולדעת בדיוק את התליכים אף אחד לא יודע -מרבית הדברים זה רוחניות ,מה שחשוב לדעת שקיים שכר ועונש .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלוהים אוסר על לבזבז זרע.

אך הוא דואג לכך שאנחנו נבזבז כל כמה חודשים זרע בלי שום שליטה.

ובנוסף לכך הוא דואג שנוציא החוצה מליוני זרעים בכל פליטה, בעוד שרק אחד (במקרה הטוב) נקלט אצל האישה. כך שהוא דואג שגם כשאר אנחנו מנסים לקיים את המצוות שלו, אנחנו נבזבז בכל מקרה מיליוני זרעים.

אני אוהב את החוש ההומור שלו :D

אבל אני לא אוהב את ההיגיון של האנשים שחושבים שאלוהים עד כדי כך הזוי ???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תמיד אהבתי את החוש "הדיוק " והלצנות של אתאיסטים.

ההלכה מאפשרת ואף מעודדת זוגיות ויחסי-אישות גם כאשר האשה נמצאת בהריון, או שהיא כבר זקנה (ומובן שבמצבים שכאלו אין להוצאת הזרע כל שייכות לפרייה ורבייה). מכאן מוכח שחז"ל לא התייחסו להוצאת הזרע כפעולה אסורה אלא את הוצאת הזרע לבטלה כפעולה אסורה (לבטלה: כלומר הוצאת זרע שלא למטרת רבייה או זוגיות שבין גבר לאשתו )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כי אלוהים הוא הומופוב ולא רוצה להתעסק עם שפיך יותר מידי...

אם כבר למה לכל הרוחות צריך נוזל זרע בכלל, הסיבה היחידה להשתמש בקונדום היא בשביל למנוע את הנזילות לאחר המעשה(כי כמה סדינים אפשר להחליף כבר), שלא נדבר על הרקבון שנוצר שמה עד האמבטיה הטובה הבאה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"יפה."

ההלכה מאפשרת ואף מעודדת זוגיות ויחסי-אישות גם כאשר האשה נמצאת בהריון, או שהיא כבר זקנה (ומובן שבמצבים שכאלו אין להוצאת הזרע כל שייכות לפרייה ורבייה). מכאן מוכח שחז"ל לא התייחסו להוצאת הזרע כפעולה אסורה אלא את הוצאת הזרע לבטלה כפעולה אסורה (לבטלה: כלומר הוצאת זרע שלא למטרת רבייה או זוגיות שבין גבר לאשתו )

אין לי ספק שחז"ל היו מספיק חכמים בשביל לחשוב על משו שיגרום לחוקים של אלוהים להיות פחות הזויים.

אבל הם לא שמעו על קונדומים. כשבעל ואישה מקיימים יחסי מין ומשתמשים בקונדומים, אז זה גם נחשב לבסדר מבחינת אלוהים לפי מה שאמרת. ולגמור בחוץ זה גם בסדר.

אז כל עוד שגבר ואישה נשואים, הגבר יכול לעשות מה שבא לו עם הזרע כל עוד האישה משתתפת.

זה כבר קצת יותר הגיוני..

אבל עדיין.. ???

אי אפשר פשוט להתחתן לכמה ימים עם אישה בשביל לעשות סקס עם קונדומים ואז להתגרש או משו?

בטח אבל יש איזשהו איסור על להתגרש אחרי ששוכבים עם קונדומים או משו..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...