מופתע שעוד אין דיון: לפי שר המשפטים המכהן, ה&# - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מופתע שעוד אין דיון: לפי שר המשפטים המכהן, ה&#


vic07

Recommended Posts

  • תגובות 55
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הוא חרפה וזו תהיה חרפה עוד יותר גדולה אם הוא לא יודח מתפקידו באופן מיידי.

מישהו עוד חושב שממשלת ביבי עדיפה על ממשלת אולמרט? מיום ליום רואים שאולמרט יותר טוב פי כמה וכמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr: :errrr:

לשם שינוי אני מסכים לא רק עם התגובה של מרצ, אלא אפילו עם התגובה של מוחמד ברכה.

+1

מפחיד מה שהולך פה

גם ככה יש בארץ בית משפט דתי ובהתחשב בזה שאיך שהם פועלים וממי הם מקבלים פקודות...

שימו לב - את הדברים הללו אומר שר המשפטים במשטר דמוקרטי.

לדעתי צריך לפטר אותו, זה מסוג המקרים הקלאסים שמהווה איום על הדמוקרטיה, זכויות האדם, וחופש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם לא הולכים לחוקים הקיצוניים יש הרבה הלכות שהייתי רוצה לראות במשפט העברי,

לדוגמא, ""אין פודין השבויים יותר מכדי דמיהן מפני תיקון העולם שלא יהו האויבים מוסרין עצמם עליהם לשבותם, ואפילו אם קרובים רוצים לפדותו ביותר מכדי דמיו אין מניחין אותן" (שולחן ערוך, יורה דעה סימן רנב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Holography, הגבת לפני שהספקתי לעדכן.

אני לא טוען שאין במשפט העברי חוקים מסויימים שעדיפים על המצב הקיים כיום (למשל, הדוגמה שהבאת - למרות שלא מדובר ב"חוק" במובן המודרני). אני רק טוען, שאני ממש לא סומך על כך שאדם דתי יוכל לברור את החוקים הללו מבין כלל החוקים המוזכרים בהלכה, ושיעמוד לנגד עיניו הרצון להטיב עם הציבור (לספק הגנה טובה יותר מרוצחים פוטנציאליים, למשל) ולא פשוט להחיל את ההלכה על כולם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחזור לחוקים שאנשים מדברים פה עליהם (לסקול אנשים שחללו שבת) זה ראלי בערך כמו לחזור לחוקים של השלטון העותמאני בארץ , לא צריך להתלהם יש אופוזיציה מספיק רחבה כדי לחסום חוקים קיצוניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מניח שזאת היתה פשוט התבטאות אומללה ולא כוונה לבצע את הנאמר,

בכל אופן לישראל יש מערכת חוקים (שגם אם היא לא מושלמת היא קיימת), יותר מזה לישראל יש גוף שאחראי לחוקק חוקים חדשים,

לכן בכל מקרה שרוצים להעביר חוק חדש יש כתובת והיא נקראת הכנסת.

לכן באם יש חוקים ראויים יתכן והם יתקבלו בכנסת ובאם לא, לא. (למרות שבעצם לא תמיד חוקים ראויים עוברים וחוקים לא רואיים נופלים... ;D).

בסופו של יום הצעה מעשית כזאת מבטלת באחת את כנסת (סביר להניח שיהיה צריך להקים איזה סנהדרין כזה או אחר).

אבל שוב, הוא בסה"כ נתפס בהתבטאות אומללה שספק אם התכוון לה כלשונה.

(ואין בכך בכדי להצדיק את דבריו או להוריד מחומרתם הפוליטית).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מן הסתם ררררוווונננניייי לא יתאפק ולא יתגבר על הרפלקס הפבלובי להגן על עמדות המחרידים ויתחיל להסביר כמה התורה נאורה ונאה ממערכת החוקים במדינה.

אבל זה כמובן כדי להסיט מן הבעיה האמיתית, להתחמק מהענין המהותי באמת:

מדינה אינה אירגון דתי אלא אזרחי. הדברים של השר הבלתי נכבד נאמן מוכיחים כי אינו מסוגל להפריד בין אמונתו הדתית לבין מחוייבותו האזרחית בתפקידו. אם אינו מסוגל נפשית להשאיר את רעיון עליונות אמונתו בבית כאשר הוא הולך למשרד - שישאר בבית.

כמו במקרה של סגן השר ליצמן, שוב ושוב מוכח כי אדם חרדי אינו מסוגל למלא בממלכתיות וביושרה תפקיד ממלכתי אזרחי במדינה דמוקרטית. אין טענה כנגדו על היאחזותו בתפסית העולם הבלתי דמוקרטית שלו, הרי הוא כל הזמן אינו מסתיר את אמונתו ודרך חייו. מיסודות האמונה של אדם חרדי עליונות נפיחות רבנים על חוקי המדינה, כך שאין לבוא אליהם בטענות על מימוש דרך חשיבתם. הטענה היא על הנזק שזה עושה למדינה ועל הסיוע שזה נותן לאויבינו במאמציהם להשמיד את מדינת .

לא מזמן קראנו כיצד ראש עיריית בית שמש, איש ש"ס שהפך אותה למעוז אלימות חרדית, פונה ומבקש כי חילונים גמורים יבואו לגור בעיר היות ואחרת ובלי חילונים לא אפשר יהיה לפתח את העיר והיא תיתנוון. מה שנכון לעיר קטנה נכון גם למדינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מר חתול זקן, בוא לא נכניס מילים לפיו של רוני וניתן לו לומר את מה שהוא מוצא לנכון לבד (או לא לומר, גם זו אופציה שלא תגרע מכבודו).

ולעניין - אני טענתי את זה כבר מזמן, גם כאן בפורום אאל"ט כשדובר על מועמדות דורי להיות שופט בעליון: ישנו ניגוד אינטרסים חד וברור בכל תפקיד בעל השפעה מטעם המדינה, בין הדרישות הנובעות מאופי המשטר הדמוקרטי והגדרת התפקיד לבין הדרישות הנובעות מאמונתו הדתית של אדם, והבאת דוגמאות מצויינות לכך.

בכתבה בעיתון חרדי מסויים נכתב בזמנו ש"היהדות והדמוקרטיה שוללות זו את זו", אולי לא בדיוק במילים האלה אבל זה הרעיון. אני מסכים בהחלט, אם במילה "יהדות" הכוונה אינה למסורת בלבד אלא לכל פסיק בהלכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבר'ה כנראה יש לכם דתפוביה כי לדעתי חצי לפחות מהאנשים שאמרו דברים נגד זה הם פשוט מפחדים מכל דבר שקשור לדת כי פשוט לדעתי אתם לא יודעים למה באמת התכוון נאמן וסתם קפצתם כי שמעתם תורה....אני מקווה שאני טועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...