שאלה בנוגע לעוצמה מינימאלית שעל המגבר לספק כדי להניע בצורה טובה רמקולים ריצפתיים - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בנוגע לעוצמה מינימאלית שעל המגבר לספק כדי להניע בצורה טובה רמקולים ריצפתיים


ASI89

Recommended Posts

יש לי ריצפתיים שכתוב עליהם :

50וואט NOMINAL

150 וואט מקסימום

איזה עוצמה ב-RMS אני צריך מהמגבר לכול ערוץ כדי שאני אוכל לקבל תוצאה טובה ללא

עיוותים כאשר אני מעלה את עוצמת הווליום?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכל יש נתון נצילות (יחידות מדידה: די-בי), שלמעשה מהווה את כמות הדציבלים שהרמקול מייצר ממרחק של מטר אחד בהינתן לו וואט אחד מהמגבר. כל עלייה של 3 דציבלים דורשת הכפלה של עוצמת ההגברה. כמובן שהמדידה הזו נערכת בחדר ללא החזרים (משמע, תנאים שלעולם לא תשיג בחדרך) ולכן אינה ניתנת לשיחזור בפועל. ובכל זאת, כתלות בגודל החדר שלך ומרחק הישיבה שלך מהרמקולים, לא תצטרך יותר מכמה וואטים בודדים כנראה כדי לייצר עוצמת שמע מספקת. כלומר, לכל מגבר עם, נניח, 30 וואט ומעלה לא יהוו הרמקולים שלך אתגר עבורו.

א-ב-ל וזה אבל חשוב: העכבה (יחידות מדידה: אוהם) שמציג הרמקול צריכה להתאים לזו שהמגבר מצפה לראות. בפועל, ההתאמה הזו בעייתית מאחר והעכבה משתנה ללא הרף לאורך ספקטרום התדרים השמיע. אם יש לך שהעכבה שלו צוללת נמוך ממה שהמגבר תוכנן להתמודד איתו, אתה תרגיש שהמגבר "לא דוחף" את הרמקול כמו שצריך או שהמגבר "קטן" על הרמקול.

בעניינן העיוותים, אני מניח שאתה מתכוון לרוויה (Clipping) ולא לעיוותים הרמוניים. בנושא זה אין לך מה לדאוג, אתה תכניס את הרמקול לרוויה הרבה לפני שלמגבר כבר לא יישארו רזרבות כוח (כוח מבחינת וואטאז' ולאו דווקא כוח מבחינת יכולת להניע "קשים").

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...