עבור לתוכן

סתם שאלה שמסקרנת אותי בתור סטודנט מתחיל שנה א' במדעי המחשב,יש מישהו שחדו"א היה

Featured Replies

פורסם

לו קל מההתחלה?,הכוונה הבין כל הרצאה מבלי צורך לחזור על החומר שהוכתב בכיתה ומבלי לשאול שאלות וללא צורך לשבור את הראש בבית שעות על גבי שעות?

רק התחלנו וכבר מדברים איתנו על גבולות של סדרות,שזה אמנם יחסית פשוט...אבל עדיין לא נתפס לי עד הסוף ההגדרה של זה ושלבי ההוכחה של הגבולות.....

מה אתם אומרים יהיה טוב?

  • תגובות 71
  • צפיות 5.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אתה שואל ברצינות?

בוודאי שזה קשה, זה לא תיכון, וגם אל תשכח שבתור מדמחניק אתה לוקח קורסים של מתמטיקאים.

וכמובן זה ישתפר, אם תשב ותלמד כמו שצריך.

פורסם
  • מחבר

זהו שאני אשכרה כל היום מהבוקר ועד הלילה (בימים החופשיים) לומד ובאלה שהם לא,אז מאז שאני חוזר מהלימודים ועד שאני הולך לישון...וגם זה לא תמיד מספיק

וסתם עניין אותי אם קיימת תופעה כזאת של בן אדם עם קליטה ממש ממש טובה...סוג של עילוי חח

פורסם

סביר להניח שקיימת, אבל גם אם כולם יגידו שזה לא קורה להם, זה לא פוסל את זה שזה לא קיים.

פורסם

אפשר לשאול איך אתה מתרשם מהלימודים? אני מתחיל ללמוד בשנה הבאה ואני שוקל מדה"מ.

איפה אתה לומד?

פורסם

חדוא 1 זה טחינת צעירות, אין מה לעשות. זה קורס מסריח וקשה, אבל תתנחם בזה שכולם עוברים אותו בסופו של דבר (אם כי לא תמיד בנסיון הראשון).

פורסם

חדו"א אתה תתחיל להבין רק אחרי המבחן :P

ובאמת בחדוא לדעתי אחד הדברים החשובים זה להבין באופן תאורתי את המשמעות של הגבול

פורסם

בוא נאמר כך:

ברור שזה לא חומר של תיכון, אבל מי שלמד מתמטיקה בתיכון ברמה של 5 יחידות, ולמד היטב, וזוכר את החומר - זה יהיה לו משמעותית יותר קל. כי בתיכון מלמדים חלק גדול של הטכניקה של חדו"א, למרות שלא מלמדים תאוריה כמעט בכלל. לפחות בכל מה שקשור לפונקציות במשתנה אחד (שזה רוב מה שעושים בחדו"א 1).

מי שהטכניקה כבר יושבת אצלו היטב, והנושאים מסודרים לו בראש - יהיה לו יותר פשוט לקלוט ולארגן גם את הרקע התאורטי. זה לא יהיה טיול בפארק, אבל כנראה גם לא השוק של החיים.

פורסם

חדוא 1 זה טחינת צעירות, אין מה לעשות. זה קורס מסריח וקשה, אבל תתנחם בזה שכולם עוברים אותו בסופו של דבר (אם כי לא תמיד בנסיון הראשון).

מה זה טחינת צעירות? לא מכיר ביטוי כזה...

פורסם

צבא חביבי... מחזור ראשון במסייעת... :-\

מזל שעברתי את זה ולא נשברתי

פורסם

סמסטר א' היה לי מאד קשה ולא טריוויאלי. בעיקר מתימטיקה ופיסיקה.

בדיעבד אני יכול להגיד שזה לא מייצג את הקושי בהמשך התואר, וכבר בסמסטר ב' נהיה לי הרבה יותר קל.

אני חושב שפשוט לוקח כמה חודשים להכנס ל"כושר למידה". עשיתי את הבגרויות מוקדם, והייתי קצת בקבע וגם טיילתי, ולכן הייתי ממש בהלם בסמסטר א'.

אני זוכר שביום הראשון היה קורס אלגברה לינארית והמרצה ישר התחילה להגדיר מרחבים של מספרים מרוכבים. ואחרי שעה הרמתי את היד ושאלתי: "למה צריך את זה ?"

איכשהוא ציפיתי שביום הראשון ייכנס מישהו ויסביר קצת על האוניברסיטה והתואר. קיצר, ההלם עובר תוך סמסטר.

פורסם
  • מחבר

אני מבין שלמדת בטכניון כי היה לך גם פיסיקה בתואר...אני מתאר לעצמי שבטכניון הרמה ממש ממש גבוהה,והמרצים בטח טסים עם החומר

בכל אופן מישהו פה התעניין,אני לומד באקדמית תל-אביב יפו ובנתיים התואר סביר חוץ מחדו"א שהגדרת הגבול של סדרות ממש עושה לי את המוות,אני אשכרה מוכיח גבולות של סדרות ולא יודע בכלל מה אני עושה,כאילו אני סתם רושם דברים והעיקר שבסוף זה יוצא כמו הדוגמאות של המרצה...קשה מאוד להבין את ההיגיון מאחורי זה...מוכר למישהו?

פורסם

תראה, אני גם בטכניון, ואמנם עשיתי חדו"א 1מ ולא 1ת (בכל זאת, מכונות...) אבל לדעתי זה ממש לא היה קורס קשה - ואל תחשוב שאני מצטיין או משהו, וגם לי יש ציונים כמו 60 ו70.

פורסם
  • מחבר

אז הינה מצאתי את הבן אדם ששאלתי עליו בנושא של הפוסט חח....

בכל אופן מה ההבדל בין חדוא 1מ ל1ת?

אני יותר נוטה למקצועות אומנים...בתיכון קיבלתי 90 ו100 בפסיכולוגיה,אנגלית,ספרות וכו' וגם קיבלתי פטור מאנגלית בפסיכו

אבל עדיין רציתי ללמוד מדעי המחשב...אני מקווה שאני אסתדר עם המטמתיקה למרות שיש לי ראש הומני יותר (הבעייה היחידה שלי עם המט' בבגרות הייתה הגאומטריה שזה מה שהרס לי תמיד,אבל במדעי המחשב אין גאומטריה ככה שאולי זה יכפר על זה...)

פורסם

במדעי המחשב אין גאומטריה

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

טוב אחי. בוא אני אתן לך עצה קטנה: אתה לא מסתדר עם גאומטריה תיכונית? תתרחק מכל פקולטה שיש בשמה "מדע". אפילו אם ההמשך הוא "מחשב".

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים