מחקרים: אחוז הכשלונות של קונסולות Xbox 360 נע בין 24 ל-54 אחוז - קונסולות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחקרים: אחוז הכשלונות של קונסולות Xbox 360 נע בין 24 ל-54 אחוז


תמיד מחייך

Recommended Posts

המחקר הראשון הוא של המגזין Game Informer שנחשב למגזין משחקים ידוע בארה"ב עם 3.5 מיליון מנויים. במחקר הנ"ל נסקרו 5,000 קוראים של המגזין שמחזיקים באחת הקונסולות העיקריות (XBOX 360, PS3 ו-Wii) והתוצאות היו ש-54.2 אחוז(!) מבעלי ה-Xbox 360 חוו לפחות השבתה אחת של הקונסולה בהשוואה ל-10.6 אחוז מבעלי ה-PS3 ו-6.8 אחוז מבעלי ה-Wii.

המחקר השני, של חברת SquareTrade (שמספקת אחריות מורחבת למוצרים אלקטרוניים), הקיף כ-16,000 נסקרים שרכשו דרכם אחריות מורחבת והגיע למסקנות קצת שונות - 23.7 אחוז מבעלי ה-Xbox 360 חוו לפחות השבתה אחת של הקונסולה שלהם וזאת לעומת 10 אחוז מבעלי ה-PS3 ו-2.7 אחוז מבעלי ה-Wii.

הנתונים הללו מאשרים תחזיות מוקדמות עוד משנת 2007 של בערך שליש מקונסולות ה-Xbox 360 שהושבתו לחלוטין עקב תקלות חומרה והדבר המפליא ביותר הוא שמיקרוסופט לא בדיוק מכחישה את הנתונים הללו ואף מציעה אחריות של 3 שנים לעומת אחריות של שנה אחת בלבד לשאר הקונסולות (בעבר, ל-Xbox 360 הייתה אחריות סטנדרטית של שנה אחת בלבד עד שהתלונות הרבות על בעיות החומרה הגיעו לעיתונות).

עם זאת, חשוב לציין שבעלי Xbox 360 קונים יותר משחקים לעומת בעלי ה-PS3 ובטח לעומת בעלי ה-Wii כך שיכולה להיות סטייה של מספר אחוזים למעלה או למטה בנתונים הנ"ל אך למרות זאת מדובר בנתונים לא טובים בלשון המעטה עבור מיקרוסופט.

http://www.dailytech.com/Microsoft+Doesnt+Deny+Xbox+360+Has+542+Percent+Lifetime+Failure+Rate/article16054.htm

http://www.gamespot.com/news/6216691.html?tag=latestheadlines;title;1

http://gizmodo.com/271487/xbox-360-failure-rate-30-says-retailers (כתבה משנת 2007)

תודה ל-Huber על הלינקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-Xbox 360 בגרסאות החדשות אמור להחזיק מעמד קצת יותר זמן אך מצד שני, כאשר מיקרוסופט תיקנו חלקית את בעיית ה-RROD הם יצרו את בעיית ה-E74 (שאמנם נחשבת בעיית חומרה אך נרמז לא פעם שקשורה לבעיית תוכנה שנוצרה עדכון ה-NXE) שפגעה בכל הקונסולות ללא הבחנה בין קונסולות חדשות לישנות:

http://arstechnica.com/gaming/news/2009/04/microsoft-owns-up-to-e74-360-errors-expands-warranty.ars

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צריך לציין שהסקר הראשון,של GAMER INFORMER,פורסם כמה שבועות לפני הסקר השני,ודי "הדהים" אנשים רבים(אחרי הכל,סיכוי של יותר מ50% שהקונסולה תושבת זה משהו שלא נראה או נשמע כמוהו כבר הרבה זמן..),והסקר השני,שגולת הכותרת העיקרית שלו היא ירידה דרסטית באחוזי הבוקס בהשוואה לסקר השני,גורמת לי לחשוב שמדובר ב"צעד מנע" מכור של מייקרוסופט כדי לנסות ולתקן את הנזק שעשה הסקר הראשון..

בכל מקרה,זה שהבוקס ומשחקיה נמכרים בכמויות על אף המחדל הזה של תקלות מאסיביות וקריטיות במוצר מראה משהו על כולנו בתור צרכנים..עצוב מאוד שיש אנשים ש"מסתנוורים" ע"י כמה כותרים בלעדיים ונוצצים,ונראה להם הגיוני לקנות 2-3 ויותר מאותו הסוג,בגלל שבכל פעם הקודמת נהרסת כליל..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-Xbox 360 בגרסאות החדשות אמור להחזיק מעמד קצת יותר זמן אך מצד שני, כאשר מיקרוסופט תיקנו חלקית את בעיית ה-RROD הם יצרו את בעיית ה-E74 (שאמנם נחשבת בעיית חומרה אך נרמז לא פעם שקשורה לבעיית תוכנה שנוצרה עדכון ה-NXE) שפגעה בכל הקונסולות ללא הבחנה בין קונסולות חדשות לישנות:

http://arstechnica.com/gaming/news/2009/04/microsoft-owns-up-to-e74-360-errors-expands-warranty.ars

זה לא נכון,היו גם קודם E74 אבל מאז הפאלקון 99% מהתקלות היו רק E74 בגלל שהGPU נשאר 90NM.

מה שאומר שה65NM במעבד פתר בעיות אחרות שזה טוב. עכשיו נקווה שהE74 גם יעלם לאחר שגם הGPU הוא 65NM.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צריך לציין שהסקר הראשון,של GAMER INFORMER,פורסם כמה שבועות לפני הסקר השני,ודי "הדהים" אנשים רבים(אחרי הכל,סיכוי של יותר מ50% שהקונסולה תושבת זה משהו שלא נראה או נשמע כמוהו כבר הרבה זמן..),והסקר השני,שגולת הכותרת העיקרית שלו היא ירידה דרסטית באחוזי הבוקס בהשוואה לסקר השני,גורמת לי לחשוב שמדובר ב"צעד מנע" מכור של מייקרוסופט כדי לנסות ולתקן את הנזק שעשה הסקר הראשון..

בכל מקרה,זה שהבוקס ומשחקיה נמכרים בכמויות על אף המחדל הזה של תקלות מאסיביות וקריטיות במוצר מראה משהו על כולנו בתור צרכנים..עצוב מאוד שיש אנשים ש"מסתנוורים" ע"י כמה כותרים בלעדיים ונוצצים,ונראה להם הגיוני לקנות 2-3 ויותר מאותו הסוג,בגלל שבכל פעם הקודמת נהרסת כליל..

תודה לאל על קול השפיות. כשאני אמרתי שזה לא הגיוני האשימו אותי פה פעם אחרונה בפאנבויזם ל PS3 וזו הסיבה שלא אני פתחתי פה את הת'רד הזה ושאני משתדל להגיב פה כמה שפחות. גם אני אף פעם לא הבנתי איך חברה מעיזה למכור מוצר שיש לו אחוז כזה קטסטרופלי של כשל ואיך ציבור הרוכשים מספיק מטומטם לרכוש מכשיר אלקטרוני שידוע לו מראש שיש סיכוי גדול שיושבת. אם ציבור הצרכנים היה חכם מיקוסופט הייתה מפסידה בצורה מוחצת את הסיבוב הנוכחי, עצם העובדה שהיא מובילה בו מועידה כאלף עדים שהצרכן הסטנדרטי לא חכם בלשון המעטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מניח שחלק מהצרכנים מעדיפים מחיר זול במיוחד (חצי מה-PS3, לפני חשיפת ה-SLIM והורדת המחיר) ואומרים לעצמם שאם תהיה בעיה כלשהי, מקסימום הם יקנו Xbox נוסף ובסופו של דבר המחיר ישתווה לזה של PS3 אחד.

דוגמא טובה היא משוק נגני ה- - הרבה חברים שלי מעדיפים לקנות נגנים מאוד זולים ולהחליף אותם כל כמה חודשים, בניגוד לקניה של נגן איכותי בכמה מאות שקלים ומעלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המחיר הוא עוד עבודה בעיניים של מייקרוסופט.

הסיבה האמיתית היחידה לכך ש$M מובילה על הPS3 במכירות חומרה היא בגלל שאת הבוקס ניתן לפרוץ..כשקהל היעד המסויים הזה בא "לבחור" קונסולה אין לו בחירה של ממש..מי שרוצה גראפיקה מתקדמת ומשחקים פרוצים ילך על הבוקס,גם עם אחוז התקלות שלו היה 90..

ועכשיו נחזור לקהל האנשים הממוצעים וה"נורמליים",שקונים משחקים..מחיר יותר זול? הרי ממילא אם אתה רוצה להנות מהבוקס בצורה מקסימלית אתה תרצה את הפרימיום לפחות,ותרצה גם לנצל את משחקי הרשת,כך שתצטרך לשלם עוד 50 דולר שנתיים..מה שאומר שהבוקס עולה 350 דולר,אל מול 400(עד היום) של הPS3..ואם הבוקס יגיע לשנה השניה המחיר יתאזן כליל..אז גם היתרון במחיר הוא יחסי ושקרי,מדובר בעוד טריק מבריק של מייקרוסופט..

כמו שכבר אמרתי,מייקרוסופט הבריקה בדור הנוכחי כאשר היא דאגה להוציא קונסולה לפני המתחרות,תוך כדי שהיא "גונבת" כמה שיותר תכנים בלעדיים שיגיעו אליה..וזהו,מסתבר שזה מספיק כדי "לנצח" את מלחמת הקונסולות של הדור הנוכחי(ואני לא אקח את הWII לחישוב,כי אין מה לעשות,הWII נמצא ב"ליגה" ונישה אחרת..)

שורה תחתונה-מייקרוסופט יודעת שהמוצר שלך בעייתי מאוד,אבל במקום להודות בכך בפה מלא ולספוג הפסדי עתק,היא מתמרנת את הצרכנים אל נקודות החוזק של המוצר,תוך כדי תיקון איטי של הפגמים והבעיות..בסופו של דבר אני לא נגד,מדובר בצעד גאוני מבחינה שיווקית ורעיונית,שגורם לך להבין פעם נוספת מדוע מדובר באחת החברות בגדולות בעולם..כמו שאומרים-ITS JUST BUSINESS.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא ממש נכון להפנות אצבע מאשימה דווקא כלפי ה-Xbox 360. כל קונסולה המיוצרת בתהליכי ייצור של 90nm סופה לשבוק חיים.

Digital Foundry חוקרים את נושא התקלות הנפוצות במכשיר בגירסאות השונות שלו, ומסתבר שגם קונסולת ה-PS3 לא חפה מתקלות הנובעות

מאותה סיבה הגורמת לתקלות ב-360 - התחממות יתר. אין מה לעשות, ברגע שהחברות דוחפות כל כך הרבה חומרה שמתחממת לתוך מארזים קטנים וצפופים

כשל ה-PS3 וה-360, אין דיי מקום להיטסינקים ופיזור החום אינו מספק - הקונסולה מתה. ב-360 זה קורה יותר עקב תכנון קלוקל של הקונסולה עצמה, מי שראה את ההיטסינק (אם אפשר לקרוא לזה ככה) שהם הניחו על ה-GPU יוכל להבין למה הקונסולה הזאת מתה כל כך מהר, בייחוד בדגמי ה-90nm. הסיבה היחידה לכך היא חוסר המקום במארז הקונסולה לפיזור יעיל יותר של אוויר.

אתם מוזמנים לקרוא ב-EuroGamer, לפי מה שכתוב שם, מתוך 20 שמגיעות לתיקון מידי יום למעבדה מקומית, 12 מהן הן 360, ו-8 הן PS3, אין מה לעשות, עד שהחברות לא יעברו לתהליכי ייצור יעילים יותר שפולטים פחות חום בדרך הפעולה שלהם, הקונסולות במארז הנוכחי שלהן ימשיכו להתקלקל, גם אם זה אחרי חצי שנה, שנה או שנתיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ספק שגם הPS3 לא חפה מבעיות,בדיוק כמו שקונסולות בעבר לא היו חפות מבעיות..כולל בעיות שכיחות מאוד כגון העינית של הPS2 וכאלו..אבל מייקרוסופט ואקס בוקס 360 בגירסתו הראשונה לקחו את זה TOO FAR..מדובר היה בקונסולה שבנויה בצורה מזעזעת(כמו שהזכרת),ושמותה בטרם עת לא היה עניין של מזל או תחזוקה לקויה,אלא עניין של זמן ותו לא..אני בטוח שאם היו עושים מחקר מעמיק היו מגלים ש80 אחוז מהבוקסים בגרסא הראשונה שבקו חיים..וזה לא הוגן,זו רמאות לשמה..אם לקחת אורך חיים ממוצע של מכשירי אלקטרוניקה בכלליות ,ולהשוות אותו לאורך חייה של הבוקס בגירסתה הראשונה,מדובר במצב מחפיר שאסור היה שיקרה..אבל זה היה בעבר,ולפחות ניתן להתנחם בעובדה שמייקרוסופט כן נקטה אמצעים בכדי לכפר ולתקן את הבעיה(הארכת האחריות,שיפור תכוף,לדעתי,של החומרה והקירור שלה..)

נשאר רק לקוות שבדור הבא חברות הקונסולה ילמדו מהטעויות..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד משהו... אל תשכחו שתחום הHD בקונסולות אינו ותיק כלכך... לכן שימוש ברזולוציה של1080P גרמה לכך שהחומרה שתוכל לעשות זאת בתחום מסגרת גודל הקונסולה בPS3 וב360 ביום שיצאו גרמה כמובן לפליטה של המון המון חום... (אשכרה אח שלי משתמש ב360 כמפזר חום בימים הקרים בירושלים...) אני מאמין שכש 1080P יהפוך לסטנדרט לא כזה גבוה הבעיות האלה יפתרו מאליהם...

השאלה מה יקרה אם פתאום ימציאו איזה Duper HD ברזולוציה של איזה 5760X3240....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיברתי על החומרה עצמה... זה שכמעט אין משחקים זה לא משנה

בגלל שהקונסולות תומכות ב1080P אז הם צריכות מעבד חזק וכ.חזק שיוכלו לספק את זה אז ככה שגם אם אתה משחק על 720P הרכיבים האלו יוציאו הרבה יותר חום מאשר אם הם היום מוגבלים נאמר ל720P... כך לדוגמא את ה4870 שמוציא 80 מעלות חום בעבודה על desktop שאפילו כרטיס agp כדוגמאת fx5200 בלי בכלל (אפילו לא פאסיבי) היה עושה את זה בטמפרטורת החדר אולי ב2 מעלות יותר... ככה זה כשדוחפים רכיבים שיכולים לחשב פיצוצים אטומים בתוך קופסא כזאת חנוקה עם איזה כמה מאווררים מעפנים של 40 מ"מ אז גם אם הם רק צריכים להציג ריבוע לבן דו מימדי על רקע שחור שלא זז הם עדיין ייצרו המון חום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה מה יקרה אם פתאום ימציאו איזה Duper HD ברזולוציה של איזה 5760X3240....

בקולנוע יש סטנדרט של בערך FHD X2

ויש FHD X4

אני לא מדבר על מספרים מדויקים וזה גם לא השמות האמיתים אבל בפועל הטכנולוגיה קימת כבר היום

רק יקרה מאוד

ברמה העקרונית אפשר לפתח מחשב ומשחקים שיוציאו גם רזולוציות כאלו כבר היום רק שהיום זה מאוד לא משתלם מבחינה כלכלית

בכל מקרה אני רוצה לדבר קצת על הנושא עצמו

קודם כל דיברו פה על זה שבעלי הWII לא קונים הרבה משחקים ועובדתית זה לא נכון

WII 2 כבר מכר מעל מיליון בכל אזור שיצא וממשיך למכור חזק

ומונסטר אונטר 3 שיצא בינתים רק ביפן ניקנה בינתים על ידי 10%+- בעלי ביפן וממשיך למכור חזק

ופה מדובר גם על משחק שנהוג לשחק בו הרבה זמן כל פעם

בכל מקרה זה התאוריה שלי על אמינות הקונסולות בדור הזה :

נינטנדו

wii.jpg

בגלל חומרה שהיא רק שדרוג של הגימקיוב אני חושב שנינטנדו הצליחה לבנות מכשיר קריר יחסית ומאוד אמין

לWII יש הרבה פחות רכיבים מהקונסולות המתחרות בדור הזה וזה יכול לתרום הרבה לאמינות

כמו כן לא היה לו חומרה באמת חדשה ככה שלא היו בעיות שנובעות מזה

PS3

ps3-100.jpg

סוני רצתה קונסולה חדשה וגם כללה בה 2 דברים חדשים

מעבד הCELL וגם הבלו רי שלא היו מינסטרים בשוק לפני הPS3

כמו כן גם דחפה לקופסה את הספק כוח ובהשקה גם רכיבי PS2

וכל זה למארז משמעותית יותר קטן ממארזי מחשב נפוצים אומנם הגרסה השמנה ענקית יחסית לקונסולה אבל קטנה יחסית למחשב משחקים

בכל מקרה הPS3 הייתה מאוד שאפתנית בהשקה וזה גורם ליותר סיכון לפגמים

אבל צריך לתת כבוד לסוני שהתקדמה כל הזמן

XBOX360

RTEmagicC_20060707144201-xbox360.jpg.jpg

קונסולה שהייתה מאוד חזקה יחסית להשקה גם מול מחשב משחקים של אותה התקופה וזה במארז משמעותית יותר קטן ממחשב

מעבד חדש שזה סיכון

השקה מאוד מוקדמת ולערכתי תכנון לקוי מבחינת האוורור וקרור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שכבר אמרתי,מייקרוסופט הבריקה בדור הנוכחי כאשר היא דאגה להוציא קונסולה לפני המתחרות,תוך כדי שהיא "גונבת" כמה שיותר תכנים בלעדיים שיגיעו אליה..וזהו,מסתבר שזה מספיק כדי "לנצח" את מלחמת הקונסולות של הדור הנוכחי

זה נשמע דיי הגיוני. לי אישית כרגע אין קונסולה של הדור הנוחכי אבל אם הייתי קונה אחת אז מן הסתם הייתי בוחר בזו שהמשחקים בה יותר מדברים אליי, אחרת מה הטעם ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...