עבור לתוכן

כל ניידי HP Pavilion עם כרטיסי מסך NVIDIA 8400M & 8600M - פגומים

Featured Replies

פורסם

שלום

ברצוני לשתף אתכם במקרה המצער שלי, ואולי למצוא אנשים במצב דומה שרוצים להצטרף לתביעה ייצוגית:

לפני שבוע לפתע התקלקל הנייד שלי (HP Pavilion dv2500t). התצוגה על המסך חולקה ל-6 מסכים קטנים וזהים, והתמלאה בפסים אופקיים מרצדים. לא ניתן לעבוד יותר עם המחשב, ולא ניתן לחבר אותו למסך חיצוני. המחשב הוא בן שנה וחצי, ונמצא מחוץ לשנת האחריות.

ניגשתי למעבדה שתיקנתי בה פעם מחשב נייד, ואמרו לי שחייבים להחליף את כל לוח האם, בגלל קריסה של כרטיס המסך (NVIDIA 8400M GA). עוד אמרו לי, שזו בעיה "גנטית" של פגם בייצור של כל כרטיסי המסך מהסדרות 8400M ו-8600M, ואולי כדאי לפנות ל-HP ישראל ולנסות לשכנע אותם לקחת אחריות על העניין.

התחלתי לחקור קצת את הנושא. כיצד לפתע קורס כרטיס המסך, כאשר תחזקתי את המחשב בצורה מצויינת (הוא יישב על לוח קירור, ולא הירצתי עליו יישומים כבדים, משחקים, תוכנות תלת-מימד וכו'), וכל זאת לאחר סה"כ שנה וחצי מרגע רכישת המחשב.

לתדהמתי גיליתי באינטרנט שהבעיה ידועה ונפוצה מאוד, ופוגעת בצורה עיוורת בכל בעלי HP Pavilion עם כרטיס המסך הנ"ל. HP נאלצה להודות בדבר, אך רק באופן חלקי. HP פרסמה באתר שלה, הודעה המפרטת מספר מצומצם מאוד של מחשבים (אך ורק כאלה עם מעבד AMD ולא אינטל) שהיא מודה שסובלים מפגם הייצור הזה:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01087277&lc=en&cc=us

מסתבר שהקריסה הזו מתרחשת כמעט תמיד למעלה משנה מרגע קניית המחשב, ולמעשה מחוץ לתקופת האחריות. HP

עשו דבר מתוחכם וזדוני: כאשר התגלתה להם הבעיה בסדרה, הם מייד פרסמו באתר שלהם עדכון BIOS שגורם למאוור לעבוד כל הזמן, וכך למעשה לדחות את הקץ של כרטיס המסך. מה ש-HP הצליחה להשיג בעקבות כך הוא שתוחלת החיים של המחשב הוארכה בכמה חודשים, והגדילה את הסיכוי של הקריסה מחוץ לתקופת האחריות. מכיוון ש-HP מסרבת להודות בפגם הייצור, כל לקוחותיה שרכשו את המחשבים האלה "אכלו אותה", ולכולם בשלב זה או אחר תתרחש התקלה הזו (כמעט תמיד בשנה הראשונה שלאחר תום שנת האחריות). זו רק שאלה של זמן.

החלטתי לבדוק כיצד HP ישראל תתמודד עם המקרה שלי: שמתי את הנייד לבדיקה אצל CPM (המעבדה המורשית של HP), ולאחריה הם טענו שאכן כרטיס המסך התקלקל וגרם לקריסה של לוח-האם. החלפת לוח האם תעלה לי 1400 ש"ח.

האמת היא שמדובר בהרבה מאוד כסף מבחינתי, וגם לא נראה לי מוצדק שאני אשלם על תיקון של פגם שהיה קיים במחשב כשקניתי אותו.

לסיכום: אני מתכוון לפנות למשרד עורכי דין שמתמחה בתביעות ייצוגיות נגד ארגונים גדולים כמו HP. אם HP תפסיד (והיא חייבת להפסיד) היא תאלץ לתקן את כל הניידים עם הבעיה הנ"ל, גם אם הם מחוץ לתקופת האחריות.

אני קורא לכל בעלי הניידים של HP מסדרת Pavilion שיש בנייד שלהם כרטיס NVIDIA 8400M או 8600M, וסובל מאחד מהפגמים המופיעים מטה שיפנה אלי במייל או בטלפון, ויוסיף לת'רד הזה את הסיפור שלו. בסוף ההודעה הזו אני מצרף לינקים רבים שניתן ללמוד מהם על היקף השערוריה.

אני מאמין שיש סיכוי טוב לנצח בתביעה נגדם, אבל זה יקרה רק בתנאי שנתאגד יחד ולא נוותר.

סימפטומים האופייניים לפגם הזה של כרטיסי NVIDIA:

1. התחממות מוגזמת של המחשב

2. בעיות עם כרטיס הרשת האלחוטית

3. בעיות עם התצוגה (אין תצוגה, מופיעים 6 מסכים קטנים, קווים אופקיים המרצדים על המסך וכו')

4. המחשב מכבה עצמו ללא סיבה (Random reboot)

לינקים רלוונטיים:

http://www.hplies.com/

האתר הרשמי לכל בעלי הניידים של HP שסובלים מפגם הייצור של כרטיסי המסך של NVIDIA

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1028703/nvidia-g84-g86-bad

לינק לכתבה שמסבירה מדוע צ'יפים מהסדרות 84 ו-86 פגומים

http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=116466&p=irol-newsArticle&ID=1171738&highlight

הודעה רשמית באתר NVIDIA שמכריז (ב- יוני 2008) על סדרת ייצור פגומה של מאיצים גרפיים הקורסים בעת התחממות

http://hplies.com/LetterToMarkHurd.pdf

מכתב רשמי למארק הארד, מנכ"ל HP העולמית בקריאה להתייצב מאחורי הלקוחות שהנייד שלהם סובל מהפגם, ולא מופיע ברשימת הניידים באתר HP

http://www.computerworld.com/s/article/9132865/Apple_Dell_HP_laptop_owners_sue_Nvidia_over_faulty_graphics

הודעה על תביעה ייצוגית של לקוחות HP, DELL ו-APPLE כנגד חברת NVIDIA על ייצור שבבים פגומים (מאי 2009)

http://forums11.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?admit=109447626+1248876328104+28353475&threadId=1274587

הודעה בפורום הרשמי של HP לגבי הפגם הנ"ל, עם כ-200 תגובות

http://www.tomshardware.com/news/HP-Having-Nvidia-Chipset-Issues,7669.html

כתבה באתר הביקורות הידוע TOMSHARDWARE המתאר את ההתנערות של HP מלקחת אחריות על פגם הייצור שמחשבי פאביליון

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=9297&Itemid=65

NVIDIA מציעה ל-HP 200$ על כל נייד עם הצ'יפ הפגום

http://www.pcworld.com/businesscenter/article/163918/hp_still_getting_heat_on_nvidia_graphics_chips.html

כתבה באתר PCWORLD לגבי לקוחות של HP שמחשבם קרס בגלל הפגם אך לא נכללים ברשימת המחשבים ש-HP מודה שהיה בהם פגם

http://www.engadget.com/2008/07/31/figuring-out-which-nvidia-gpus-are-defective-its-a-lot/

אינדיקציה לכך שכל הניידים עם שבבים NVIDIA G84 ו- G86 פגומים

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1031961/hp-pays-half-nvidia-problems

כתבה המסבירה את השיקולים הכלכליים של HP ו-NVIDIA שלא לחשוף לציבור את מהות הפגם

http://hplies.com/viewtopic.php?f=4&t=130

סיכום של התלונות של בעלי ניידים מסוג פאביליון שלא מופיעים ברשימת הזכאים להארכת אחריות

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1028451/rumours-abound-real-reasons

הסבר טכני לגבי מהות הפגם

http://windowssecrets.com/2009/04/09/01-Dell-and-HP-balk-at-replacing-bad-Nvidia-chip

כתבה נוספת המתארת את הנ"ל

פורסם

עדיין לא ראיתי מקום שבו רשום שכל השבבים פגומים אז יש לדייק

פורסם
  • מחבר

ברור שלא ראית, כי לא נכנסת ללינקים שסיפקתי בסוף ההודעה שלי.

בוא אני אקל עליך את העבודה, ואמקד אותך ל-4 לינקים בלבד המדברים על אחוז קלקולים גבוה במיוחד בשבבים (ויש מקומות שמדברים על כך שכל הסדרה 8400M ו-8600M פגומה)

http://www.engadget.com/2008/07/31/figuring-out-which-nvidia-gpus-are-defective-its-a-lot/

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1028703/nvidia-g84-g86-bad

http://windowssecrets.com/2009/04/09/01-Dell-and-HP-balk-at-replacing-bad-Nvidia-chip

http://www.engadget.com/2008/07/10/all-nvidia-8400m-8600m-chips-faulty/

ואם נשאר לך עוד כוח לקרוא, אז הנה לינק לפורום הרלוונטי באתר של HP עם מעל 1000 הודעות זועמות של לקוחות HP שנדפקו עם הפגם הזה, ו-HP מסרבת לקחת אחריות על המחשבים שלהם:

http://forums13.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?admit=109447627+1249378427143+28353475&threadId=1274587

פורסם

אם תשים לב, כל כתבה ש"מעיזה" לדווח על התקלה כפגם כולל - בכל השבבים, מפנה לכתבה ב-inquirer, ובדרך כלל מוסיפה כי מדובר בשמועה

(כמו בדיווחים של-engadget.com). ומי הפיץ את השמועה ב-inq אם לא charlie demerjian שונא אנוידיה מוצהר... לא תמצא כתבה אחת

שלו שלא בעלת דעה קדומה, קוטלת ואלימה כלפי אנוידיה. אני לא אומר שלא היתה באמת בעייה במקרה הזה, בוודאי שהיתה, אבל מימדי הבעייה

לא בהכרח כמו שצ'רלי ניפח את זה. והיום, אחרי שזרקו אותו \ יצא מה-inq, הוא פתח אתר משלו בשם SemiAccurate -

השם יושב בול עם סוג הכתבות שלו.

1000 הודעות באתר של HP לא מרגשות אותי, בכל פורום של כל מוצר סביר להניח שתמצא מספרים כאלה.

אני לא בא להגן על אנוידיה או HP אלא לשים את הדברים בפרופורציה. לא *כל* השבבים פגומים, אולם מסתמן שיש הרבה כאלה.

פורסם

בוא נאמר, שאין כל-כך משמעות לשאלה האם כל השבבים פגומים או רק חלק.

עובדה היא שתקלות הקשורות לסדרה זו דווחו בדגמים רבים של מחשבים ניידים של יצרנים שונים.

אחוז התקלות גבוה ממה שמצופה בד"כ, מה שאומר שככל הנראה מדובר בהחלט בבעיה יוצאת מגדר הרגיל. נדמה לי ש-NVIDIA הודתה בכך (אולי חלקית).

שבב "פגום" - לא ניתן לדעת מתי ייכשל או אם בכלל. ובין אם כולם פגומים או לא, ללקוח קצה אין שום דרך לדעת האם הצ'יפ הספציפי שלו בעייתי או לא, ואם כן בעייתי, האם ייכשל ומתי. ומשום שכך המצב, לא מעניין אותו בתור לקוח קצה שום דבר מעבר לעובדה שהוא בעל מחשב נייד שהוא בעל סבירות גבוהה מן הרגיל לתקלה, אשר נובעת מפגם ידוע ומוצהר בייצור.

בתור מי שמחפש מחשב לקנות, הייתי פשוט מתרחק מהדגמים הנ"ל. אבל מה יעשו כל אלה שרכשו את המחשבים לפני שהסקנדל התפוצץ? בהחלט יש כאן מצב בעייתי.

חלק מהחברות (נדמה לי ש-DELL) הצהירו לפנים משורת הדין, שיחליפו ללא תשלום לוחות אם שייכשלו עקב הבעיה הנ"ל למשך תקופה מסוימת (נדמה לי ששנה) גם מעבר לתקופת האחריות הכללית.

NVIDIA הקצתה סכום כסף מסוים שנועד לפצות את יצרני המחשבים על הנזק שייגרם להם בשל הצורך להחליף לוחות אם כאלה ללקוחותיהם.

על רקע זה, הכסת"ח של HP עם המאוורר בהחלט משאיר טעם לא טוב.

למרות שלא ברור לחלוטין שעניין התביעה הייצוגית יצליח, שכן מבחינה חוקית, היצרן לא חייב לכסות שום עלות של תיקון לאחר תום תקופת האחריות המוצהרת, ובמקרה זה אפילו ברור כמעט לחלוטין שהאשמה הבסיסית באחוז התקלות הגבוה הוא לא של HP או כל יצרן אחר, אלא של NVIDIA.

פורסם
  • מחבר

ל- SyndromE:

כתבת ש:

"

כל כתבה ש"מעיזה" לדווח על התקלה כפגם כולל - בכל השבבים, מפנה לכתבה ב-inquirer, ובדרך כלל מוסיפה כי מדובר בשמועה (כמו בדיווחים של-engadget.com)

אתה לא כ"כ הבנת את הכתוב באתר engadget.com. להלן ציטוט מהאתר:

So now that HP's joined Dell in releasing information on which laptops have those defective NVIDIA GPUs, we can sort of piece together which chips are faulty -- and just as had been rumored, it looks like basically every Geforce 8600M and 8400M chip is affected.

ובתרגום לעברית:

"עכשיו ש-HP הצטרפה ל-DELL בפרסמה באילו ניידים יש את כרטיסי המסך הפגומים של NVIDIA, אנחנו יכולים איכשהו להבין אילו שבבים הם הפגומים - ובדיוק כפי שמספרות השמועות, עושה רושם שכל שבבי 8400M ו-8600M הם פגומים"

הבנת הנקרא.

גם הכתבה באתר tomshardware.com (http://www.tomshardware.com/news/Nvidia-GPU-failure,6248.html) מחזקת את כתבתו של Charlie Demerjian:

"After several weeks of digging, it seems that Demerjians claims may not be as far from the truth as some have claimed."

שורה תחתונה: הפגם שהתגלה נובע מחומר באיכות ירודה ששימש להלחמת כרטיס המסך ללוח האם. מדובר בסוג של "פצצה מתקתקת" בכל מחשב שמותקן בו השבב הזה. בהרבה מאוד מהמקרים, כאשר השבב מגיע לטמפרטורה קריטית, חומר ההלחמה קורס ופוגע במחשב. ישנם מקרים, כאשר המשתמש לא מאמץ את המחשב, שלא מביאים לקריסה הנ"ל. זה תלוי בעיקר במזל ובאופן השימוש במחשב.

לגבי מה שרשמת ש-1000 הודעות באתר של HP לא מרשימות אותך, ושיש לשים דברים בפרופורציה. ידידי, אתה לא מכיר או מבין את המספרים. יש מיליוני צרכנים שרכשו ניידים של HP עם הפגם הזה, וחלק גדול מאוד מהם "אכלו אותה" ולכולם מפנה HP עורף. 1000 הודעות ב-THREAD אחד, בפורום אחד אמורות להדליק אצלך נורה אדומה בוהקת: יש כאן פיאסקו בקנה מידה בינלאומי. לפי מה שכתוב באתר ,tomshardware.com בין 15 ל-75 מיליון מחשבים "נגועים" בבעיה הזו. מקווה שמספר זה כבר מרשים אותך יותר.

ול-QttP:

בגדול, אתה צודק בכל מה שכתבת, חוץ מהמסקנה בסוף ההודעה שלך:

למרות שלא ברור לחלוטין שעניין התביעה הייצוגית יצליח, שכן מבחינה חוקית, היצרן לא חייב לכסות שום עלות של תיקון לאחר תום תקופת האחריות המוצהרת, ובמקרה זה אפילו ברור כמעט לחלוטין שהאשמה הבסיסית באחוז התקלות הגבוה הוא לא של HP או כל יצרן אחר, אלא של NVIDIA.

היצרן שייצר את המחשב שקניתי (HP) הוא האחראי הבלעדי מבחינתי לפגמים בייצור של המחשב. במידה וניתן להוכיח מעל לכל ספק שהמחשב נוצר פגום, הוא חייב לתקן את המחשב גם מחוץ לתקופת האחריות. כל המשמעות של האחריות היא לתקן פגמים בשנה הראשונה של רכישת המחשב גם ללא שהצליח הלקוח להוכיח שמדובר בפגם בייצור, משום שסביר שמחשב תקין לא יתקלקל בשנה הראשונה לשימושו אלא אם יש בו פגם בייצור. זו המשמעות של האחריות, וזאת כדי להגן על הצרכן מקניה של מוצר מקולקל.

לפנינו מקרה קצת יותר סבוך: מדובר בפגם שמתגלה לאחר שימוש ממושך יותר בדרך כלל, וכביכול יכול היצרן להגיד: הקלקול לא נובע מפגם בייצור, ולראיה: הוא התרחש כעבור למעלה משנה. אבל... מכיוון והפגם הזה מתגלה באחוז הגבוה בהרבה מאשר מה שניתן היה לצפות לו מההסתברות לקלקול כזה במחשבים תקינים, עולה חשד מוצק שמדובר בפגם בייצור. מה שהופך את הסיפור לעוד יותר מעניין, היא העובדה ש-HP פירסמה עדכון BIOS לכל המחשבים עם השבב הזה, שכל מה שהוא עושה הוא לגרום למאוורר לעבוד "שעות נוספות" כדי לנסות ולהאריך כמה שיותר את חיי המחשב שסובל מהתחממות יתר. ומה שהשדרוג הזה עושה לא ממש מצליח להציל את המחשב, אלא סך-הכל להאריך את חייו אל מחוץ לתקופת האחריות. מתוחכם נכון?

לגבי הנושא שעל כתפי מי מוטלת האחריות לקלקול, HP או NVIDIA:

הרי בדיוק כפי שכאשר מתקלקלת איזו מערכת קריטית ברכב מסויים בגלל פגם בייצור, הייצרן קורא לבעלים של הרכב לבוא ולתקן את הפגם אצלו במוסך המורשה ולא משאיר את בעלי הרכב "ללא גב" לתקן את המערכת הספציפית שהתקלקלה יישירות מול החברה שייצרה את המערכת (הרי גם הרכב שנקנה מייצרן מסויים מורכב מהמון מערכות שמיוצרות על ידי ייצרנים שונים, בדיוק כפי שמחשב נייד מורכב מהמון רכיבים שנוצרים במפעלים של ייצרנים שונים).

על בסיס אותו עקרון ממש, אני מצפה ש-HP לא תגלגל את האשמה למגרש של NVIDIA אלא תגבה את הלקוחות שלה ותתקן את המחשבים, ואח"כ תסגור מאחורי הקלעים את החשבונות שלה עם ייצרני משנה שאיכזבו אותה (להזכירך NVIDIA החליטה לשלם בין 150$ ל-200$ לחברות המחשבים לתיקון כל נייד עם הקלקול הנ"ל).

פורסם

הבנתי טוב מאוד את הכתוב ב-engadget רק שעיינתי בקישור השני, בו הם בפירוש אומרים שמדובר בשמועה.

מה שכן, הקישור הראשון חדש יותר (למה קישרת לשני בכלל?) ושם הם אכן "מאשרים" אותה (את זה כנראה פספסתי). ואם כבר הבנת הנקרא אז

ובדיוק כפי שמספרות השמועות, עושה רושם שכל שבבי 8400M ו-8600M הם פגומים

"עושה רושם ש.." זה לא "מחייב ש..."

ולא, בהקשר לטענה שכולם פגומים, אני לא מתרשם מ-1000 הודעות בפורום רשמי כאשר "בין 15 ל-75 מיליון מחשבים נגועים בבעיה הזו"

בנוגע לכל השאר, שיהיה בהצלחה.

פורסם

במידה וניתן להוכיח מעל לכל ספק שהמחשב נוצר פגום

נראה אותך מוכיח את זה. בהצלחה.

כל חומר שבו משתמשים בכל סוג של ייצור הוא בעל תקופת חיים מוגבלת, שמושפעת מדברים כמו חום, עומס עבודה ודברים דומים. לפיכך, כל רכיב - עתידו להיכשל, וזה ברור ברגע שייצרו אותו. מכך אפשר להסיק שכל רכיב נוצר פגום. במקרה זה, לפי כל התיאורים, הבעיה היא באיכות ירודה של חומר ההלחמה, מה שמקצר את חייו באופן משמעותי. אבל זה לא שחור ולבן, וקשה מאוד לשים את הגבול בין משהו שמוגדר כמוצר פגום שאסור למכור אותו, לבין סתם מוצר באיכות נמוכה.

הוא חייב לתקן את המחשב גם מחוץ לתקופת האחריות.
וזה כתוב איפה בדיוק? אתה מכיר חוק כלשהו או חוזה יצרן-צרכן כלשהו שאומר את זה?

אני רוצה לספר לך על דוגמה, שאולי אתה לא מכיר, והיא קשורה למחשבים של IBM מהסדרות T40/41/42/43 האגדיות וכרטיסי ה-ATI שבהם. מסתבר, שגם שם היו בעיות שנבעו משיטת החלמה ירודה של הכרטיס ללוח, מה שהעלה משמעותית את אחוזי הכישלון של שבבים אלה, ובדיוק כמו השבבים של NVIDIA שאתה מדבר עליהם, כל המחשבים מאותן סדרות הם למעשה פצצות מתקתקות, עם אחוזי כישלון שלדעתי (על סמך כל המידע שקראתי) לא נמוכים מאלה של המחשבים עם שבבי ה-NVIDIA. ובכל זאת, אף אחד לא האשים את IBM או את ATI במחדל חמור או פגם ייצור שיחייב אותם לקחת אחריות על המחשבים האלה עד סוף המאה ה-21 ולתקן לכל הלקוחות את כל המחשבים בלי קשר לתקופת האחריות המקורית. אולי זה סתם כי לא היה באותה תקופה איזה שונא IBM/ATI כמו צ'ארלי הזה.

על בסיס אותו עקרון ממש, אני מצפה ש-HP לא תגלגל את האשמה למגרש של NVIDIA אלא תגבה את הלקוחות שלה ותתקן את המחשבים, ואח"כ תסגור מאחורי הקלעים את החשבונות שלה עם ייצרני משנה שאיכזבו אותה (להזכירך NVIDIA החליטה לשלם בין 150$ ל-200$ לחברות המחשבים לתיקון כל נייד עם הקלקול הנ"ל).

מסכים, אבל למה דווקא HP? הרי השבבים האלה קיימים בעשרות דגמים שונים של עשרות יצרנים שונים. בוא תתבע ייצוגית את כולם ותדרוש שכולם יעשו recall של כל המחשבים ויחזירו ללקוחות את כל הכסף.

אם תצליח, כל הכבוד. פשוט זה לא יהיה.

פורסם
  • מחבר

ל-QttP:

אני רוצה לתבוע את HP ולא את כל חברות המחשבים שמכרו ניידים עם השבב הבעייתי, בגלל שלא נפגעתי משאר חברות המחשבים אלא רק מ-HP.

הרעיון של תביעה ייצוגית הוא שזו תביעה רגילה לכל דבר מבחינת התובע (נאמר אני), אבל... עוד בעלי עניין זהה יכולים להצטרף אלי כאילו הם תבעו בעצמם, ובמידה והתביעה מצליחה, הצד שנתבע חייב לפצות את כל מי שהצטרף לתביעה הייצוגית, ולכן מדובר בהרבה מאוד כסף.

בינתיים הצטרפתי לתביעה ייצוגית נגד HP ארה"ב מהתאריך 15 לפברואר 2009.

אפשר להוריד את כתב התביעה בלינק הבא:

http://artlab.co.il/temp/Hewlett_Packard_Complaint.pdf

(מציע בחום לכל מי שסקרן ו/או נפגע מ-HP בהקשר הנ"ל לקרוא את כתב התביעה. המסמך כתוב באנגלית פשוטה יחסית ומסכם בצורה מדוייקת את העניין.)

  • 1 חודש מאוחר יותר...
פורסם

ל-QttP:

אני רוצה לתבוע את HP ולא את כל חברות המחשבים שמכרו ניידים עם השבב הבעייתי, בגלל שלא נפגעתי משאר חברות המחשבים אלא רק מ-HP.

הרעיון של תביעה ייצוגית הוא שזו תביעה רגילה לכל דבר מבחינת התובע (נאמר אני), אבל... עוד בעלי עניין זהה יכולים להצטרף אלי כאילו הם תבעו בעצמם, ובמידה והתביעה מצליחה, הצד שנתבע חייב לפצות את כל מי שהצטרף לתביעה הייצוגית, ולכן מדובר בהרבה מאוד כסף.

בינתיים הצטרפתי לתביעה ייצוגית נגד HP ארה"ב מהתאריך 19 לדצמבר 2009.

אפשר להוריד את כתב התביעה בלינק הבא:

http://artlab.co.il/temp/Hewlett_Packard_Complaint.pdf

(מציע בחום לכל מי שסקרן ו/או נפגע מ-HP בהקשר הנ"ל לקרוא את כתב התביעה. המסמך כתוב באנגלית פשוטה יחסית ומסכם בצורה מדוייקת את העניין.)

איך בדיוק הצטרפת לתביעה?

איזה פרטים צריך בדיוק למסור??

אשמח אם תפרט קצת

תודה

פורסם
  • מחבר

ל-le011

הצטרפתי לתביעה הייצוגית דרך הלינק הבא:

http://gotaclassaction.com/filed-102

ייצר איתי קשר אדם בשם Michael D. Braun שכנראה מנהל את האדמיניסטרציה של התביעה הייצוגית, כתובת המייל שלו:

info@gotaclassaction.com

בהצלחה

(אגב - אתה מוזמן לקרוא את הסיום המוצלח של הסיפור שלי בלינק:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=426879.0 ... מקווה שהמחשב שלי עם הלוח האם החדש/ מחודש ישרוד לפחות עד ראש השנה הבא :))

  • 1 חודש מאוחר יותר...
פורסם

שלום רב

ברשותי מחשב מגדם HP Pavilion dv2845se Special Edition

הכרטיס גרפי הוא NVIDIA GeForce Go 7150M

המחשב עם מעבד amd

והתקלה היא בכרטיס הגרפי.

כאשר דיברתי עם hp הם הסבירו לי שמכיוון שעבר תקופה האחריות זה לא בעיה שלהם, טענתי שיש להם בעיה בכטיסים הגרפיים והם ענו לי שיש מספר דגמים ואשר עליהם יש הרחבת אחריות לשנה נוספת עבור הבעיה הזאת אבל הדגם שלי איננו נכלל.

למישהו יש מושג מה אני יכול לעשות בנידון?

תודה רבה מראש

פורסם

שום דבר.

הדגם שלך באמת לא נכלל ברשימת הדגמים הבעייתיים שאליהם מתייחס דיון זה ושלגביהם נקטו חלק מהיצרנים הרחבת אחריות מיוחדת.

ברגע שהמחשב כבר לא באחריות, כל תיקון שתרצה הוא על חשבונך.

איתרע מזלך, אבל אין מה לעשות.

מה שכן, בהנחה שהצ'יפ הגרפי תקול, ברמה שמחייבת החלפה (כלומר החלפת לוח-אם), תוכל לבצע זאת בזול יותר אם תרכוש את הלוח בעצמך ותתקין לבד (אם יש לך הידע הטכני, וזה די מורכב במקרה זה), או תפנה למעבדה פרטית שמספקת שירותים כאלה, אשר אינה מעבדת היצרן (מעבדות רשמיות לוקחות מחירים מופקעים גם על חלקים וגם על עבודה, וזה ידוע).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים