פתרון NAS של 1TB במחיר מינימלי - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פתרון NAS של 1TB במחיר מינימלי


Cereal  Killer

Recommended Posts

  • תגובות 37
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני מסכים שהפתרון הזול ביותר והגמיש ביותר ל-NAS של 1TB הוא שימוש במחשב ישן + FREENAS. גם אני, כמוך, התלבטתי הרבה לגבי הנושא ובסוף הלכתי על האפשרות הזו.

הבסיס שלי הוא מחשב ענתיקה (בן 6) מבוסס CELRON, לוח אם שלASUS, דיסק של 40GB (עבור מערכת ההפעלה) ו-512MB של זכרון.

כיוון שהמחשב הזה דולק 24 שעות ביממה, שדרגתי אותו מעט בעיקר על מנת להשתיק אותו.

-- את הספק המקורי החלפתי ב-SEASONIC SS-400ET 400W -- סביב 240 שקל

-- את הקירור של המעבד המקורי החלפתי ב-SCHYTHE KATANA 3 -סביב 170 שקל. זה קרור קצת יקר וניתן למצוא אפשרויות זולות יותר. היתרון שלו הוא שהוא יכול לשמש לכל סוקט של מעבד (478, 755 ו-1366) ומעבדים שלא מתחממים מאוד יכולים לעבוד איתו כקירור פסיבי.

-- הוספתי גם שני מאוורי 120MM (סביב 50 שקל לשניהם)

-- לסיום, ועל מנת לקבל מהירות רשת גבוהה יותר הוספתי כרטיס רשת 1G של אינטל (PRO/1000S) -- סביב 80 שקל ב-EBAY.

-- לגבי בקר ה-RAID התלבטתי הרבה ובסוף בחרתי בזה של ADAPTEC מדגם 2410SA -- הוא נתמך באופן מושלם על ידי FREENAS והשימוש בו פשוט ביותר. רכשתי אותו ב-EBAY והוא עלה שם כולל משלוח 250 שקל.

== סה"כ הקמת המערך (ללא הדיסקים) -- 790 שקל. אם הייתי מקצץ פינות יכולתי להשקיע הרבה פחות, אבל כיוון שהכוונה שלי היתה לבנות מערך עמיד לאורך זמן החלטתי להשקיע מעט יותר. כשמחירי מעבדי ה-DUAL CORE ירדו עוד וניתן יהיה להשיג לוחות אם G31 זולים יותר, יתכן ואשקיע בלוח אם ומעבד חדש. לחילופין אפשר גם להשקיע בלוח מבוסס ATOM.

לגבי דיסקים, גם כאן התלבטתי ובסוף בחרתי ב-WD1001FALS של WESTERN DIGITAL. הם אמנם יקרים קצת יותר (סביב 520 שקל) אבל המהירות שלהם גבוהה יותר מכל דיסק אחר בסביבת המחיר הזו. רכשתי שני דיסקים כאלה שעובדים ב-RAID1.

הגדרת המערך ב-ADAPTEC היא מאוד פשוטה ולוקחת פחות מ-10 דקות. התקנת ה-FREENAS היא אפילו פשוטה יותר והגדרת כל הפרמטרים תיקח לך 15-30 דקות. בסופו של דבר תוך פחות משעה תוכל להרים מערך NAS מבוסס RAID בחומרה עם ביצועים יפים מאוד -- אני מגיע לביצועים של 20MB/s בלי שום בעיה מיוחדת.

לגבי השאלה הספציפית שלך, לא כתוב באתר את החברה והדגם של הבקר אבל כדאי לוודא שיש לו תמיכה ב-FREENAS -- ראה כאן -- http://www.freebsd.org/releases/7.2R/hardware.html#DISK

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסופו של דבר תוך פחות משעה תוכל להרים מערך NAS מבוסס RAID בחומרה עם ביצועים יפים מאוד -- אני מגיע לביצועים של 20MB/s בלי שום בעיה מיוחדת.

20MB/S נחשב ביצועים גבוהים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...