מסך מחשב 22" לעבודה משרדית וגלישה באינטרנט עד 1000 שקל - האם כדאי Samsung 2243? - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסך מחשב 22" לעבודה משרדית וגלישה באינטרנט עד 1000 שקל - האם כדאי Samsung 2243?


tom@sh

Recommended Posts

שלום לכולם,

לאחרונה רכשתי מחשב חדש, והחלטתי לשדרג את המסך 19" שברשותי למסך 22" חדש.

לאחר קריאת המדריכים והביקורות בפורום, חשבתי שהדגם של 2243 של סמסונג יכול להתאים לי. כמו שאמרתי, השימושים שלי הם בעיקר גלישה באינטרנט ועבודה משרדית, ולפעמים גם סרטים (למרות שלא השקעתי הרבה בכרטיס מסך, וקניתי 9500GT). הוא נשמע טוב מאוד לפי הביקורות והמחיר שלו סביר בהחלט.

עכשיו השאלות שלי הן כאלה:

1. האם יש בעיה שהמסך הוא לא FULL HD? הבנתי שאם הוא ברזולוצייה גדולה כמו שיש ל-FULL HD אז גודל הנקודה הוא יותר קטן, אבל עד כמה זה משמעותי? היום אני עובד עם רזולוצייה של 1280X1024 וגודל נק' של 0.294 מ"מ (המסך שברשותי הוא Proview DV928DG, שכבר לא נמצא באתר היצרן כי לא מייצרים אותו אלא רק ב-ZAP יש עליו קצת פרטים: http://www.zap.co.il/compModels.aspx?modelid=417499, זה מה שהצלחתי למצוא).

2. אם הרזולוצייה הטבעית שלו היא 1680X1050, מה זה אומר מבחינת האיכות? זה נקרא HD READY או משהו כזה? או שזה תצוגה רגילה ב-SD? הבנתי שאין למסך הזה חיבור , אז איך הוא יכול לשדר באיכות של HD? התבלבלתי לגמרי... :-\

3. ההתלבטות שלי, אם אחליט ללכת על הסדרה הזו, היא איזה דגם בדיוק לקחת. הרצתי חיפוש וראיתי שמישהו שאל האם לקחת את ה-BW, את ה-EW או את ה-EWX (השניים האחרונים הם לא אותו דבר?). לא הצלחתי להחליט מה כדאי לי לקחת, אבל אני משער שמבחינת צריכת חשמל לא אכפת לי מה לקחת אבל PIVOT יכולה להיות אופציה מאוד שימושית אצלי, כי אני עובד הרבה על מסמכים ארוכים (והבנתי שב-EW לפעמים לא מקבלים אופצייה כזו, למרות שרשום. האומנם?).

סליחה על הבורות, אני באמת לא מבין בזה יותר מדי.

אשמח אם תוכלו לענות לי על השאלות, או לכוון אותי לדגם אחר שיותר מתאים לי.

בתודה מראש,

תומר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הBW הוא קניה כדאית בגלל הPIVOT שלו (סיבוב המסך על הצד, ועוד תכונות ארגונומיות נוספות וחיוניות), אבל קשה מאוד למצוא אותו במלאי בישראל.

הEWX נחמד, אבל בישראל הוא נמכר כחסר ארגונומיה ולכן הייתי ממליץ על המסך הבא של במקומו:

http://officedepot.co.il/catalog/catalogSku.do;jsessionid=0000mwMdR6NHcsn37lMfuFzSzMl:12bbi68k5?id=4176442&pr=&N=2%2031512%2030271

הוא יחסית זול, ונראה (מבחינת תצוגה) יותר טוב מהEWX ומכל מסך אחר בתצוגה של דיפו. חבר שלי קנה כזה בהמלצתי והוא מרוצה מאוד.

בקשר לחיבורים, DVI (הוא החיבור הדיגיטלי הסטנדרטי במסכי LCD - לבן כזה) ו הם למעשה אותו כבל = אותה איכות, רק החיבור עצמו בקצה הכבל שונה. משמש לחיבור לטלויזיות בעיקר, בעוד DVI הוא החיבור למסכי המחשב. ניתן לרכוש מתאם בין ל DVI ולהשתמש בכל אחד מהחיבורים כשני. (עם זאת, ישנם מסכי מחשב שבאים עם חיבור HDMI).

HD READY הוא מונח שמתייחס לטלויזיות ולמעשה מציין את העובדה שהטלויזיה הינה בעלת חיבור ותומכת ברזולוציה המספיקה לHD 720P (איכות HD בסיסית), והיא רזולוציית 720*1280. FULL HD היא רזולוציה של HD באיכות 1080P, רזולוציה של 1080*1920 פיקסלים.

במסכי מחשב, הרזולוציה המקסימלית בד"כ נקראת הרזולוציה הטבעית של המסך ואיתה הכי מומלץ לעבוד בכדי למנוע עיוותים. אני חושב שרזולוציה של 1050*1680 היא האופטימלית למסכי 22", ולא כדאי לעבור אותה, מפני שהכל נהיה הרבה יותר מדי קטן.

מקווה שעזרתי :|

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, ונניח שאני מוצא את ה-BW במלאי באחת החנויות, עדיף לי את המסך הזה או את ה-Philips? כי אני משום מה לא כל כך אוהב לקנות מוצרים של חברות שלא מתמחות בתחום הספציפי שאני מחפש, ולא שמעתי כמעט על המסך שהצעת לי (בעוד שאני יודע של-Samsung יש מגוון מסכים מצויינים).

לדעתך ה-BW יותר טוב מה-EWX? ואיפה ה-EW נכנס פה בינהם? כי ה-BW טיפה יותר יקר, אבל אין לי בעיה להשקיע את ההפרש, כל עוד אני יודע שאני מקבל מסך טוב עם תמורה טובה למחיר שלו. בביקורת הזו (http://www.dtown.co.il/articles/457.html) על 2243BW כתוב שהוא מסך מעולה אבל שהצבעים קצת מלאכותיים והמסך לא מכוייל בצורה טובה כאשר הוא מגיע עם המפעל, אז מה אפשר לעשות עם זה?

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל המסכים שצויינו לעיל הם מסכים בעלי פאנל TN - על כל יתרונותיו וחסרונותיו - לכן הבדל משמעותי באיכות התמונה לא יהיה ביניהם (וצבעים, בהירות, ניגודיות אפשר תמיד לכוונן להעדפותיך עד כמה שניתן). כשהמסך משמש בעיקר לעבודה משרדית, ארגונומיה היא אחד הדברים החשובים ביותר לדעתי. היכולת להתאים את המסך לסביבת ותנוחת העבודה (אני מדבר יכולת ללכוונן את גובהו של המסך, יכולת לסובבו על ציר (לא PIVOT) וזווית הטייה) לא תסולא בפז. PIVOT זה יותר עניין של העדפה אישית, לדעתי זה נחמד ולא יותר. לכן, מכיוון שאיכות התמונה בין כל המסכים פחות או יותר זהה, הייתי בוחר בדגם בעל הארגונומיה הטובה ביותר, כלומר ה-BW. למיטב ידיעתי שני הדגמים האחרים לא נמכרים בארץ עם התכונות הארגונומיות (אבל אני לא בטוח ב-100%, אפשר להתקשר לחנות לפני הקנייה ולברר). גם אני לא מכיר את ה-Phillips מניסיון אישי, אבל לדעתי הוא יהיה בסדר גמור (אפשר גם לחפש קצת ביקורות עליו באינטרנט).

אם ארגונומיה לא חשובה לך כל כך, אז יש את הדגמים 220P (שתומך גם ב-Full HD אם כי הטקסט והאייקונים עלולים להיות קטנים מדי במצב כזה), או ה-T220.

אם יש באפשרותך להעלות את התקציב עד ל-1500 ש"ח פחות או יותר הייתי ממליץ לך על ה-UltraSharp 2209WA. גם פאנל יותר איכותי וגם ארגונומי, או בתקציב של 1300 ש"ח על 2208WFP גם הוא של . פאנל TN הזהה למסכים של Samsung אבל ארגונומי.

בקשר לנושא ה-HD. מסכי ה-LCD בנויים מפאנל המורכב מפיקסלים פיסיים (נקודות). כל מסך בנוי ממספר מסויים של פיקסלים (נקודות) לאורך ולרוחב.

מספר הנקודות לאורך ולרוחב מרכיב בעצם את גודל התמונה שאתה רואה. רזולוציה אופטימאלית היא הרזולוציה בה כרטיס המסך שלך מציג פיקסלים ביחס של 1:1 - כלומר, ממקם כל פיקסל של התמונה בדיוק אל מול הפיקסל הפיסי במסך. כך מתקבלת איכות התמונה האופטימאלית.

Full HD ו -HD Ready הם לא יותר מהגדרות (ולמעשה מיתוג שיווקי). מסך אשר מצויד ביציאת DVI או HDMI אחת לפחות ואשר ביחס תמונה רחב 16:9 תומך בהצגה של 720 שורות (רזולוציה של 1280x720) מוגדר כ-HD Ready, ואילו מסך אשר מצויד ביציאת DVI או HDMI אחת לפחות ואשר ביחס תמונה רחב 16:9 תומך בהצגה של 1080 שורות (זולוציה של 1920x1080) מוגדר כ-HD Ready. כלומר ההבדל ביניהם (בהנחה שסוג הפאנל זהה) הוא כמות הפיקסלים הפיסיים לאורך ולרוחב (ולכן אי אפשר להפוך מסך HD Ready למסך Full HD כמו שאנשים לפעמים חושבים בטעות).

מסכי 22" שהרזולוציה הטבעית שלהם היא 1680x1050 מסוגלים להציג תוכן HD Ready (אבל כמובן שהווידאו המנוגן צריך להיות ב-"רזולוציית HD" בעצמו, תוכן SD שמוצג על מסך התומך ב-HD לא מוצג באיכות HD רק כי המסך תומך ברזולוציה מסוימת).

גם יציאת DVI וגם יציאת HDMI הן יציאות דיגיטליות המעבירות אות ווידאו. ההבדל היחיד הוא שחיבור ה-HDMI מעביר גם אודיו. אם אתה לא מתכוון לשמוע את האודיו דרך מסך המחשב (ואני חושב שבאף אחד מהמסכים שהוזכרו לעיל אין בכלל רמקולים גם ככה), חסרונה של יציאת ה-HDMI לא משמעותי עבורך. באמצעות חיבור DVI תוכל לצפות בתכני HD ללא שום בעיה או הבדל איכות לעומת ה-HDMI.

לסיכום, אם המחשב משמש לעבודה משרדית ולא רק לצפייה בסרטים, אני באמת ממליץ להשקיע מחשבה בארגונומיה, בטווח הארוך זה משתלם. רוב המסכים שהוזכרו (למעט ה- 2209WA) הם בעלי אותו פאנל ולכן הבדלים גדולים באיכות התמונה לא יהיו ביניהם. במקרה כזה הייתי ממליץ לבחור בארגונומי ביותר שנכנס במסגרת התקציב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואו, תודה על ההסבר המפורט. בהחלט עשית לי קצת סדר בראש :P

כמו שאמרת, נתקלתי בקשיים רבים למצוא את 2243BW, אבל בסוף מצאתי מסך אחד בBIGBOX וקניתי אותו ב-909 ש"ח.

הסתכלתי בחנות עצמה בBIGBOX על המסך 2243EWX, שאמור להיות פחות או יותר זהה מבחינת התצוגה, וראיתי שהתמונה לא לגמרי חדה. אם מסתכלים ממרחק של חצי מטר אפשר לראות טיפה מריחות והתמונה טיפה מפוקסלת, הטקסט לא הכי חד. המוכר שם אמר שזה גם בגלל שהם מחוברים ב-VGA ולא ב-DVI, וגם בגלל שהם מפצלים את התצוגה למעל עשרה מסכים שם בו זמנית, אז האות הולך ונחלש. האם זה הגיוני? כלומר אם אחבר את זה בבית אקבל תמונה טובה?

כי בסך הכל שמעתי ביקורות טובות מאוד על ה-2243BW, אז מה דעתכם?

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש במה שהמוכר אמר היגיון מסוים (בעיקר לעובדה שהם מפצלים את האות בין כמה וכמה מסכים). בנוסף אתה צריך לקחת בחשבון שמדובר במסך בעל פאנל TN, פאנל שאחד מחסרונותיו הגדולים הן זוויות הצפייה ומכלול הצבעים. יתכן שתאורת הרקע בחנות, הזווית ממנה צפית, זווית המסך ושאר משתנים סביבתיים השפיעו גם הם על איכות התמונה שראית. אם לנסות ולנחש אני מניח שהתמונה המפוקסלת והטקסט הלא חד הם כנראה תוצאה של מסך שלא עבד ברזולוציה אופטימאלית, או איכות קלט (תמונה\וידיאו) ירודה (מתקשר במידה מסוימת למה שהמוכר אמר).

בחנויות (בעיקר המוניות) קשה הרבה פעמים להתרשם מאיכות התמונה האמיתית של המסך.

באופן מעשי כל עוד תגדיר במסך את הרזולוציה האופטימאלית, תכוונן (אם יהיה צורך) את הגדרות הבהירות, ניגודיות וצבע, ותתאים אותו ארגונומית לסביבת העבודה שלך אתה תוכל להנות ממנו ללא שום בעיות איכות "מובנות". תמונה מפוקסלת זה כבר יותר תלוי באיכות מקור התמונה\וידיאו המוצגים על המסך.

אני באופן אישי חושב שדווקא לעבודה משרדית ממושכת חשוב להשקיע במסך בעל פאנל איכותי יותר, ובאופן כללי צריך להשקיע במסך טוב יותר. מסך מלווה אותך שנים, יותר ממחשב. אם המסך משמש גם ממש לעבודה (אני מתכוון לפרנסה, אבל גם אם אתה "סתם" מבלה מולו יותר משעתיים שלוש ביום) אז בכלל שווה להשקיע במסך בעל פאנל איכותי וארגונומיה טובה. יחד עם זאת, חלק גדול מהעולם משתמש במסכים מבוססי פאנל TN לצורך עבודה שכזאת (גם אני בעבר בתקופה מסוימת), ובשורה התחתונה המסך יעשה את העבודה בצורה טובה.

לדעתי אין מניעה לקנות את המסך כל עוד תנאי האחריות וכו' מתאימים לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...