המאגר הביומטרי, בעד ונגד? - עמוד 21 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המאגר הביומטרי, בעד ונגד?


amir85

Recommended Posts

  • תגובות 351
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

יש שם תגובה שמאוד אהבתי:

החלטתי לחשוף בפניכם תגובות נפוצות של חברת בכל כתבה לגבי המאגר:

1. "מה איכפת לי לתת את טביעות האצבע שלי למדינה, אני לא עבריין"- תגובה זו נועדה להפחית את החשש מנתינת טביעת האצבע, וליצור תחושה שרק עבריינים מתנגדים לתת טביעת אצבע.

2. "מה הצעקה גם ככה בצבא אוספים טביעות אצבעות"- המטרה להפחית התנגדות. ברור שהטיעון בעייתי, כי בצבא נתונים אלו לא נשמרים במחשב.

3." בכל העולם משתמשים במאגרים ביומטרים ותעודות חכמות"- תגובה זאת מנצלת את חוסר הידע של האנשים. באירופה יש תעודות חכמות, אך המדינה לא אוספת נתונים אלו במאגר.

בקיצור ממשלת מכרה את הפרטיות של אזרחיה תמורת כסף. אנשי האוצר בעצמם מודים שאף אדם שפוי מיוזמתו לא ירצה לתת פרטים מזהים למאגר..

לאן אנחנו הולכים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצעת חוק: מעקב אחרי משתמטות דתיות

http://news.iol.co.il/?w=/90/1611771

בלי להכנס לויכוח פוליטי זה די ברור למה המאגר ישמש - למעקב

היום זה ^^^ מחר זה יהיה חברות הביטוח

http://www.haaretz.com/captain/spages/1129854.html

כל אזרח יהיה במעקב כזה או אחר

לאן אנחנו הולכים?

לצפון קוריאה :smile1:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה הטוב לצפון קוריאה , כאן לא ישלטו החילונים , כאן ישלוט משוגע דתי . אני הייתי אומר משהו / קוקטייל של צפון קוריאה עם קצת רוסיה הסובייטית ( אין מה לעשות למדנו מהם ) והרבה משמרות המהפיכה עם נגיעות חמאס בטכנולוגיה אמריקאית . בקיצור מנה של גהינום מספר בישול הידוע 1984 רק בלי הטלויזיה - חחח ( דתיים , כן ?)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

+1 (אני עדיין אופטימי לגבי הצ.קוריאה :cool2:)

הגבלות כואבות יוטלו על אזרחים שיימנעו ממתן פרטים למאגר הביומטרי

http://it.themarker.com/tmit/article/8900

לסיכומו של דבר לדעתי לא הושג הרבה, הממשלה הצליחה לקשר בין הדברים (תעודה>מאגר) ובעצם כופה בעקיפין את המאגר

"פקידי האוצר ומשרד הפנים מצמידים אקדח לרקה של תושבי , והופכים את המאגר ה'וולונטרי' למאגר חובה.
ממשלת תפקיר את בטחון תושביה ואת פרטיותם אם תמנע מהם לקבל תעודות מאובטחות ותשאיר אותם עם תעודות סוג ב' אלא אם יתנדבו לניסוי הביומטרי. מאגר ביומטרי דוגמת זה שמקדמת הממשלה הינו חסר תקדים בעולם הדמוקרטי".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו אינטרס ממשלתי מהדרגה הראשונה שהוא :"הישרדות בשילטון "

האמת גם אני אופטימי מעט אם נהיה צפון קוריאה , אתה יודע , נשים קוריאנית מלוכסנות עיניים ושער שחור גולש , המממ שווה להיות קצת במחנה "חינוך מחדש" וגם תמיד אהבתי את הבגדים הציבעוניים שלהם ( את זה לא יהיה לנו עם הדוסים מוסלמים /יהודים ) אהההה וכן סוף סוף תוסר העמימות מעל " יש פצצה או אין פצצה " - חחח ( מה שימון פרס יעשה אז ? בטח יפתח באמת מפעל לתפירה )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתבה מהבלוג הבא:

http://benhamo.org/wp/?p=1758

זה זמן אני מחפש עבודה (כן, איש סיסטם לינוקס, לא פרילאנסר, בעל הבית שלי אלרגי לשוטף + נצח זמן תשלום) והבוקר נמאס לי, אז החלטתי לשים פעמיי ללשכת התעסוקה (לא הייתי בעבר כי לא הייתי זכאי לתשלום אבטלה.. ככה זה שמי ששוכר אותך מחליט אחרי 3-4 חודשים ששכר אותך לקצץ את המשרה שלך … ושל עוד 50 אנשים כי "כנראה" הולכים לרכוש את החברה). אמרתי לעצמי: אולי, אולי בין עבודות הסידור ארגזים / שטיפת כלים / עוזר שף / מחסנאי, אולי נמצא איזה עבודה במחשבים.. אני טיפוס אופטימי נו…

חיפשתי ברשימות, ומצאתי עבודה אחת .. קלדנות. החלטתי "להמר" על זה ונראה מה יהיה. צריך קצב של הקלדה של יותר מ-60 מילים בדקה (בעברית אני במהירות של 3 ספרות לדקה) והעבודה היא ל-7 שעות יומיות + שעות נוספות. כמה משלמים? אה, שאלה טובה, לפקיד אין מושג ירוק.

לאחר שנתתי לו את מס' המשרה, הגיע החלק המעניין: הבחור ניגש איתי לעמדה ממוחשבת שם המתין לנו מסך מגע ו.. סורק אצבע, וכך רבים לא יודעים אולי, אבל מדינת ישראל מוכנה לתת לך תעסוקה אך ורק אם האצבע שלך תיסרק באותו מעמד. סורקים אותך באיכות נמוכה, אח"כ באיכות גבוהה.

אינני יודע אם הסריקה הולכת למשרד הפנים. אני מהמר ש-כן. מכיוון שהפקיד שם קצת לחץ (בלחיצה כמו של פטיש!) על האצבע הנסרקת, החלטתי לבדוק משהו: ביקשתי ממנו שיסרוק מחדש (המצאתי תירוץ: יש לי לכלוך על האצבע, הנה אני מנקה) ומה רואות עיניי? שעל מנת לעדכן את סריקת האצבע שלי, הפקיד מקיש את אותו קוד שהקיש כדי להכניס את הסריקה הראשונה שלי! זה לא חור , זה חור שאפשר להעביר דרכו צי משאיות!!

מה החור הזה בעצם אומר? שאם מחר איזה עבריין רוצה להפליל מישהו, כל מה שהם צריכים את הקוד (שלא ממש קשה לזכור אותו.. הוא 5 או 6 ספרות כמדומני, לא ניסיתי לזכור אותו) ואז אפשר להחליף את הסריקה של העבריין בסריקה של מישהו אחר. אם יש רפליקציה (או לחלופין מאגר מאוחד) של סריקות האצבע, אותו עבריין לא ייתפס כי במשטרה (שוב, אם המאגר שלה משוכפל או משותף עם משרד ממשלתי אחר) יש מידע שונה מהמידע האמיתי. כל עניין השינוי יקח בערך .. 30 שניות, והרי כולנו יודעים כמה "קשה" לשחד פקיד ממשלתי לתת את הקוד…

חברים יקרים, קוראים נכבדים.. זו לא אבטחת מידע. זו בדיחה! שוב, אין לי מושג אם המשטרה מקבלת מלשכת התעסוקה או ממשרדים אחרים את סריקות האצבע, אבל הקלות המבהילה בה ניתן לשנות סריקת אצבע צריכה היתה להדליק נורות אדומות בראש כל חברה שכתבה את התוכנה ובגוף שהכין את המפרט והשיטה לסרוק ו/או לשנות סריקת אצבע, ואם לא ישנו את השיטה בקרוב, לא יקח זמן רב עד שעבריינים יתפסו את הפואנטה והזיופים יתחילו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלמוני

איגוד לשכות המסחר יוצא נגד הפשרה הביומטרית – נוסחת הפשרה בין מתנגדי החוק ותומכיו, שנועדה לאפשר הקמתו מאגר של טביעות אצבע וצילומי פנים של כלל תושבי ישראל, במקביל להנפקת תעודות זהות חכמות.

לפי נוסח הפשרה, מי שלא יסכים להשתתף במאגר הביומטרי, לא יוכל לקבל תעודת זהות או דרכון חכם בעל שבב (המכיל את טביעות האצבעות ואת צילום הפנים המיוחד) – כאשר דרכונים חכמים בקרוב יהפכו לדרישת סף בכניסה למדינות אירופה.

נשיא איגוד לשכת המסחר אוריאל לין, הביע חשש כי הפשרה תמנע מאנשי עסקים שלא ירצו להיכלל במאגר לקבל דרכון ביומטרי – מה שעלול לעכב או למנוע את כניסתם למדינות אירופה.

הינה הכתבה :

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3810054,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...