עבור לתוכן

EA - הגענו למיצוי היכולות של ה XBOX360

Featured Replies

פורסם

אל תיהיה כלכך בטוח, עלויות הרישוי של הBR גבוהות, עלויות המדיה גבוהות פי עשרות מונים מDVD, ובהתחשב שבצפון אמריקה פועלים רק 2 ייצרני עותקים שלא שייכים לסטודיו גדול(של סרטים) שמשכפלים מדיות BR וגם הם מעדיפים לצרוב את הבלוק באסטר החדש של הקיץ ולא עוד עותק של Uncharted. מדובר על עלות מאוד גבוהה בהתחשב במכירות העלובות של הPS3 מבחינת כותרי Cross Platform.

זה נכון שCOD4 מכר יפה אבל תבדוק את המספרים שוב, יחסית לXBOX ואפילו הPC הוא לא מכר כלום, הXBOX מכר יותר מפי 5 עותקים מהPS3, כן הם עשו כסף ומכרו מעל למיליון עותקים, אבל כותר שמכר 12 מיליון עותקים בכל העולם, כאשר כמעט 7 מיליון מהם על ה-360 צריך להגיד לך משהו.

ל-PS3 יש בעיה מאוד גדולה עם כותרי MP, הסיבה היחידה שהוא מחזיק מעמד זה הכוח הרב שעדיין יש לכותרים הבלעדיים שלו שנכון לעכשיו מסתמנים להיות כמעט אך ורק בפיתוח הפנימי של SOE כאשר חלק לא קטן מהמפתחים הבלעדיים של ה-PS זנחו את הבלעדיות תמורת נתח שוק גדול יותר.

בנוסף לזה רבים מהבעלים של 2 הקונוסולות יעדיפו לקנות את המשחק בגרסאת ה-360 בשל שרותי הOnline העדיפים, והסבירות הגבוהה מאוד לתוכן בלעדי נוסף, וגם כאשר אין תוכן בלעדי כמעט כל DLC שייצא לכל הגרסאות הגיע לLive קודם, לפעמים מדובר בשבוע שבועיים, אבל כבר היו מקרים של שבועות רבים ואף חודשים.

בשביל לפתח לGFW/GFX לא צריך צוותי פיתוח נוספים, MS מספקת כלים המאפשרים לפתח תוכנה כמעט אחידה ל2 הפלטפורמות, עם הPS3 זה לא עובד ככה, זה דורש צוות פיתוח בלעדי ברוב המקרים שכותב חלקים מאוד גדולים מהקוד מ-0, בנוסף לזה מדובר על מאמץ QA נוסף לא קטן, כן יש פתרונות כמו להשתמש בפלטפורמות פיתוח צד ג' מוכנות(כמו UE3) אבל XNA עולה גרושים אפילו לרשיון מסחרי, ומגיע חינם ברכישת SDK של ה-360, פיתוח של פלטפורמת תוכנה inhouse נחשב להשקעה חכמה יותר מרכישת מנוע מוכן ברוב המקרים(אלא אם אתה רוצה להוציא עוד שוטר ג'נרי) כי זה משהו שנשאר אצלך, ואתה לא צריך לשלום הון תועפות לEPIC או כל חברה אחרת.

  • תגובות 129
  • צפיות 10.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

דובי לאקטיוויזיון יש כבר מנוע גרפי שמותאם ל360\PC\PS3 משלה מאז COD4

גם COD5 וגם COD6 משתמשים באותו מנוע ואני די בטוח שכל הCOD העתידים לPC\PS3\360 ישתמשו באותו המנוע

ככה שכבר בעיה אחת לא קימת

בעניין צריבות בלו רי אם מוכרים את זה באותו מחיר של ה360 כניראה שבעית התמחור לא כזאת גדולה

אני כן חושב שלPS3 יש בעיה גדולה אם משחקים קטנים יותר

אבל במולטיפלטפורם גדולים הוא מוכר טוב לדוגמה COD4-5\RE5\SF4 ועוד הוא מכר מספיק טוב להצדיק את הגירסה

פורסם

היא מאוד גדולה, סוני לא מרשה למכור במחיר גבוה יותר, הרווח למפיצה נמוך יותר בכותרי הPS3.

הרווח על הPS3 לא גדול מספיק בשביל לפתח משחקים מ-0, אז יש לה "מנוע" לFPSים, זה עדיין לא אומר כלום, זה עדיין כסף שצריך לשפוך על פיתוח(גם אם הכל מוכן כמות הQA שצריך לעשות לPS3 לא קטנה מהXBOX בגלל שיש להם "מנוע"), פרסום והפצה, המפיצות לא סתם מתלוננות הרבה פעמים בקשר לבעיות הספציפיות הללו, זה לא מעניין אותן כמה פעולות צפות בשניה הPS3 עושה בזמן שהוא מריץ סרט פורנו בBluray מכין לאטה, והשלט שלו מספק את אחותך מינית, אכפת להם שהמכירות של כותרי MP הן עלובות, למכור פי 5 פחות זה עלוב(פי 2 וחצי~ פחות בהקשר של RE4), וכותרים שהם פחות מטריפל A עם חותמת בד"ץ ובית יוסף בכלל נופלים בין הכסאות של בעלי הקונוסולה הזאת.

פורסם

דובי בנוגע למשחקים בלעדיים ובנוגע למשחקים אם פרופיל נמוך אנחנו מסכימים

אבל בעניין מולטי גדולים אם כבר יש להם גרסת 360 והם יכולים למכור 1-4 מיליון עותקים לPS3

ואולי במחשבה לעתיד אפילו למכור חלק מהמשחקים באוסף או בזול בנפרד לPS4 הם יעשו את זה

תראה לדוגמה את COD6

COD5 מכר טוב בכל שלושת הHD אבל מכר גם בכלל לא רע בWII

הבעיה שעל גירסת הWII היה צריך לעבוד בנפרד אם צוות אחר לגמרי ותנחש מה למרות מחירות נחמדות (מעל מיליון עותקים בגירסה הזאת )

COD6 לא יוצא לWII בגלל עניין הצוות הנפרד

לאומת זאת בPS3 זה אותו צוות ככה שהוא כן יוצא גם לPS3 -פשוט כי זה הרבה יותר זול מלעשות גירסת WII

עכשיו אתה רוצה להגיד לי שהם יוותרו על גרסה שקל יחסית להכין ?

למה ?-מבחינתם זה כסף קל אולי צריך עוד כמה מפתחים ואולי הבלו רי עולה יותר אבל זה עדיין רווח יחסית בטוח מבחינתם

פורסם

קודם כל אין COD6, יש Modern Warfare 2, ככל הנראה המותג של IF נפרדו מהמותג של Call of Duty לתמיד ככל הנראה. ואל תגיד זול, אתה לא יודע מחירים אבלי לא בקירוב לפתח משחק לWII יכול להיות הרבה יותר זול מפיתוח של גרסאה נוספת ל-PS3, ההפצה הרבה יותר זולה וזה בטוח, במצב שבו ליותר ויותר אנשים יש 2 קונסולות, בעולם שבשביל להדפיס עותק בBR אתה צריך לשלם תמלוגים לסוני, לקנות מדיה מאוד יקרה, ולשלם פרמיה כי כמעט אף אחד לא צורב את המדיה הזאתי בכמות מסחרית, להוציא גרסאה ל-PS3 זה לא תמיד רווח בטוח. ובהרבה מקרים זה לא רווח ששווה את ההשקעה.

הרבה מאוד משחקים שייצאו ל-PS3 מאוחר יותר ייצאו אליו כי הסטודיו לא רצה לקחת סיכון בלהוציא משחק לקונסולה שלא מוכרת מספיק טוב, או שזה היה הנסיון האחרון שלהם לצאת שווים מההשקעה במשחק שלא מכר טוב בXBOX והPC.

פורסם

חייב להוסיף , דיברו פה על הפרויקט נטאל ,פשוט דבר מדהים מה שms הולכים לעשות ,אני מאוד מקווה שזה יפעל כמו בסירטונים .

ובקשר לניצול היכולת ,אין דבר כזה ,זה לא רק עיניין של חומרה ,זה גם עיניין של תוכנה ,כמה שהתוכנה יותר יעילה כך אפשר ליצור יותר eyecandy בפחות מאמץ של החומרה ,לדוגמה קריסיס שלא מנצל בצורה טובה את החומרה .

לדעתי יש עוד מה ליראות מה xbox בצורתו הנוכחית (אגב בניגוד ל sony שלא נוגעים כמעט ב ps3 מיקרוסופט משדרגים את ה xbox בלי הפסקה ,שלדעתי זו "רמאות") .

פורסם

חייב להוסיף , דיברו פה על הפרויקט נטאל ,פשוט דבר מדהים מה שms הולכים לעשות ,אני מאוד מקווה שזה יפעל כמו בסירטונים .

ובקשר לניצול היכולת ,אין דבר כזה ,זה לא רק עיניין של חומרה ,זה גם עיניין של תוכנה ,כמה שהתוכנה יותר יעילה כך אפשר ליצור יותר eyecandy בפחות מאמץ של החומרה ,לדוגמה קריסיס שלא מנצל בצורה טובה את החומרה .

לדעתי יש עוד מה ליראות מה xbox בצורתו הנוכחית (אגב בניגוד ל sony שלא נוגעים כמעט ב ps3 מיקרוסופט משדרגים את ה xbox בלי הפסקה ,שלדעתי זו "רמאות") .

תבין, אתה לא יכול לקחת רכב 1200 סמ"ק ולהגיע ל200 קמ"ש נכון...? גם בחומרה יש מגבלות שמפתחים צרכים לקחת בחשבון.

מה שהם אומרים בעצם, זה: שמעכשיו המשחקים יעברו סירוס גראפי עבור הקונסולה, פחות פוליגונים במודלים, טקסטורות ברזולוציה בינונית, הצללות גסות ועוד...

ולא הבנתי למה אתה חושב שמיקרוסופט מרמה, זכותם לשבח את הקונסולה שלהם.

פורסם

תבין, אתה לא יכול לקחת רכב 1200 סמ"ק ולהגיע ל200 קמ"ש נכון...?אהה האמת שאתה כן יכול ,אבל זה לא דיון רכב

ולא הבנתי למה אתה חושב שמיקרוסופט מרמה, זכותם לשבח את הקונסולה שלהם.קצת קשה לי להסביר את זה ,אבל במוח שלי זה רץ משהוא בסגנון כזה : דמיין ש הקטע של ה xbox וה ps3 זה מירוץ חימוש , ms כל הזמן מנסה לשפר כדיי לתת את הגראפיקה שהם הבטיחו ,בעוד ש sony עושה את זה בלי לשדרג ולחדש , ובכלל לדעתי לשדרג קונסולה (בצורה רצינית ,לא החלפת מראה או שידרוג תוכנה ) סותר את כל הרעייון של הקונסולות .

פורסם

קשה לך להסביר את זה, כי אתה סתם מסבך את עצמך.

גם סוני ומיקרוסופט לא יכולות לשפר את הגרפיקה על בסיס חומרתי, רק המפתחות יכולות לשפר את המנוע משחק שלהם, ועדיין... זה בגדר תמורה/הפסד.

אגב, ל-XBOX360 יש כרטיס גראפי עם יכולות יותר מרשימות מאשר ה-RSX בסוני PS3.

פורסם

אני חושב שהדיבור על הפסקת תמיכה בPSP יותר רצינית

הPSP מוכר משחקים גרוע יחסית לכמות המכשירים שנימכרו והיום שגם הPS2 מוכר גרוע משחקים

לעשות מולטיפלטפורם של PS2\PSP\לא תמיד משתלם

לפעמים חברות עדיין עושות מולטיפלטפורם של WII\PS2\PSP אבל יש מגמה להפסיק את זה ולעשות רק גירסת WII

אני חושב שניראה את השוק מתחלק במקום

PC\360\PS3 אותה גירסה

WII\PSP\PS2 אותה גירסה

DS גירסה ניפרדת

למצב שהשוק ילך ככה

PC\PS3\360 (לא חושב שבאמת ינטשו את הPS3 כל כך מהר )

WII

DS

זה תיהיה פגיע רצינית בסוני במיוחד שהם משקים את הPSP GO

אני אישית חושב שהPSP GO הוא טעות גדולה אבל בלי תמיכה של מפתחות אז בכלל

פורסם

כמו שאמרו ב IW EP 91 (או שזה היה 60), איך ACTIVISION יכולה לדבר על SONY כשהיא מוכרת משחקים ב 120$ ויותר :nixweiss::kopfpatsch::s07::bash:

חוץ מזה ACTIVISION מוציאים משחקים ל PS2, הם באמת חושבים שמישהו יאמין להם שהם יפסיקו להוציא משחקים ל SP3 :nixweiss: תיראו את WOLVERINE, הם הוציאו אותו בגירסאות שבחיים לא ימכרו טוב ואחרי זה הם רוצים שיאמינו להם כשהם אומרים שהם יפסיקו להוציא משחקים לקונסולה חדשה יחסית.

פורסם

WOLVERINE ככל הידוע לי לא מכר טוב באף גירסה

המשחקים המוצלחים שלהם מבחינה מסחרית זה בעיקר WOW (בגלל המנויים בתשלום )

סדרת COD

וגיטר אירו על שלל האוספים והגרסאות שלו

יש להם עוד משחקים כמו טוני אוק לדוגמה ועוד דברים אבל הם פחות מצליחים במכירות

פורסם

אחת מהגירסאות של WOLVERINE הייתה בעשיריה הראשונה במכירות (בסוף של העשיריה) בחודש האחרון. החודש בכללי היה חלש אבל בכל זאת עשיריה ראשונה :nixweiss: לא רע בשביל משחק שממש לא אמור להיות מחיר מלא.

פורסם

WOLVERINE ככל הידוע לי לא מכר טוב באף גירסה

המשחקים המוצלחים שלהם מבחינה מסחרית זה בעיקר WOW (בגלל המנויים בתשלום )

סדרת COD

וגיטר אירו על שלל האוספים והגרסאות שלו

יש להם עוד משחקים כמו טוני אוק לדוגמה ועוד דברים אבל הם פחות מצליחים במכירות

מה עם סימס?

פורסם
אחת מהגירסאות של WOLVERINE הייתה בעשיריה הראשונה במכירות (בסוף של העשיריה) בחודש האחרון. החודש בכללי היה חלש אבל בכל זאת עשיריה ראשונה לא רע בשביל משחק שממש לא אמור להיות מחיר מלא.

היה לו רק שבוע אחד של מכירות טובות ואז הוא שקע לגמרי

זאת הגרסה הכי נמכרת -

http://www.vgchartz.com/games/game.php?id=32528&region=All

לא חושב שזה מספיק למשחק בסדר גודל כזה ותראה שאין לו "רגלים" במכירות

כי הם ירדו מאוד שבוע אחרי שבוע

גרסת הPS3 מכרה 280 אלף עד היום

ככה שביחד זה קרוב ל600 אלף אולי זה ניראה הרבה אבל זה לא כי הזכיון עצמו בטח יקר

והפיתוח עצמו יקר -אני חושב שזה מסוג המשחקים שצריכים למכור איזה 2 מיליון עותקים (לא מבחינת איכות מבחינת השקעה )

מה עם סימס?

זה של EA לא אקטיוויזיון

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים