רכישת מצלמה חדשה - המלצות??? - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רכישת מצלמה חדשה - המלצות???


erandob

Recommended Posts

אני עומד לנסוע לארה"ב (בחודש הבא) ומעוניין לרכוש שם מצלמת DSLR חדשה

התקציב - 1000 דולר סה"כ - בעבור מצלמה + עדשה + תיק + בטריה נוספת + כרטיס .

כרגע אני משתמשבמצלמה FUJI S5700

חסר לי בה ה- ISO גבוה שמיש (אם אני על 800, התמונה יוצאת מגורענת)

אני מתכוון לצלם גם בתנאי תאורה חלשים, וגם באור חלש ללא (עם או בלי חצובה שיש לי)

פונקציות נוספות שהייתי רוצה:

* עדשה רחבה.

* ייצוב

* תצוגה חיה

* ISO גבוה

* ווידאו + קול - תוספת נחמדה, לא הכרחי

אשמח לקבל המלצות לגבי הדגמים העונים על הדרישות.

תודה :hi:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדרישות שלך יש מעט מאוד אופציות.. קנון-ניקון נפסלות כי הן חסרות מייצב ובאופציות שנשארות הייתי הולך על השילוב של

Olympus E-520 SLR Digital Camera Kit with 14-42mm Lens

Olympus Zoom Super Wide Angle 9-18mm

זה השילוב היחידי שיכנס לך במחיר עם עדשה רחבה..

האמת שהמחיר של ה-E520 עם עדשת הקיט ממש הפתיעה.. 390 דולר בשביל DSLR ברמה שלה זה גרושים (1600 שקל!!)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי 2 הבהרות:

1. בקשר לעדשה הרחבה - אני מתכוון שתהא יותר רחבה ממה שיש לי כיום (=38), נראה לי שאני צריך 28 או 30

2. ייצוב (לצילומי לילה)- לא משנה אם בעדשה או בגוף

תודה על התגובה :-)

מקווה שההבהרות ייאפשרו לכוון אותי לכיוון הנכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מתכוון לצלם גם בתנאי תאורה חלשים, וגם באור חלש ללא פלאש (עם או בלי חצובה שיש לי)

אני מציע שתקרא את הת'רד הזה שמתייחס לנושא. במקרה שלך התקציב מאפשר לרכוש גוף חדש, אבל קודם חשוב שתחליט האם עדשה מיוצבת עם צמצם 2.8 היא אכן משהו שעליו אתה לא רוצה להתפשר. הת'רד הנ"ל יעזור לך להבין את המשמעות של עדשה כזו בצילום באור חלש ללא וללא חצובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לצמצם 2.8 - זה לא הכי חשוב לי כרגע.

אני רוצה צילומי לילה טובים יותר ממה שיש לי כרגע.

האם כדאי לקנות יקרה יותר עם עדשת KIT - לדוגמה CANNON D500 או NIKON 5000D

או האם כדאי זולה יותר עם עדשה נוספת (טובה יותר מעדשת KIT - לדוגמה CANNON D450 או OLYMPUS E520

מה שהכי חשוב לי זה:

LIVE VIEW

ISO גבוה שמיש

תודה על העזרה של כולם!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה צילומי לילה טובים יותר ממה שיש לי כרגע.

כל DSLR תתן לך צילומי לילה טובים יותר ממה שיש לך כרגע.

האם כדאי לקנות מצלמה יקרה יותר עם עדשת KIT - לדוגמה CANNON D500 או NIKON 5000D

או האם כדאי מצלמה זולה יותר עם עדשה נוספת (טובה יותר מעדשת KIT - לדוגמה CANNON D450 או OLYMPUS E520

עם הגדרת הצרכים שלך, ועם חריגה קטנה מה-$1000, תקבל תמורה מקסימלית עם קיט שכולל סוני A350 + טמרון 17-50/2.8.

מה שהכי חשוב לי זה:

LIVE VIEW

אתה מודע לזה שה-LV ברוב מצלמות ה-DSLR שימושי רק עם חצובה? יוצאות דופן הן הסוני A300 ו-A350 (שעומדות להיות מוחלפות), והאולימפוס E330 (שכבר לא מיוצרת). בשאר המצלמות ה-LV דורש פוקוס ידני, ובמעטות שבהן הוא תומך בפוקוס אוטומטי המהירות איטית מאוד.

ISO גבוה שמיש

בכל מצלמות ה-DSLR ה-ISO הגבוה שמיש. להוציא מצלמות FF שעולות אלפי דולרים, ההבדלים בד"כ עומדים על 1/3~2/3 סטופ, הרבה פחות מאשר ההבדל בין עדשה מיוצבת ללא מיוצבת, או ההבדל בין עדשה עם צמצם 2.8 בכל הטווח לבין כזו (כמו עדשות הקיט) שנגמרת בצמצם 5.6. ההבדל המצטבר בין עדשת קיט לא מיוצבת לבין עדשת 2.8 מיוצבת יכול להגיע ל-5 סטופים, וזה כבר הבדל מאוד משמעותי.

לייעוץ יותר ממוקד, כדאי שתענה על השאלון:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=373707.0

קנון עם עדשה מיוצבת תעשה לך את העבודה הכי טוב במקרה הזה

איזו קנון עם עדשה מיוצבת (ב-$1000) תספק שילוב טוב יותר מ-A350‏+17-50/2.8 עבור צילום באור חלש ועם דגש על LV? ההבדל בפלט החיישן של ה-A350 ושל ה-450D (למשל) עומד על כ-1/3 סטופ. זניח ביותר, לפחות למי שמצלם ב-RAW. ב-JPEG ההבדל מעט יותר גדול, אבל עדיין קטן משמעותית מההבדל שמקבלים עם עדשה בעלת צמצם 2.8. כדי לקבל עדשה מיוצבת עם טווח וצמצם כזה בקנון צריך לשלם כ-$1000, מה שלא משאיר מקום בתקציב למצלמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך ניסיון עם DSLR (או SLR פילם)? מצלמת רפלקס דורשת רמה מסוימת של מיומנות (ועניין) על מנת להפיק ממנה את המירב, האם אתה מודע למגבלות של מערכת כזאת? לדוגמא - עדשה רחבה בתקציב שלך לא תתן לך זום חזק כמו שאתה רגיל ב-S5700.

כמו שאורן אמר לך, כל DSLR מודרנית תתן לך תוצאות טובות ב-ISO800 וסבירות (הדפסה לגודל גלויה) ב-1600.

אולם מלבד האספקטים הטכנולוגיים גרידא יש גם שיקולים ארגונומיים. היא כלי יצירה, לא גאדג'ט שקונים לפי המפרט נטו, היא חייבת להיות נוחה וידידותית ליד שלך ולסגנון העבודה שלך. יש כל מיני זוטות בתחום הארגונומיה שעשויות להפוך מכלי נוח ושימושי למטרד מעצבן כמו היעדר גישה ישירה לפרמטרים שונים. אני עכשיו הוצאתי יותר מ-1000 ש"ח נוספים על בודי שייתן לי כל מיני צ'ופרים קטנים כאלו (גלגלת נוספת, עינית בהירה יותר ושאר ירקות). אבל זה דורש הבנה של הצרכים והרצונות שלך ביחס למה שכל מערכת נותנת ובשקלול של התמחור.

אם בכל זאת אתה מתכוון לקנות "על עיוור", לא הייתי רוכש במקומך ישר מערכת עם עדשת 2.8 יקרה, אלא מתחיל מגוף בסיסי וטוב הכולל ייצוב ביחד עם עדשת קיט. רק אחרי שפשוף רציני הייתי מוציא כמה מאות דולרים נוספים על עדשה רצינית יותר. יש הרבה מאוד DSLR ששימשו רק לכמה מאות חשיפות ולאחר מכן מעלות אבק בארון או מככבות ב-YAD2 ובירידת ערך ניכרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה התקציב הכולל למצלמה, עדשה, סוללות וכרטיס זכרון? 1000 דלר תיק,עדשה, סוללות וכרטיס

האם אתה מתכוון לקנות עם אותו תקציב גם ציוד נוסף (עדשות נוספות, פלאש וכו')? לא

האם לאחר הקנייה הראשונית יש לך כוונה לרכוש בהמשך ציוד צילום נוסף (עבור מצלמת ה-DSLR)? אם כן, איזה סכום בשנה אתה מתכוון להקצות לכך? לא ידוע

האם יש לך נכונות לקנות מצלמה ו/או ציוד משלים בשוק היד שניה? לא

האם יש לך ציוד קודם ממצלמת DSLR או ממצלמת SLR פילם? אם כן, פרט. לא

אילו נושאים אתה מתכוון לצלם? באילו תנאי תאורה - בעיקר באור יום או גם בתנאי תאורה חלשים יותר? שניהם

האם אתה מתכוון לצלם מרחוק? ציפורים במעוף? חרקים מקרוב? אולי

האם אתה מתכוון לצלם ספורט? אם כן, איזה ענף ספורט ובאילו תנאי תאורה? רכיבת אופניים ביום ובערב

האם אתה מתכוון לצלם פורטרטים? כמה חשוב לך לקבל עומק שדה מצומצם? לא חשוב

האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא פלאש? בדף הזה תוכל לקרוא על ההבדלים בין צילום ללא פלאש, צילום עם פלאש ישיר וצילום עם פלאש חיצוני (ישיר ומוקפץ).

כן

האם יש לך נכונות לצלם באור חלש עם חצובה? לידיעתך, העלות של חצובה בסיסית נעה בין 200 ל-400 ש"ח, ושל חצובת שולחן בין 50 ל-150 ש"ח.

כן יש לי חצובה

האם יש לך נכונות לצלם עם פלאש חיצוני? העלות של פלאש כזה יד שניה נעה בין 400 ל-600 ש"ח או 1000 ויותר לפלאש חדש. לא כרגע

האם חשוב לך לצלם באור חלש ללא חצובה וללא פלאש (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)? כן

האם אתה משתמש כיום במצלמה דיגיטלית אחרת? אם כן, מה חסר לך בה? כן S5700 FUJI - צילומי הערב יותר בעייתים (נראה מגורען)

האם אתה מתכוון להדפיס את התמונות או לצפות בהן על גבי מסך? אם הראשון, מהו גודל הנייר המקסימלי שאתה מעריך שתרצה להדפיס?

להדפיס (הרוב הדפסה רגילה, ותמונות בודדות להדפסה מוגדלת עד 70*60) ולצפות

מהו טווח העדשה (או העדשות) במ"מ שחשוב לך? המאמר הזה ייתן לך מושג לגבי לגבי הטווחים השונים. 28~30 -70~80 חשוב 200-350 נחמד לא חובה

האם אתה נעול על יצרן מסויים? אם כן, מדוע? לא

אילו מן התכונות הבאות קריטיות לך, אילו חשובות ועל אילו אתה יכול לוותר:

קצב אש גבוה - ציין את כמות התמונות בשניה (בד"כ 3 עד 5) לא חשוב

צילום רצפים ארוכים מ-5 תמונות מבלי שהמצלמה תעצור כדי לכתוב את התמונות לכרטיס לא חשוב

מייצב תנועה מובנה במצלמה (שעובד עם כל העדשות) מול מייצב תנועה בעדשות (שמייצב גם את התמונה בעינית) רצוי

עינית גדולה מהממוצע לא חשוב

תצוגה חיה (צילום באמצעות מסך ה-LCD במקום) חשוב

נקודות פוקוס מוצלבות נוספות למרכזית רצוי

פנס עזר לפוקוס באור חלש (AF assist)

עדשות עם מנוע פוקוס שקט

אפשרות לגריפ לא חשוב

מסך מסתובב לא חשוב

מצב צילום ווידאו נחמד לא חובה

כמות פיקסלים 10+

יצרן לא חשוב

אחריות יבואן רשמי מול יבואן אפור

תכונות אחרות

אם תפרט כמה כל אחד מהפיצ'רים האלה מהותי לך יהיה הרבה יותר קל לעזור לך למצוא שאופטימלית לצרכים שלך.

אני מתכוון לקנות בחנות ולא דרך האינטרנט, כי אני רוצה לנסות ולהחזיק, ולראות איזו הכי נוחה מבין האפשרויות שתציעו לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי, תרשה לי לצטט שוב משהו שכתבתי למעלה.

אתה מודע לזה שה-LV ברוב מצלמות ה-DSLR שימושי רק עם חצובה? יוצאות דופן הן הסוני A300 ו-A350 (שעומדות להיות מוחלפות), והאולימפוס E330 (שכבר לא מיוצרת). בשאר המצלמות ה-LV דורש פוקוס ידני, ובמעטות שבהן הוא תומך בפוקוס אוטומטי המהירות איטית מאוד.

זאת נקודה חשובה מאוד, וכשתגיע לחנות ותשחק קצת עם מצלמות DSLR עכשוויות תגלה כמה שה-LV שלהן (להוציא את אלה של סוני) שונה ואיטי מאשר מה שאתה מכיר מה-S5700. מצד שני, תגלה גם כמה שה-LV שלהן (שוב, להוציא את אלה של סוני), מאפשר לפקס ידנית בקלות כשהמצלמה על חצובה.

אילו נושאים אתה מתכוון לצלם ב-LV?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לא מעט מצלמות שנכנסות לתקציב ושכוללות LV שאופטימלי לצילום עם חצובה. למשל ניקון D5000 ו-D90, קנון 450D, 500D ו-1000D, אולימפוס E520 ו-E620. לשלוש מהן יש מצב ווידאו - לשתי המצלמות של ניקון ול-500D. מצד שני הן יקרות באופן די משמעותי מרוב המצלמות האחרות, ואם הפיצ'ר הזה לא קריטי עבורך תוכל לחסוך לא מעט כסף בקנייה של דגם אחר. לחלופין תוכל להשקיע את שאר התקציב בציוד נוסף, למשל עדשה ארוכה ו/או חיצוני.

אם צילום ווידאו לא קריטי לך, אז את התמורה הטובה ביותר בתקציב תקבל להערכתי מקיט שכולל אולימפוס E620 + עדשת 14-42 + עדשת 40-150 + פלאש FL36R. הפלאש אמנם לא מופיע ברשימת הדרישות שלך, אבל מכיוון שהוא נכנס בתקציב שווה לדעתי ללכת עליו. ההבדל בתוצאות שתקבל באור חלש עצום וכך גם הקלות שבה ניתן לקבל אותן. בניגוד לצילום עם ISO גבוה (טוב ככל שיהיה), תנועה בנושא או ביד לא משפיע על התוצאות.

אם צילום ווידאו כן הכרחי, אז את התמורה הטובה ביותר תקבל מקיט של ניקון D5000 + עדשת קיט 18-55. בסכום הנותר תוכל לקנות עדשת טלה טמרון 70-300 או פלאש ניקון SB600 (בחריגה מסויימת מהתקציב).

כמה הערות:

- אם חשוב לך פוקוס אוטומטי במצב הווידאו, לך על הקנון 500D. ב-D5000 הצילום בווידאו דורש פוקוס ידני. העלות של הקנון לא ממש משאירה אפשרות לקנות ציוד נוסף בתקציב שלך.

- הטמרון 70-300 נותנת טווח שמקביל ל-105-450, ארוך יותר מה-40-150 של אולימפוס שמקבילה ל-80-300. מצד שני, היא כבדה יותר ולא כוללת מייצב. מצד שלישי, יש לה מקרו די רציני שלא קיים באולימפוס.

- בכל החברות תוכל לחסוך די הרבה כסף אם תלך על קיט שכולל רק עדשה אחת. הקנון 1000D למשל עומדת לא רע בדרישות שלך, וביחד עם עדשת 18-55 מיוצבת היא עולה $525. קיט דומה מבוסס אולימפוס E520 ייעלה אפילו פחות. לדעתי לא חייבים להוציא $1000, גם אם התקציב מאפשר. הדרישות שלך צנועות יחסית ולא מראות שיש לכך הצדקה, מלבד כמובן הכיף שבקניית קיט מושקע יותר :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחד מהדברים שאני רוצה הוא שגוף המצלמה יישאר איתי הרבה זמן.

בקשר ל- NIKON 5000 D אני לא מעוניין במצלמה עם ווידאו ללא סאונד.

לחבר שלי יש של OLYMPUS E 510 והוא לא מרוצה מהרעש שמקבלים ב- ISO גבוה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ל-D5000 יש סאונד בסרטונים.

בכל המצלמות יש רעש ב-ISO גבוה. האם החבר שלך משוכנע שה-1/3 עד 2/3 סטופ יתרון שהוא היה מקבל במצלמה עם ISO גבוה טוב יותר היה עושה כזה מהפך בצילומים שלו? אני בספק. אם הוא מחפש רעש ב-100% הגדלה, הוא ימצא אותו בכל .

מעבר לכך, המחיר הזול יותר של ה-E520 (בהשוואה למשל ל-D60) או של ה-E620 (בהשוואה ל-D5000) מאפשר לקנות חיצוני מבלי לוותר על שתי עדשות (רחבה וטלה). חיצוני מאפשר להקפיץ את האור מתקרה או מקיר, וכך ניתן לקבל תאורה מחמיאה וטבעית גם כשמצלמים במקומות חשוכים עם ISO נמוך. כתוצאה מכך התוצאות ברוב המקרים טובות יותר מצילום ב-ISO גבוה, וקל הרבה יותר לקבל אותן, כי אין צורך להתמודד עם בעיות של תנועה בנושא או עם רעידות יד, בעיות שבהחלט קיימות ודורשות התמודדות גם במצלמות עם ISO גבוה טוב יותר מזה של ה-E510.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי מספר רב של ביקורות על מצלמות באינטרנט, ועל העדשות שאפשר לקנות לכל ...

שמתי לב שלאולימפוס יש כמות הרבה יותר קטנה של עדשות, ואני חושש שזה יגביל אותי בעתיד, כשארצה להמשיך ולהתפתח בתחביב החדש :-).

בנוסף שמתי לב שלמצלמה Pentax K20D יש יתרונות של מייצב + ואטימות, אך חסרון של LIVE VIEW מוגבל יחסית.

האם אתם מכירים את המצלמה, כך שאם ארצה להשתמש ב- LIVE VIEW שלה בצילום סטטי על חצובה, זה באמת מגביל?

שמעתי גם שהיה לה עדכון תוכנה, האם זה באמת משפר את ה- LIVE VIEW שלה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...