יצירת כתובת אינטרנט בעזרת דומיין - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יצירת כתובת אינטרנט בעזרת דומיין


BedB0y

Recommended Posts

אהלן,

האם אני יכול להקים לעצמי כתובת אינטרנט שתהיה למשל com.* או co.il.* ?

הבנתי שזה אפשרי עם server 2003 לאחר שיוצרים דומיין, אבל אני לא בטוח האם צריך לרשום אותו בצורה חיצונית מול הספק או משהו בסגנון.

מישהו מבין בנושא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה אם אתה רוצה את זה בתור דומיין בתוך הרשת שלך או דומיין ברשת האינטרנט.

אפשר לעדכן במחשב קובץ של הכתובות ולמשל לשייך את דומיין "אהלן" אל c:\temp\ahalan.html

ואפשר גם לשייך דומיין חיצוני אל שרת HTTP שתריץ במחשב שלך - כמובן בגלל שהכתובת שלך בטח משתנה יהיה כדאי לך להשתמש בDYNDNS או NOIP.

כמובן אם המטרה שאתה תוכל מרחוק להגיע למחשבך בכל עת ללא לזכור IP תשתמש פשוט בNOIP

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול לעדכן את כתובת הIP של המחשב שלך אצל מי שאחראי על הדומיין שבו קנית את הדומיין שלך(AKA האתר\ספק שרכשת ממנו את השם) ולנהל את כל הסאבדומיינים מתחתיו, כל מה שאתה צריך זה שרת DNS, ה2003 מגיע עם אחד, אפשר להתקין גם כאלה על .

אבל וזה אבל גדול! שרתי DNS גלובאליים לא עושים קאשינג לכתובות שמוגדרות כתובות של קליינטים פרטיים(מה שאומר שכל פניה לדומיין שלך תתבצע אך ורק אחרי פניה לשרת הDNS שאותו אתה מתחזק), בדיוק כמו כל רשימת antispam/antiphishing וכו' נורמאלית, הם מקבלים רשימות של סאבנטים מהספקיות ועובדים לפי זה. יש פתרונות לזה, כמו לייצור secondary zone אצל הספקית ולרשום את הauthoritive server של הדומיין שלך בתור שרת הDNS שלה(השרות הזה עולה כסף ולא מעט בד"כ) זה מאפשר לך לנהל את הדומיין דרך השרת שלך, אבל כל שאילות הDNS ילכו לספקית, הדבר הזה גם מאפשר לשמר קאשינג אצל שרתי DNS של ספקיות אחרות, וגם מאפשר לעשות רפליקציה לשרתי DNS מוכרים(שוב גם זה עולה כסף).

הכל שאלה של מה בדיוק אתה רוצה לעשות, כמובן שאם אתה רוצה לנהל upper level domains, כמו .com או .co.il ובעצם להפוך לספק כתובות אתה צריך לשלם הרבה כסף לארגונים כמו IANA וארגוני האינטרנט המדייניים.

אם אין צורך בניהול רשומות DNS מעבר לכתובת האתר(כלומר סאבדומיינים, MXים למינהם, כתובות SRV וכו'), אתה גם יכול לעשות הפניה סטטית בין כתובת הDNS שכל כתובת ששייכת לספקית שלך מקבלת. למשל אם הכתובת שלך בבזק בין לאומי היא: 84.109.46.40

כתובת הDNS שלך תיהיה bzq-84-109-46-40.red.bezeqint.net, הסיומת המדוייקת משנתה מסאבנט לסאבנט, תבצע reverse lookup לכתובת הIP שאתה מקבל ותבדוק מה זה אצלך.

כמובן שבמקרה וכתובת הIP תשתנה אתה צריך לעדכן את זה, אבל זה נכון לכל תצורה שבה היעד הסופי(בין אם זה שרת DNS, שרת WEB או כל דבר אחר) דינאמי, בסופו של דבר כל פעם שהIP משתנה תצתרך לעדכן דברים, השאלה כמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...