מחשב נייד HP 2530p - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב נייד HP 2530p


tgolin

Recommended Posts

ה- 2530p נחת אצלי שלשום. התרשמויות ראשונות:

מפרט:

Intel Core2Due SU9300

Windows Business (downgraded to pro)

12.1 WXGA Matte

IGP 4500MHD

2GB 800Mhz DDR2

DVDRW Optical Drive

80GB 5400rpm HDD 1.8

אחריות שלוש שנים בבית הלקוח.

ה-2530p הוא המתחרה הנוכחי של בקטגוריית ה- UltraPortable והוא מחליף את ה-2510p.

איכות בניה ועיצוב:

מבחינה אסתטית, הסדרה החדשה של ה-Elitebook נחשבת "מעוצבת" במיוחד בקטגוריית הניידים העסקיים ואלטרנטיבה אפשרית למסתייגים מהקופסאות השחורות, ואכן במבט ראשון המראה שונה. כיסוי המסך מגיע בגימור של "אלומיניום מוברש" כסוף עם הלוגו המובלט של עליו.

סה"כ המראה המתקבל יפה ונעים, הוא אינו מבריק ולא מוגזם לסביבה מקצועית. שאר המחשב מעוצב כולו בכסוף ושחור כאשר המקלדת שחורה והצירים, משענות הידיים ושורת כפתורי המגע כסופים. בעוד שהחלק החיצוני של המחשב נראה טוב, השילוב של הצבעים הללו בחלק הפנימי לא מסתדר לטעמי האישי. המראה המתקבל הרבה פחות נקי מזה של ה-2510p השחור-אפור ומשהו שם מרגיש מאולץ.

img1159.jpg

אלמנטים נוספים שמכערים את המחשב הם הסוללה ומסגרת המסך. בעוד הסוללה הסטנדרטית מגיעה בצבע כסוף שתואם לכיסוי המסך, הסוללה המורחבת מגיעה בשחור בלבד ונראית לא מתאימה. מסגרת המסך צמחה ממסגרת קטנה ואלגנטית על ה- 2510p למשהו רחב הרבה יותר ב-2530p. למסגרת הוספה אופציה למצלמת (אצלי היא הוחלפה בנורת לד שמאירה את המקלדת).

מימין - 2530p, משמאל - 2510p.

img1157fixed.jpg

זה יוצר תחושת מגושמות וחוסר פרופורציות בין החלק העליון של המחשב לתחתון.

איכות הבניה הכללית טובה מאד ואף השתפרה מהדור הקודם. ב-2510p היתה מידה מסויימת של גמישות בכיסוי המסך אבל ה-2530p מרגיש קשיח לחלוטין ועמיד יותר. הצירים השתפרו גם הם ומרגישים עמידים מאד ויציבים אבל עדיין מספקים תזוזה סופר חלקה. משענות הידיים וכל החלק התחתון של המחשב קשיח לחלוטין והגימור של הכל מעוגל ומוקפד.

עם זאת, ישנם כמה תחומים פחות מוצלחים. קודם כל, המחשב כבד יחסית. הוא כבד יותר מהדור הקודם, ההבדל אינו עצום אך הרגשתי בו מיד כשהחזקתי את שניהם ביד. המשקל גבוה במקצת מזה של המתחרים בקטגוריה (אם כי רובם לא כוללים כונן אופטי מובנה, עליו ניתן לוותר גם במחשב זה על מנת להוריד את המשקל). בנוסף, העיצוב רחב יותר והמחשב גדול יותר פיסית ומרגיש קצת יותר מגושם.

ה-2530p עם סטנדרטית:

img1187o.jpg

ה-2510p עם סטנדרטית:

img1192.jpg

ה-2530p עם סוללת 6 תאים:

img1189kca.jpg

סוללה סטנדרטית:

img1191m.jpg

סוללת 6 תאים:

img1190l.jpg

כמו כן, המשיכו את העיצוב שכולל כפתורי מגע בחלק העליון של הבסיס. למרבה הצער גם בגרסא הזו, כמו ברוב המחשבים שלהם שכוללים את הפונקציה, הם גרועים ולא עקביים. הבעיה בולטת במיוחד בכפתור הווליום. כאשר מנסים לווסת את הווליום בדר"כ נוצרות בעיות של חוסר תגובה שמתחלפות בקפיצה פתאומית או נפילה פתאומית בעוצמה. אישית הפסקתי מזמן להשתמש בפונקציה הזו ואני מווסתת את הווליום במחשבי HP בדרכים חילופיות. חבל שהעניין לא תוקן עדיין.

ביצועים:

אף אחד כמובן לא מצפה לביצועי על ממחשב עם מעבד ULV. עם זאת, בהחלט מורגש הבדל מהמחשב הקודם בסדרה וזה לא במידה קטנה עקב ביטול ההארד דיסק האיטי של 4200rpm והחלפתו במינימום של 5400rpm. כמובן שניתן לקבל את המחשב גם עם כוננים מהירים יותר והשיפור יהיה עוד יותר בולט.

מכיוון שאני רגילה לעבוד עם מחשבים בעלי מפרט בסיסי כזה, מבחינתי המחשב מתפקד יפה מאד בכל עבודה משרדית ומהיר מספיק על מנת לשמש אותי כמחשב הראשי שלי. הדגם הזה מציע גם אופציה למעבד LV שיאפשר לשפר עוד יותר את הביצועים אבל עדיין יתן חיי טובים (עוד על זה בהמשך).

מקלדת/ Touchpad/ Trackpoint:

המקלדת של ה-2530p לא השתנתה כמעט מה-2510p והיא עדיין מעולה. לדעתי היא מהנוחות שבקטגוריה, אבל זה קשור גם בהעדפה האישית שלי למקלדות שטוחות מסוג זה. יש אפס flex והמקלדת יציבה לחלוטין.

ה-trackpoint השתפר, בעיקר בתחום הכיסוי. הכיסוי הנוכחי גדול יותר ומאפשר שליטה טובה יותר. הכפתורים שלו יותר "קופצניים" ונותנים פידבק יותר קשיח (בניגוד לכפתורי ה-trackpoint של ה-2510p הרכים).

לעומת זאת, ה-Touchpad לא התחבב עלי עדיין. המרקם של המשטח מחוספס קצת יותר מידי לטעמי ושונה מאד מזה של הדור הקודם. מבחינת דיוק ופעולה, הוא בסדר גמור.

חום ורעש:

בדומה ל-2510p, ה-2530p דומם לחלוטין וקריר למדי בעבודה על . לא שמעתי את המאוורר שלו מצייץ והוא בקושי נהיה חמים אחרי כמה שעות טובות. בעבודה ממושכת על חשמל הרעש והחום גדולים יותר אבל מדובר במשהו נמוך מהממוצע וסביר בהחלט. העניין משתפר עם סוללה מורחבת שמרימה את המחשב מהשולחן.

חיי סוללה:

חיי הסוללה עם סוללת 6 תאים מדהימים. אחרי עבודה של כ-3 שעות על המחשב עם דולק ובהירות מסך על 50% הגעתי ל- 69% סוללה. כלומר, אפשר להעריך את הזמן בכ-9-10 שעות עבודה (לבדוק את זה עד הסוף לא יצא לי ואני בספק שיצא). מן הסתם עם הקלדה בלבד ובהירות מסך נמוכה יותר אפשר להגיע גם ליותר מזה. המסך בהיר דיו לאפשר עבודה על בהירות מינימלית בתוך מבנה (נגיד בשיעור באוניברסיטה) בלי בעיה. קיימת גם סוללת 9 תאים אבל אני לא מדמיינת שרבים יזדקקו לזה.

תחושות עד כה:

בעוד שמדובר במחשב מצויין, בשבילי לא מדובר בשיפור משמעותי מהדגם הקודם. אמנם חיי הסוללה טובים יותר (ב-2510p אני מקבלת כ-6-7 שעות בתנאים דומים) ואיכות הבניה קצת יותר טובה אבל היה אפשר להחליף את ה-HDD שב-2510p לאחד מהיר יותר ולקבל מחשב עם ביצועים דומים ומשקל קצת יותר נמוך. הייתי אומרת שהמחשב נותן יתרונות חדשים על פני ה-2510p למי שקונה אותו עם מעבד LV. מי שרוצה לחסוך עם מחשב חדש מרמה כזו יכול בהחלט לחפש את ה- 2510p במבצעים של גמר מלאי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן, סקירה טובה, מקיפה ומעניינת. :xyxthumbs:

גם אני מסכים שה-2510p נראה קצת יפה יותר. הצבע הכסוף הבהיר והמסגרת העבה מעל המסך ומתחתיו ב-2530p ממש לא עושים לי את זה. :(

עוד חיסרון שהיה קיים בדור הקודם וחבל שטרם נפתר - היעדר כפתור עכבר אמצעי ב-trackpoint. במחשבי Thinkpad יש כזה מזמן, מה שמאפשר גלילה עם ה-trackpoint, דבר נוח מאוד שאי-אפשר להמעיט בחשיבותו. משום מה, ב- כללו כפתור אמצעי בדגמי ה-8510p/8530p שהם 15.4", אבל לא בדגמים הקטנים יותר בסדרה העסקית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...