ואלס עם באשיר - מועמד לגלובוס הזהב - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ואלס עם באשיר - מועמד לגלובוס הזהב


SerpentMage

Recommended Posts

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3636477,00.html

אני לא מבין איך עד כה לא נפתח דיון בנושא. סרט ישראלי כל-כך מבריק כמעט בכל אספקט של אומנות הקולנוע והאנימציה (אנימציית cut-out משובחת ביותר), וכל-כך שנוי במחלוקת ומעורר מחשבה, רגש, הזדהות ודיון ציבורי, צריך להיות מדובר בכל פיות אזרחי ישראל ללא קשר למועמדויות והזכיות שלו. לא רק בזכות היותו הישג קולנועי וויזואלי ראוי לשמו, אלא גם כעוד נדבך שמייצג את עליית רמת הקולנוע הישראלי כקונטרה להתדרדרות הטלויזיה הישראלית.

אולי נשאר בנו ניצוץ של יצר אומנותי. אולי יש לנו קמצוץ כלשהו של תרבות להציע ולהראות לעולם.

אולי.

http://waltzwithbashir.com/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למען האמת ראיתי את האשכול הזה עוד כשפתחת אותו (בצורה ראויה בהרבה מהאופן בו אני עשיתי זאת) ומשום מה לא חשבתי בכלל על האפשרות להקפיץ אותו (silly me...). בכל מקרה, התכוונתי ספציפית לפתיחת דיון לציון המועמדות לגלובוס הזהב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצערי כנראה רוב אזרחי ישראל באותו מצב. המודעות לקיום הסרט הזה פשוט ברצפה, והסיבה היחידה שנודע לי עליו (עוד כשהוא היה בשלב ה post-production) היא בזכות חברים ממכללת ויצ"ו שנחשפו לסרט במהלך לימודי אנימציה.

פרטים:

IMDB

ויקיפדיה

וטריילרים בלינק של אריק.

אני לא יודע אם מקרינים את הסרט הזה או אם הוא בנמצא בספריות , אבל בכל מקרה מדובר בסרט חובה.

עצוב ומתסכל שכמעט כל אזרחי המדינה יודעים כמעט כל פרט בחיי המתחרים ב"האח הגדול" (נושא שאני מתגאה בבורותי המוחלטת לגביו), אבל כמעט ולא מודעים להישגים ישראליים תרבותיים של ממש. התקשורת כמובן מוסיפה חטא על פשע בחוסר הפרגון שלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה לראות אותו, אין איפה.

ב הוא לא יצא (וגם לא עומד לצאת לדעתי)

לא היה בקולנוע פה בסביבה, ואין פה סינמטקים למיניהם.

כמו שאמרת......... עצוב שיודעים כל מילה שנפלטת בבית "האח הגדול", אבל דברים על רמה נופלים בין הכסאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי ביקורת על הסרט - עלילה וכו'

לפי העלילה : המסר הוא בנושא הטבח בסברה ושתילה

קצת בעייתי מבחינת יחסי הציבור הישראלים

עכשיו אני מבין מדוע הסרט מקבל הכרה בין לאומית

אני חושש שזה מהסיבות הלא נכונות

כניראה תמיד העולם העדיף את בזמן שהיא מכה את עצמה :-[

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי ביקורת על הסרט - עלילה וכו'

לפי העלילה : המסר הוא בנושא הטבח בסברה ושתילה

קצת בעייתי מבחינת יחסי הציבור הישראלים

עכשיו אני מבין מדוע הסרט מקבל הכרה בין לאומית

אני חושש שזה מהסיבות הלא נכונות

כניראה תמיד העולם העדיף את בזמן שהיא מכה את עצמה :-[

בין אם זה נכון ובין אם לא, יש לציין משהו על נושא המחלוקת של הסרט:

ואלס עם באשיר עוסק במאורעות בעייתיים שליבם בטבח, אבל צריך להבין שהסרט מציג את מסעו המנטלי והנפשי של הבמאי בתודעה שלו, הוא סובייקטיבי ואישי מאוד וזה חלק מגדולתו. יותר מדי צופים לא מבינים זאת, חושבים שהם באים לראות סרט דוקומנטרי ואז זועקים חמס על "שמאלניות יתר" (שהיא אגב לא נכונה בכלל) שהסרט מציג.

החסרון היחיד של הסרט הוא בכמה שניות בודדות בו הוא אכן מנסה לדחוף "מסר", שלדעתי לא במקום. סרט כזה לא צריך לנסות להעביר מסר לצופים, אלא לגרות את המחשבה והרגש. זה מה שקורה בצורה מעולה לאורך כל הסרט עד 5 השניות האחרונות שלו.

הסרט בכלל לא כולל הלקאה עצמית כמו שאוהבים לעשות ממנו. הוא מציג את צה"ל כמו שכל חייל בתוך המערכת רואה אותו, במיוחד כל חייל שהחזיק בזמן לחימה.

הסיבה שהימנים אוהבים לשנוא אותו כ"כ היא בגלל עצם העיסוק במאורעות הטבח ובגלל שצה"ל מוצג בו עם החסרונות שכולנו כחיילים למדנו להכיר בדרך הקשה. התיאור לדעתי ריאליסטי ואמיתי, וכולל ציטוטים שאני אישית שמעתי לא פעם כשהייתי במצב לחימה (אני לא רוצה לכלול אותם שלא יהיה ספויילר).

קצת על ההיבטים הקולנועיים יותר:

- הפורמט של הסרט מאוד ייחודי. הסיפור מתגולל כשרשרת של דיאלוגים בין הבמאי (הדמות הראשית) לבין חבריו בנסיון להשלים חלקים בזכרונותיו. כל דיאלוג שכזה פותח את הפרק הבא בסיפור מאורעות העבר מהמלחמה, מנקודת המבט של האדם עימו הבמאי מנהל את הדיאלוג, והדרך הויזואלית בה ה"פרק" מועבר היא פנטסטית. החל מסצינות ריאליסטיות תוך הקפדה על פירוט רב, וכלה בסצינות-מלחמה סוריאליסטיות, אבסודריות והזויות לחלוטין (שם האנימציה והעיצוב האומנותי בשיאם).

יש לציין את העובדה שהדיאלוגים משכנעים מאוד ולא מרגישים מתוסרטים לשנייה. יש ממש הרגשה שאלו הן שיחות אמיתיות שהוקלטו בספונטניות במקום שהוכתבו מתסריט.

החסרון בפורמט הזה הוא שזו לא עלילה קלאסית עם דמויות עמוקות (מלבד הדמות הראשית), אבל העניין רק תורם לתחושת החיפוש האישי, שבמהלכו המספר מתמקד בעיקר בנבכי נפשו ולא אמור להתמקד ממש בדמויות שהוא פוגש.

- אנימציית ה cut-out והעיצוב האומנותי בסרט, מעבר לרמה הטכנית הגבוהה, אפקטיביים בצורה מהפנטת ותמיד יעבירו אוירה מאוד מאוד מסויימת בכל סצינה, אפילו בכל שוט. לא משנה מה דיעותיך הפוליטיות, הסצינות יסחפו אותך פנימה כשכל אלמנט ויזואלי משפיע בצורה רצינית מאוד. הסגנון הייחודי של הקומפוזיציות והצבעים בסצינות הסוריאליסטיות וההזויות יותר פשוט מעורר השראה.

אגב, כל חייל יעריך את הפירוט המעמיק והמדוייק בו מצוייר כל אביזר צבאי שהוא.

- הסאונד ופס הקול - משלים את הצד הויזואלי בתהליך של יצירת אוירה ייחודית בכל סצינה ללא רבב.

- בימוי - כמו שאמרתי קודם, כל שוט מתוכנן בקפידה בצורה שמעבירה אוירה מאוד מסויימת בשלמות. העובדה שבסצינה אחת הצופה יחזה במאורעות ריאליסטיים שנראים דוקומנטריים כמעט, בסצינה הבאה יחזה במאורעות אישיים דרמטיים, והסצינה שלאחר מכן תציג מצב במציאות המלחמתית באופן הזוי וסוריאליסטי, פשוט מרתקת לכיסא ולא מרפה. הדמיון והרגש תמיד יגיבו לכל סצינה שהסרט הזה מציג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...