שאלה בנושא אחריות למחשב XPS 1330 שנקנה בארהב - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בנושא אחריות למחשב XPS 1330 שנקנה בארהב


repero

Recommended Posts

אני לפני רכישת המחשב הנל דרך האתר של .com, ולאחר שיחה עם ישראל הם אמרו לי שצריך אחריות מסוג NBD, דבר שאין אפשרות לבחור בו בעת הרכבת המחשב באתר.בשיחה עם ישראל, נאמר לי שהאחריות למחשבים מארה"ב תקפה לכל הדגמים הנמכרים בארץ (ה XPS 1330 הוא אחד מהם) ולאחר התכתבות נוספת במייל עם ישראל, הם החזירו לי את התשובה הנ"ל:

מחשבי ניידים הנרכשים בחו"ל זכאים לקבל השירות בארץ ע"פ שני

קריטריונים :

1. מחשב אשר נרכש עם אחריות בינלאומית (NBD) זכאי לקבל שירות

ללא חיוב הלקוח עבור חלקים או עבודה. אין התחייבות לזמן התיקון

מכיוון שתלוי בזמינות החלפים במחסני (במידה וסוג המחשב נמכר

בארץ, סביר להניח שזמינות החלפים גבוהה). האחריות הינה לתיקון

תקלות חומרה בלבד.

2. מחשב אשר נרכש ללא אחריות בינלאומית, האחריות מכסה אך

ורק את חלקי החילוף (במידה ויש צורך להחליף). הלקוח יחויב רק

עבור העבודה. כל הרחבת אחריות אחרת (מלבד אחריות בינ"ל) אשר

נרכשה בחו"ל, לא תקפה ולא מכוסה. אין התחייבות לזמן התיקון

מכיוון שתלוי בזמינות החלפים במחסני (במידה וסוג המחשב נמכר

בארץ, סביר להניח שזמינות החלפים גבוהה). האחריות הינה לתיקון

תקלות חומרה בלבד.

1)כלומר, גם אם אני רוכש מחשב ללא אחריות בין לאומית, האחריות עדיין מכסה את עלות החלקים והתשלום הוא רק בעבור העבודה? במידה וכן, לאיזה סכומים מגיעה עלות העבודה?

2)אם הדגם הנ"ל נמכר בארץ, מדוע אין אפשרות לרכוש לו אחריות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. להבנתי כן. כמה זה יעלה? תלוי בתקלה, הם עלולים לגבות מאות שקלים על כל תיקון קטן.

2. יש אפשרות לקנות לו אחריות, לא בהכרח יש אפשרות לקנות לו אחריות שתקפה בארץ. התשובה שדל החזירו לך היא התגובה הסטנדרטית הקבועה שלהם לכל שאלה בנוגע לאחריות בינלאומית תהיה אשר תהיה וכפי שהבנת לא ממש עונה על השאלה. יתכן שהתשובה האמיתית היא שכל מחשב זכאי לאחריות מצומצמת (מהסוג שכולל רק חלפים ולא עבודה) אבל רק מחשבים מסויימים זכאים לאחריות מורחבת ומלאה. בעבר טענו בפני מספר פעמים כי מחשבים צרכניים (להם אין אפשרות לרכוש אחריות NBD) נדרשים לאחריות של 4 שנים על מנת להיות זכאים לשירות מלא בארץ. בניגוד מוחלט לזה, טענו גם כי סדרות מסויימות כלל לא זכאיות להרחבת אחריות כזו ומוגבלות לאחריות המצומצמת בארץ.

עד כה לא הצלחתי לקבל תשובה חד משמעית בכתב מדל (שכן הם שולחים שוב ושוב את אותה הודעה שהבאת כאן). אם תצליח להוציא מהם תשובה בכתב נשמח מאד לקבל דיווח/ עותק לטובת מאגר המידע של הפורום על אחריות בינלאומית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאחר מספר שיחות עם ישראל ועם המעבדה נאמר לי:

אין אפשרות לרכוש אחריות כזאת או אחרת למחשבים שנקנו בחול.

במידה ואין אחריות NBD עלות התיקון תהיה בעבור שעות מעבדה בלבד (לא הבנתי האם צריך שתהיה אחריות כלשהי, או שאפילו אם אין אחריות בכלל)

הם מצהירים שכל הדגמים שנמכרים בארץ זכאים לאחריות, מה שעלול לבלבל מכיוון שצריך בנוסף גם אחריות NBD.

הקטע המוזר הוא שאין אפשרות לרכוש אחריות NBD לא דרך ישראל ולא באתר של .COM בעת הרכבת המחשב, אבל ב כן נמכרים דגמי XPS עם אחריות NBD

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...