דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 44 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

http://www.kipa.co.il/ask/show/26714

http://www.yeshiva.org.il/ASK/?id=17746

אני עדיין לא בטוח לגבי החיטוט - מה שכן אני מספיק בטוח לגבי הטיפשות של השואלים את השאלה :kopfpatsch:

תלישת שערות באף בשבת

שאלה :

שלום לכבוד הרב!

שמעתי שהאר"י אוסר על חיטוט באף בשבת, ולמרות זאת הראש"ל הגר"מ אליהו מתיר מדלא ניחא ליה ומכך שאין האדם מתכוון לכך.

רציתי למצוא את הדבר מפורש בספר, אך לא מצאתי. חפשתי ושאלתי יודעי דבר המכירים את כתבי האר"י וגוריו, אך כולם תמהו ולא ידעו על כך מאומה. לכן נפשי ירדה לשאו"ל: היכן דבר זה מפורש בכתבי רבינו האר"י?

אשמח אם כבודו יאשש את השמועה ששמעתי הן על המקור להיתר (הראש"ל נר"ו) והן על המקור לאיסור (האר"י). בתודה מראש ובברכת חמ"ת שמח!

תשובה:

שלום לשואל היקר!

נאמר בגמרא במסכת שבת צ"ד ועל פיה נפסקה ההלכה בשולחן ערוך שכ"ו סעיף א':

"אסור ליטול שערו או ציפורניו בין ביד בין בכלי בין לעצמו בין לאחרים..."

וכתבו הפוסקים (ראה בכף החיים שם אות ט') שיש להזהר שלא להתעסק עם הזקן ולא לבוא לידי תלישה, וידוע שפעם האדמו"ר הישא ברכה בבא סאלי זיע"א הכניס בטעות את ידו לזקן בשבת, אמרה לו הרבנית, אתה אמרת שהאר"י ז"ל אמר שלא להוציא את היד. ואכן האדמו"ר השאיר את ידו בזקן עד צאת השבת.

וזו בודאי מידת חסידות שהיתה בו שהרי כף החיים כתב שם "יש ליזהר שלא יחכך הרבה בזקן ולא יתעסק שם שמא יתלוש שער"

ומן הדין היה אפשר להוציא בעדינות את היד מבלי להתעסק "הרבה" אך זו מידת חסידות.

ולענין החוטם (האף) הרי מי שמנקה את צואת החוטם אינו חושב ומתכוין בכלל לתלוש שערה שם וגם לא תמיד השער נתלש אלא שכתב הבן איש חי כי תשא שנה שניה הלכה י"ד כך:

"ובתוך החוטם שכיח שערות ויזהר לקנח צואת החוטם שיבשה קצת בנחת שלא יעקור שערות"

וכן כתב הרב כף החיים (שם אות ט') שמותר לקנח את האף אלא שיש להזהר ובפרט אם הלכלוך התייבש שאז קרוב להיות שיתלוש שערה שם וזו הסיבה להיתר של מרן הראשון לציון הגר"ם אליהו שליט"א.

ולענין רבנו האר"י ז"ל לא ראיתי מקור לדבריך רק שם בכף החיים באות הבאה י' כתב:

"ומכאן אני מזהיר לאחרים כשאני רואה דמקנחין צואת האוזן וצואת החוטם בשבת דתולש בזה שערות. ואף על גב דדבר שאינו מתכוון מותר, היכא דפסיק רישיה יש להחמיר"

והוסיף: "וכמו כן הרוחץ פניו דמעביר על זקנו ועל פאותיו ואוחז בהן אי אפשר שלא יהיה תולש וידוע מעשה האר"י זיע"א דבשגגה שם ידו בזקנו ולא הוציאה עד מוצאי שבת. ובעבור זאת דקדק לומר 'כל השומר שבת כהלכתו' בלי שום פקפוק בהלכה"

לכן נראה לי שמי שציטט לך את רבנו האר"י ז"ל התכוון לענין זה , והו המקור המבוקש לשאלתך .

על כן , מן הדין מותר בשבת לקנח את האף , ויש להזהר שלא לעשות כן בחזקה שלא יבוא לתלוש שערה , וכאשר אדם מקנח במטפחת הרי זה עדיף לכל הדעות .

וכאמור יש להתרגל ולהזהר שלא להכניס את האצבעות לתוך הזקן בשבת שמא יבוא לידי תלישת שערה ורבנו האר'י זל החמיר לעצמו ביותר בענין זה וממנו נקח מוסר השכל ונזכה לשמור שבת כהלכתה ממש אמן .

עשיתי רוני ^^^ :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכשיו מר חכם גדול, יושב לי פה מול העיניים חזון עובדיה , קרי פסקי הלכה של הרב עובדיה יוסף, מעודכן מאוד

בוא ואמור לי בבקשה בדיוק איפה רשום שאסור לחטט באף בשבת, לא פשוט סרקת בטח את כל ההלכות שבת שקיימות

בן ילקוט יוסף, שולחן ערוך, הבן איש חי, והרב בלה בלה

ואתה כנראה בקיא בכל ההלכות, אז בוא אמור לי בני היכן בדיוק פסק אחד מן הרבנים הפוסקים שאסור לחטט באף בשבת

איש יקר.

זו היתה דוגמה לכסילות של "חכמי תורה" ולא שום דבר אחר.

אכן הרב עובדיה יוסף אמר את הדבר.

דוגמאות להלכות שגויות מוגזמות מיותרות ושאינם ניתנות לביטול יש ספרים שלמים, ובדיוק דנו על אחת בכמה דפים האחרונים (למקרה שפספסת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם צואת החוטם זו נזלת אז , נזלת הטוסיק = שילשול :lol:

אני יודע חושבים שזו הגזמה אבל אם תשמע איזה דברים הם דנים עליהם בכוללים - זה משהו לא נורמלי " צואת החוטם "זה עוד עדין

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שיש לי להגיד על העמודים האחרונים זה פיחס, הייתי מקיא עליהם אבל ככה זה אנשים אוהבים לזבל בשכל.

היה דיון מעניין ואז עכביש החליט לזרוק שמן למדורה, וכל מיני רוסים אנטי יהודים נכנסו לשים את הצלב למקם אותו איפה שהשריפה בכיכר וההמשך ידוע, כמובן שהכל וירטואלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איש יקר.

זו היתה דוגמה לכסילות של "חכמי תורה" ולא שום דבר אחר.

אכן הרב עובדיה יוסף אמר את הדבר.

דוגמאות להלכות שגויות מוגזמות מיותרות ושאינם ניתנות לביטול יש ספרים שלמים, ובדיוק דנו על אחת בכמה דפים האחרונים (למקרה שפספסת).

זה בדיוקקק מה שאני מנסה להסביר לך

שהוא לא אמר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תתבייש תותח,בגלל שמישהו דן איתך בדבר מסוים גם עם זה עדיין לא מתאים לרוחך אתה צריך לזלזל בו? [בי] גם אז [שרק נכנסת לדיון] שהתווכחנו שלחכמים יש סמכות להקשיב להם ,[בסוף קיבלת את הדברים] בתוך ליבך אתה יודע את זה.

אתה רוצה להמשיך? או ללכת עם דעותיך בקיר :s07: ?

תגיד שאתה לא רוצה,אני יורד מזה ישר [למה בכוח?]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפעמים אני חושב לעצמי איזה כיף להיות אתאיסט גמור

לא דואג מגן עדן או גיהנום

לא אכפת לו מה הוא אוכל

לא מתחייב לאף אחד חוץ מלעצמו

ולא מוגבל על ידי שום דבר

אדון לעצמו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחייאת רוני, מה זלזול? הבאתי שאלה לגיטימית לחלוטין - לא כתבתי אותה בשביל ללגלג על מישהו חס ושלום.

ואם חשת זלזול שנובע מדרך התבטאותי - אני מתנצל, לא זו הייתה הכוונה.

בכל מקרה אם אתה עדיין לא רוצה לענות - אני אבין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...