דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 196 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=461861.30

כי לממשלה שלנו יש קצת שכל לא לערב יותר מדי דת במדינה, אבל פתח תנך ותקרא על כיבוש כנען, שם רצחנו את כל העמים באיזור - כולל נשים, ילדים ואפילו את כל החיות שלהם.

היהודים מעולם לא רצחו כמו עמים אחרים [ כמו היטלר ,סטלין ] או דתות אחרות.

-למשל הנאצים טענו שהיהודים הם עם נחות מהעם הגרמני הארי [על דרך הגזענות] . העם הגרמני נטען להיות עם חזק, מחושב וחכם מטבעו המשובח - בעוד היהודים נטענו להיות רעים מטבעם, גנבים, ערמומיים, בוגדים, רודפי בצע וטפילים המחלישים את החברה. על סמך כך טבחו הגרמנים ביהודים וביקשו להשמיד את כל בני העם היהודי, שלדעתם בלבד מהווה את כל בעיות העולם.

-למשל האיסלם הקיצוני מבוסס על קנאות קיצונית, שמביאה אותו להתאבדות ולרצח סיטונאי.

ביהדות ההלכה מסורה לפוסקי ההלכה, שיכולים לבטל גם את הכתוב בתורה לפי המצב. רבי יוחנן בן זכאי ביטל את עונש המוות ביהדות, משום שהחליט שזה לא מתאים לתקופה [למרות שגם כמעט ולא היה יוצאת מיתה.... אלא זה יותר להתרעה] וכך הלאה, חכמי ישראל היו תמיד אנשים רגישים למוסר ולרוח התקופה, ולעולם לא הגיעו לדרגת שפל המוסלמית של ציווי על התאבדות ורצח.

-עוד דוגמא של גזענות - אמריקאים טענו שהאפריקאים כהי העור [הכושים - בני כוש] הם נחותים בטבעם מהאמריקאים המשכילים. לטענתם בני העור השחור הוא טיפש מטבעו, פרימיטיבי, בהמי ומגושם, בעוד האמריקאים הם חכמים, תרבותיים, מפותחים ומשכילים מטבעם. על סמך כך העבידו אמריקאים את הכושים מאפריקה בתנאים מחפירים שלא היו הולמים גם .

אפשר עוד להמשיך..

אתה משווה יהודים לכזה דבר?

יהודים מעולם לא הרגו מישהו על דעת עצמם ומעולם לא הרגו מרצונם החופשי. בדיוק להיפך, שאול המלך ריחם על הצאן ועל אגג גם שלא היה צריך .

תורת והיהדות בכלל מעולם לא טענו שהיהודים נעלים מהגויים אפילו באחת מהתכונות הללו [השבחת גזע. הטענה שגזע מסויים הוא משובח יותר מגזע אחר, לדוגמה: חזק יותר, חכם יותר, מפותח יותר, וכדו'. ונחיתות גנטית - הטענה כי בני גזע מסויים הם נחותים יותר בגלל טבע המושרש בהם מבריאתם, ואינו נתון לשינוי.]

יהודים מעולם לא טענו שהם חזקים יותר מהגויים או אפילו חכמים יותר. חז"ל [חכמי התלמוד] העריכו את חכמת הגויים ואפילו הורו לנו "חכמה בגויים - תאמין", ואף הוסיפו וסיפרו שחכמה יתירה נתנה בבני יפת [ כלומר הגויים היוונים, הפילוסופים].

למעשה טוענת התורה שהיהודי הוא נחות בכמה מהתכונות החשובות ביותר:

שמות פרק לג, ה: ויאמר ה' אל משה, אמור אל בני ישראל: אתם עם קשה עורף"

פס' ג: "כי לא אעלה בקרבך כי עם קשה עורף אתה"

דברים פרק ט, ו: "וידעת כי לא בצדקתך ה' אלוהיך נותן לך את הארץ הטובה הזאת לרשתה, כי עם קשה עורף אתה"

פס' יג: "ויאמר ה' אלי לאמור: ראיתי את העם הזה, והנה עם קשה עורף הוא"

העם היהודי נקרא "עם קשה עורף", כלומר עם שהולך אחרי יצריו בעיוורון, שונא תוכחה, לא צייתן, ביקורתי גם היכן שצריך להכנע ולציית לחכמים.

ראינו שהעם היהודי אינו טוען להיות מעולה או משובח יותר בתכונותיו מהגויים. היהודים אף מרבים להכיר ולכבד את כוחם וחכמתם של עמים אחרים.

לגבי עממי כנען אם הם רוצים לפנות את המקום אסור להרוג אותם. כל מצוות ההריגה היא משום שכבשו ארץ לא להם [בני שם ישבו בארץ.,והם כבשו אותם והרסו את הארץ עם החטאים שלהם ] ואינם מוכנים לסגת.

שלוש איגרות שלח יהושוע ליושבי הארץ בהם הציע לפניהם את האפשרות לעזוב את הארץ וללכת למקום אחר ללא מלחמה, להשלים בתנאים מסויימים [ביניהם הפסקת ע"ז ועוד] ואם לא אז להילחם. הם בחרו באפשרות השלישית ולכן נשמדו,אומנם הנביא מציין שההשמדה שלהם לא הייתה שלמה ובגלל חלקים מסויימים מהם שבכל זאת הותרנו בארץ הם השפיעו לרעה על עם וגרמו לו לקלקולים מוסריים .

ובכלל תקשיב טוב ,אין אף פעם היתר להרוג , אלא רק אם הקב"ה אומר במפורש , למשל עמלק -יעשה רק בהנהגתו יתברך [שהיא גלויה -כמו בזמנו של משה רבינו ] ולא על דעת עצמנו ,כפי שנאמר לנביא שמואל א, טו "כה אמר ה' צבאות: פקדתי את אשר עשה עמלק לישראל, אשר שם לו בדרך בעלותו ממצרים..."

עכשיו, מדוע רק מתי שה' גלוי ,כי רק הוא יודע ללב של כל אדם בעולם, ויודע מי ישוב בתשובה ומי לא. לפי מה שידוע לנו, עמלק הפך ברבות השנים לרשע מוחלט, שאינו שב בו מדרכיו הרעים. כל אשה וכל ילד הם מושחתים, שונאי אדם, רוצחים, ובראש ובראשונה - כופרים בכוונה להכעיס.

ואפילו אפיקורסים גמורים המומרים להכעיס אין הורגים בימינו, כפי שביאר החזון -איש את הרמב"ם יו"ד סימן ב ס"ק טז וקבע שלא קיים מושג זה כשאין השגחת ה' גלויה כמו בימי משה ושלמה המלך וכדומה , ולכן לא הורגים אף אחד, לא אפקורסים ולא מומרים ולא אף אחד.

"ונראה דאין דין מורידין אלא בזמן שהשגחתו יתברך גלויה כמו בזמן שהיו נסים מצויין ומשמש בת קול, וצדיקי הדור תחת השגחה פרטית הנראית לעין כל, והכופרין אז הוא בנליזות מיוחדת בהטיית היצר לתאוות והפקרות, ואז היה ביעור רשעים גדרו של עולם, שהכל ידעו כי הדחת הדור מביא פורענויות לעולם ומביא דבר וחרב ורעב בעולם. אבל בזמן ההעלם, שנכרתה האמונה מן דלת העם, אין במעשה הורדה גדר הפרצה אלא הוספת הפרצה, שיהא בעיניהם כמעשה השחתה ואלימות ח"ו, וכיון שכל עצמנו לתקן אין הדין נוהג בשעה שאין בו תיקון, ועלינו להחזירם בעבותות אהבה ולהעמידם בקרן אורה במה שידינו מגעת".

"זכור מה עשה לך עמלק בדרך ".... ,עמלק הוא הראשון שהעז לתקוף את בני- שהוא חסר כל, בלי שום מצפון מצידו.

אם הקב"ה ציווה להרוג את העמלקים בכל דור, משמע שהוא יודע שכך יהיו העמלקים בכל דור, הקב"ה יודע מה יצא מכל ילד ומכל אדם. לכן רק הוא יכול לצוות ציווי שכזה,ואנחנו לא יכולים לקבוע זאת מי עמלק ומי לא לכן רק מתי שה' גלוי בעולם -זה ניתן לעשות.

עכשיו, מה קורה לפני כל מלחמה?

הרמב"ם כותב שתחילה עלינו לקרוא לעמלקים לשלום [וכמובן לכל עם ], להציע להם לקיים שבע מצוות בני נח, ולחזור בהם מרשעותם, ורק במידה ולא יקבלו שבע מצוות בני נח [ שבע מצוות בני נח: לא לרצוח, לא לגנוב וכו' ) רק אז עלינו לצאת עליהם למלחמה ולא להותיר מהם זכר - כמובן שזה מדובר רק על עמלקים ועממי כנען .

ראה את לשונו של הרמב"ם בהלכות מלכים פרק שישי:

אין עושין מלחמה עם אדם בעולם עד שקוראין לו שלום, אחד מלחמת הרשות ואחד מלחמת מצווה, שנאמר דברים כ "כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום". אם השלימו וקיבלו שבע מצוות שנצטוו בני נח עליהן אין הורגין מהן נשמה, והרי הן למס… ואסור לשקר בבריתם ולכזב להם אחר שהשלימו וקיבלו שבע מצוות. ואם לא השלימו, או שהשלימו ולא קיבלו שבע מצוות, עושין עמהם מלחמה והורגין כל הזכרים הגדולים, ובוזזין כל ממונם וטפם. ואין הורגין אישה ולא קטן… במה דברים אמורים, במלחמת הרשות שהוא עם שאר האומות. אבל שבעה עממין ועמלק שלא השלימו אין מניחין מהם נשמה, שנאמר "לא תחיה כל נשמה", וכן הוא אומר בעמלק "תמחה את זכר עמלק".

ומנין שאינו מדבר אלא באלו שלא השלימו? שנאמר יהושע יא, יט "לא היתה עיר אשר השלימה אל בני בלתי החוי ישבי גבעון, את הכל לקחו במלחמה. כי מאת ה' היתה לחזק את לבם לקראת המלחמה את ישראל למען החרימם", מכלל ששלחו להם לשלום ולא קיבלו".

והרי כבר נאמר בתורה "לא יומתו בנים על אבותם" וכן "פוקד עוון אבות על בנים, על שלשים ועל רבעים" [כלומר, הקב"ה ממתין כמה דורות ואינו מעניש מיד על החטאים, שמא יחזרו הבנים בתשובה, ורק אם לאחר ארבעה דורות לא חזרו האנשים בתשובה וממשיכים בחטאי אבותם - מעניש אותם הקב"ה ].

מסתבר שהקב"ה יודע בדיוק מה יהיו מעשיהם של רשעים אלו גם בדור הרביעי וגם בעשירי. ואף על פי כן, ההלכה אומרת שהורגים את העמלקים רק אם הם ממשיכים ומתמידים במעשי אבותם הרשעים.

הרי כך היה בסדום ובזמן נח וכדומה, רק שכאן עם עממי כנען ועמלק ה' ציווה זאת על בני-ישראל שנתן להם את התורה, זאת אומרת שאם עדיין לא היה נותן תורה, ה' היה מחריב אותם בעצמו בדיוק כמו את סדום ועמורה.

אמרו חז"ל במדרש קהלת זוטא פרשה ז: "אמר ר' בנאה: [שאול] התחיל מריב דברים כנגד עגלה ערופה. אמר לפניו: רבונו של עולם, זה הורג וזו נערפת ומכפרת?...אדם חטא, בהמה מה חטאה? יצאה בת קול ואמרה: "אל תהי צדיק הרבה" [כלומר, אל תנסה להיות יותר צדיק מהקב"ה].

"אמר ריש לקיש: כל מי שנעשה רחמן על אכזרים - נעשה אכזר על רחמנים. מנלן? משאול. הדא הוא דכתיב: 'ואת נֹב עיר הכהנים הכה' וכו''. כתיב הכא 'ויחמל שאול והעם', והתם - לגבי נוב עיר הכהנים - על רחמנים לא חמל".

כלומר, שאול המלך חמל על העמלקים, ומתוך זה בא שלא חמל על עיר שלמה של כהנים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

בקשר לדויד [שתי הודעות לפני - ממש מזכיר את המשתמש עכביש, אך רק מזכיר]

בוא נפיל את המגדל..

זאת ההשקפה של החרדים...

ציונות פירושה הוא "ירושלים" ובמרכזה ניצב רעיון השיבה לארץ ישראל. ירושלים היוותה בעבר מרכז תורני לעם ישראל, בה היה מוצב בית המקדש וממנו הורו הלכה לכל עם ישראל. מאז נחרב בית המקדש וגלו מן הארץ, היה הרעיון הציוני עמוק בלבות היהודים לשוב לארצם, לבית מקדשם ולעבוד את ה' תחת שכם אחד בארץ המובטחת [כפי שמסופר בתורה].

ציוני אמיתי, הוא רק מי שרואה בירושלים ובמה שהיא מסמלת ערך עליון, רוצה בשיבת כל היהודים לארץ ישראל מן התפוצות [כפי שמובטח בתורה], והגאולה השלמה בה יבנה בית המקדש ויחזרו כל ישראל לעבוד את ה' תחת שכם ארץ. זוהי הציונות המקורית, כפי שהיא מועלה מכתביהם של יהודים במשך אלפיים שנות גלות.

לפי ההגדרה המקורית של הציונות, הרי החרדים הם ציונים גדולים [להבדיל מנטורי קרתא ]- הם מעודדים את כל יהודי העולם לעלות לארץ ישראל, ומדברים כל הזמן בשבחה של ארץ ישראל ואהבתה [ מה שמתבטא בכל תפילה משלושת תפילות היום שנושא החרדי לבוראו ].

"ציון" פירושה הוא ירושלים, והחרדים הם המוקירים הגדולים ביותר של העיר הקדושה ירושלים, הם מתפללים בה, את כל תפילותיהם הם מכוונים לכיוונה [כל שומרי המצוות מתפללים לכיוון ירושלים מזה אלפי שנים], הם רואים בה מקור לשכינה ואלוקות, ומוחים נגד חילולה. במובן המקורי של הציונות מזה אלפי שנים [ציון - ירושלים, השיבה לארץ, מצוות התלויות בארץ, הגאולה]

דווקא מקימי המדינה החילונים היו הכי פחות ציונים [מלשון ציוני במקור ]. ראו את מקימי המדינה, ובראשה זאב הרצל שחשב שציונות היא פשוט מקלט ליהודים, ותחילה הציע התנצרות המונית של יהודים נגד האנטישמיות, ואחר כך הציע את אוגנדה בתור מקלט ליהודים. עבור אנשים אלו, שעיוותו את מושג הציונות, לא היתה ציון שונה מכל עיר-בירה אחרת. לא היה לאנשים אלו הבדל בין ארץ זו לארץ אחרת, בין ירושלים לפאריז, ובין ארץ ישראל לאוגנדה. הבקשה שלהם היתה אחת: לחיות בשקט, כמו שאנחנו רוצים [כמו הגויים], רק בלא אימת הגויים הרוצים לכלותנו בכל דור. לרעיון הזה הם החליטו לקרוא בשם "ציונות", ואת המדינה החילונית שהקימו בארץ [שהתנגדה לכל חוקי ההלכה] הם כינו בשם "מדינת ציונית". אך אין זה אלא עיוות גס של המושג הציוני המקורי.

חילונים שאינם מאמינים בתורה לא יכולים להיות ציונים אמיתיים, הם בחרו באידיאולוגיה בלתי-דתית, הם מתכחשים למסורת אבותם וכל קודשי ישראל. מי שמתכחש לכל מה שבו האמינו אבותיו לא יכול לדבר על ציונות בשמם, מי שאינו מכיר בקודשי ישראל עליהם היו מוכנים אינספור יהודים למות ולההרג בכל תקופה אינו יודע מהי ציונות בכלל. מי שמכנים את עצמם ציונים בימינו הם האנשים הרחוקים ביותר מאהבת ציון, וזו הסיבה שרבים הם החילונים הנוטשים את הארץ. עבורם ירושלים היא עוד עיר-הבירה של הארץ בה הם חיים, בדיוק כמו כל עיר הבירה אחרת. בחגיגות יום העצמאות הראשונות הכריזו מנהיגי המדינה כי הם רוצים "להיות עם ככל העמים". מקימי המדינה רצו למצוא מקלט ליהודים מפחד הגויים, הם לא היו ציונים אמיתיים, ולכן היו יכולים לצעוד לכל מדינה אחרת שתהווה מקלט ואפשרות לשגשוג כלכלי ותרבותי. מקימי המדינה והמצהירים על חילוניותם אינם ציונים, ואפילו אינם מבינים את משמעות המושג

כאשר נאמר שהחרדים מתנגדים לציונות אין הכוונה שהם מתנגדים לה במובן המקורי של המילה [במובן המקורי של הציונות מזה אלפיים שנה, הרי החרדים הם הציונים הגדולים ].

החרדים מתנגדים אך ורק ל"ציונות החדשה", זו שנוצרה בשישים השניםהאחרונות: זו שבשמה היה מוכן הרצל ליישב את כל יהודי העולם באפריקה, זו המבקשת להיות עם ככל העמים, זו הדורשת חילון והשכחת התורה מישראל, זו העוקרת אלפי יהודים מבתיהם כדי לשכן בהם ערבים, זו המחללת שבת בפרהסיה ומצהירה על חילוניותה, זו המבקשת רפורמה חינוכית ועקירת הדת מהמדינה. נגדה החרדים יוצאים ובוכים. נגד אותה ציונות חדשה ושקרית שנוצרה בשישים השנים האחרונות.

כאשר נאמר שהחרדים מתנגדים לציונות, אין הכוונה שהם מתנגדים לציון או לארץ ישראל, גם אין הכוונה שהם מתנגדים לחילונים או אפילו לרעיון הקמת מדינה ליהודים היושבים הארץ. החרדים מתנגדים אך ורק לרעיון המדינה החילונית הפועלת בארץ הקדוש. אין הכוונה שאינם מעוניינים במדינה. החרדים מאוד רוצים במדינה, אך מדינה המוקירה ומעודדת את שמירת התורה וקיום מצוותיה.

המדהים הוא על המקרה הזה http://www.shofar.net/site/emedia.asp?id=1116&Category=2&Prourl=http://oldserver.shofar-tv.com/MEDIA/101.wmv

בחורה שמאלנית ממרצ משכילה, שראת את מה שהרב אמנון יצחק דיבר על מקימי המדינה...

בדקה את הדברים.. גילת ששיקרו אותה כל החיים.... בסוף אף חזרה בתשובה היא ובעלה וכמה חברים .

אני מדגיש, מי שקרא הכל ישים לב לסילופים שבאים מתגובות של אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היהודים לא כבשו את כנען ! ( לא היו יהודים בזמן הכיבוש , היה שבט יהודה ) ( למעשה בכל התורה לא מוזכרת בכלל המילה יהודי , יש את המילה עיברי )

מי שכבש את ארץ כנען אלו היו עם ( 12 שבטים ) ( עיבריים )

היהודים ( הם היתפתחות מאוחרת יותר בכמה מאות שנים ) הם שרידים של חלק ממלכת יהודה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

david11

בני- כפי שנכתב, אך היהודים [כיום] הם לא צאצאי בני-ישראל?

תקרא לנו גם סימסון .

תביא הוכחות לדברייך ,אחר-כך אני אתייחס ברצינות.

לגבי חרדים וציונות - נפתרה התעלומה השקרית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@סנאי

אני מקווה שקראת את מה שכתבתי יהודי בתורה קרי חמישה חומשיי תורה , לעניות דעתי הפעם הראשונה שמוזכרת המילה יהודי היא במגילת אסתר , יש מצב שהמילה מוזכרת בנ"ך בעוד מקום אחד או שנים על כל מקרה אני מאוד אשמח להעשיר את הידע המוגבל שלי אז אני ממתין ועד אז הערת ביניים ..

ציטוט מוויקי "הספרים החיצוניים הם ספרים שנכתבו בחלקם הגדול על ידי יהודים, בעיקר בתקופת בית שני, ולא נתקבלו ככתבי יד מקודשים בעת חתימת התנ"ך.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%94%D7%97%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D

יהדות עיין ערך וויקי

"מקור השם יהדות הוא כינוי מאוחר יחסית, שמזוכר באורח מצומצם בספרות המשנה והתלמוד "דת יהודית" או "דת משה ויהודית". השם "יהדות" נגזר משמה של ממלכת יהודה, שמשמה נגזר גם שמם של תושביה בשם יהודים, והניב המדובר בה - "יהודית". למעשה ממלכת ישראל חלקה דת ופולחן בדומה לממלכת יהודה, והמקרא רואה בה כשבטים אחים לשבטי ממלכת יהודה, אולם היא חרבה על ידי האימפריה האשורית ותושביה הוגלו או הוטמעו בממלכה השכנה, ממלכת יהודה."

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%94%D7%93%D7%95%D7%AA[br]פורסם בתאריך: 8.06.2010 בשעה 23:15:05


לחובבי הז'אנר :

סטיבן הוקינג: המדע תמיד ינצח את הדת

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3902096,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

-יהודים על שם מלכות יהודה שהוא עיקרו של עם ישראל , מופיע לראשונה בירמיהו לד' ט' ולאחר מכן בזכריה ובאסתר .

בתקופת הבית השני רוב ישראל השתייכו ממוצאם לשבט יהודה, ולכן כולם כונו יהודים מאותו הזמן ואילך...

רוב היהודים כיום הם צאצאי השבטים יהודה ובנימין – שני השבטים שמהם נבנתה מלכות יהודה.

" איש יהודי היה בשושון הבירה ושמו מרדכי ... איש ימיני [משבט בנימין].

-הספרים החיצונים נכתבו על ידי יהודים שונים בזמן הבית השני, חלקם השתייכו לכתות פורשות.

-דברי סטיבן הוקינג תואמים ל'פוליטיקל קורקט' אבל אינם מייצגים פתיחות וספקנות, אלא דוגמה מוכרת.

דוֹגמה, היא הנחה רווחת, שהכל הולכים בה אבל אין לה על מה שתסמוך.

דת ומדע אינם מתנגשים, כי אין להם תחום מפגש. הפילוסופיה של המדע אינה נוגעת בתחום הדת. והמדע האובייקטיבי אינו יכול לעסוק בשאלות דתיות. רק מדע פופולרי או מדע מדומה [מדעי הרוח] עוסקים בשאלות הדת. אבל אלו תחומים שאינם אובייקטיביים, ולכן אין להם ערך מדעי אמיתי.

כשאיינשטיין הוכיח את התיאוריות שלו על הקוסמוס, יש להן ערך מדעי, כי ההוכחות הן מתמטיות ואובייקטיביות. אבל כשפרויד טען מה שטען על נפש האדם, אין לדבריו ערך מדעי אמיתי כי אי אפשר להוכיח את דבריו בצורה אובייקטיבית.

עבור על זה להבדיל בין בריאתנים נוצרים ליהודים מאמינים http://www.evolutions.fav.co.il/index.php?dir=app_sites&page=content&id=277552

אז יתכן הוקינג מדבר על הנצרות, שמתייחסת לאלוקים כאליל המתגשם בגוף אדם.

הוקינג עצמו טען מספר פעמים בספרו על מציאות בורא ,אך יתכן [לדעתו ] שלא מתערב בבני-אדם .

זה מה שהוא טען בדיבור "שלו"

http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3090137

כתבת "אני מאוד אשמח להעשיר את הידע המוגבל שלי אז אני ממתין ועד אז הערת ביניים ."

אני מציע לך להעשיר את הידע שלך מעבר לוויקי

אתן דוגמה. שם מונח מיהו יהודי, אך נותנים שם במה רק לוויכוח שהיה בכנסת על ידי אישיים חילונים, מה עם ההלכה? שם הכל ברור מיהו יהודי.

את זה הם לא מציגים, וזה רק טיפה מהים מה שהולך שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@סנאי

לא הראת עוד מקום למעט זה שאמרתי כבר ,

יהודי מוזכר במגילת אסתר ,

לא היו יהודים בזמן משה

היהדות התחילה להתפתח כתוצא מחולשת השילטון של הכוהנים והפרושים המציאו דת אלטרנטיבית שבעיקרה מבוססת על תורת זרטוסטרא ( שהם למדו להכיר בבל ) שמותאמת לתורת משה .( למעשה מה שהחרדים עושים עד כה זה את החיבורים של התורה הזו לתורה של משה , זה בכוללים ובישיבות למשל ולכן החרדים מחשיבים את ה"לומדים" בצורה יותר חשובה מאלו שעובדים ואפילו הם קוראים ללימוד תורה עבודה , כי זו באמת עבודה להמציא תרוצים ופילפולים ואיך תורת משה מתחברת לתורה שהם המציאו קרי ההלכה )

לכן

לא היו יהודים בזמן הכיבוש של כנען , היו חברה משבט יהודה יחד עם שאר השבטים שבכלל היו נקראים "עיבריים" וביחד היו נקראים "עם ישראל" .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחד לא אמר שנקראנו יהודים בזמן כנענן.

השבתי אנחנו צאצאי בני- רק היום קוראים לנו יהודים על שם יהודה.

"בתקופת הבית השני רוב השתייכו ממוצאם לשבט יהודה, ולכן כולם כונו יהודים מאותו הזמן ואילך..."

הראתי שמרדכי היהודי היה משבט בנימין ועדיין נקרא יהודי.

מלבד המגילה,.. יש עוד בתנ"ך כפי שהזכרתי .

שאר הדברים שכתבת כשתביא הוכחות להם [ שוב.. וויקי.. כנראה ], אתייחס. בנתיים תרוצים ופילפולים נשמע ממך.

עריכה:

דויד בהודעה הבאה שלו החליט להתעלם, טוב שעשה זאת עכשיו ולא גרר אותי סתם לבזבוז זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנתיים תרוצים ופילפולים נשמע ממך.

היה נראה לי שזה הפוך...

זה נכון מה שהוא אומר ואתה יודע את זה, אין דבר כזה יהודים בעת העתיקה, זה חדש יחסית. יש עיבריים ודיברנו על זה.

מה שמעניין יותר זה שיש עוד ספרים שהיו אמורים להיכלל בתנך ולא נכללו, ספר חנוך (אבא של מתושלח) למשל. יש שם דברים שיפוצצו לכם את המוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...