דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 159 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני לא רוצה להגיד לך את האמת

אתה לא יכול להתמודד איתה

ולכן אתה מאמין ברבנים ולא באלוהים

זו עובדה .[br]פורסם בתאריך: 26.06.2009 בשעה 18:18:39


טוטא בבקשה חזור על הטענה שלך ואתיחס

אם אפשר בקצרה ולעיניין ( אתה יודע שאני לא צריך הוכחות ומראי מקומות )

[br]פורסם בתאריך: 26.06.2009 בשעה 18:19:44


טרו(ל)ני הזרטוסטראי

אני תמיד מתיחס לדיברי הגיון וטעם טובים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכשיו לגבי דברי [סיפורי] IG החביב

השמירה על צניעות של ילד קטן אינה מפחד שמא יאנוס אותה, אלא מתוך הכרה בערך המוסרי של צניעות, וחוסר רצון לחשוף אותו להתנהגות פרוצה.

מראות פרוצים הם מטמאים את הנפש, ללא קשר לרמת היצר המינית. מי שמרגיל את עצמו להתסכל על נשים בלבוש פרוץ, מרגיל את עצמו להיות עבד ליצר שלו, ולא יוכל להתגבר עוד על יצרו ולהיות איש ישר וצדיק.

הכל מתחיל מגיל קטן. אם ילד מתרגל לראות נשים פרוצות, גם כשהוא יגדל לא יהיה לו בעיה עם זה, והדבר רק ימשוך אותך מטה מטה.

התיחסות לחלקי גוף חשופים שאינם מיניים בחרדה חוסר נוחות וכעס, מרגילים את האדם במחשבות של חרדה חוסר נוחות וכעס שאין שום צורך לתת להם קיום.

הכל מתחיל מגיל קטן. אם ילד מתרגל לראות את הסביבה מתנהגת ככה לנושא, כשהוא יגדל זה היה בשבילו בעיה, והדבר רק ימשוך אותו מטה מטה.

החברה הדתית פנאטית (גם באיסלם) כל כך מגזימה , שהיא בעצם מנציחה את אותם בעיות שהיא מעוניינת למנוע.

למה הדבר דומה:

שני אנשים נפגשים ואחד שואל את השני, מה אמא שלך לא לימדה אותך שצריך לחשוש כל הזמן משטויות ?

אז השני עונה, לא... אמא שלי פשוט לא הכניסה לי אותם לראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רררררוווונננניייי רגיל לראות שדים ורוחות זרטוסטראים שהביאו לו מהגלות

כמו כן הביאו לו את דיני הטהרה ואת החרדה מפני מין

הוא הטמפיט איננו יודע זאת רק - חחח

דביל , זה לא כתוב בתורה באף מקום :kopfpatsch:

איפה כתוב שבע נקיים דביל ?

איפה כתוב שדים ?

המלאכים היחידים אלו שליחים

גן עדן זה רק מקום

גהינום זה בירושלים

דביל בתורת משה לא כתוב עולם הבא .

יעקוב נאסף אל אבותיו אז הוא לא הולך לגן עדן ?

כל הרעיונות של העבודה הזרה הזו באו לאחר הגלות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התשובות כבר בדף הקודם, אני משחק איתך קצת לפני כניסת השבת.

מעניין עם פנים מול פנים תחזור על אותן דברים כמו תוקי או שתסמיק מרוב בושה

שבת-שלום ותצא קצת לשאוף אוויר -אתה צריך את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התשובות כבר בדף הקודם, אני משחק איתך קצת לפני כניסת השבת.

מעניין עם פנים מול פנים תחזור על אותן דברים כמו תוקי או שתסמיק מרוב בושה

שבת-שלום ותצא קצת לשאוף אוויר -אתה צריך את זה.

מדבר כמו בריון.

תרגום קומי:

כבר אמרתי לך קודם, אני סתם משחק בך.

בוא לכאן נראה אם תעיז לומר לי את זה בפנים.

לך לך מכאן אם אתה יודע מה טוב בשבילך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכביש, אין מה לכתוב הרבה.

אמרת שהעולם הבא לא מוזכר בתנ"ך. אני אמרתי שכן וגם נתתי דוגמאות.

הכל כתוב בעמוד קודם, קרא אם תרצה, והפעם התייחס.

:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף פעם לא כתבתי בתנ"ך

הכתובים הם חלק מהמימסד הרבני

בספר דיברי הימים כתוב הרבה דברים שנוסחו מחדש לאחר הגלות כמו כן חלק מהנביאים ניבחרו להכנס על ידי הועדה הרבנית / פרושית לא בגלל אמיתות דיבריהם אלא בגלל ההתאמה שלהם לדעות וקירבה למימסד הפרושי , אתה צריך להבין שאלו לא כוהנים אתה צריך להבין שזו תעמולה אתה צריך להבין מה היה משחק השליטה אז .

אבל טוטן אתה את עצמך לא מבין אתה יכול להבין משהו אחר ???[br]פורסם בתאריך: 27.06.2009 בשעה 08:20:52


היום יש את ההרצאה על השפעות הדת הזרואסטרית על היהדות ועל האיסלם , מומלץ .

http://glz.msn.co.il/inner.aspx?page_id=6[br]פורסם בתאריך: 27.06.2009 בשעה 08:52:36


העמים באו במגע בשנת 721 לפנ"הס עם גלות סנחריב

היא מדברת על הספרים שברורה בהם ההשפעה האירנית כמו ספר דניאל ומגילת אסתר עזרא ונחמיה .

חלק מספרי המקרא נכתבו בתקופת בית שני קרי לאחר הגלות , המשנה ( פחח ררררווונננייי ) נכתבה לאחר הגלות והתלמוד הבבלי ניכתב - טוזזז בבבל .

סאמממק מי שרוצה שיקשיב לבד .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המדע לא מתעסק במטפיזיקה, אך הפרדוקס של זנון הוא פרדוקס בפיזיקה.

איזה פרדוקס של זנון? אכילס והצב? פרדוקסי החץ (יש שנים, מאוד קרובים)? פרדוקס הערימה? אחד אחר?

הפרדוקסים של זנון אינם פרדוקסים אמיתיים אלא בד"כ נובעים מאי הבנה.

וגם אם המדע הטהור כמובן אינו יכול לעסוק בפיזיקה גם אם ירצה, המדע הפופולארי שהוא פני הדור כולו נותן את ההרגשה לפעמים שגם הנושא המטפיזי כבר מסודר וידוע.

איך זה רלוונטי בכלל? למה הדרך בה מציגים את הממצאים להדיוטות צריכה לשנות את הממצאים עצמם?

אם הסיבה האמיתית אינה ידועה, הרי שהדיבור על כח חיצוני אינו דיבורי סרק. משפט מפורסם של אחד מאנשי המדע אומר: "אלהים? אין לי צורך בהיפותזה הזו". אבל אם נזכור שאיננו יודעים את הסיבות והגורמים, אולי יש כן צורך בהיפותזה זו.

הסיבה בכלל לא מעניינת את המדע - שוב, זו מטאפיזיקה. אבל מי אמר שחייבת להיות סיבה?

השאלה היא מי עשה את הצעד הראשון לשינוי, מי המיר את אנרגיית הריק.

אתה לא צריך להמיר את אנרגיית הריק, היא שם כל הזמן. חלקיקים וירטואליים נוצרים בכל מקום ובכל זמן, כפי שניסוי קזימיר (ואחרים) מוכיח.

ועד כמה שאני יודע אפקט קזימיר עסק בריק שבין שני גופים, ולא בריק שאינו מכיל זמן ומרחב.

ניסוי קזימיר מראה את קיומה של אנרגיית הריק. יש תאוריה פיזיקלית מבוססת היטב שמסבירה את זה. אפשר לחקור אותה, אפשר לבצע ניסויים שיאששו או יפריכו אותה, אפשר לטפל בה במסגרת המדע. אין שום תאוריה שמסבירה את אלוהים, אי אפשר לחקור אותו או לבצע ניסויים שיאששו או יפריכו את קיומו. לכן המדע לא מתעסק באלוהים. אין כאן שום קנוניה סודית של זקני המדענים.

[br]פורסם בתאריך: 27.06.2009 בשעה 12:18:18


אני מסכים אתך, לא ציפיתי שיהיו סטיקרים מוכנים "הפילוסופיה קבעה יש אלהים", אבל אני מדבר על המצב בשטח, בו בני אדם בונים על האינטואיציה שלהם, ובתחום הזה משביתים אותה. אני לא חושב שיש טעם להתווכח על זה, כי אני לא בא להאשים מישהו רק לתאר מצב מנקודת ראות סובייקטיבית שלי.

נו, וכאן הטעות שלך. האינטואיציה שלי מביאה אותי למסקנה שאין אלוהים. אני רואה שורה ארוכה של דברים שלגביה ניטען שאין שום אפשרות שיתרחשו למעט ברצון אלוהים ולכן מוכיחים את קיומו של אלוהים שמאוחר יותר התברר שיש אפשרות שיתרחשו גם ללא מעורבותה של ישות כל-יודעת, כל-נוכחת וכל-יכולה. האינטואיציה שלי מסיקה שגם אותם דברים שלהם אנחנו עדיין לא יכולים למצוא הסבר ימצא הסבר בעתיד.

אבל אינטואיציה, כאמור, היא כלי מסוכן שלעתים קרובות מניב מסקנות שגויות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכשיו לבחור CRT

אתייחס לדבריםה עיקרים מתווך הודעה קיצונית זאת..

1.ידוע שהיכן שחוזרים בתשובה הפשיעה יורדת. הרבה שכונות חילוניות של פשע הפכו להיות ישרות ונקיות לאחר שחזרו בהם רבים בתשובה.

כמו הישיבה של הרב דניאל זר: http://rabenu.co.il/ [פרדס-כץ]

לפני שהיתה הישיבה הזאת השכונה היתה חילונית מאוד, ופושעת מאוד.

2. רבנים שנוסעים על מכוניות ספורט עם מצלמות.? לא נשמע.

רבנים לא מהמרים.

אתה אולי מדבר על אנשים שמתלבשים כמו חרדים, כמו "באבות" למיניהם...

אם אתה מדבר על החברה החרדית - הרי שהרבנים חיים בצניעות וביושר.

באופן כללי -רוב הציבור החרדי הם אנשים קשי יום שנוסעים בתחבורה ציבורית, כ50% ממנו אברכים, המדינה משלמת לכל אברך 700 ¤ לכולל, וראשי הכולל מוסיפים במקרה הטוב עוד כ1000 ¤, להיכן אפשר להגיע עם משכורת של 1700 ¤ ברור שישנם אנשים שעובדים, אבל בכל מקרה רמת החיים של הציבור החרדי היא נמוכה , אחוזי הרכבים נמוכים . וגם אם יש כאלו במרצדס אין זה אומר כלום.

3.אמרת שאסור לשאול שאלות, וזה שקר גס מאוד.

היהדות היא הדת היחידה בעולם שמעודדת שאלות.

ביהדות לא מטייחים שאלות, אלא דווקא להיפך - חוקרים ודורשים בהם. כל יהודי שלמד אפילו דף גמרא אחד בחייו יודע שהיהדות עוסקת בחקר האמת, בצורה ביקורתית שאין דומה לה בדתות העולם. היהדות מעלה כל שאלה, בוחנת אותה ללא משוא פנים, וגם לא חוששת להשאיר שאלות פתוחות ["תיקו"].

ביהדות כל אדם מוזמן לשאול על מנת לדעת, והוא אינו אפיקורס [ אפיקורס הוא רק מי ששואל על מנת להתגרות ולקנתר -ללעוג ליהדות], . לעומת זאת מי ששואל על מנת לברר - הרי הוא מבורך, ומדף הספרים היהודי מלא בספרי הגות ומחשבה .

זכור רק זאת - היהדות היא הדת הרציונאלית ביותר בעולם, ולכן בשמה נמצאים עשרות אלפי ספרים עבי כרס על מחשבה והגות בשם היהדות. ביהדות לא מטשטשים שאלות, אלא דווקא להיפך - בוחנים ומתעמקים בהן.

4.אני מסכים איתך שיש אנשים בלבוש חרדי שהם חסרי מצפון, כפי שיש בכל קבוצה. כמו כן ישנם חרדים נאיביים , וזה לא חסרון כזה גדול. חרדים לפעמים מעמיסים על רכבם יותר מן המותר מכיון שיש להם הרבה ילדים, אף אחד לא מוציא כסף על תפילות.אנשים מתפללים עבור הקב"ה, ולא מבקשים תמורה כספית עבור תפילותיהם. אתה מזכיר זריקת אבנים על רכבים בשבת, האם זה באישור המנהיגים הרוחניים? זריקת אבנים אסורה בשבת בכל מקרה.http://www.olam-jew.com/shut/zrikat-avanim-beshabat.htm האם באמת אתה חושב שאין הבדל בין חרדי לפלסטיני? ואם חרדי גנב תרומות, גם הירשזון גנב, מה זה אומר? בכל קבוצה ישנם גנבים. אתה חושב שאליאור חן מיצג את הציבור החרדי? אולי הוא מייצג את החילוני מכיון שהוא בעל תשובה? בלי ספק מדובר בחולה נפש שאינו מייצג אף אחד.

תסתכל על העמותות החרדיות הגדולות בארץ עושים יותר מכל המדינה גם יחד - הם מצילים חיים, עוזרים לחולים ולנזקקים וליתומים ולאלמנות. לחילונים ודתיים גם יחד, ללא חילוק בין דת, גזע ומין.

יד שרה, עזר מציון, עזרא למרפא, ועוד ועוד עוזרים לאנשים בכל רחבי הארץ.

5.כתבת -"כמו כן יד את הקיצוניים שגרים במדינה נהנים מהתשלומים שהם מקבלים ובכל מקרה נגד המדינה "

חסידי סאטמר ונטורי קרתא דווקא אינם לוקחים שופ דבר מהמדינה אפילו לא ביטוח לאומי

והם לא נגד ציונות אלה ציונות החדשה החילונית

ראה- http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=2445906&forum_id=4142

סתם כמה מחשבות

1. כן זה ידוע שאנשים משכבות מצוקה (עוני+השכלבה נמוכה) הם כר פורה לגיוס בין אם זה לדת, כת או ...

2. נראה לי הוא צחק על משהו.

3. כן ועדין אתה אף פעם לא שואל או מקשיב אבל אוהב להרצות (הייתה לך גם תקופה ארוכה שבה הייתה סותר כל טיעון בכך שאנחנו לא רוצים לשמוע)

4. מוזר שאתה כל טענה שלנו כלפי הציבור החרדי אתה מבטל בבקשה שנסכים איתך שבכל ציבור יש קיצונים מצד שני כמעט כל טיעון שלך כנגד לא חרדים הוא מכליל...

5. חסידי חרטה ברטה הם לא ציונים גם לא פוסט ציונים (כמו מרץ) כי הם מונעים ממניעים דתים ונגד המדינה הקימת.

שליחה מחדש עם הוספות.

.[br]פורסם בתאריך: 26.06.2009 בשעה 10:03:24


ידוע שאני כבר לא מתייחס לליצן ,אבל אמונה עיוורת אמרנו? אדם לא מכיר תתורה עצמה [שהיית לפני הדת הזאת בכלל] אבל קובע עובדות.

כתבת שאין חיים לאחר המוות מן התורה?

http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=796414&forum_id=4142

המילים "גן עדן" ו"גהנום" נועדו בכדי להמחיש את השכר והעונש בעולם הבא.

דברים (פרק ל, טו): "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב, ואת המוות ואת הרע, אשר אנוכי מצווך היום לאהבה את ה´ אלוהיך ללכת בדרכיו ולשמור מצוותיו וחוקותיו ומשפטיו".

על חנוך נאמר: "ויתהלך חנוך את האלוהים, ואיננו כי לקח אותו אלוהים". בתיאור מותה של רחל מוזכרת במפורש יציאת הנפש: "ויהי בצאת נפשה כי מתה". בעלת האוב העלתה את שמואל מקברו, והוא ניבא לשאול שהוא ובניו ייפלו ביד פלשתים: "ויאמר שמואל אל שאול למה הרגזתני להעלות אותי". אביגיל אומרת לדוד: "והייתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה´ אלוקיך, ואת נפש אויביך יקלענה בתוך כף הקלע".

בספר קוהלת נאמר במפורש (פרק יב): "וזכור את בוראך בימי בחורותיך... כי הולך האדם אל בית עולמו וסבבו בשוק הסופדים, עד אשר לא ירחק [ירתק] חבל הכסף ותרוץ גולת הזהב ותישבר כד על המבוע ונרוץ הגלגל אל הבור - וישוב העפר על הארץ כשהיה, והרוח תשוב אל ה-לוהים אשר נתנה. הבל הבלים אמר הקוהלת, הכול הבל. ויותר שהיה קוהלת חכם, עוד לימד דעת את העם... סוף דבר הכול נשמע, את האלוהים ירא ואת מצוותיו שמור, כי זה כל האדם. כי את כל מעשה האלוהים יביא במשפט, על כל נעלם, אם טוב ואם רע".

מה זה "להאסף אל עמיו" ? זאת אומרת שכל האבות הקדושים נאספים למקום אחד ודבר זה נאמר גם על מי שלא נקברו יחד כלל.

[עכשיו המשך מתוך אקדמיה -ליהדות]

VVV

הטיעון הספציפי שהישארות הנפש וכדו' הם רעיונות פרסיים שנקלטו בישראל, הוא מוטעה לחלוטין.

*** "האמונה בהישארות הנפש אינה נעדרת במקרא, כדעתם של כמה ממבקריו" (אנצ"מ ערך הישארות הנפש). "האמונה שנפש המת קיימת קיום נפרד מן הגוף היא מן האמונות העתיקות ביותר.. את האמונה הזאת אנו מוצאים באמת גם במקרא", (תולדות האמונה הישראלית ח"ה עמ' 544).

*** גם י. קלוזנר (היסטוריה של הבית השני) מאריך לדחות את המוצאים בתורת אחרית הימים של בית שני השפעות פרסיות, מלבד ההבדלים והתהומות העוברים בין האמונות, גם את הגשרים המדומים המציאו מתחברים אל היהדות זמן רב לאחר בטול מלכות פרס. ובאנצ"מ ערך דת (כרך ב' עמ' 768): "לעומת זה יש להטעים את העובדה שדת פרס לא נזכרה לא במקרא ולא בספרות החיצונית, לא נזכר שום אל מאלהי פרס בספרות המקראית והחיצונית. אין שום פולמוס נגד דת פרס, ואין שום סימן לגרוי של מגע" (ראה שם על הבדלי התפיסות בין היהדות של בית שני, ובין הדת הפרסית באותם ימים).

ברור שהאמונה בהישארות הנפש היתה נחלתו של כל אחד ואחד מבני קדם, וכבר בחפירות יריחו מן השכבות הקדומות ביותר יש עדות לאמונה זו ('חפרנו את יריחו', ק. קניון). ענין האוב והידעוני המוזכר בכמה וכמה מקומות בתורה ובנביאים, מוכיח בעליל כי הכל האמינו בהישארות הנפש, וגם כי חשבו שהנפש נמצאת במצב נעלה מבני האדם שבעולם הזה, והיא יכולה לדעת את העתיד או לעזור וכדו'. וכן שמואל העולה באוב מתרעם "למה הרגזתני", הרי שהוא נמצא במקום שטוב לו שם[1]. (איסור התורה הוא להרחיק מעבודה זרה, אבל אינו שייך לעצם מציאות המעשים האלו כמובן).

הדורשים אל המתים נזכרים גם בדורות מאוחרים יותר (ישעיה יד יט, סה ד). וכן ראה: רחל מבכה על בניה ברמה (ירמיהו לא). "ועתה מת.. עוד אני הולך אליו והוא לא ישוב אלי", (שמואל ב יב) - דוד מתבטא כי הוא יפגוש את בנו לאחר מיתתו שלו עצמו, אך בנו לא ישוב אליו בעודו בחייו.

וראה בשמואל (א' כה'): "והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה' אלוקיך, ואת נפש אויביך יקלענה בתוך כף הקלע". המושג צרור החיים מוכיח מתוכו כי הוא מושג של קיום נצחי רוחני (ראה להלן מתהלים), גם אם נאמר כאן בדרך השאלה. קיומה של הרוח ופעולותיה וכן האפשרות לקשר שלה עם האלהים מוזכר גם במלכים (א כב) ויצא הרוח ויאמר אני אפתנו.

ברור שאמונה זו היא מקור הבטויים "וייאסף אל עמיו", "וישכב עם אבותיו", גם למי שאינו נקבר במקום אבותיו ועמיו (ראה דברים לב). (בניגוד למשפט המוזר שאתה מצטט: "כאשר האבות מתו , הם " נאספו אל אבותיהם / עמם " רק לאחר גלות סנחריב הם התחילו ללכת לעולם הבא").

וזוהי גם קללת התורה: "ונכרתה הנפש ההיא מלפני", כשההדגשה היא על כריתת הנפש ו"מלפני ה'", וכן ההיכרתות מהעם ומהקהל "והאבדתי את הנפש ההיא מקרב עמה" (ויקרא כג ל), לא מהעולם הזה, אלא שנדונה כנשמת מי שאינו יהודי.

המקום אליו מגיעות הנשמות לאחר המוות נקרא "שאול", והנביאים האריכו בפרטי המאורעות בו. פרק לב' ביחזקאל כולו עוסק בהמון מצרים שיבא לשאול וימצא שם את כל המוני המתים האחרים, ומה יחשוב עליהם פרעה כשיראה אותם באים לבקר: "נהה על המון מצרים והורדהו אותם ובנות גויים אדירים אל ארץ תחתיות את יורדי בור.. ידברו לו אלי גבורים מתוך שאול את עזריו ירדו שכבו הערלים חללי חרב שם אשור וכל קהלה.. שם עילם וכל המונה.. אשר נתנו חתיתם בארץ חיים וישאו כלמתם את יורדי בור.. ולא ישכבו את גבורים נפלים מערלים אשר ירדו שאול בכלי מלחמתם ויתנו את חרבותם תחת ראשיהם.. שמה נסיכי צפון כולם וכל צדוני אשר ירדו את חללים בחיתתם מגבורתם בושים.. אותם יראה פרעה ונחם על כל המונו חללי חרב פרעה וכל חילו". בתהלים (ו יג) מוזכר כי "יורדים" אל שאול שהיא מתחת לאדמה, בור בארץ תחתיות (יחזקאל לב יח). הגוף הלא נח בקברו, וברור כי המדובר כאן על הישארות הנפש.

ובתהלים מודגש כי הרשעים הם הבאים לשאול, ואילו הצדיקים מצפים להיות בחיק ה' לנצח. בפרק טז: "לדוד.. לא תעזוב נפשי לשאול לא תתן חסידך לראות שחת תודיעיני אורח חיים שובע שמחות את פניך נעימות בימינך נצח". תהלים מט: "לבני קורח.. כי יראה חכמים ימותו יחד כסיל ובער יאבדו ועזבו לאחרים חילם.. כצאן לשאול שתו.. אך אלהים יפדה נפשי מיד שאול כי יקחני סלה אל תירא כי יעשר איש כי ירבה כבוד ביתו כי לא במותו יקח הכל..". יש גם יסורים בשאול כפי שמובא בתהלים קטז "מצרי שאול מצאוני", השאול לא נתפס כאפיסה. "ואחר כבוד תקחני.. כלה שארי ולבבי.. וחלקי אלהים לעולם". (תהלים עג כד). אבל שמואל הנביא לא סבל יסורי שאול, ממקומו הוא ידע את עתידו של שאול, והחזרתו לעולם הזה היתה 'הרגזה'.

בישעיהו יד' מתוארת קבלת הפנים למלך בבל בשאול: "שאול מתחת רגזה לך לקראת בואך, עורר לך רפאים כל עתודי ארץ הקים מכסאותם כל מלכי גוים, כלם יענו ויאמרו אליך גם אתה חלית כמונו אלינו נמשלת". ואיוב יודע את הגורל המצפה לו בשאול: "למה לא מרחם אמות.. כי עתה שכבתי ואשקוט ישנתי אז ינוח לי, עם מלכים ויעצי ארץ הבונים חרבות למו, או עם שרים זהב להם.. שם רשעים חדלו רוגז ושם ינוחו יגיעי כח יחד אסירים שאננו לא שמעו קול נוגש. קטן וגדל שם הוא ועבד חפשי מאדניו".

הנביא ישעיהו (סו') מדבר במפורש על אש השורפת את הרשעים לאחר מותם: "פגרי האנשים הפושעים בי תולעתם לא תמות ואשם לא תכבה".

האמונה בתחיית המתים, היא עדות ברורה לכך שהנפש קיימת ונמצאת, ורק הגוף הוא שצריך לקום. בדניאל (יב): "ורבים מישני אדמת עפר יקיצו", וכך ישעיהו (כו יט) "יקומו מתיך נבלתי יחיון הקיצו ורננו שוכני עפר", ויחזקאל: "וידעתם כי אני ה' בפתחי את קברותיכם". בשירת חנה נאמר "ה' ממית ומחיה מוריד שאול ויעל" (ש"א ב ו'), גם במלכים א יז כשאליהו מחיה את הילד "ותשב נפש הילד אל קרבו", נפש שאפסה ונעלמה אינה יכולה לשוב. וכן מ"ב ד' ומ"ב יג'. אורבך כנראה התחיל את האמונה בתחית המתים רק בספר מכבים. (יש לצין כי גם פילון רואה כדבר פשוט את האמונה בתחית המתים, למרות שהיה מן הפזורה ההלניסטית, ולא הושפע מן התנאים, ראה בדבריו על המבול בספרו על קדמוניות בראשית).

אליהו עולה בסערה השמימה (מ"ב ב) וכן חנוך "לקח אותו אלהים" (בראשית ה), מכאן מובן כי ישנה מערכת קיום לנשמות בשמים.

גם קהלת (יב') אומר: "העפר ישוב על הארץ כשהיה והרוח תשוב את האלהים אשר נתנה". (והפסוק "רוח האדם יורדת היא למטה" הוא השאול כמוזכר להלן ועוד מקומות רבים כי אל השאול "יורדים", ואין הספק על הישארות הנפש).

מבחינה טכנית אפשר אמנם לפרש חלק מן המקורות דרך מטאפורה ומשל, אבל האמת ידועה לנו, כי הקדמונים האמינו בכל אלו. ההשוואה הברורה בין "מצרי שאול" ו"כף הקלע", ובין "נעימות בימינך נצח" ו"מדוע הרגזתני", כמו הרעיון שהנפש עתידה לשוב לעולם, מראים בבירור כי גם לאחר המוות 'יש תכנית' עבור הנשמה. וזו כמובן מתחלקת לטובים ולרעים.

טעות נפוצה היא להבדיל בין המסורת המאוחרת למוקדמת מבלי שום בדיקה, עצם העובדה שענין נזכר בכתבים מזמן הבית השני, אין זה מכריח שלא היה קיים בימי הבית הראשון וקודם לכן. שהרי ספרי הנביאים הם בעלי מגמה מיוחדת, ולא כל ענין מתאים להיכנס בהם. כשם שמכתבי "בעלי המוסר" שבדורינו אין למצוא שום ענין השייך לקבלה, אבל לא משום שאינם מאמינים בענינים אלו, אלא מפני שאין הנושא והמגמה שלהם מתאימים לכך.

*** "פרשנותו של גריניץ נובעת מהשקפתו הבסיסית שרעיון שרי אומות העולם נולד בישראל יש מאין בימי חיבורו של דניאל, וראיתו הם הכתובים הידועים הגורסים שאין ממש בעבודה זרה ומזהים את אלהי העמים לפסילים המתים. אבל אין להגזים בהערכתם של אותם דברי פולמוס. רעיון אלהי אומות העולם נעוץ בהשקפה תיאולוגית שקדמה לספר דניאל מאות בשנים", (ש"א ליונשטם, מסורת יציאת מצרים בהשתלשלותה, עמ' 50)

עד כאן.

הרבנים המציאו את רעיון הנידה או שהאיראנים לקחו זאת מהיהודים?

"ו?א?ל א?ש???ה ב??נ?ד??ת ט?מ?אָת?הּ ל?א ת?ק?ר?ב, ל?ג?לּוֹת ע?ר?ו?ת?הּ." (ויקרא י"ח י"ט).

"ו?א?ש???ה כ??י-ת?ה?י?ה ז?ב?ה, ד??ם יִה?י?ה ז?ב?הּ ב??ב?ש??ר?הּ, ש??ב?ע?ת י?מ?ים ת??ה?י?ה ב?נ?ד??ת?הּ, ו?כ?ל-ה?נ??ג?ע? ב??הּ יִט?מ?א ע?ד-ה?ע?ר?ב." (ויקרא, ט"ו, י"ט)

"ו?א?ש???ה כ??י-י?זוּב זוֹב ד??מ?הּ י?מ?ים ר?ב??ים, ב??ל?א ע?ת-נ?ד??ת?הּ, אוֹ כ?י-ת?זוּב, ע?ל-נ?ד??ת?הּ: כ??ל-י?מ?י זוֹב ט?מ?אָת?הּ, כ??ימ?י נ?ד??ת?הּ ת??ה?י?ה--ט?מ?אָה ה?וא. ... ו?א?ם-ט?ה?ר?ה, מ?זּוֹב?הּ--ו?ס?פ?ר?ה ל??הּ ש??ב?ע?ת י?מ?ים, ו?אַח?ר ת??ט?ה?ר" (ויקרא, ט"ו, כ"ה-כ"ז)

חובת שבעה נקיים הונהגה על ידי רבי יהודה הנשיא בישראל במאה השניה לספירה, מחשש לדין התורה של זיבה, התורה מצוה על זיבה שבעה נקיים, ורבי יהודה הרחיב דין זה גם לנדה.

לגבי המלאכים ,ושדים

מלאכים היו ותמיד יהיו שליחים של הקב"ה - גם בתורה וגם בחז"ל מוזכרים המלאכים בתור שליחים, אף אחד לא יותר גדול מהקב"ה! הקב"ה הוא נותן החיים והמוות והוא הנותן לכל היצורים החיים כח ויכולת חיים. הגישה הזאת מעולם לא השתנתה ביהדות, אף פעם.

מה גם שבתנ"ך -

מלאך ה' שעיכב את אתון בלעם היה בלתי נראה, מלאך ה' שהתגלה אל מנוח עלה בסערה השמימה, מלאך ה' קרא אל אברהם מן השמים, עשה חיפוש על המילה מלאך בתנ"ך ותראה שהלעיטו אותך בשקרים.

האמונה בשדים היא חלק מאמונת אלילים בכוחות המפילים פחד ואימה. היו גם זובחים להם זבחים: יזבחו לשדים לא אלוה (דברים ל"ב י"ז), ויזבחו את בניהם ואת בנותיהם לשדים (תהלים ק"ו ל"ז) תרגומו לשעירין.

שעירים הם חיה בעלת שער. ושעיר אל רעהו יקרא (ישעיה ל"ד י"ד) ושעירים ירקדו שם (שם י"ג כ"א). יש משערים שהיו אלה קופים שחיקו את מעשי האדם, והקדמונים חשבו אותם לילידי נפשות המתים המתהוללים ומהתלים בם, והקריבו להם קרבנות. על כך נאמר ולא יזבחו עוד את זבחיהם לשעירים אשר הם זונים אחריהם (ויקרא י"ז ז'). המלך רחבעם העמיד לו כהנים לבמות ולשעירים (דהי"ב י"א ט"ו). יאשיהו נתץ את במות השעירים (מ"ב כ"ג ה'). אין שעירים אלא שדים (ויק"ר פכ"ב).

פירש הראב"ד כי השדים נקראו כן בעבור שיראו אותם המשוגעים כדמות שעירים. רמב"ן מפרש שדים בעבור שמשכנם במקום שדוד, כגון המדבר ועיקר מציאותם בקצוות, כגון פאת צפון שהוא חרב מפני הקור (עי' פרקי דר"א פ"ג ומיוסד על ירמיה א' י"ד).

בתלמוד ובמדרשים מדובר על מציאות שדים ומזיקים. בספרותנו אין למזיקים כח עצמי לעשות מטוב ועד רע, והם שליחיו של הקב"ה ועושי רצונו. רמב"ן (לויקרא י"ז ז') מבאר הלשון "לשדים לא אלוה" כאילו אמר שאין להם כח וממשלה, כי אלהים לשון אילות וכח, ולכן אין צורך בהם כי לא ידעו להרע או להטיב

בקיצור -השדים אינם חלק מן התורה שבכתב או שבעל פה, אלא מופיעים עליהם סיפורים בגמרא, ונכון הדבר שבתקופות קדומות לא סיפרו עליהם. אך אין כאן שום קשר לתורה.

אני מצטער אבל ברצינות אתה באמת מצפה שמישהו פה יקרא את כל זה ???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא אידיוט , מה אתה מצפה מאידיוט

הוא טוען שהרבנים מבססים את כל התאוריית שכר ועונש שלהם על מילים שאמרה שרמוטה ( אביגייל השונמית ) או על דברים של מגדת עתידות לבן אדם משוגע ( שאול ) גם שרמוטות וגם מגידות עתידות יגידו כל מה שאתה רוצה תמורת כמה שקלים , דביל . ( מזכיר לי אדיוט אחד שאני מכיר , נעשה דתי כלומר מוכן לדקור כל מי שידבר נגד הרבנים - הרי זה הדרך של הערסים להיות דתי - חח - בגלל סיפורים שהפליצו לו על זה שחזר מהמוות אתם זוכרים את הסרטון של האידיוט שחזר מהמתים - חחחח ) ( כמה אני מודה לאלוהים שיש כאלו מטומטמים בעולם , ככה עכביש דביל כמוני ניראה יותר חכם ממה שהוא באמת - חחח )

או מנסה למרוח אותך עם ערבובים מספרים מאוחרים לתורה .אתה צריך להתמקד בספר אחד ומשם לשאוב אתה מנסה למצא את האמת המשותפת לכל הספרים שהיכניסו הרבנים וקראו לזה תנ"ך ? אתה תצא דביל או חרדי - חחח .

אידיוט זה מה שהוא , מה יש לצפות מאידיוט ? -

נכון , להיות מטומטם .

כל הזמן הוא מסביר , כאילו כולם מסביבו מטומטמים .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...