התחדשתי לי... תמונות ראשונות - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התחדשתי לי... תמונות ראשונות


ShowstoppeR

Recommended Posts

אחרי הרבה התלבטויות קשות ושעות של חיפוש וקריאת ביקורות קיבלתי אתמול החלטה דיי גורלית בנוגע לרכישת עדשת טלה. ההחלטה הסופית הייתה סיגמה 120-400 APO DG OS. עדשה יחסית חדשה שלהם שקיבלה ביקורות לא רעות בכלל ברחבי הרשת. אתמול הזמנתי אותה ישירות משפע (יבואנית רשמית של סיגמה לארץ) והיום בבוקר כבר קיבלתי אותה ליד.

עד אתמול למעשה הייתי דיי נעול על קנון 100-400 שעולה כמעט פי 2 (5900 מול 3650, לפי זאפ) וספק אם היא נותנת פי 2 יותר תמורה. אחרי השוואת SAMPLES החלטתי שיתרון ה VALUE הוא אצל סיגמה בשילוב עם הביקורות הרבות שקראתי עליה.

אז מה עכשיו? התרשמות ראשונית אני מניח...

העדשה מגיע עם רגלית לחצובה ועם תיק איכותי מאוד של סדרת ה EX. פיניש גם כן של EX, תחושה של זאמש, נוח ומאוד נעים ביד. הטבעת פוקוס קצת נוקשה אבל מהביקורות הבנתי שזה משתחרר טיפה עם הזמן. הבניה מאוד מאסיבית, חשוב להדגיש זאת לא עדשה קלה! ובהחלט מרגישים את זה. אני לא הייתי קורא לעצמי סוס על, ובהחלט הרגשתי את המשקל של העדשה עם הגוף, אבל זה לא אמור לשנות יותר מידי כי לא מצלמים עם עדשה כזאת באחיזת יד יותר מידי. פה דרושה חצובה להשגת תוצאות מיטביות.

התרשמות בתפעול. העדשה מאוזנת מאוד על הרגלית שלה, הטבעות פוקוס וזום נמצאות במיקום נוח ונגיש מאוד. מייצב התמונה בעל 2 מצבים שעוד לא התעמקתי לחקור יותר מידי עושה את עבודתו טוב מאוד. חשוב להדגיש שלוקח לו קצת זמן להתחיל לפעול, אבל ברגע שמופעל הוא עובד מצויין, לא יודע אם סיגמה עמדו בהצהרה שלהם שהמייצב נותן כ 4 סטופים, אבל אני מוכן להמר בוודאות על 2-3, לפחות מההתרשמות הקצרה שלי.

העדשה חדה מאוד, לא יודע איך היא משתווה למקבילה של קנון היקרה אבל אני בהחלט התרשמתי, למרות שצפויים לי עוד מבחני שטח רבים.

לסיכום, עדשה שמההתרשמות הראשונית שלי איתה, בהחלט שווה את ההשקעה, מקווה שעד סוף השבוע יהיו לי כמה לדוגמה להעלות, עד לפני 4 ימים לא ידעתי על קיומה, וברגע שגיליתי אותה, הדרך להחלטה הסופית הייתה דיי קצרה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תתחדש!

נשמע טוב, הייתי רוצה לבדוק אותה בעצמי ;D

בעתיד אני מתכוון לרכוש עדשת טלה, חשבתי למען האמת על 70-200, 100-400.

תאריך הרכישה לא קרוב אבל אני מגשש ובודק, בעתיד אני אדע טוב יותר מה יתאים לי, מי יודע, אולי הסיגמא הזו היא מה שאני מחפש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלוי מה אתה מחפש בטלה שלך. אני הלכתי לכיוון של צילומי טבע וצפרות בעיקר, מקום שבו 70-200 היא קצרה מידי אלה אם כן אתה הולך על F2.8 ומכפל. חיפשתי קצת השוואות בין ה 100-400 של קנון וה 120-400 שלי ומצאתי עובדה מעניינת. המשקל המוצהר של 100-400 הוא בסביבות 1300גר' בעוד שהמשקל של סיגמה הוא 1750. חשבתי שההבדל הוא גדול למדי עד שראיתי למעשה שהמשקל המוצהר של קנון לא כולל את הרגלית של העדשה, מה שמוסיף לה עוד כ 250גר', ככה שההפרש בין שניהם הוא לא כזה גדול.

הנה כמה שממחישות את הבדלי הגודל בין העדשות. משמאל לימין:

טמרון 17-50מ"מ

קנון 100מ"מ מאקרו

סיגמה 120-400

מצב סגור

img5304rk8.jpg

מצב פתוח עד הסוף

img5305zo4.jpg

פתוח עד הסוף עם HOOD מורכב

img5306ej1.jpg

אורן: אני ישמח להסבר מה הכוונה לבעיית מרכוז. מהתרשמות הראשונית ומתוך קרוב ל 100 ניסיון שצילמתי בזמן משחק עם העדשה בעבודה, נראה שהיא מתפקדת טוב מאוד ודיי חדה וזה בהתחשבות שצילמתי שתנאי תאורה נחותים ביותר. מבחנים יותר מקיפים יבואו כבר בשטח, תהיה לי הזדמנות מחרתיים וסופ"ש הבא אני יוצא לטיול צילום באגמון החולה, נראה לי זה יהיה המבחן האולטימטיבי :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורן: אני ישמח להסבר מה הכוונה לבעיית מרכוז.

בעיה שנגרמת כתוצאה מכך שלא כל האלמנטים בעדשה ממורכזים לאורך אותו ציר. בעדשה עם מייצב קיימת בהכרח בעיית מרכוז כשהמייצב מסיט את הקבוצה המיוצבת, אבל זה לא משהו שאפשר להתייחס אליו כתקלה או בעיה, אלא יותר כאל מחיר בלתי נמנע של שיטת הייצוב הזו. אם אתה מבטל את המייצב ובכל זאת מקבל נפילת חדות לא סימטרית, אז יש לעדשה בעיית מרכוז. הנה ציטוט של הסבר נוסף שכתבתי בעבר על הנושא (בהקשר של בדיקת עדשה בקנייה מיד שניה):

בשביל לבצע בדיקה מספקת כדאי להביא לפאטופ ותוכנת צפיה שמאפשרת לצפות בתמונות בהגדלה 100% (כל תוכנת צפיה מאפשרת זאת).

באופן אישי אני מסתמך על מה שאני מכיר מעדשות אחרות ובודק את החדות במרכז הפריים ובפינות, באורכי המוקד השונים של העדשה (צד רחב, ביניים, צד ארוך). בכל אורך מוקד אני מצלם בכל הצמצמים מהפתוח ועד 11 (בהפרש של תחנת צמצם אחת), ובודק גם נושא באינסוף וגם נושא מקרוב. בנושא הקרוב אני מקפיד שהנושא יהיה שטוח ומקביל לחיישן של המצלמה. בד"כ אני מצלם כל סדרה פעמיים - פעם עם פוקוס ידני ופעם עם פוקוס אוטומטי. וכמובן שאת כל הצילומים אני כשהמצלמה על חצובה ועם טיימר 2 שניות.

אם אין לך למה להשוות אז זה לא טריוויאלי להגיע למסקנות נכונות מבדיקה כזו. בדיקה פשוטה יותר (שאני מניח שתוכל לבצע בעצמך) היא לצלם בשלושת אורכי המוקד ובצמצם הכי פתוח נושא באינסוף (למשל נוף מבניין גבוה) - סדרת אחת עם פוקוס אוטומטי וסדרה נוספת עם פוקוס ידני. אם יש נפילת חדות באחת הפינות של התמונה או באחד הצדדים אז זה סימן שבעדשה יש בעייה של מרכוז. זאת סיבה מספיק טובה להחזיר אותה לחנות או לוותר על הקניה במקרה של מכירת יד שניה. שים לב שאם נפילת החדות היא אחידה בין כל הפינות אז לא מדובר בהכרח בתקלה, אלא בבעייה אופטית צפויה שאופיינית ברמה כזו או אחרת לכל עדשה (בעיקר בצמצם הפתוח).

הבדיקה הנ"ל תתן לך תשובה רק לגבי אספקטים שקשורים לאופטיקה, ובעיקר לגבי החדות של העדשה ובעיות מרכוז. חשוב לבדוק גם צדדים אחרים - למשל שאין פגיעות פיזיות בגוף העדשה ובאלמנטים הקדמי והאחורי שלה; שאין לכלוך, פטריות ושאר דברים חשודים על האלמנטים; שהגלגלים של הזום והפוקוס מסתובבים בצורה חלקה; שמנגנוני הצמצם והפוקוס האוטומטי מתפקדים כראוי וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היום היתי בדרום ליד קיבוץ גבולות אם מישהו מכיר, ויצא לי לשחק קצת עם העדשה. מעבר לתמונות שאני מעלה פה צולמו עוד המון פורטרטים שאני לא יעלה פה כי זה אנשים מהעבודה שלי וסתם לא נעים... העדשה מתפקדת פשוט מצויין, פיקוס מהיר בטירוף, הפרדת רקע טובה וטשטוש אחיד. כנראה שהתמזל מזלי וקיבלתי עותק טוב :)

הנה התמונות מהיום

img1948srg0.jpg

img1953szo2.jpg

בסוף שבוע אני הולך לצלם קצת ציפורים מאז צפו לעוד דוגמאות :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...