למה החברות מצהירות על גודל גדול של דיסק קש&#14 - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה החברות מצהירות על גודל גדול של דיסק קש&#14


nnfyrbsnss

Recommended Posts

כידוע לכולנו (או רובנו), כשקונים דיסק קשיח בגודל של 250GB אנחנו נקבל 232GB בגלל שהחברות מחשבות שGB שווה ל1000MB וכן הלאה במקום 1024MB.

עכשיו באה השאלה שלי - למה בעצם הן עושות את החישוב הדבילי הזה?

חסיכה בעלויות? זאת לא חברה אחת שעושה את זה, כולן עושות את זה כולל חברות לדיסקים של DVD/BR/CD.

מחסור במחשבון? לא נראה לי.

אז למה בעצם? אני חייב להגיד שזה ממש מעצבן לקנות דיסק קשיח בגודל X ובעצם קיבלנו הרבה פחות בגלל שהחברות רצו.. לחסוך עלינו? לא יודע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חברה אחת עשתה את זה. הדיסקים שלך נראו מעט גדולים יותר מאלו של האחרות. אנשים העדיפו את הדיסקים הכביכול יותר גדולים. החברות האחרות נאלצו ליישר קו.

אבל האמת היא שיש להן קייס לא רע. קילו זה באמת 1,000, מגה זה באמת 1,000,000 וג'יגה זה באמת 1,000,000,000. משתמשים ביחידות בינאריות במקום בעשרוניות בגלל ששבבי הזיכרון בנויים כך שמספר הביטים שבהם הוא חזקה של 2 ו- 2^10 = 1,024 די קרוב ל- 1,000. אבל בדיסקים אין שום מגבלה כזו ולכן אין סיבה להשתמש ביחידות בינאריות.

להגנה עצמית היצרנים מבהירים שהם משתמשים ביחידות עשרוניות. פעם בדקתי את זה, תוכל למצוא את ההבהרה הזו באתרים של כל יצרני הדיסקים ובכל מקרה בו אתה קונה דיסק retail (כלומר כמעט אף פעם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חברה אחת עשתה את זה. הדיסקים שלך נראו מעט גדולים יותר מאלו של האחרות. אנשים העדיפו את הדיסקים הכביכול יותר גדולים. החברות האחרות נאלצו ליישר קו.

אז מה שאתה אומר בעצם, חברה אחת באה ואמרה "תראו לנו יש את הכי גדול בהכי זול", ובעצם הם עבדו על כולם בעיניים.

שאר החברות ראו שהלך יפה מאוד במכירות של החברה ההיא, ופשוט הלכו אחריהם ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לשאר החברות לא היה ברירה. לך תסביר ללקוח פוטנציאלי שהמוצר שלך זהה לזה של המתחרה, אתם פשוט מודדים את הנפח ביחידות אחרות. בד"כ לא תהיה לך בכלל הזדמנות לנסות להסביר לו כי הוא ילך ישר למוצר של המתחרה.

אותו הנ"ל קרה בתחום מסכי ה- CRT: אתה לא רואה את כל שפופרת המסך, חלק ממנה מכוסה ע"י גוף הפלסטיק של המסך. אבל כשהיצרנים מצהירים על גודל האלכסון של המסך, הם מודדים גם את אותם חלקים מוסתרים, למרות ששום תמונה לא תוצג עליהם. כך יוצא שלמסך 19" יש שטח תצוגה של כ- 18" בלבד. בטלויזיות CRT אין בעיה דומה דיוון ששם יש תקן שמחייב את היצרנים למדוד רק את השטח הנראה בפועל. שוב, יצרן אחד גילה דרך שתגרום ללקוחות התמימים לחשוב ששלו יותר גדול ושאר היצרנים נאלצו ללכת אחריו או לאבד הרבה לקוחות.

ברגע שכולם עושים את זה, אתה שוב יכול להשוות את המוצרים על בסיס שווה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...