מכתב פרידה מלינוקס - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכתב פרידה מלינוקס


Shlompy

Recommended Posts

טוב, אז אחרי כלכך הרבה רעש על לינוקס, החלטתי להתקין אובונטו לפני איזה 3 חודשים.

אחרי הרבה עליות וירידות, אחרי ימים של שיטוטים בפורומים בנסיונות לפתור בעיות (בהצלחה יש לציין), באמת שחשבתי שהולך להיות לנו טוב ביחד.

המטרה הייתה להשתמש באובונטו במהלך הלימודים שאני עומד להתחיל עוד שבוע.

שמתי לי קומפיז, הגדרתי ערכות נושאים חבל על הזמן איזה יופי השולחן עבודה וכל האפקטים, אייקונים שונים שהורדתי מהרשת, DOCK, אופן אופיס 3, הגדרתי אותו שיפתח לי את הקבצים (זה היה אז גרסאת בטא), הגדרתי רשת אלחוטית ביחד עם ווינדווס, ומה לא, הדברים הכי קטנים שאפשר לשנות במערכת, וכל זה רק כדי שיהיה לי נוח לעבוד עם המחשב בלימודים.

ואתמול החלטתי סופית, שזה לא זה.

ממש חבל לי, כי באמת הייתי מרוצה, אבל יש דברים שאני ממש לא יכול להתעלם מהם, במיוחד אם המחשב הזה מיועד ללימודים (מחשב נייד).

באתי פה וגם ניסיתי לעזור לאנשים עם בעיות, ולשכנע אותם לא להתייאש ושכל דבר אפשר לפתור, אבל הסתבר לי שלא.

הצלחתי לסדר שה STANDBY ו HIBERNATE יעבדו לי כמו שצריך, אבל אחרי קצת שימוש יותר ממושוך במחשב, גיליתי שיש לאובונטו מצבי רוח ולפעמים היא לא יוצאת ממצב STANDBY או לא חוזרת לשולחן עבודה אחרי HIBERNATE. איך אני יכול לסמוך על שתי האופציות האלה עם פתאום בא להם להפסיק לעבוד?? זה מחשב שאמור להיות מיועד ללימודים, ויש דגש רב על זמן סוללה, ואני לא יכול לוותר על זה. אני לא אהיה יכול לשבת באולם ולכתוב דברים באופן אופיס וכשהמחשב יכנס לסטנדביי אז פתאום הוא לא יחזור לקדמותו ואני אאבד מידע. (נכון, אני יכול לשמור את המסמך, אבל זה לא פתרון)

ועוד דבר קריטי, הזמן סוללה שמוצג ממש לא מדוייק.

המחשב יכול להראות שיש עוד 30% כוח לסוללה, ופתאום הוא יתכבה לי. לפעמים הוא מגיע ל 10%, לפעמים פחות, לפעמים יותר, אבל ממש לא מתקרב לאינדיקציה קרובה לזמן הסוללה שבאמת נותר. (ובדקתי את ה LEVEL של ה CRITICAL BATTERY) שוב, כשמחשב כזה מיועד ללימודים, אי אפשר להתפשר בקטע הזה.

אלה דברים כלכך עקרוניים, וזה מה שהכי מעצבן. שרוב ההפצות של לינוקס מתעדכנות בתדירות מאוד גבוהה יחסית לווינדווס (חצי שנה בערך בין הפצה להפצה או משהו כזה??), ועדיין, איך לא מצליחים להתגבר על הבאגים המהותיים האלה??

אז אלו 3 הבעיות שגרמו לי להחליט שזהו, זו באמת לא מערכת רצינית, אני חוזר ל , אבל עדיין משאיר את בצד שיהיה, לא יודע למה, אבל שיהיה, אני גם הולך ללמוד קצת על לינוקס כחלק מתכנית הלימודים (הנדסאי תוכנה) אז אולי מתישהו אני אצטרך את זה.

אבל באמת שהתאכזבתי, פיתחתי כלכך הרבה ציפיות ורק בגלל הבעיות האלה אני לא יכול להמשיך. וגם בגלל זמני ה BOOT שמשום מה נהיו ארוכים מהרגיל.

אז נכון, עכשיו יבואו האנשים שיגידו "נו בטח, חחח.. .. זו לא מערכת הפעלה רצינית, זו בדיחה" אבל ביננו, הבעיה היא לא ספציפית באובונטו.

ואתם יכולים להגיד לי להתקין אופן סוזה, או מנדריבה או לא יודע מה. אבל באמת שאין לי זמן להתקין עכשיו שוב ולבזבז ימים עד שאני אגדיר את הכל כמו שצריך, ועוד שום דבר לא מבטיח לי בסוף שהמחשב יעבוד בתאימות מלאה עם המערכת.

חבל, באמת חבל, כי ללינוקס יש הרבה פוטנציאל, אבל לדעתי היא עדיין לא בשלה, אולי בגלל שיש יותר מדי הפצות שסתם ההבדלים בינהם זניחים, במקום שאנשים יתאחדו קצת וישקיעו ביחד בכמה הפצות בודדות במקום לעשות מאות כאלה.

בכל מקרה, חבל לי.

סתם חשבתי לשתף אותכם בחוויה שהייתה לי.

תגובות יתקבלו בברכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מצטער לשמוע.

אכן יש בעיות רציניות ב HIBERNATE ו STANDBY לא רק בלפטופים, אצלי לדוגמא במחשב השולחני ניסיון ל"נימנום" פשוט עובר למצב של ריסטרט למערכת. אני אומנם מעולם לא המשתמשתי במחשב נייד ועוד בנייד עם אובונטו אז אין לי ממש מה להגיב לגבי זה, באמת חבל שככה יצא. בכל מקרה מה שאני כן יכול להמליץ זה לנסות שוב אובונטו עוד כחודש, כי ב 30 לחודש יוצא 8.10 Intrepid Ibex שאמור לפתור מלא בעיות של חומרה ואלי בתקווה יפתרו גם הבעיות של מצב נימנום, מצב המתנה, והצגה נכונה של זמן .

כולנו מקווים שכל הבעיות הקטנות יפתרו.

בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

linux mint עובד מצוין על ה T61 שלי והמד בטריה שלו מדויק לגמרי

אבל בלי שום קשר ללימודים צריך אם זה לאופיס או לשד יודע מה צריך במהלך הלימודים

לכן לפי דעתי שיהיה לך גם זה וגם זה כי זה כיף :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער מאוד על החוויה שהייתה לך עם .

לינוקס זה עניין של ניסוי וטעייה, התחלתי עם - לא אהבתי במיוחד והמשכתי עם מנדריבה 2009- ואני נשאר איתה כל הזמן.

בכל מקרה, עוד כמה ימים בודדים 8.10 יוצאת- אם אתה אוהב תוכל לנסות ולבדוק אם הבאגים נפתרו.

עשרה ימים ליתר דיוק היא תשוחרר.

גל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא פוסל התקנה נוספת של לינוקס בעתיד.

פשוט לא יהיה לי זמן לזה עכשיו.

אגב כדאי לציין שהמחשב שלי זה PAVILION 6700 CTO.

סביר להניח כשאני אתקין לינוקס זה לא יהיה .

לפי מה שהבנתי, הבאגים שתוקנו בגרסא החדשה לא נוגעים לבעיות מצב השינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ללינוקס יש את כל הבעיות האלה מהסיבה הפשוטה שיצרניות החומרה לא פותרות את הבעיות האלה.

בוינדוס זה נפתר כי יצרניות החומרה פותרות את זה. הם מוכנות לעשות דבר כזה רק כי וינדוס מאוד פופולרית וכו'.

לינוקס בלימודים זו בעיה, כי יש הרבה דברים שלא עובדים מחוץ לIE ודברים כאלה.

אני ממשיך איתה בכל מקרה, כי התרגלתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרבה בעיות פה באמת נכונות. אני לא יכול לתאר את החוויה של השימוש כשאני כותב תגובה כאן בפורום ואז המסך בפתאום נהיה קודר אפרורי כזה של "תקיעה" ואז אחרי כמה דקות שהועיל בטובו לחזור ולפעול כרגיל.

אחרי זה מה ביקשתי? שיריץ את פייר נורמאלי? לא.. אז הוא מחליק לסגור לי באמצע סתם ככה על דעת עצמו ועוד לקראת סוף העלאה של קובץ לשרת (קובץ של 700 מגה).

אבל אין, אני לא יכול לומר שלינוקס מושלמת או כי הניסיון שלי בא יחסית מועט לעומת אותם משתמשים ש"חורשים" על המערכת או נמצאים איתה כמה שנים טובות ומקרים קומאנדים למערכת וכדומה.

אני מאוד אוהב ת'מערכת ואחרי הרבה זמן שאני נהנתי בה והתחלתי להבין איך העסק מתפקד פתאום המערכת הפכה לי מאבונטו לקובנטו בעזרה קלילה שלי. וזה מאוד מרגיש, אתה מרגיש בעולם אחר ופשוט מה שבא לי עכשיו לעשות זה לקחת דיסק לייב, להעתיק את כל החומר מאובנטו לוינדוס, לפרמט ת'מחיצה ולשים במקום אובנטו מערכת חדשה(סוז, מנדריבה, מינט, משהו אחר וטוב..).

כעיקרון גם אני "פרשתי" מלינוקס אבל כרגע זה רק זמנית עקב היתייאשות רגעית.

שלומי, חבל לי לשמוע על מה שקרה לך ועל הסיפור המאכזב. מקווה שביום מן הימים תחזור אלינו לצד האפל.. ;)

חג שמח! :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם יש סיכוי לעוד שם למטה במכתב הנוגע ?

אני לצערי,רציתי למקסם את יכולות המחשב בכל הנוגע לHTPC באמת ניסיתי עבדתי ימים ולילות על דברים מינורים שפשוט לא הלכו כמו שצריך.

עיצבן אותי למשל התמיכה הלוקה בחומרה(אני יודע שאני לא מחדש...),עיצבן אותי שאם אני מעוניין לעבוד לצד ופתאום נגיד המערכת קרסה עד שלא אבצע

CHECKDISK בצד של המערכת לא תעלה ויהי מה.

הקשה עליי מאוד הגדרת הרשת וגם שהצלחתי זה לא היה יציב והרגשתי חוסר ניצול.

אני מסכים עם דברי פותח השרשור- זה עדיין לא זה,לדעתי הוא צודק שצריך לאחד כוחות ולהתמקד בגירסאות מאשר לגרום לאנשים לטבוע בין גירסאות בוסר.

עדיין מדי פעם אני נכנס לחפש את הבשורה אבל לצערי אני כנראה אחכה עוד...

אני מאמין בלינוקס ומאמין בכם ,

שיהיה בהצלחה לכולם!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...