עבור לתוכן

מה עדיף ללמוד XNA או direct

Featured Replies

פורסם

חבר שלי סיים לא מזמן ספר שעוסק בC#, עכשיו הוא מתלבט, מה עדיף לו ללמוד XNA או direct?

פורסם

XNA זאת פלטפורמה, DirectX זה API, זה כמו לשאול מה ללמוד Visual Studio 2008 או C#.

בכל מקרה אי אפשר ללמוד XNA בלי לדעת DirectX.

פורסם
  • מחבר

אוקיי תודה.

סליחה על הבורות

פורסם

XNA זאת פלטפורמה, DirectX זה API, זה כמו לשאול מה ללמוד Visual Studio 2008 או C#.

בכל מקרה אי אפשר ללמוד XNA בלי לדעת DirectX.

לא מדויק בעליל. אציע לך לבדוק את ההבדל בין API ל Framework

http://en.wikipedia.org/wiki/Software_framework

http://en.wikipedia.org/wiki/API

ובנוגע לשאלה -

הן XNA והן Directx הן פלטפורמות פיתוח (מה שנקרא - Framework) ליתר דיוק XNA הוא לא יותר מאבולוציה של Managed DirectX (שהיא גרסה של directx ל .net)

אני באופן אישי, בתור מי שעובד באופן רציף עם XNA בחודשים האחרונים ( ולמעלה משנתיים עם dotnet וטכנולוגיות משחקים) מאוד ממליץ דווקא להתחיל עם XNA.

- סביבת הפיתוח - אין מה לעשות אבל סביבת הפיתוח של C# יותר פשוטה יותר נוחה ויותר מהירה לעבודה מאשר C++.

- Direct X מבחינת פיתוח היא פלטפורמה מסורבלת ולא ידידותית.

- XNA היא פלטפורמה איכותית מאוד , נוחה לשימוש ומסוגלת לתת את כל ה ש Directx מסוגל לתת (שוב, מדובר בלא יותר בעטיפה נוחה ל Directx)

- ניתן להתחיל לעבוד על XNA ללא ידע ב Directx (ואני הוכחה חיה לכך, מעולם לא הסתדרתי עם Directx), כמובן שצריך ידע בסיס מסוים במושגים של גרפיקה תלת מימדית.

- יש סט דוגמאות מעולה באתר של מיקרוסופט (ביניהם גם משחקים שלמים ודי איכותיים , וסרטוני הדרכה).

- יש דוקומנטציה מעולה ב MSDN.

בכל מקרה אציין ואדגיש שלמרות שעולם "פיתוח המשחקים" הוא עולם מדהים. מאוד, מאוד, מאוד קשה להגיע לרמת המקצועיות הנדרשת.

פורסם
  • מחבר

או קי, תודה.

דרך אגב, הוא רק נכנס לעולם הפיתוח, הוא לא מנסה להגיע למקצועניות בשלב זה(הוא עוד קצת רחוק).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים