האם אפשרי לעקוף את מהירות האור ברמה התיאורטית? - עמוד 2 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם אפשרי לעקוף את מהירות האור ברמה התיאורטית?


fuck off

Recommended Posts

למי שבאמת מתעניין (ויש לו גם זמן פנוי) אז רוצו ל-http://en.wikipedia.org/wiki/Faster-than-light

ובלי קשר, שמעתי פעם על איזה בחור רוסי שהצליח לשלוח גלי רדיו במהירות של פי 5 ממהירות האור

הבעיה נכנסת שאתה צריך לחשב שם משהו לפי נוסחאת אורך גל שתלויה במהירות האור......

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 74
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

גל יכול להתפשט הרבה מהר יותר ממהירות האור, כמו כן גם המרחב, החוק לא מדבר על חלקיקים ולא על אנרגיה אלא על נשיאת מידע, וגם זה לא חוק פשוט נגזרת של היחסות הפרטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חברס מה זה השטויות האלה?

יש חוקרים שטוענים שזה בלתי אפשרי לעבור את מהירות האור ויש חוקרים שאומרים שכן לכן פשוט אין תשובה חד משמעית עד שיגיעו לטכונולוגיה שיכולה להוכיח חד משמעית את אחת הדעות....

לפי דעתי הפוטונים הם נעים במהירות האור כפי שידוע לנו כיום אין סיבה שאי אפשר יהיה להאיץ אותם או חלקיקים אחרים למהירות גבוהה יותר...

כמו שכתבו כאן כבר אינשטיין טען שאם נגיע למהירות האור נוכל לנוע בזמן אם אני לא טועה המסקנה היתה מהירות אור אחת = תנועה אחורה בזמן ומהירות כפולה ממהירות האור = תביא אותנו לתנועה קדימה בזמן....

מה שאומר שהוא הבסס על הנחה שאפשר לעבור את המהירות הנל...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין אף פיזיקאי שאומר שאפשר לעבור את מהירות האור. מהירות האור היא המהירות הגבולית אליה ניתן להגיע. מה שכן, יש לא מעט שאומרים שאפשר לכופף את היקום ועל ידי זה לעבור מרחקים גדולים מאד בזמן קצר, כך שבפועל זה יהיה כאלי מהירות האור נחצתה.

ולגבי חזרה בזמן בגלל מהירות גבוהה ממהירות האור, זה כנראה עיוות שנובע מ'קונוס הזמן' או 'קונוס האור', שבעצם מראה שאם נעים במהירות גבוהה ממהירות האור נשברת הסיבתיות של ארועים (כלומר כבר לא ניתן לומר מה קדם למה, ומה גרם למה), אבל זה לא אומר שאם נעים במהירות גדולה אז אפשר לנוע בזמן, אלא זה מוכיח בדיוק את ההפך - שאי אפשר לנוע במהירות גדולה ממהירות האור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא רק שאי אפשר לעקוף את מהירות האור, אם אתם נעים ב-0.99 ממהירות האור (יחסית למערכת נייחת) ומולכם מתקדמת קרן אור במהירות האור (יחסית לאותה המערכת, רק בכיוון מנוגד לשלכם), המהירות היחסית של הקרן אליכם לא תהיה כפי 2 ממהירות האור, אלא מהירות האור בלבד. איך זה הגיוני? זה פשוט לא נשמע הגיוני, אבל אם ניקח בחשבון שהזמן שלכם שונה מן הזמן של המערכת הנייחת אז אפשר להגיד ניחא...

מבולבלים? :s05:

אני באמת ממליץ בחום על הספר "אלברט איינשטיין - חייו ותורתו". אני לא זוכר מי הסופר ואיזו הוצאה, אבל הספר מעולה, מעניין (גם מספר על חייו וגם על תורתו!) ויש בו כמה קטעים מתמטיים (שאם מבינים טיפה מתמטיקה אז אפשר לראות כמה הוא באמת היה גאון) שתכל'ס אפשר לדלג עלייהם ועדיין להבין ה-כ-ל! כמעט...

לגבי נסיעה בזמן, הדבר "אפשרי", אך רק לכיוון אחד. אל העתיד. ממש כרטיס לכיוון אחד ללא אפשרות לחזור אחורה בשום נקודת זמן.

אם תצאו עכשיו במהירות אדירה לחלל ותחזרו עוד שנה, אתם תחגגו יום הולדת 20 למשל, אבל אני פה יכול להיות שאחגוג 50, 60 או אפילו אמות. תלוי במרחק שתעשו ובמהירות בה תשהו. כן, זה ממש מחרפן את השכל, אבל בגלל זה זה כל כך יפה.

מישהו הזכיר פה את הקוואנטים, וזה כבר סיפור אחר. אין שום חומר שעוקף את מהירות האור, ומה שהחלקיקים עשו זה ממש טלפורט... הם נעלמו במקום אחד, והגיעו למקום אחר בלי לעבור בדרך. זה בדיוק מה שקורה באטומים - האלקטרונים נעים בין רמות אנרגיה באטום, בלי לעבור ביניהן.

חור תולעת זה משהו דומה שאף פעם לא התעמקתי בו ואני לא יודע אם הוא יותר מתאוריה ואם אפשר לשלוט בנקודת היציאה. אבל שיהי בהצלחה!

אם אנשים מתעניינים באמת שייקראו את הספר שרשמתי למעלה (על היחסות הפרטית), שייתקדמו אחרי זה לספר על היחסות הכללית (שמדבר על עיקום המרחב) ואם לא מספיק להם, שייקראו את הספר "תורת הקוונטים" מסדרת "מה?דע" בחיבורו של יואב בן-דב. ספר יותר ממצויין שמסביר נושא קשה בצורה הכי קלה שאפשר (אבל עדיין קשה, אין מה לעשות...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

אנרגיה, אנרגיה אינסופית.

בקיצור ולעניין:

מהירות נמדדת ביחס לזמן (לדוגמה קמ"ש - כמה קילומטר הרכב עושה בשעה), אם אתה נוסע במהירות האור, אתה נע למעשה במהירות אינסופית (אתה עושה כמה מרחק שאתה רוצה בדיוק ב-0 זמן), ע"מ להשיג מהירות אינסופית צריך מקור אנרגיה אינסופית וזו הסיבה שכל חלקיק בעל מסה אינו יכול לנוע במהירות האור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

e=mc^2 ::)

בכול מיקרה, לפי תורת היחסות, מסה לא יכולה לנוע מהר יותר מהאור. זה לא אומר שאי אפשר להמיר מסה לאנרגיה או לפרק לחלקיקים בסיסיים כלשהם שכן יכולים לנוע מהר יותר מהאור...

תאורטית, יש עולם שלם של חלקיקים שנעים מהר יותר מהאור ואנחנו פשוט עדיין לא יכולים לגלות אותם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

IG העלה פה נושא מעניין- ברמה שנמצא חומר שיחזיק מעמד במהירות האור אז נדבר, כל עוד הוא לא ידוע/ קיים אי אפשר לעבור את מהירות האור כי ברגע שתעבור אותה המסה תהפוך לאנרגיה ואתה תתפרק תרתי משמע.

נ.ב-

הת'רד הזה מעלה בי נשכחות שאם אני לא טועה הגבתי בו בעבר.. :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...