האם ניתן לזהות את גורמי הניתוק ברשת? ביצוע automatic repair לכרטיס רשת אלחוטי - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם ניתן לזהות את גורמי הניתוק ברשת? ביצוע automatic repair לכרטיס רשת אלחוטי


ha

Recommended Posts

הכרטיס רשת האלחוטי שלי (הראוטר הוא Edimax BR6504N והכרטיס הוא Edimax EW-7728IL) מתנתק לפחות פעם ביום, אני לא יודע למה (עוצמת הרשת היא בערך 75% ומהירות החיבור היא בערך 100Mb). האם יש איזה שהיא אפשרות לזהות את גורמי הניתוק? (עוצמת אות יורדת או בעיות תוכנה)

בנוסף, האם ניתן לבצע automatic repair לכרטיס רשת כך שיתחבר אוטומטית אחרי ניתוק? חיפשתי קצת ברשת ונאמר כי WinXP יכול לבצע זאת ("automatic repair facility in xp") אבל לא מצאתי את זה אצלי במחשב (WinXP Pro SP2) האם מישהו מכיר תוכנה הבודקת את כרטיס הרשת ועושה automatic repair?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כרטיס רשת אלחוטי או PCI??

זה לפטופ עם כרטיס מובנה??

איזה תשתית אתה??זה אדימקס מודם ראוטר או רק ראוטר??יש מאחורי האדימקס כבל טלפון שהולך לפילטר בקיר לADSL??

בקשר לניתוקים בהנחה שזה מהכרטיס רשת:

קליק ימני על "המחשב שלי" > "מאפיינים" (Properties).

ללשונית "חומרה" (Hardware) תלחץ על כפתור "מנהל התקנים" (Device Manager

(אגב הסרה והתקנה מחדש של הרכיב תעזור בהחלט)

תבחר את כרטיס הרשת תחת מתאמי (Network Adapters).

תלחץ קליק ימני על כרטיס הרשת ותבחר במאפיינים (Properties).

לאחר מכן תלחץ על לשונית ניהול צריכת חשמל (Power Management)

ותבטל את האפשרות:

אפשר למחשב לכבות התקן זה כדי לחסוך בצריכת חשמל (Allow the computer to turn this device to save power).

לאחר מכן תלחץ על אישור (OK).

דבר אחר שאפשר לעשות זה לשנות את הגדרת כרטיס הרשת לעבודה ב- half Dupl

לחץ קליק ימני על Local Area Connection (חיבור מקומית) > Properties (מאפיינים).

לאחר מכן לחץ על Configure (קבע תצורה).

בחלון לחץ על Advanced (מתקדם).

תחת Property (מאפיין) לחץ על Link Speed & Duplex (או Media Type).

תחת Value (ערך) לחץ על 10Mbps/Half Duplex

לחץ על OK (אישור), המחשב יבקש לבצע אתחול- אשר את הפעולה

פעולות אלה יכסו את הספקולציה שמדובר בבעיה אצלך בכרטיס

ניתוקים יכולים כמובן לבוא מהספק או תשתית

בהצלחה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

shai כל הכבוד על הרצון לעזור ועל ההשקעה, אבל יש לך כמה אי דיוקים ודברים לא נכונים בדבריך-

1. אתה יכול לדעת איזה כרטיס זה לפי הדגם שלו (אם הוא או PCI או מובנה בלפטופ) אז אין טעם לשאול את השאלות הללו.

(לפי הדגם, מדובר בכרטיס PCI במחשב נייח)

2. כנ"ל לגבי הנתב. (לפי הדגם הוא נתב MIMO ולא מודם משולב בנתב)

3. הפעולות שהמלצת לא ממש מכסות את כל האפשרויות ועדיין יש מצב שהבעיה בכרטיס או בדרייברים שלו.

4. הבעיה של פותח הדיון לא יכולה לנבוע מספק האינטרנט או ספק התשתית,

מדובר כפי שניתן להבין בבעית ניתוקים בין הנתב לכרטיס האלחוטי בלבד.

פותח הדיון -

וודא שהנתב ממוקם בגובה של בערך 1 מטר מעל הרצפה, האנטנה מכוונת בזווית ישרה או נטויה כלשהי אבל כלפי מעלה.

כנ"ל לגבי האנטנה של הכרטיס האלחוטי - לפחות בגובה מטר מהרצפה.

ודא שאין מכשירם חשמליים בקרבת הנתב / האנטנה של הכרטיס - מגברים, מקררים, טלויזיות וכו' - להרחיק כמה שיותר.

האם הבעיה מתרחשת כשקורה משהו מסויים ששמת לב אליו? הטלפון האלחוטי מצלצל (יש טלפון בבית?) האינטרקום, וכו'.

האם יש מכשירים אלחוטיים נוספים בבית? בלוטות'ים, סטרימר מהמחשב לטלויזיה או כל דבר אחר?

נסה לשחק בערוץ שהנתב משדר בו, שנה ערוצים ובדוק האם הבעיה מתרחשת שוב (נסה את ערוצים 1,6,11)

נסה להסיר את ההתקנה של כרטיס הרשת האלחוטי לחלוטין ולהתקין מחדש, עדיף דרייבר מעודכן מאתר היצרן ולא מהדיסק.

נסה להתקין בנתב את הקושחה העדכנית ביותר מאתר היצרן ולבצע איפוס מלא והגדרה מחדש של הנתב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן הסרה והתקנה מחדש פותרים בדרך כלל תקלות כאלו עם דרייברים מעודכנים

אבל בכל זאת

בניתוק Mריך לבדוק סינכרון במודם ADSL ואז אפשר לדעת אם מדובר בבעיית תשתית פילטרים של וכדומה

אתה צודק בקשר לממ"ד בבית או הפרעות פיזיות אבל בתור תומך תשתית לשעבר צריך לבדוק תשתית

כמובן שהPCI יכול להוות את הבעיה ושיחת טלפון לתמיכת התשתית לבדיקת קו יכולה לחסוך המון עבודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, ניתוק ברמת תקשורת אלחוטית, כמו זה שפותח הדיון מדבר עליו

(שנפתר ע"י repair כלומר disable/enable לכרטיס האלחוטי ומשיכת כתובת IP מחדש או שיוך מחדש ל lease)

לא קשור לתשתית ה ADSL בשום צורה שהיא, זוהי בעית תקשורת אלחוטית נטו.

להתקשר לתמיכת ספק תשתית או ספק האינטרנט במצב כזה יהיה בזבוז זמן שלך ושל התומך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על העיצות.

1. לא סביר שהתקלה נובעת מהמודם. הייתי מחובר ישירות למודם (כבלים) ולא נתקלתי בתופעה הזאת.

2. "וודא שהנתב ממוקם בגובה של בערך 1 מטר מעל הרצפה, האנטנה מכוונת בזווית ישרה או נטויה כלשהי אבל כלפי מעלה. כנ"ל לגבי האנטנה של הכרטיס האלחוטי - לפחות בגובה מטר מהרצפה." המערכת כבר מוצבת כך חוץ מהכרטיס האלחוטי (המחשב שלי מונח על הרצפה)

"ודא שאין מכשירם חשמליים בקרבת הנתב / האנטנה של הכרטיס - מגברים, מקררים, טלויזיות וכו' - להרחיק כמה שיותר." דווקא יש, הנתב מונח על הטלוויזיה המונחת על ה . אנסה להרחיק.

האם הבעיה מתרחשת כשקורה משהו מסויים ששמת לב אליו? הטלפון האלחוטי מצלצל (יש טלפון בבית?) האינטרקום, וכו'. לא

האם יש מכשירים אלחוטיים נוספים בבית? בלוטות'ים, סטרימר מהמחשב לטלויזיה או כל דבר אחר? כן, עכבר . אנסה לעביר

נסה לשחק בערוץ שהנתב משדר בו, שנה ערוצים ובדוק האם הבעיה מתרחשת שוב (נסה את ערוצים 1,6,11) אנסה, כרגע אני על ערוץ 6. ד"א, שנוי ערוצים ישפיע על כל כרטיסי הרשת האלחוטים? (יש לנו שניים) איך הכרטיס יתחבר לאחר שינוי ערוץ?

נסה להסיר את ההתקנה של כרטיס הרשת האלחוטי לחלוטין ולהתקין מחדש, עדיף דרייבר מעודכן מאתר היצרן ולא מהדיסק. נסה להתקין בנתב את הקושחה העדכנית ביותר מאתר היצרן ולבצע איפוס מלא והגדרה מחדש של הנתב. אנסה מחר...

לפי מה שהבנתי כאן עד עיכשוו, התקלה היא כנראה בתשדורת האלחוטית. הייתי שמח לפתרון זמני ומהיר (עד שאמצא את הבעייה) בצורת automatic repair לכרטיס רשת כך שיתחבר אוטומטית אחרי ניתוק. הניתוקים לא מפריעים לי כל כך בעבודה שוטפת אלא כאשר אני לא לידו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי ערוץ שידור - כל הרכיבים שמתחברים אליו יזהו אותו בכל אחד מערוצי השידור ללא קושי.

ערוץ 6 בד"כ תפוס בגלל שהוא לרוב ערוץ "ברירת מחדל" בשידור של נתבים לכן רצוי תמיד לכוון את השידור לערוץ שיותר "פנוי".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...