מחפש מצלמה טובה, פרטים בפנים. - עמוד 2 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש מצלמה טובה, פרטים בפנים.


matanf

Recommended Posts

אני בחיים, לא צילמתי בדיגיטלית, רק במכנית.. ולכן אני לא מבין בזה כל כך..

יש לי מהיישנות ישנות, שבשביל להוציא את הפילים צריך לסובב את המקל הזה..

בגלל זה אני לא יודע...

אני מאמין שאחרי שאני אסיים את הקורס אני ימשיך לצלם...

ואת התמונות פיתחתי לבד, אז הייתה לי שליטה מלאה על הקטע של הצבע עצמו. וצילמתי רק שחור לבן...

אז אני לא ממש יודע..

אני ינסה לקרוא קצת באתר שהבאת..

ושוב, תענו לי על השאלה..

בתודה מראש, מתן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואני יוכל לשצלם עם העדשה הזאת, נופים ?

לאיזה מהירות אפשר להגיע עם המצלמה הזאת ?

ואיזה צמצם אפר להגיע הכי הרבה עם העדשה ?

ואני אשאל שאלה אחרת..

כשאני הולך לחפש , על איזה קריטריונים אני צריך להיסתכל.. ?

על מה אני צריך לחשוב ? :nixweiss:

1. כן אתה יכול לצלם איתה נופים

2. למה אתה מתכוון ב"מהירות? מהירות תריס? אם כן אז הכי מהיר זה 1/4000 שניה והכי איטי זה 30 שניות (אם אני לא טועה)

3. עם עדשת הקיט 3.5-5.6 (רק ששים לב שבדיגיטליות זה שונה ממצלמות פילם, ויש פרמטרים להמרה)

4. יש יותר מדי קריטריונים בימינו, זה אמור לבוא ממך, כמו שמארו פה צילום מהמסך, פוקוס אוטומטי בכל העדשות, נוחות (משקל, גודל, ממשק וכו'), חברה (יש אנשים שמעדיפים מצלמות של חברה מסוימת), ביצועים (בISO גבוה לדוגמא) ועוד...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה הצמצם הכי גדול ??

וואלה ?

אני לא מכיר חברות ולכן קשה לי להגיד...

כי אני צילמתי רק במצלמות פילים, אז קשה לי להגיד..

אבל אני צריך שתיהיה לי אפשרות לצלם גם בפילים יש כזה דבר ?

בקיצור אתה אומר שההכי זול זה יהיה 2000 ש"ח +- ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לקנות את הסוני a200 או את e400 של אולימפוס בסביבות ה2400 שקל והם באים עם עדשות קיט לא רעות,הסוני גם מגיעה אם מייצב מובנה בגוף.

לגבי צמצמים עדשות קיט באות בדרך כלל עם צמצים יותר קטנים.

אבל אפשר לקנות עדשת 50 1.8 באיזה 450 שקל-אחלה עדשה אם צמצם מאוד פתוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה הולך לדבוק בצילום אז לדעתי עדיף אחד מהחברות המובילות יענו -קנוניקון.

אם זה רק לשנה ,ואתה לא מחפש יותר מדי להתרחב ,אוליפוס 420 , a200 ,פנטקס 100d .

קנון וניקון מובילות במכירות, אבל לא בתמורה לכסף או בשימושיות. כך שאם אתה הולך "לדבוק" בלבזבז כסף עבור המדבקה שעל המצלמה ואתה להוט לקבל תמורה נמוכה יותר, אז אכן לך על אחת משתי החברות האלה.

גילוי נאות: אני מצלם עם מצלמות DSLR של מינולטה ואולימפוס, והדבר האחרון שאני חושב לעשות הוא לעבור לקנון או לניקון. אם כבר, הציוד של פנטקס הרבה יותר אטרקטיבי בעיני, אבל אני לא מתכוון לעבור כי אין לי באמת סיבה מספיק טובה לכך. הציוד שיש לי מכסה מעל ומעבר את מה שאני צריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פנטקס K200D. ב-3650 ש"ח אפשר לקנות את המצלמה + שתי עדשות קיט (18-55 רחבה ו-50-200 ארוכה) + אחריות של היבואן הרשמי (קרט) לשנתיים. מלבד פלאש חיצוני בשלב כלשהו, אני לא חושב שתצטרך ציוד נוסף ללימודים. המצלמה עצמה מעולה ויש עליה הרבה דיונים בפורום.

אם אתה בשום צורה לא יכול לעלות לתקציב כזה, אז ראה את ההמלצות שכתבתי בהודעה הזו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כל הכבוד לחברות כמו פנטקס ואולימפוס ויש כבוד, כמה מקצוענים יש שמשתמשים במצלמות שהם?

זה מכיון שיש להם היצע יותר קטן ,ואין להם מתחרה למצלמה כמו d3 או 1d של קנוניקון.

וגם שמדובר בשוק משומשים ,יש הרבה יותר מבחר בקנוניקון.

מה לעשות לא תמיד הרוב טועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצרכים של מקצוענים שונים לגמרי מאשר של חובבים. התקציב של חובב בדרך כלל יותר מוגבל ולכן יותר משמעותי לו לחסוך כמה אלפי שקלים על הציוד ולקבל, למשל, מייצב בכל העדשות. לצלם ניוז מקצועי, לעומת זאת, אין בעיה להצדיק הוצאה גבוהה יותר על הציוד אם זה מאפשר לו לקבל במהירות ציוד חלופי גם שהוא נמצא במשימה במקום מרוחק. איזו משמעות יש לנושא הזה לחובב? אין. לצלם מקצועי חשוב, למשל, שתהיה לו אפשרות לקנות עדשת 400/2.8 (שעולה $7000). איזו משמעות יש לנושא הזה לחובב? אין. לצלם חתונות, למשל, חשוב שלקוחות כמוך ייחשבו שהוא "מקצועי" כי הוא משתמש בקנון או ניקון. איזו משמעות יש לנושא הזה לחובב? אם הוא מעדיף שיחשבו שהוא "מקצועי", אז אולי יש לכך משמעות כלשהי. אם הוא מעדיף לקבל יותר בשביל הכסף שלו, אין לכך משמעות.

לגבי שוק העדשות, איזו סיבה יש לקנות עדשה יד שניה כשאפשר בפחות כסף לקנות בפנטקס עדשה חדשה? ספר לי למשל איפה אתה מוצא 70-300 מיוצבת לניקון או קנון שעולה 1000 ש"ח, או איפה אתה מוצא 18-200 מיוצבת ועם איכות נורמלית בקנון, או איפה אתה מוצא 17-55/2.8 מיוצבת בניקון, או איפה אתה מוצא 105 מקרו מיוצבת בקנון. אני יכול לתת עוד דוגמאות אם אתה רוצה :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין שייצוב הוא נושא קרוב ללבך ,וזה לגטימי ,אבל לסגנון הצילום שלי -כלומר לצלם נושאים שזזים ,לא כזה מועיל מלבד בטלפוטו.(ששם מבחר העצמיות בקנוןניקון יותר טוב והייצוב בעדשה יותר טוב מהייצוב המובנה בגוף)

חוצמזה מלבד מי שמתפרנס מצילום יש אנשים ששואפים להגיע לרמה גבוהה בכל אחד מהתחומים שהזכרת ,,ציפורים,ארועים-וקשה למצוא מערכת כוללת בקלות אצל שאר החברות.

בכל זאת מדובר על אדם שלומד צילום-אולי הוא יכול להחליף עצמיות עם חבריו ללימודים או להשאיל מהבית ספר שהוא לומד ממנו,זה דבר שימנע ממנו אם הוא יקנה פנטקס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין שייצוב הוא נושא קרוב ללבך ,וזה לגטימי ,אבל לסגנון הצילום שלי -כלומר לצלם נושאים שזזים ,לא כזה מועיל מלבד בטלפוטו.

ראית לאחרונה תערוכות של בוגרים של בתי ספר לצילום? אין שם כמעט שום דבר שמזכיר צילומי ספורט ויש הרבה תמונות של אנשים בתאורה קשה שבהן המייצב מאוד משמעותי.

מעבר לכך, למה שלא תספר לנו אילו עדשות יש לך, וכמה שילמת עליהן. יהיה מעניין לראות האם באמת אי אפשר למצוא בפנטקס חלופות טובות, כפי שאתה טוען.

(ששם מבחר העצמיות בקנוןניקון יותר טוב והייצוב בעדשה יותר טוב מהייצוב המובנה בגוף)

זה מיתוס. הנה ציטוט מתוך פוסט קודם שלי בנושא:


cameralabs.com בדקו את המייצב של ה-A700 עם עדשת 300 מ"מ וכתבו את הדברים הבאים:

With Super SteadyShot enabled though, we managed to grab an equally sharp image at just 1/15 thats four stops below 1/250, and five stops below what conventional wisdom would recommend.‎‎‎

http://www.cameralabs.com/reviews/Sony_Alpha_DSLR_A700/anti_shake.shtml

מעניין להשוות את התוצאה הזו לבדיקת המייצב שהם ביצעו לאחרונה לעדשה של ניקון עם מייצב מובנה (הבדיקה ב-200 מ"מ בלבד):

This corresponds to between three and four stops of compensation, and closer to four if you compare it against the traditional photographic advice of requiring a shutter speed of one over the effective focal length.‎‎

http://www.cameralabs.com/reviews/Nikkor_DX_55-200mm_VR/lens.shtml

התוצאות האלה הן המשך ישיר להשוואות אחרות שהתפרסמו השנה במגזינים גרמניים, ושבהן לא נמצא יתרון מובהק למייצב בעדשה:

http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1037&message=21801053

(מבחן של המגזין Foto - מקום ראשון סוני וניקון, אח"כ פנטקס, ומקום אחרון קנון)

http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1036&message=24047172(מבחן של המגזין FotoColor - מקום ראשון פנטקס, אח"כ ניקון וקנון, ואחרונה במבחן הזה סוני)

אם היה יתרון מובהק למייצב בעדשה אז אפשר היה לצפות שקנון וניקון תמיד יהיו ראשונות, ושפנטקס וסוני תמיד יהיו אחרונות. במציאות זה אפילו לא קרוב להיות המצב. בשני המבחנים הגיעה למקום הראשון עם מייצב בגוף - פעם סוני ופעם פנטקס (אם כי במבחן הראשון היה שיוון עם של ניקון ועדשת מיוצבת)


מעבר לנושא הזה, אין ספק שלמייצב בגוף יש יתרון של כמה סטופים על רוב העדשות של קנון וניקון, מהסיבה הפשוטה שאין בהן ייצוב כלל. כאן לא מדובר על וויכוחים שבהם אפשר להביא עדויות לכאן או לכאן, אלא על הפרש גדול, מוחשי ובלתי ניתן לערעור.

חוצמזה מלבד מי שמתפרנס מצילום יש אנשים ששואפים להגיע לרמה גבוהה בכל אחד מהתחומים שהזכרת ,,ציפורים,ארועים-וקשה למצוא מערכת כוללת בקלות אצל שאר החברות.

בוא נבדוק את הטיעון הזה בצורה רצינית. תן מפרט של מערכת שמיועדת לאחת מהמטרות האלה ונבדוק האם אי אפשר לקבל מערכת ברמה גבוה (או ברמה גבוה יותר) בפנטקס.

בכל זאת מדובר על אדם שלומד צילום-אולי הוא יכול להחליף עצמיות עם חבריו ללימודים או להשאיל מהבית ספר שהוא לומד ממנו,זה דבר שימנע ממנו אם הוא יקנה פנטקס.

לא מומלץ לסמוך על השאלת ציוד מאנשים אחרים. ברוב המקרים הם רוצים להשתמש בציוד בעצמם, וכשהם כן משאילים לך אותו צריך לשמור עליו בשבע עיניים. הרבה יותר פשוט לקנות את הציוד הדרוש בעצמך. בפנטקס זה גם זול יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה לגבי מספר נקודות פוקוס,ביצועים בiso גבוה ,פלאשים עם אופציות מרובות ,תוצאה ללא עיבוד ישירות לjpg -ותוכנות שנלות למצלמה? .

העניין שלגבי הייצוב שבגוף פחות טוב לכאורה ,מעניין ,זה נושא שמאוד הרתיע בקניה הנוכחית שלי,קניתי d80 17 -50 2.8 טמרון - sb 800 להתחלה -פוזל לכיוון 85 1.8 ואולי לאחר מכן 70 - 300 .

השתדרגתי השבוע מה6500 שלי ששירתה אותה נאמנה.

יש לי מעין הרגשה שהכול מתרחש בתחום ניקון קאנון ,בין עם זה הכרזות על גופים חדשים או העניין שאני אוהב לקנות באייביי ויש פי כמה מבחר אצלהם.

וגם עניין המידע שיש על המוצרים שלהם -הרבה יותר ביקורות,ודיונים בפורומים -יותר מידע מועיל.

הצע לי בבקשה מפרט מפנטקס שטוב לאנשי ארועים שכולל גוף קומפטי יחסית פול פריים עם ביצועים מדהימים באיסו גבוהה כמו אצל d700 והראה לי פלאש מקביל ל sb900 אצל פנטקס.

ןלגבי תערוכות בוגרים ,לא נראה שמצוין exif ליד התמונות שמוצגות ,כלומר אינך יודע בוודאות כיצד צולמו התמונות ואו איזה עיבוד הם עברו -אז זה קצת מצחיק להגיד שהתמונות דרשו מייצב.

מה גם שלא כל מי שמצלם מחפש דוקא לצלם תמונות "אומנתיות" אולי הוא יהנה לצלם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה לגבי מספר נקודות פוקוס

לפנטקס יש כאן יתרון. המצלמות של ניקון וקנון באותו תקציב נותנות נקודת פוקוס מוצלבת אחת. ב-K200D יש תשע.

ביצועים בiso גבוה

לפנטקס K20D דווקא יש יתרון בנושא הזה על פני המתחרים. ה-K200D די דומה להם.

פלאשים עם אופציות מרובות

יש. פנטקס 540FGZ. מה בדיוק חסר לך בו?

תוצאה ללא עיבוד ישירות לjpg -.

התוצאות מצויינות, אבל אם אתה לא אוהב את ברירת המחדל המצלמה מציאה שפע של אפשרויות שליטה על המראה של ה-JPEG-ים.

ותוכנות שנלות למצלמה?

אין דברים עם ממשק משתמש מזוויע כמו NX של ניקון, אם זה מה שאתה שואל.

העניין שלגבי הייצוב שבגוף פחות טוב לכאורה ,מעניין ,זה נושא שמאוד הרתיע בקניה הנוכחית שלי,קניתי d80 17 -50 2.8 טמרון - sb 800 להתחלה -פוזל לכיוון 85 1.8 ואולי לאחר מכן 70 - 300 .

אתה מבין שעם הטמרון 17-50/2.8 וה-85/1.8 הייתה מקבל מייצב ששווה כמה סטופים? אחד הדברים האטרקטיביים בעדשות האלה הוא הצמצם הפתוח. ברגע שמכניסים גם מייצב לסיפור מקבלים שילוב חלומי לצילום באור חלש. גם לי יש טמרון 17-50/2.8 (למינולטה מיוצבת). הנה ציטוט רלוונטי:

הייצוב בגוף לא פחות טוב מאשר ייצוב בעדשה, אבל הדבר החשוב יותר הוא שניתן לקבל אותו עם כל עדשה. אם מעניין אותך לצלם בתנאי תאורה חלשים תרצה מתישהו לקנות עדשת 17-50/2.8 או עדשה בעלת טווח דומה. לפנטקס יש שתי עדשות כאלה (אחת של סיגמה והשניה של טמרון), ושתיהן מיוצבות. לניקון יש שלוש עדשות כאלה (הסיגמה, הטמרון ועוד אחת של ניקון עצמה), אבל אף אחת מהן לא מיוצבת.

הנה דוגמאות לצילומים שצילמתי עם מינולטה 7D (ה-DSLR הראשונה בעולם שכללה מייצב מובנה) עם עדשה 17-50/2.8 (זאת שכאמור לא קיימת בגירסה מיוצבת לניקון):

post-4674-1202422245.jpg

post-4674-1172977992.jpg

התמונה הראשונה ב-ISO 3200 ובמהירות 1/10 עם עדשה שמקבילה ל-75 מ"מ (כלומר יותר מ-2 סטופים פחות מהמקובל כאפשרי לצילום ללא מייצב באורך מוקד כזה). התמונה השניה ב-ISO 1600 ובמהירות 1/8 ועם עדשה שמקבילה ל-67 מ"מ (גם כן יותר מ-2 סטופים מהמקובל). יש לך רעיון איך יכולתי לצלם את הצילומים האלה עם ציוד של ניקון שלא כולל מייצב בטווחים האלה?

אותה טמרון מקבלת ייצוב גם על גוף של פנטקס, אבל לא על ניקון או קנון. בחברות האלה תצטרך חצובה כדי לצלם כאלה.

השתדרגתי השבוע מה6500 שלי ששירתה אותה נאמנה.

תתחדש! :)

יש לי מעין הרגשה שהכול מתרחש בתחום ניקון קאנון ,בין עם זה הכרזות על גופים חדשים או העניין שאני אוהב לקנות באייביי ויש פי כמה מבחר אצלהם.

יש הרבה מבחר של דברים לא רלווטיים לרובנו, כמו אותה עדשת 400/2.8 שעולה $7000.

וגם עניין המידע שיש על המוצרים שלהם -הרבה יותר ביקורות,ודיונים בפורומים -יותר מידע מועיל.

לא חסר מידע מועיל. אתה מוזמן להראות דוגמה למקרה שבו משתמש DSLR של פנטקס, סוני/מינולטה או אולימפוס שאל שאלה (שהיה מקבל עליה תשובה מועילה אם היה בעל ניקון או קנון) ובגלל שהוא משתמש בציוד של חברה קטנה לא היה מי שיענה לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...