בגרות במתמטיקה מועד ב' - עברה! - עמוד 5 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בגרות במתמטיקה מועד ב' - עברה!


idanpere1

Recommended Posts

זהו עניין אחר.

איך לעזאזל אתה רוצה שהבודק יבין כיצד הסקת את המסקנות??

אינדוקציה? להסיק מסקנות? מה הקשר לעזאזל?

כתבתי שם איך זה נראה עבור K ואיך עבור K+1, העברתי אגפים וסידרתי הכל ככה שיוצא משהו שאנחנו יודעים שהוא נכון

מה צריך להסיק מזה בדיוק?

אך זהו לא העניין. העניין שהוא [משהו נגע בזה] הוא שלא מלמדים אותך למה אלא מלמדים אותך איך.

אני חושב שאלו שיש להם מספיק הגיון כדי להבין את זה יוכלו להבין את זה לבד

ואלו שאין להם מספיק הגיון - מה הטעם ללמד אותם?

אני בטוח שנדירים תלמידי התיכון שיודעים מהי הגדרת הגבול המדיוקת, אך בכל זאת זה לא מפריע להם לגזור עשרות פונקציות במשך התרגול.

זה מה משנה? גם אם הם יבינו איך עושים את זה, את הדרך שבה זה נעשה, זה ישנה משהו? הם עדיין יעשו את זה לפי הנוסחאות גזירה מיידיות, גם באוניברסיטה לימדו אותי ככה... קיבלתי הסבר, ואז נתנו נוסחאות מיידיות (שחלקן היו ברורות מאליהן בעקבות ההגדרה) ובזה השתמשנו

לעזאזל איך אנשים עושים דברים בלי להבין מה בעצם הם עושים,האם מותר לעשות מה שהם עושים ולמה דוקא כך הם עושים?

אני לא חושב שמעניין אותם למה דווקא ככה עושים, הרבה אנשים רואים במתמטיקה נטל מיותר ומעצבן, ומלמדים בביצפר מה מותר ומה לא
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 89
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

אני הייתי בתוכנית של "בר-אילן" (למי שלא יודע בתוכנית מסיימים את הבגרות 5 יח"ל בכיתה י')..

ושמה למרות קוצר הזמן, מלמדים אותך הכל, למה עושים אינטגרל לפונקציה כדי למצוא את השטח, מה זאת הכוונה בגבול.. הכל...

כי שמה בונים על זה שהתלמידים יבינו את הדרך ולא יעשו כמו , בלי להבין...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אינדוקציה? להסיק מסקנות? מה הקשר לעזאזל?

כתבתי שם איך זה נראה עבור K ואיך עבור K+1, העברתי אגפים וסידרתי הכל ככה שיוצא משהו שאנחנו יודעים שהוא נכון

מה צריך להסיק מזה בדיוק?אני חושב שאלו שיש להם מספיק הגיון כדי להבין את זה יוכלו להבין את זה לבד

ואלו שאין להם מספיק הגיון - מה הטעם ללמד אותם?

זה מה משנה? גם אם הם יבינו איך עושים את זה, את הדרך שבה זה נעשה, זה ישנה משהו? הם עדיין יעשו את זה לפי הנוסחאות גזירה מיידיות, גם באוניברסיטה לימדו אותי ככה... קיבלתי הסבר, ואז נתנו נוסחאות מיידיות (שחלקן היו ברורות מאליהן בעקבות ההגדרה) ובזה השתמשנו

אני לא חושב שמעניין אותם למה דווקא ככה עושים, הרבה אנשים רואים במתמטיקה נטל מיותר ומעצבן, ומלמדים בביצפר מה מותר ומה לא

זה שזה לא מעניין אותם זה בעיה שלהם.

אך יכולת הניתוח שלהם וההבנה שלהם כיצד לתקוף תרגיל בצורה טקטית תהיה מאוד מוגבלת ולכן אם יתנו [מה שלא עושים ובגלל זה אנחנו נחשבים נכים] תרגיל מעט מתוחכם רוב מי שלא הבין לא לא יהיה בעל כלים טובים לפתרון.

ואני אומר את זה מנסיון אני קראתי את כל ההגדרות המדיוקות בוויקיפדיה וזה מאוד הקל עלי בהבנת הדברים ושלא לדבר על פתירת תרגילים.

אני מוצא את מבחני הבגרות פה מאוד מאוד קלים עקב צורת הלמידה הלא מחפפת שבה למדתי, לדעתי אם ילמדו לעומק בבית הספר התלמידים ידעו בצורה הרבה יותר טובה כיצד לפתור תרגילים מבלי שפתרו הרבה כאלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני הייתי בתוכנית של הטכניון שמה מסיימים בי"א, התוכנית נפלה, אף בית ספר לא עמד בציפיות.

התוכנית הייתה מחורבנת (לימדו אותנו כמו מיני דברים לא חשובים כמו פתירת חידות מתמטיות), כמות החומר שהיינו צריכים להשלים בין הקבצות

השונות שהיו בז' היו מדהימות (הקבוצה שאני הייתי בה היה חסר לה רבע מהחומר שלמדה קבוצה אחרת, וקבוצה נוספת לא למדה חצי,

כל ההקבצות היו אותה רמה...).

אני רק יכול להגיד שאני מצטער על כל רגע שהייתי בתוכנית.

המבחנים אצלנו נעו בין נכשל ל70, ורק אצלי ועוד שתיים היו עוברים את ה70.

בתחילת כיתה י' עשו לנו מבחן ופשוט רבע עברו, אני עשיתי הכל נכון אבל קיבלתי 70 כי לא" נימקתי" (ירד לי 30% מהתרגיל המזדיין כשביקשו

ממני לגלות עבור אילו ערכים לפרבולה יש שתי נקודות חיתוך, לא כתבתי שלינארי (ביקשו פרבולה) והמורה המזדיינת שלנו אמרה שאנחנו

תמיד צריכים לכתוב או לכתוב שלא צריך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שזה לא מעניין אותם זה בעיה שלהם.

אך יכולת הניתוח שלהם וההבנה שלהם כיצד לתקוף תרגיל בצורה טקטית תהיה מאוד מוגבלת ולכן אם יתנו [מה שלא עושים ובגלל זה אנחנו נחשבים נכים] תרגיל מעט מתוחכם רוב מי שלא הבין לא לא יהיה בעל כלים טובים לפתרון.

ואני אומר את זה מנסיון אני קראתי את כל ההגדרות המדיוקות בוויקיפדיה וזה מאוד הקל עלי בהבנת הדברים ושלא לדבר על פתירת תרגילים.

אני מוצא את מבחני הבגרות פה מאוד מאוד קלים עקב צורת הלמידה הלא מחפפת שבה למדתי, לדעתי אם ילמדו לעומק בבית הספר התלמידים ידעו בצורה הרבה יותר טובה כיצד לפתור תרגילים מבלי שפתרו הרבה כאלה.

למה בעייה שלהם? עובדה שהם מסוגלים לפתור תרגילים קלים יחסית ככה, בלי לדעת, אם כבר זה בעייה של מי שיכריח אותם ללמוד את זה

אני יודע שזה מאוד מקל להבין... אבל בכל זאת P:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דעתי היא שמשהו שמתעסק המון במשהו שהוא לא מבין לחלוטין הוא לא אחר מכסיל.

אני פשוט לא מבין איך אפשר לפתור תרגיל בגיאומטריה ע"י שימוש במשפט שלא מבינים\מכירים בכלל את ההוכחה שלו.

אני לא מבין איך אפשר לגזור פונקציה בלי לדעת מה זה נגזרת.

ואני לא מבין איך המורים שלנו לא מבינים שהתלמידים חייבים להבין את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא כולם מסוגלים או רוצים להבין את זה. ברצינות גמורה, תחשוב כמה אחוז מהתלמידים בסוף יחזיק תעודת בגרות בכלל. וכמה אחוז מתוכם בכלל ימשיכו לאוניברסיטה או למכללה, ומתוך אלה שימשיכו- כמה מאלה יצטרכו את הידע הזה לחיים שלהם? מעט מאוד, איפשהו באזור ה15% ומטה של התלמידים בחתך ארצי. אז אתה לא יכול לכפות על התלמידים להבין ולחקור לעומק. אתה כן דורש שכולם ידעו מתמ' ברמה של שלוש יחידות לפחות, אבל הבנה והעמקה שהם ההגיון והרציונל מאחורי הפעולות, כמו גם חיבור של התחומים השונים של מתמטיקה ולא למידה שלהם בתור נושאים נפרדים ולא קשורים זה דברים שאי אפשר להתעסק איתם בתיכון בכלל האופי ההטרוגני של הכיתות והתלמידים. חוץ מזה, לא כולם מסוגלים אפילו להתעסק בדברים כאלה- גם אם היו רוצים! מה אכפת לתלמיד מה המקור של המשפט או מה ההגיון מאחורי נגזרת אם הוא הולך ללמוד בכלל תיאטרון אחרי התיכון? או משפטים, או הרבה מאוד תחומים אחרים? כל מה שהוא צריך זה ציון בגרות מקסימלי כדי להתקבל לאן שהוא רוצה וזה הכל.

אלו שרוצים לדעת הם אלו שבסוף יילמדו את הדברים האלה באוניברסיטה או בהמשך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צודק בהחלט והטעות היא שלי ששחכתי לציין זאת - כל מה שדברתי היה מכוון למי שלומד 5 יחידות.

לדעתי תלמידי 5 יחידות חייבים לדעת את כל ההגדרות המדויקות וכל ההוכחות של המשפטים שכן הם בחרו ללמוד מתמטיקה בכזאת "רמה".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צודק בהחלט והטעות היא שלי ששחכתי לציין זאת - כל מה שדברתי היה מכוון למי שלומד 5 יחידות.

לדעתי תלמידי 5 יחידות חייבים לדעת את כל ההגדרות המדויקות וכל ההוכחות של המשפטים שכן הם בחרו ללמוד מתמטיקה בכזאת "רמה".

אצלנו בבית הספר יש קבוצת 5 יחידות מואץ

חוץ מזה שבמקום 2 בגרויות השנה הם עשו אחת שנה שעברה

הם גם לומדים יותר

מקבלים העשרה

לא הבנתי בדיוק במה, אבל אני חושב שהוכיחו להם שם כמה דברים

בכל מקרה, לא כל דבר אפשר להוכיח בפשטות

גם אם תלמד אותם את ההוכחות, מחר הם ישכחו אותן, ואם תבחן אותם על זה הם רק ישננו את זה, ומעטים אלו שיבינו

אני מסכים איתך שהרבה יותר נוח כשאתה יודע למה זה ככה, אבל אני לא חושב שאתה יכול להגיד מה צריך ומה לא צריך לעשות, אתה מספיק חכם בשביל להבין ולך גם איכפת מזה, אבל לך תדע איך זה הולך אצל השאר, אולי הם לא יהיו מסוגלים לזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו, העניין הוא שלדעתי מי שלא מסוגל\רוצה להבין\ללמוד את ההוכחות לא מתאים ללמוד ב5 יחידות.

ו4 יחידות זה קל מדי בשבילו

אז איפה תשים אותו? בכיתה מתחת לרמה שלו או בכיתה מעל לרמה שלו?

אם כבר אז עדיף לעשות משהו כמו 5 יחידות ששם ילמדו את ההוכחות של כל הדברים

ואז מי יהיה שם? אולי 10 אנשים בקושי, כי את רוב האנשים לא מעניין למה זה נכון, העיקר שהפתרון נכון

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדובר בחתך אוכלוסיה קטן מאוד. אם ניקח את השכבה שלי מתוך 120 תלמידים רק כ5 מבינים את המתמטיקה לעומק יחסית

הממ, זה קרוב למצב אצלנו, בערך 360 תלמידים נראה לי ומהצצה שלי בכיתה של מתמטיקה מועשר יש שם בסביבות ה10+
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זוהי הבעיה!

כדי שממוצע הציונים יהיה גבוהה יותר צריכים לחפור יותר בשיעורים על תיאוריה ואז יהיו יותר ויותר תלמידים שידעו את החומר לעומק וכתוצאה מכך יהיו בעלי כלים מפותחים יותר לפתירת תרגילים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאר התלמידים לא היו מסוגלים להגיע לרמת ההבנה שאתה מדבר עליה, גם אם יסבירו להם בכל דרך.

אותה "יצירתיות" מתמטית היא תכונה שניחנתה בה ורק עוד אחוז קטן מהאוכלוסיה.

נ.ב. ככה זה כשאתה גר בקרית גת :silly:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...