בגרות במתמטיקה מועד ב' - עברה! - עמוד 6 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בגרות במתמטיקה מועד ב' - עברה!


idanpere1

Recommended Posts

לדעתי צריך ללמד כמה שיותר דוגמאות+הסבר.

מי שב-5 יחידות צריך להיות מספיק אינטילגנט כדי למצוא את החוקיות שבהוכוחות גם ככה אנ יזה שפותר.

ואני פותר את כל התרגילים (לפחות כאלה שיש להם סרטוט כי אני מסרטט עקום לחלוטין ולפעמים דברים מסויימים לא יוצאים

נכונים..)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 89
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

זוהי הבעיה!

כדי שממוצע הציונים יהיה גבוהה יותר צריכים לחפור יותר בשיעורים על תיאוריה ואז יהיו יותר ויותר תלמידים שידעו את החומר לעומק וכתוצאה מכך יהיו בעלי כלים מפותחים יותר לפתירת תרגילים.

ב90% מהמקרים אתה סתם תסבך את התלמידים והם ייחנקו בסבך הלוגיקה וההוכחות של עצמם וימותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות שאתם צודקים,אין לי הרבה ניסיון בהוראה ואיני מכיר מקרוב את הזיקה של תלמידים למקצוע,אך מה יהיה אם כן הפתרון להעלאת הרמה הרדודה הקיימת בארץ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות שאתם צודקים,אין לי הרבה ניסיון בהוראה ואיני מכיר מקרוב את הזיקה של תלמידים למקצוע,אך מה יהיה אם כן הפתרון להעלאת הרמה הרדודה הקיימת בארץ?

קראתי פעם על השיטה ההודית או משהו כזה

הם מתחילים מגיל יותר צעיר ללמוד

הם גדלים יותר חכמים

השיטה לדעתי? מורים טובים, הסברים טובים, ההגיון מאחורי דברים בהחלט יתרום, לתת הרבה שיעורים בטח יעזור

לעודד אנשים להשקיע יותר במתמטיקה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי הבעיה העיקרית היא חוסר העניין ולא המגבלות הטכניות [בכל זאת המבחנים לא עד כדי כך קשים].

ולכן אולי יש למצוא דרך להראות לתלמידים כמה מרתק המקצוע הזה.

אולי לתת להם בעיה לוגית [לדוגמא בעית קיצון] שדורשת מינימום כלים מתמטיים ושהם ינסו לנחש את הפתרון. ואז להראות להם כיצד באמצעות כלים אנליטיים פשוטים ניתן לפתור את הבעיה בצורה המופשטת ביותר, אולי זה יתן להם מעט עניין? או שאולי זה חוק טבע - רוב האנשים מתעבים מתמטיקה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי הבעיה העיקרית היא חוסר העניין ולא המגבלות הטכניות [בכל זאת המבחנים לא עד כדי כך קשים].

ולכן אולי יש למצוא דרך להראות לתלמידים כמה מרתק המקצוע הזה.

אולי לתת להם בעיה לוגית [לדוגמא בעית קיצון] שדורשת מינימום כלים מתמטיים ושהם ינסו לנחש את הפתרון. ואז להראות להם כיצד באמצעות כלים אנליטיים פשוטים ניתן לפתור את הבעיה בצורה המופשטת ביותר, אולי זה יתן להם מעט עניין? או שאולי זה חוק טבע - רוב האנשים מתעבים מתמטיקה?

אני חושב שזה חוק טבע
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי הבעיה העיקרית היא חוסר העניין ולא המגבלות הטכניות [בכל זאת המבחנים לא עד כדי כך קשים].

ולכן אולי יש למצוא דרך להראות לתלמידים כמה מרתק המקצוע הזה.

אולי לתת להם בעיה לוגית [לדוגמא בעית קיצון] שדורשת מינימום כלים מתמטיים ושהם ינסו לנחש את הפתרון. ואז להראות להם כיצד באמצעות כלים אנליטיים פשוטים ניתן לפתור את הבעיה בצורה המופשטת ביותר, אולי זה יתן להם מעט עניין? או שאולי זה חוק טבע - רוב האנשים מתעבים מתמטיקה?

זה לא חוק טבע, פשוט יש המון מגוון של מקצועות וכמות האנשים שנמשכת לכל מגוון היא מצומצמת. כמה אחוזים מהאוכלוסיה אוהבים פיזיקה? וכמה מהם אוהבים עיצוב גרפי? וכמה ספרות?

למה שיותר אנשים יאהבו מתמטיקה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא חוק טבע, פשוט יש המון מגוון של מקצועות וכמות האנשים שנמשכת לכל מגוון היא מצומצמת. כמה אחוזים מהאוכלוסיה אוהבים פיזיקה? וכמה מהם אוהבים עיצוב גרפי? וכמה ספרות?

למה שיותר אנשים יאהבו מתמטיקה?

יש בזה משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא שיטת הלימוד.

אני עשיתי תשנתיים הראשונות של הקורס למוכשרים במתמטיקה של בר אילן, ובסוף כיתה ט' העיפו אותי (מבאס טילים).

אבל דוגרי, שנתיים אחרי זה לא למדתי כלום, שום דבר, לא פתחתי ספר לימודים (של בי"ס) ולא עשיתי שיעורים.. ממוצע המבחנים שלי נע בין 95 ל-100.. וזה הכל אך ורק הודות לשיטת לימוד של הקורס בבר אילן.. פשוט לימדו אותי איך ללמוד. ממש ככה. לימדו אותי להתעניין, להבין.

באתי לבגרויות וזה פשוט היה בדיחה אחת גדולה, היו לי חששות כי באמת שלא למדתי שנתיים כלום, ופחדתי שהבגרויות לא יהיו שטויות כמו המבחנים בתיכון. התבדתי ונוכחתי לדעת שגם כותבי הבגרויות במשרד החינוך אוהבים להקל על התלמידים.

נכון, אין לי 100 באף שאלון ואני מבואס חושלוקי על זה. אבל בכל מקרה את התעודת בגרות שלי אני זורק לפח (אם תהיה לי אחת.. כרגע אני מחכה לתוצאות בהיסטוריה.. חח).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות שאתם צודקים,אין לי הרבה ניסיון בהוראה ואיני מכיר מקרוב את הזיקה של תלמידים למקצוע,אך מה יהיה אם כן הפתרון להעלאת הרמה הרדודה הקיימת בארץ?

אני לא מכיר אותך. יכול להיות שאתה מוכשר בצורה לא רגילה ויכול להיות שאתה סתם חרשן שמנסה להראות כלפי חוץ באיזה קלות מגיע ה-100. בכל מקרה, כמה שאתה צוחק על הבגרויות לא משנה את העובדה שהרמה של 4/5 יחידות מתמטיקה גבוהה. חומר שלומדים תלמידי 5 יחידות בכיתה י"ב במדינות אחרות לומדים בשנה ראשונה באוניברסיטה. 3 יחידות, לעומת זאת, באמת בדיחה גרועה. הבעיה שרוב התלמידים בארץ ניגשים ל-3 יחידות. פחד ממתמטיקה גדל למימדים של מגפה לאומית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה רציני?

קודם כל לא דברתי על החומר הנלמד אלא כיצד הוא נלמד ובאיזו רמה השאלות נשאלות.

פשוט העף נא מבט בשאלון 07 מועד ב' ותראה איזה בדיחה הם עשו מהשאלון שאמור להיות הכי קשה.

מבחני הבגרות במתמטיקה צריכים לדרוש חשיבה ולא מיומנות בטכניקה של גזירה אינטגרציה ומרחק נקודה ממישור!

ותראה אני לא מעיד על עצמי כחרשן וגם לא כאדם בעל אינטלגנציה בלתי רגילה,אני פשוט יודע איך ללמוד מתמטיקה ולכן כמו להוא מבר אילן הבגרויות הן פשוט בדיחה! אני הצעתי שילמדו את כולם [לפחות את מי שב5 יח'] כיצד ללמוד מתמטיקה וכך במקביל נוכל בקלות להעלות הרבה יותר את הרמה הרדודה ששוררת כאן.

ואגב שמעתי שבארה"ב מתחילים ללמוד מעט ליניארית בתיכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Chymes - אתה ממש מקשקש.. הרמה בארץ נמוכה - זו עובדה.

אף אחד לא לומד את החומרים האלו בתואר ראשון באוניברסיטה..

ולא מדובר כאן על הנושאים (עם כי גם הנושאים ברמה נמוכה), אלא על השאלות הניתנות במבחנים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Chymes - אתה ממש מקשקש.. הרמה בארץ נמוכה - זו עובדה.

אף אחד לא לומד את החומרים האלו בתואר ראשון באוניברסיטה..

ולא מדובר כאן על הנושאים (עם כי גם הנושאים ברמה נמוכה), אלא על השאלות הניתנות במבחנים..

לפי המורה שלי, שעלתה מרוסיה, הרמה בארץ נופלת לא בהרבה מהרמה של בתי הספר הטובים במוסקבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...