בגרות במתמטיקה מועד ב' - עברה! - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בגרות במתמטיקה מועד ב' - עברה!


idanpere1

Recommended Posts

שמעתי שבחדשות אמרו שהיה טעות באיזה תרגיל בבגרות מועד ב' במתמטיקה, בסדרות..... מישהו שמע משהו?

כן, זה בעמות הראשון או השני בדיון הזה

ביטלו את השאלה כי הייתה שם שאלה על להוכיח משהו שכלל חלוקה ב0

רק שמי שכתב את המבחן לא שם לב לזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 89
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

כן, זה בעמות הראשון או השני בדיון הזה

ביטלו את השאלה כי הייתה שם שאלה על להוכיח משהו שכלל חלוקה ב0

רק שמי שכתב את המבחן לא שם לב לזה

לא קראתי את כל הדיון חזרתי מהעבודה מותש.

קיצר מה נסגר בסוף?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היו מבחנים קלים יותר ממועד א' לפי דעתי

אני למדתי מספרי מיקוד והתרגילים שהיו שם שונים בניסוח לגמרי (חוץ מגיאומטריה\טריגונומטריה)

הלך לי לא רע בשני המועדים, 2 סעיפים מקסימום בכל שאלון

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שניהם היו קלים בצורה בדיחתית. משרד החינוך עושה מעצמו קרקס כלל שהזמן עובר.

"זה טוב לי.. זה טוב לי.."

ד"א, יש כאלה שיחשבו שככה זה הרמה באוניברסיטאות ויאכלו אותה על הסמסטר הראשון..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

X-BLADE עשית את כל השאלונים?! :o

עם משרד חינוך כזה עלוב,ומיקוד כזה משפיל [שוב כאמור - 'זה טוב לי , זה טוב לי'] אני אמור לגשת רק ל05 [אני בן 15] למדתי בשיעורי ספרות\תנ"ך\היסטוריה בארבעה חודשים האחרונים את השאלונים 6 ו7. הוצאתי בכולם מאה כבר במועד א' אבל סתם חזרתי למועד ב' כדי לעזור לחבר'ה וכו'.

אין מה לעשות אתם צריכים להבין שאנחנו מדינה עלובה עם מבחני בגרות ברמת גן ילדים בהשוואה למה שהולך במדינות כמו גרמניה ארה"ב ואנגליה.

משרד החינוך שלנו המציא דבר מאוד מטומטם שנקרא מיקוד שמונע ממי שרוצה לעבור לאונ' לדעת דברים מאוד אלמנטריים [לדוגמא השנה כל עניין הלוגים ירד].

ואם תשוו את הבגרות האחרונה לבגרויות שהיו לפני 20 -30 שנה תראו הבדל משמעותי ברמה [לדוגמא - במבחני ה"אתגר" [עלאק] של אנקורי רוב השאלות הן מבגרויות עתיקות].

אז על תחשבו שזה כזה עניין, פשוט במדינה הזאת זה אפשרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק לידיעתך רמת הלימודים בארה"ב משמעותית נמוכה מאשר בארץ במקצועות המדעיים. כמה שאתה מלונן מצבנו טוב מאוד ביחס להרבה מדינות בעולם :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את רוב הדברים שאמרתי הסקנו ממה שהמורים בבית ספרינו אמרו וכמה שמועות לכן אני לא יכול להתווכח אתך [אם אתה מתבסס על עובדות ולא על שמועות וסטיגמות].

אך בכל אופן תסכים איתי שהבגרויות האחרונות זה לא בגרויות במתמטיקה אלא רק בגרויות בעבודה טכנית חסרת מחשבה - רק לדעת לפתור משואת נגזרות ואינטגרלים.

לא היו שום שאלות מתחכמות [טוב נו אולי סעיף ב' שאלה 2 07 מועד ב'] שודרשות את הדבר הכי חשוב - הבנה מעמיקה.

לפתור משוואת תוכל ללמד כל אחד שלומד ל3 יח' אם רק הוא ישקיע מספיק אך את ההבנה המעמיקה את זה קשה ללמד והתלמיד רוכש את זה באמצעות כשרונותיו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן חשיבה זה חשוב, אבל הלחץ של הבחינה וכד' עושים את שלו ולרוב האנשים הבחינות האלו קשות.

כנראה יש לך כשרון טוב במתמטיקה (וגם אני עשיתי את כל הטפסים בגיל 15-כחלק מתוכנית אבל לא משנה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במט' מלמדים אותך איך לכתוב תרגיל לא איך לפתור אותו.

ברגע שילמדו אנשים איך לפתור תרגיל ולא איך לפתור אותו (למי לעזאזל איכפת שלא כתתי לפי משפט דימיון ז.ז. וכתבתי לפי ז.ז.).

אני אומר לכם אני עשיתי הסתברות וזה שאלות שאני פותר ברבע דקה, תשובה נכונה אבל מקבל פאקינג 20% מהשאלה כי

לא כתבתי את זה נכון.

אפשר להכניס כמות עצומה של חומר בזמן שמלמדים אותך איך לכתוב כביכול בצורה מתמטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כל כך מסכים, את השאלה ב005 [השאלה 3 אם אני זוכר נכון - שטח של מקבילית - S ] פתרתי אותה תוך חצי דקה, אם לא פחות!

אבל לקח לי 4 עמודים לענות עליה :screwy: רק כי הייתי צריך לכתוב כל שטות נו באמת ::)

זה לא חשיבה מתמטית, וגם לא מלמדים בבית הספר חשיבה מתמטית, אלא רק טכניקה, למשל חדו"א - מלמדים איך לגזור ולעשות אינטגרל, אבל מתי זה מתי זה ולמה זה - לא!

ואז מתלוננים שכולם טאמבלים וזה למרות שלא מלמדים איך לחשוב אלא איך לפתור ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במט' מלמדים אותך איך לכתוב תרגיל לא איך לפתור אותו.

ברגע שילמדו אנשים איך לפתור תרגיל ולא איך לפתור אותו (למי לעזאזל איכפת שלא כתתי לפי משפט דימיון ז.ז. וכתבתי לפי ז.ז.).

אני אומר לכם אני עשיתי הסתברות וזה שאלות שאני פותר ברבע דקה, תשובה נכונה אבל מקבל פאקינג 20% מהשאלה כי

לא כתבתי את זה נכון.

אפשר להכניס כמות עצומה של חומר בזמן שמלמדים אותך איך לכתוב כביכול בצורה מתמטית.

דוגרי

ירדו לי 5 נקודות במבחן

למה?

זו היתה שאלה עם אינדוקציה

צריך לכתוב "נראה שהטענה נכונה עבור n=1"

"נניח שאם הטענה נכונה עבור K כללי..." וכו'

המורה בדקה את זה כמו בגרות

ו5 נקודות ירדו כי מתישהו לא ניסחתי משהו כמו שצריך! והתשובה הייתה נכונה

היא אמרה שהיא בדקה את זה כמו שבודקים בגרות

ובכל מקרה, נתנו לנו שאלונים שקשים בהרבה יותר מהבגרות, את כל התרגילים שם אני פותר ב5 דקות, ובשאר הזמן אני עוזר למורה לפתור את התרגיל ולהסביר דברים

אבל למען האמת, מהתלונות של חברי לכיתה הייתי אומר שחלקם פשוט מטומטמים :nixweiss: ככה שהשאלון דיי מתאים לרמה שלהם, ואולי אפילו מעבר לה

גם אני עשיתי את השאלה עם המקבילית נראה לי, באלוהים, אני שונא גיאומטריה וטריגו, צריך לחפור ולהסביר כל פיפס

חוץ מזה שאם אני זוכר נכון, בתרגיל הזה פתרתי קודם את סעיף ב' (כלומר, ניסיתי לפתור את סעיף א', אז הוכחתי איזה משהו שיעזור לי, ובסוף התברר שמה שהוכחתי בסעיף א' עונה על סעיף ב'^^)

או שזה היה בעצם תרגיל אחר, משהו עם מעגל ם_O

כן, זה היה עם המעגל, זווית 135 מעלות, להוכיח שמשהו שם מאונך... אולי זה לא היה אפילו מהבגרות הזאת ם_O

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו עניין אחר.

איך לעזאזל אתה רוצה שהבודק יבין כיצד הסקת את המסקנות??

גם אני ממש הייתי נרגז בתרגיל שדברתם עליו עם השטח,תוך שלוש שניות הבנתי את התשובה אך לכתוב אותה לקח לי רבע שעה =\

אך זהו לא העניין. העניין שהוא [משהו נגע בזה] הוא שלא מלמדים אותך למה אלא מלמדים אותך איך.

אני בטוח שנדירים תלמידי התיכון שיודעים מהי הגדרת הגבול המדיוקת, אך בכל זאת זה לא מפריע להם לגזור עשרות פונקציות במשך התרגול.

לעזאזל איך אנשים עושים דברים בלי להבין מה בעצם הם עושים,האם מותר לעשות מה שהם עושים ולמה דוקא כך הם עושים?

האם יש פה תלמיד תיכון שמבין מדוע האינטגרל הלא מסוים שהוא מחשב נותן את השטח שמתחת לעקמה?

זוהי הבעיה העיקרית בדרך הלימוד שבה מלמדים במדינה שלנו חייבים לשנות את הגישה הזאת אם רוצים שהרמה שלנו תהיה קצת יותר טובה ולא נחשב למפגרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...