פורסם 2003 במאי 2922 שנים מה שקורה כשאנשים לא קוראים עד הסוף...מצטער טעיתי- אתה חייב להודות שהקטעים נראים דומיםחשבתי שלקחת את זה משםFor just about any given set of operations, the Nvidia card operating at 16 bit float will be faster than the ATI, while the Nvidia operating at 32 bit float will be slowerמכאן שNV ב16 יותר מהר מATI ב24ATI ב24 יותר מהר מNV ב32תשליך את זה על זה: When DOOM runs the NV30 specific fragment shader, it is faster than the ATI, while if they both run the ARB2 shader, the ATI is fasterותגיע ל:מכאן אני מסיק שהNV specific הוא 16BIT בעוד הARB2 הוא 32BIT (או 24 וATI)לכן אם הGFX5900 לא רץ על הARB2 אין מקום להשוואהאבל! בדקתי ואכן טעיתי קובץ התוספות GL_NV_fragment_program מכיל את האופציהלבחור בין 32 ל16, אבל הוא לא מציין דיפולטHow should the precision with which operations are carried out be specified? Should we infer the precision from the types of the operands or result vectors? Or should it be an attribute of the instruction? RESOLVED: Applications can optionally specify the precision of individual instructions by adding a suffix of "R", "H", and "X" to instruction names to select fp32, fp16, and fx12 precision, respectively.זהו הקטע מתוך התוספת
פורסם 2003 במאי 2922 שנים קודם כל אני רוצה להגיד "סחטיין" עם לא מעט אנשים קשה לקיים דיון (מתקבעים בעמדות ומסרבים לקרוא...), לעניינו : 1. RESOLVED: Applications can optionally specify the precision ... can -> משמע יכולים - הדיפולט הוא 32 (את זה אני יודע לא ממסמכים אלא מנסיון שימוש...). האמת שתלוי בהמשך הקוד אבל בלא מעט מצבים הדרייברים משנים את העומק ע"מ להגיע לתוצאות טובות יותר (רק מהדרייברים האחרונים אגב...) 2. מה שאתה אומר נכון אם הם משתמשים באותו נתיב (arb) ברגע שמדובר בנתיב nv הוא מהיר מהati למרות שati רק על 24 עקב אופטימיזציה משמעותית של אלגוריתמים ברמת החומרה... למעשה עפ"י מה שלי יצא לראות ברוב המקרים נתיב nv מהיר עוד יותר מאמולציית 16 של ati ב-arb... - זאת גם הסיבה העיקרית שnvidia דוחפת חזק כ"כ לשימוש בcg וליצירת קואופורציה בלעדית עם יצרני מנועים - ע"מ שהם יעבדו עם אופטימיזציות nv ואז, גם ב32 הם מהירים מarb 24 של ati... הסיבה שjc ציין שnv מהיר מati בפקודות nv זה כי זה מפליא שהוא לא מהיר יותר גם בarb (הוא גם כתב שזה מפליא אותו...) אם זה היה כמו arb הוא לא היה מציין את זה כמשהו מיוחד. והייתי רוצה להתנצל על התוקפנות המיותרת של ההודעה הקודמת... (המקומות שטרנסלוקציות רוברטסיוניות ייקחו אותך...)
פורסם 2003 במאי 2922 שנים אני אנחש שאתה שנה שניה בטכניון?אין לי בעיה להודות בטעות כשאני טועהולעניינומהרפרוף שקראתי על התוספות לOPENGL יש לATIלא מעט אופטימזציות משל עצמהאני גם יודע שהיא עכשיו דוחפת להשתמש בהם(צפו לראות את הלוגו של ATI בWILL ROCK והאלף לייף 2לשם שינוי)השאלה למה אין לה שום דבר לדום?אני יודע שהמפתחים שלה מעורבים ביצירת הARB באופן מסיביאני יודע שהם זוכים לתמיכה עצומה מידידנו JCאז למה לא לבנות משהו יותר עצמאי?האם נכון להשוות את הGFX כשהוא פועל על האקסטנשן של ניוודיהולא על הARB הסטנדטי?וכמה הערות צד:אתה יכול להביא לי לינקים לספקס של הARB2? לא מצאתי אותוולמקום שצוטטת את קרמאק ממנו (הPLAN)
פורסם 2003 במאי 2922 שנים אולי מישהו יכול לסכם במילים יותר פשוטות מה קורה פה ולאילו מסקנות הגעתם כדי שגם רפי השכל (וביניהם אני) יוכלו להבין על מה אתם מדברים ?
פורסם 2003 במאי 2922 שנים אני אנחש שאתה שנה שניה בטכניון? מממ.. קרוב - למדתי שם שנה וחצי והחלטתי שזה לא בשבילי, אחרי זה שנה בהנדסת מכונות בבאר שבע... גם לא ... ועכשיו מסיים שנה שלישית רפואה בירושלים... ;D ה.plan של jc (שלא עודכן כבר זמן לא קצר...) http://www.bluesnews.com/cgi-bin/finger.pl?id=1&time=20030129210315 לגבי arb - http://www.opengl.org/developers/documentation/version1_4/glspec14.pdf בsection H מדובר על arb extensions... האם נכון להשוות את הGFX כשהוא פועל על האקסטנשן של ניוודיה ולא על הARB הסטנדטי? נכון קשה יותר להשוות כשלא מדובר באותן extensions אבל לדעתי לא ממש ניתן להשוות בין ati לnvidia בכלל בכל מה שקשור לps וחלקית גם vs בגלל עניין ה24/32 גם אם הם פועלים תחת אותן extensions לא מדובר באותו עומק - זה כמו להשוות שני כרטיסים שמריצים אותו משחק ב16ביט צבע ו32ביט צבע (לא בדיוק אבל העיקרון דומה). למעשה במחשבה שניה בגלל ההבדל בארכיטקטורה היישום של כל פקודה אם היא arb או nv בכל מקרה הוא אחר... (העסק היום הרבה יותר מסובך מימי וודוו...) קריאות מעניינות בנושא ההשוואות האלה... 1. http://www.hardwareaccelerated.com/content/technology/currentgen/index.php 2. ובמיוחד http://www.notforidiots.com/pipelines.php בגלל זה אני דוגל בהשוואת משחקים - כל עוד הfps גבוה יותר והאיכות גבוהה יותר מה זה משנה בדיוק איך? הא? בכל מקרה - מבחן בגנטיקה של מחלות מחר והלילה עוד ארוך...
פורסם 2003 במאי 2922 שנים קיצור המסקנה... כרגע - עם הדרייברים הנוכחיים ובתנאים שנבדקו - nv35 מהיר יותר מati ובאיכות תמונה (לא שניתן להבחין בזה) גבוהה יותר (לפחות מבחינת דיוק החישובים - לא aa/af). - בערך סיכום של העניין - אגב המצב יכול להשתנות כתוצאה מדרייברים ואופטימיזציות שונות לטוב ולרע... (אם כי ספק אם לרע...)
פורסם 2003 במאי 3022 שנים תודה על הלינקים ובהצלחה במבחןאבל ראיתי בתוכנית של קרמאק משהו שלא ראיתי קודםאפשרות לדום 3 לרוץ על אקסטנשנס יותר ישנים! איך זה יתבטא בסוף? יהיה אפשר פשוט לבחור?זה יוביל לכמה בעיות בהשוואות כי לא בכל ההשוואות של דוםכתוב באיזה אקסטנשן השתמשו.בנוסף ראיתי שורה באחד הלינקים שטענה שNV יותר מהירכי הכרטיס מרנדר חלקים מסוימים מהתמונה ב16BIT כדילהעלות את הביצועים. ראיתי תמונות (לא של דום) שבוצעוב16 ו32 ואפשר לראות את ההבדל בינהם (בניגוד ל24 שממש קשה לראות את ההבדל בינו לבין ה32 למרות שהוא קיים)זה לא מבחן FPS נטו אם זה בא על חשבון איכות התמונה...אבל בלי קשר אפשר לראות מהתוכנית שדום 3 יהיה חתיכת משהוהשורה שהכי מצאה חן בעיני היא כשהוא כתב שבדום 3 יהיוחלקים שפשוט לא יתמכו לאחור בכרטיסים ישניםאני שמח שסוף סוף מישהו בתעשיה לא מפחד ליצור מנוע שיקדם את התעשיהולא מחכה שהטכנולוגיה תגיע לכולם (כמה משחקים ראיתם שמנצליםאפילו 1.1 VS?)
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.