עבור לתוכן

טיפים לצילום מול השמש..

Featured Replies

פורסם

מישהו יכול להשים תמונות לדוגמא של הפתרון עם פלאש (עדיף לא ישיר)?

  • תגובות 54
  • צפיות 7.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

תסתכל בדוגמאות שכאן.

פורסם

אני אישית הייתי מצלם עם פלאש מוחלש -3 ev ב raw ומתקן בלייטרום כמה שאפשר ,לא פתרון מדהים אבל זה מה יש עם הציוד הקיים,ובכלל אני משתדל לא לצלם בשמש ישירה הישראלית ,מנסה לצלם בשעות שהשמש לא חזקה ,או בצל ,או בזוית השמש לא תהיה לפחות הפריים,אפשר לנסות לצלם hdr ולהגיד לאובייקט לעמוד כמו פסל חחח

מעניין אותי לגבי הfast sync שדיברת עליו בורן ,מה זה נותן ?

פורסם

אני אישית הייתי מצלם עם פלאש מוחלש -3 ev ב raw ומתקן בלייטרום כמה שאפשר ,לא פתרון מדהים אבל זה מה יש עם הציוד הקיים,

זה בעצם שילוב של פתרונות #1 ו-#3, לטוב ולרע.

ובכלל אני משתדל לא לצלם בשמש ישירה הישראלית ,מנסה לצלם בשעות שהשמש לא חזקה ,או בצל ,או בזוית השמש לא תהיה לפחות הפריים,

כשהשמש נמוכה התאורה מחמיאה יותר, אבל הבדלי האור בין הנושא לשמיים (בצילום עם תאורה אחורית) עדיין קיימים.

מעניין אותי לגבי הfast sync שדיברת עליו בורן ,מה זה נותן ?

סנכרון מהיר מאפשר לצלם עם צמצם פתוח יותר מבלי לגרום לחשיפת יתר. צמצם פתוח מגדיל את טווח העבודה של הפלאש.

פורסם

מדוע כל דיון בפורומים ישראלי מוביל לריבים על פסים אישים?

ברקודה , יש לך תאוריה שניתן באמצאות פילטר לצלם במצב כזה,סבבה,תסביר איך,במילים פשוטות שגם אני יבין,ואם תביא דוגמא,עוד יותר טוב .

אין צורך לתקוף את בורן כי הוא סה"כ אדם מבין שעוזר ומקדיש מזמנו האישי לעזור לאנשים.

נ.ב. תמיד חשבתי שעיסוק בצילום הוא תחום אומנתי משהו ,מדוע צריך להסביר את הפיסקליות של האור בשביל לצלם טוב ,אנשים צילמו תמונות נהדרות עוד לפני תורת היחסות של אינשטיין.

אתה צודק צילום הוא דבר אומנותי אבל(!) לכל דבר\תופעה יש הסבר פיסיקלי. אם למדת אתה הייתה מבין שפיסיקה למעשה יכולה להסביר כל תופעה ואתה יכול להבין למה היא מתרחשת ואת ההיגיון שבה. לכן אני הייתי שמח אם BOREN יסביר את התופעה (אם הוא יודע)... כמובן שאני לא יודע אותה כי לא למדתי על תופעות המסוג הזה, וכמובן שאני לא בעד שום צד מפני שאני גם לא יודע מי צודק ומי טועה.

פורסם

שלום

לא קראתי את כל התגובות,אבל אם לא עלתה,אז יש עוד אפשרות לפתרון לבעיה זאת:

1) צילום הרקע בחשיפה נכונה,ללא הדמות.

2) צילום הרקע והדמות בחשיפה על הדמות (אפשר במדידת-אור ב- SPOT על הדמות).

3) בעזרת כלי עריכה,גזירת הדמות מהתמונה השניה,הלבשתה על התמונה הראשונה,ולאחר מכן,התאמתה (ע"י כלי blur ומיזוג למיניהם).

כך,בעזרת טכניקות עריכה,ניתן להשיג זאת.

אבל ...עד כמה התופעה תיראה טבעית,איני יודע.

פורסם

כדי להבין כמה ההצעה הזו לא מעשית (לצילום אנשים), אני מציע שתנסה לבצע אותה.

פורסם

נכון,לצילום אנשים שלא משתפים פעולה,אבל אם משתפים פעולה - אין בעיה.

כמו-כן,בצילום אנשים שלא משתפים פעולה,

ניתן לנסות לעקוף את זה ע"י בחירת חשיפה דווקא על האנשים,ואחרי שמגיעים לחשיפה המתאימה על האנשים (האובייקט הדינאמי),אפשר בשקט (לפני או אחרי צילום האנשים ),לצלם את הרקע בחשיפה נכונה,

ואז לסדר את הכל בתמונה אחת.

פורסם

אם אתה אומר ש"אין בעיה", אז מה דעתך להדגים את זה? לצורך העניין אין צורך שתצלם דמות. תרגיש חופשי להשתמש בעציץ במקום. יותר שיתוף פעולה מזה לא תקבל ;)

פורסם

agf, גם אני חושב שהרעיון שלך מאוד לא פרקטי, זה בעצם ברור לגמרי.

חיתוך דמות, ולא משנה אם היא משתפת פעולה או לא, הוא מסורבל מאוד, ארוך ודורש

עבודה מקצועית כדי לקבל תמונה "טבעית".

לא ישים בעליל ;)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים