פורסם 2008 ביולי 1317 שנים matteo :ידידי אל תוציא מילים שאני לא אמרתי, אולי לא הבנת טוב. הפסוקים שהבאתי אלה איסור מדאוריתא,,, ושאר האיסורים כמו עוף עם חלב זה דרבנן [שבתכלס אין הבדל,חוץ מהעונש, וה' נתן להם כוח לעשות משמרת למצוות של התורה, כבר דנו כאן על הנושא הזה]איסתרא:זאת שאלה באמת יפה, אני לא בבא סאלי נכון? אז יקח קצת זמן כדי שאני אשיב על זה בצורה טובה ונכונה.ובכן, קסמים תמיד ניתן לומר אבל קסמים בגודל של 40 שנה אוכל לעם ישראל, מעמד הר סיני שלם, חציית ים סוף ל12 חלקים, עמוד אש, עמוד ענן, 10 מכות [מכת בכורות מחייב להיות בכל הזמנים [כדי להרוג כל בכור באותה שעה] לדעת את הידיעות המקיפות על אותו אדם[מי בכור ומי לא], ולהיות יכול להרוג את כולם]...ועוד ניסים רבים, מזכירים ומובנים שלא מדובר בכישוף מה גם שאף החרטומים הודו שמדובר באצבע אלוקים [ואם השואל מאמין בתורה רק טוען שמשה עשה קסמים עליו להאמין גם למה שאמרו החרטומים] אני אפרט עוד....Rahat lokum :גם את הטענות שלך על התורה שבעל פה ראיתי, אני יכול לענות לך כרגע , אבל שוב, אני רוצה להביא את זה מפורט ביותר .
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים matteo :ידידי אל תוציא מילים שאני לא אמרתי, אולי לא הבנת טוב. הפסוקים שהבאתי אלה איסור מדאוריתא,,, ושאר האיסורים כמו עוף עם חלב זה דרבנן [שבתכלס אין הבדל,חוץ מהעונש, וה' נתן להם כוח לעשות משמרת למצוות של התורה, כבר דנו כאן על הנושא הזה]איסתרא:זאת שאלה באמת יפה, אני לא בבא סאלי נכון? אז יקח קצת זמן כדי שאני אשיב על זה בצורה טובה ונכונה.Rahat lokum :גם את הטענות שלך על התורה שבעל פה ראיתי, אני יכול לענות לך כרגע , אבל שוב, אני רוצה להביא את זה מפורט ביותר .הבדל,חוץ מהעונש, וה' נתן להם כוח לעשות משמרת למצוות של התורה, כבר דנו כאן על הנושא הזה]רוני אתה משקר ה' לא נתן לאף אחד שום כח, הוא נתן לחכמי אמת רשות לפרש את התורה אך חכמי אמת גם יכוליל לטעות, וברגע שיש מחלוקת, מטבע הדברים שהם סוג של טעו, נקרא לזה ככה.למה אתה משקר?אני לא בקיא ב39 הכללים שניתנו למשה בסיני (שהם תורה שבעל-פה בלבד) אך אין בהם ציווי לבניית הלכה כרצוננו.תורת אמת היא תורת משה.דברי נביאים והכתובים הם התנ''ך החתום.רק על זה לנו להסתמך, והמקבלים את המסורת יסתמכו גם עלייה.אך הדבר אינו מוזכר לצער כולנו בתורה שבכתב אף לא פעם אחת, חבל לי שתהעלמת מההסבר שנתתי לך מקודם.[br]פורסם בתאריך: 13.07.2008 בשעה 17:15:54רוני - אין בעיות, יש לי סבלנות.לוקום - מצטער, לא הסברת כלום.נו, גם לא באתי להסביר, שאלת אם ישנם מקורות כגון ניתוחים או השוואת על אותו האירוע, הפנתי אותך לספרות או לעשיית השוואות וחקירה בעצמך.
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים [מכת בכורות מחייב להיות בכל הזמנים [כדי להרוג כל בכור באותה שעה] לדעת את הידיעות המקיפות על אותו אדם[מי בכור ומי לא], ולהיות יכול להרוג את כולם]הבנתי למה אתה רוצה להתכתב במייל,ככה אתה יכול להעלות את אותן טענות טיפשיות בכל פעם מחדש!כבר הסברתי לך שבמצריים העתיקה,על פי מה שאני יודע,הבכור אכל מנה כפולה מכל שאר דיירי הביית והמזון נשמר בכל חרס תחת האדמה.מזון שנשאר תחת האדמה זמן רב מדי,גם אם סגור בכלי,מתקלקל,לכן כאשר הבכורות אכלו מנה כפולה מן המזון המקולקל,חלו ומתו.
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים Rahat lokum :ניתן כמה נקודות להוכיח שמוכרח שתהיה תושב"ע: 1. מהתורה שבכתב. כתוב בה: "וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך" - מהי מזוזה? מה צריך לכתוב בתוכה? כיצד בעצם צריך לכתוב את הקלף המונח בתוכה? מה דקדוקי האותיות? היכן המזוזה צריכה להיות ממוקמת? האם גם גוי יכול לכתוב לנו מזוזה ותחשב זו לכשרה? 2. כתוב בתורה שבכתב "והיו לאות על ידך ולטוטפות בין עיניך" - אני שואל כאן שאלה בסיסית: כאשר ירד משה מהר סיני עם התורה [והפסוק הזה בין השאר], לא באו אליו בני ישראל ושאלו אותו "מהן טוטפות? באיזו צורה? ממה הן צריכות להיות עשויות? איפה על היד, מה זה בין העיניים, זה לא יפריע לראות?" 3. על השבת נאמר: "לא תעשה כל מלאכה". מהי "מלאכה"? לחרוש בשדה, למיין פרי, ואולי לחתוך סלט? 4. על מצוות הציצית נאמר "גדילים תעשה לך על ארבע כנפות כסותך"? - האם ניתן להבין מכאן כיצד תיראה ציצית ומתי ללבוש אותה או מתי היא פסולה? ברור לוגית לכל בר דעת שנתנה תורה שבעל פה עם תורה שבכתב. התורה שבעל פה הינה חלק אינטגרלי מהתורה שבכתב ולא ניתן להבין אפילו פרק אחד בתורה שבכתב ללא תורה שבעל פה. ועם כל זאת, בתורה שבכתב אלוקים התייחס לתורה שבעל פה כדבר טבעי שמסר למשה. הנה מה שאלוקים אמר למשה: "כ??י?ת?א?ו??ה נ?פ?ש??ך? ל?א?כ?ל ב??ש??ר... ו?ז?ב?ח?ת?? מ??ב??ק?ר?ך? ו?מ?צ??אנ?ך? א?ש??ר נ?ת?ן ה' ל?ך? כ??א?ש??ר צ?ו??ית?ך?. ו?א?כ?ל?ת?? ב??ש??ע?ר?יך? ב??כ?ל א?ו??ת נ?פ?ש??ך?." (דברים יב, כ-כא) -בפסוק זה העוסק בציווי על השחיטה, האלקים אומר כך: אם תאוה נפשך לאכול בשר, עליך לשוחטם. אך לא בכל דרך שתיראה לך, אלא על פי החוקים והכללים "אשר צויתיך עליהם". בכל התורה שבכתב לא נתבארו כלל דיני והלכות שחיטה! אם כן היכן ציוונו?? הנה לשון רש"י בפירושו על התורה: וזבחת כאשר צויתיך - "למדנו שיש צווי בזביחה היאך ישחוט. והן הלכות שחיטה שנאמרו למשה בסיני". 2. ויאמר ה' אל משה: עלה אלי ההרה, והיה שם. ואתנה לך את: לוחות האבן, והתורה, והמצוה. (שמות כד, יב) - פרשה זו טעונה הסבר. חז"ל מפרשים את הפסוק, "ואתנה לך את לוחות האבן והתורה והמצוה אשר כתבתי להורותם" (שמות כד:יב): לוחות אלו עשרת הדברות, תורה זה מקרא, והמצוה זו משנה, אשר כתבתי אלו נביאים וכתובים, להורותם זה תלמוד, מלמד שכולם נתנו הלכה למשה מסיני" (ברכות ה). וכמו ששאלת ענינו: אלוקים הוא שקבע שעלינו ללכת בדרכם של חכמי התורה, הפוסקים והדיינים: "ו?א?ל ה?ש???פ?ט א?ש??ר י?ה?י?ה ב??י??מ?ים ה?ה?ם ו?ד?ר?ש??ת?? ו?ה?ג??ידו? ל?ך? א?ת ד??ב?ר ה?מ??ש??פ??ט: ו?ע?ש??ית? ע?ל פ??י ה?ד??ב?ר א?ש??ר י?ג??ידו? ל?ך? מ?ן ה?מ??קו?ם ה?הו?א א?ש??ר י?ב?ח?ר י?ה?ו?ה ו?ש??מ?ר?ת?? ל?ע?ש?ו?ת כ??כ?ל א?ש??ר יו?רו?ך?:ע?ל פ??י ה?ת?ו?ר?ה א?ש??ר יו?רו?ך? ו?ע?ל ה?מ??ש??פ??ט א?ש??ר י?אמ?רו? ל?ך? ת??ע?ש??ה ל?א ת?סו?ר מ?ן ה?ד??ב?ר א?ש??ר י?ג??ידו? ל?ך? י?מ?ין ו?ש??מ?אל". - לאחר חורבן בית המקדש עדיין פעלו הסנהדרין וכתבו את הגמרא וביארו את המשניות. הסנהדרין התקיימו עד חתימת הגמרא. לפי ציווים עלינו לנהוג כפי שאלוקים ציווה עלינו שהרי הם החכמים בכל דור שלמדו את התורה והנהיגו את העם, הם אלו שדחו את ישו ואת מוחמד ורק בעזרתם אנו יכולים להבין את התורה ודברי הנביאים. בלי התורה שבעל פה, אנו לא יכולים להבין אפילו ספר כספר דניאל. בלי ההליכה במצוות גדולי הדור לא נדע האם מותר או אסור להדליק מנורה בשבת. אלוקים נתן לנו תורה לכל הדורות ורק חכמי התורה מנהיגים אותנו במצוות התורה לפי פני הדור. הבדל,חוץ מהעונש, וה' נתן להם כוח לעשות משמרת למצוות של התורה, כבר דנו כאן על הנושא הזה]רוני אתה משקר ה' לא נתן לאף אחד שום כח, הוא נתן לחכמי אמת רשות לפרש את התורה אך חכמי אמת גם יכוליל לטעות, וברגע שיש מחלוקת, מטבע הדברים שהם סוג של טעו, נקרא לזה ככה.לעניין יכולת חכמים לטעות: ודאי שחכמים יכולים לטעות, אך הקב"ה משגיח שלא יטעו, מה גם שהוא נתן בידם את הסמכות להורות את ההלכה ואת הציווי שאף אם טועים הם להקשיב להם! היות והם הבקיאים ביותר והאליטה הגבוהה ביותר.
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים newbזה עצוב שאתה מנסה להסביר את מכת בכורות בכללעל מה כל הוויכוחמכת כבכורותכאשר בלילה אחד נהרגים כל הבכורים במצריםחוץ מאלו שסימנו בתיהםבוא תסביר לי דבר פשוטלמה דוקא באותו יוםמשה בכבודו ובעצמו הלך והרעיל להם תכדיםאיפה נעלם ההיגיון בעולםהיה עדיףש תגיד שחרטה ואין אלוקים והכול שטויותמאשר לתת ניסוח כל כך מטומטםהבעיה העיקרית זה לא איך נעשהאלא התזמוןרחט לוקוםאתה מאמין רק בתורה שבכתב?עצוב...חכמי ישראל יכולים בהחלט לטעותאבל מכוח סמכותם הם לא יטעו מהסיבה הפשוטהחכם הוא לא סתם חכםהוא לא יפסוק משהו מחכמה שאתה מכיר באוניברסיטהאלא מחכה של מעלהידוע על גדולי הפוסקים- רמב"ם , רא"ש הרי"ף וכו'.. הבן איש חי, כולם היו מקובליםמשמעות הדבר שמה שהם פסקו היה חייב ליהיות לו טיעון חזק מהגמרא/מלמעלה(עולמות עליונים)/מהתורה שבכתבאגבאם אתה מאמין רק בתורה שבכתבלמה לעזאזל אתה מאמין בנביאים וכתוביםרשמו אותם אנשים בשר ודם- כדוגמאת דוד המלך, שלמה המלך, נביאי ישראללמה לך להאמין להם? הרי חכמים יכולים לטעות נכון?חבל חבל[br]פורסם בתאריך: 13.07.2008 בשעה 18:32:45אתה מדבר על חוסר אינטלגנציה?!חח אתה מאמין בכלום אני מביא לך הוכחות אם זה נראה לך לא אינטלגנטי אז כנראה שאתה לא חכם מספיק להבין אותםאיפה בדיוק ההוכחות שלך?איפה פה אני מאמין בכלום? חוסר האמונה שלך לא פוסלת את זה שאתה טועה ק'ל וחומר שאני צודקאל תבלבל פה תשכלאין לי שום הוכחות להביא"המוציא מחברו עליו הראיה"אתה טוען שבני ישיבות מקבלים חסות מפני מוות על ידי הקב"התן לי טיעוןתן לי פסוק שמוכיח את זה
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים נכון, מה גם שכל הפסוקים בתורה על הברכות והקללות שבתורה לא ניתנה כלפי כל יחיד ויחיד, אלא לעם ישראל ככלל. כל הפרשה נאמרה בלשון רבים ומשכך השכר והעונש הכללי לעם ישראל בעולם הזה הוא במובן ציבורי. ואף אם היו בישראל צדיקים רבים בזמן חורבן הבית הראשון והאחרון הם לא יכלו למנוע את העונש המבואר בפרשיות התוכחה, זאת מכיון שרובו של העם פנה עורף להקב''ה ולתורתו, אם בבית ראשון בשלשת העבירות החמורות, ואם בבית שני כתוצאה משנאת האחים והפלגנות שאכלה בעם ישראל כל חלקה טובה. ...אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם, ונתתי גשמיכם בעיתם ונתנה הארץ יבולה ...וכו.. וכו.. [שיש רעה ,אז כל עם ישראל מקבלים אותה ולא רק הרשעים]
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים newbזה עצוב שאתה מנסה להסביר את מכת בכורות בכללעל מה כל הוויכוחמכת כבכורותכאשר בלילה אחד נהרגים כל הבכורים במצריםחוץ מאלו שסימנו בתיהםבוא תסביר לי דבר פשוטלמה דוקא באותו יוםמשה בכבודו ובעצמו הלך והרעיל להם תכדיםאיפה נעלם ההיגיון בעולםהיה עדיףש תגיד שחרטה ואין אלוקים והכול שטויותמאשר לתת ניסוח כל כך מטומטםהבעיה העיקרית זה לא איך נעשהאלא התזמוןאני מודה,אני לא זוכר כרגע למה זה היה ביום הזה אבל יש סיבה,אני אבדוק ולאחר מכן אערוך את הודעתי זאת.הבטחתי לערוך ואני מקיים:הקטע הבא מכיל הסבר על כל מכות מצריים,אך אם תחפש את המשפט "plague 10death of the firstborn" במדוייק(ללא המירכאות),תגיע לקטע הרלוונטי במדוייק.http://en.wikipedia.org/wiki/Plagues_of_Egypt#Natural_explanationsאינני מנסה לשנות את חשיבתך אלא לערער אותה ולהראות לך שבדרכך יש פגמים.אני יודע שגם בדרכי יש פגמים אבל אני לפחות מנסה להתמודד איתם ולא מתעלם מהם.אלוקים הוא שקבע שעלינו ללכת בדרכם של חכמי התורה, הפוסקים והדיינים: "ו?א?ל ה?ש???פ?ט א?ש??ר י?ה?י?ה ב??י??מ?ים ה?ה?ם ו?ד?ר?ש??ת?? ו?ה?ג??ידו? ל?ך? א?ת ד??ב?ר ה?מ??ש??פ??ט: ו?ע?ש??ית? ע?ל פ??י ה?ד??ב?ר א?ש??ר י?ג??ידו? ל?ך? מ?ן ה?מ??קו?ם ה?הו?א א?ש??ר י?ב?ח?ר י?ה?ו?ה ו?ש??מ?ר?ת?? ל?ע?ש?ו?ת כ??כ?ל א?ש??ר יו?רו?ך?:ע?ל פ??י ה?ת?ו?ר?ה א?ש??ר יו?רו?ך? ו?ע?ל ה?מ??ש??פ??ט א?ש??ר י?אמ?רו? ל?ך? ת??ע?ש??ה ל?א ת?סו?ר מ?ן ה?ד??ב?ר א?ש??ר י?ג??ידו? ל?ך? י?מ?ין ו?ש??מ?אל". כבר הראתי לך פעם אחת שמדובר פה על הכוהנים,הלויים והשופטים ולא על גדולי הדור בלבד"ו?ב?את?, א?ל-ה?כ??ה?נ?ים ה?ל?ו?י??ם, ו?א?ל-ה?ש???פ?ט, א?ש??ר י?ה?י?ה ב??י??מ?ים ה?ה?ם; ו?ד?ר?ש??ת?? ו?ה?ג??ידו? ל?ך?, א?ת ד??ב?ר ה?מ??ש??פ??ט. י ו?ע?ש??ית?, ע?ל-פ??י ה?ד??ב?ר א?ש??ר י?ג??ידו? ל?ך?, מ?ן-ה?מ??קו?ם ה?הו?א, א?ש??ר י?ב?ח?ר י?הו?ה; ו?ש??מ?ר?ת?? ל?ע?ש?ו?ת, כ??כ?ל א?ש??ר יו?רו?ך?. יא ע?ל-פ??י ה?ת?ו?ר?ה א?ש??ר יו?רו?ך?, ו?ע?ל-ה?מ??ש??פ??ט א?ש??ר-י?אמ?רו? ל?ך?--ת??ע?ש??ה: ל?א ת?סו?ר, מ?ן-ה?ד??ב?ר א?ש??ר-י?ג??ידו? ל?ך?--י?מ?ין ו?ש??מ?אל."אתה יכול להמשיך לקרא ולראות שמצויין שיש להרוג את מי שלא יקשיב לכהן או לשופט בזדון.
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים newbשתביןאתה לא מערער את החשיבה שליאגב אני אוהב את הגישה שלך בניגוד לאחרים פה בדיוןבכל אופןתקשיב ליאם תתעמק בתורהאתה תבין שגם אם תהפוך עולמות לא יהיה שם הסבר הגיוני למכותאגבגם אם המדע יחפםש הסברהתזמון יהיה בעייתי לאלא זכור לי ב2000 שנים האחרונות מקום שפרחו משם צפרדעים לעיר שלמהאני מכיר את כל הטיעוניםלמדתי אותם וקראתי אותם טוב טוב עוד מבעוד יוםכולם שקר וכזבאני אתן לך דוגמא למה המדע לא יכול להוכיח את עשרת המכותמסופר (בגמרא ובמפרשים) שלדוגמא במכת דם היו ישראל ומצרים לוקחים את אותה הכוסישראל שותה מהכוס יוצא לו מים מצרי שותה מאותה כוס יוצא לו דםאו לדוגמא כריעת ים סוף שניסו לתרץ את זה כגאות ושפל עלקהגמרא אומרת הים נחצה ל12 חלקים כל חלק לשבט המיועד לושים לבזה היה נראה כך(((((|)))))עכשיו השבטים שהיו בצדדים אומר המדרש עברו את הדרך הכי ארוכה("אלכסון זה אסון?") הדרכים הארוכות ניתנו לשבטים החזקים ביותר(בנימין שהיו ידועים לדוגמא בלחימה שלהם)עוד אומר המדרשהיו הולכים הדרך הייתה מלאה בפרות במשך כל הזמן שהם הלכו מאין היו להם בגדים ללבוש? לאכול? הכול ממצרים? לא המדרש אומר הבגדים שלהם לא בלוהיה להם אוכל בשפעשיבואו מדענים וינסו להסביר את זהואם אתה נמנע ממלהתייחס למדרשהתורה אומרת בפרשה של יציאת מצרים שהים נחצה לשנייםועמד משני צידי הדרשגאות ושפל זה ממממממששש לא ככהאל תנסה לתת הסברים לתורהתפסול אותה זה יותר חכם ואינטיליגנטיאבל לנסות להגיד שמכת דם זה איזה בוץ מיוחד שבמקומות מסויימים בימים מסויימים הצבע המשתקף מן המים הוא אדום זה שטות לאין שיעורעד כאן
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים אני לא טענתי לרגע שדם הוא בוץ וצפרדעים באות על עיר ככה סתם.מה שכן ראינו היא מכת הארבה שחזרה,הכתה במצריים ובישראל.ואני אכן אמנע מלהכנס לסיפורי מדרש ולכל השאר מהסיבה שזו לא התורה הכתובה שזה הכתוב היחיד שיש לי בבית.ובקשר לים סוף, השבר הסורי-אפריקני עובר בים סוף,תאר לך שהיתה גאות ורעידת אדמה באזור,אני לא יודע מה התוצאה של זה אבל יכול להיות שהיא תראה כמו שמתואר בתורה,שוב אחזור ואדגיש שאני לא יודע אם זה מה שהיה אך זה נשמע לי יחסית הגיוני.
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים Rahat lokum :ניתן כמה נקודות להוכיח שמוכרח שתהיה תושב"ע: 1. מהתורה שבכתב. כתוב בה: "וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך" - מהי מזוזה? מה צריך לכתוב בתוכה? כיצד בעצם צריך לכתוב את הקלף המונח בתוכה? מה דקדוקי האותיות? היכן המזוזה צריכה להיות ממוקמת? האם גם גוי יכול לכתוב לנו מזוזה ותחשב זו לכשרה? 2. כתוב בתורה שבכתב "והיו לאות על ידך ולטוטפות בין עיניך" - אני שואל כאן שאלה בסיסית: כאשר ירד משה מהר סיני עם התורה [והפסוק הזה בין השאר], לא באו אליו בני ישראל ושאלו אותו "מהן טוטפות? באיזו צורה? ממה הן צריכות להיות עשויות? איפה על היד, מה זה בין העיניים, זה לא יפריע לראות?" 3. על השבת נאמר: "לא תעשה כל מלאכה". מהי "מלאכה"? לחרוש בשדה, למיין פרי, ואולי לחתוך סלט? 4. על מצוות הציצית נאמר "גדילים תעשה לך על ארבע כנפות כסותך"? - האם ניתן להבין מכאן כיצד תיראה ציצית ומתי ללבוש אותה או מתי היא פסולה? ברור לוגית לכל בר דעת שנתנה תורה שבעל פה עם תורה שבכתב. התורה שבעל פה הינה חלק אינטגרלי מהתורה שבכתב ולא ניתן להבין אפילו פרק אחד בתורה שבכתב ללא תורה שבעל פה. ועם כל זאת, בתורה שבכתב אלוקים התייחס לתורה שבעל פה כדבר טבעי שמסר למשה. הנה מה שאלוקים אמר למשה: "כ??י?ת?א?ו??ה נ?פ?ש??ך? ל?א?כ?ל ב??ש??ר... ו?ז?ב?ח?ת?? מ??ב??ק?ר?ך? ו?מ?צ??אנ?ך? א?ש??ר נ?ת?ן ה' ל?ך? כ??א?ש??ר צ?ו??ית?ך?. ו?א?כ?ל?ת?? ב??ש??ע?ר?יך? ב??כ?ל א?ו??ת נ?פ?ש??ך?." (דברים יב, כ-כא) -בפסוק זה העוסק בציווי על השחיטה, האלקים אומר כך: אם תאוה נפשך לאכול בשר, עליך לשוחטם. אך לא בכל דרך שתיראה לך, אלא על פי החוקים והכללים "אשר צויתיך עליהם". בכל התורה שבכתב לא נתבארו כלל דיני והלכות שחיטה! אם כן היכן ציוונו?? הנה לשון רש"י בפירושו על התורה: וזבחת כאשר צויתיך - "למדנו שיש צווי בזביחה היאך ישחוט. והן הלכות שחיטה שנאמרו למשה בסיני". 2. ויאמר ה' אל משה: עלה אלי ההרה, והיה שם. ואתנה לך את: לוחות האבן, והתורה, והמצוה. (שמות כד, יב) - פרשה זו טעונה הסבר. חז"ל מפרשים את הפסוק, "ואתנה לך את לוחות האבן והתורה והמצוה אשר כתבתי להורותם" (שמות כד:יב): לוחות אלו עשרת הדברות, תורה זה מקרא, והמצוה זו משנה, אשר כתבתי אלו נביאים וכתובים, להורותם זה תלמוד, מלמד שכולם נתנו הלכה למשה מסיני" (ברכות ה). וכמו ששאלת ענינו: אלוקים הוא שקבע שעלינו ללכת בדרכם של חכמי התורה, הפוסקים והדיינים: "ו?א?ל ה?ש???פ?ט א?ש??ר י?ה?י?ה ב??י??מ?ים ה?ה?ם ו?ד?ר?ש??ת?? ו?ה?ג??ידו? ל?ך? א?ת ד??ב?ר ה?מ??ש??פ??ט: ו?ע?ש??ית? ע?ל פ??י ה?ד??ב?ר א?ש??ר י?ג??ידו? ל?ך? מ?ן ה?מ??קו?ם ה?הו?א א?ש??ר י?ב?ח?ר י?ה?ו?ה ו?ש??מ?ר?ת?? ל?ע?ש?ו?ת כ??כ?ל א?ש??ר יו?רו?ך?:ע?ל פ??י ה?ת?ו?ר?ה א?ש??ר יו?רו?ך? ו?ע?ל ה?מ??ש??פ??ט א?ש??ר י?אמ?רו? ל?ך? ת??ע?ש??ה ל?א ת?סו?ר מ?ן ה?ד??ב?ר א?ש??ר י?ג??ידו? ל?ך? י?מ?ין ו?ש??מ?אל". - לאחר חורבן בית המקדש עדיין פעלו הסנהדרין וכתבו את הגמרא וביארו את המשניות. הסנהדרין התקיימו עד חתימת הגמרא. לפי ציווים עלינו לנהוג כפי שאלוקים ציווה עלינו שהרי הם החכמים בכל דור שלמדו את התורה והנהיגו את העם, הם אלו שדחו את ישו ואת מוחמד ורק בעזרתם אנו יכולים להבין את התורה ודברי הנביאים. בלי התורה שבעל פה, אנו לא יכולים להבין אפילו ספר כספר דניאל. בלי ההליכה במצוות גדולי הדור לא נדע האם מותר או אסור להדליק מנורה בשבת. אלוקים נתן לנו תורה לכל הדורות ורק חכמי התורה מנהיגים אותנו במצוות התורה לפי פני הדור. לעניין יכולת חכמים לטעות: ודאי שחכמים יכולים לטעות, אך הקב"ה משגיח שלא יטעו, מה גם שהוא נתן בידם את הסמכות להורות את ההלכה ואת הציווי שאף אם טועים הם להקשיב להם! היות והם הבקיאים ביותר והאליטה הגבוהה ביותר.עניין יכולת חכמים לטעות: ודאי שחכמים יכולים לטעות, אך הקב"ה משגיח שלא יטעו, מה גם שהוא נתן בידם את הסמכות להורות את ההלכה ואת הציווי שאף אם טועים הם להקשיב להם! היות והם הבקיאים ביותר והאליטה הגבוהה ביותר.-צר לי שאתה משכנע את עצמך, ההבלים שכתבת לא מוזכרים ולא מסומנים בשום מקום, לפחות לא בתורה שבכתב, וזה מספיק לי.-אני לא יקשיב לאדם שטועה כי אין שום מצווה כזאת ואם היתה מצווה כזאת מהתורה שבכתב אני מפסיק להאמין באלוהים - מה שאתה אומר נוגד את ההגיון ופוגע בשמה הטוב של דת משה וישראל.-לא רשום ולא נאמר בשום מקום שהקב''ה משגיח על החכמים בשום מקום, אתה סותר את עצמך בכך שאתה אומר את זה, אם הוא משגיח על החכמים אז למה הוא נותן לחלק מהם להוליך שולל את ישראל?, דחילאק תפסיק.1. מהתורה שבכתב. כתוב בה: "וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך" - מהי מזוזה? מה צריך לכתוב בתוכה? כיצד בעצם צריך לכתוב את הקלף המונח בתוכה? מה דקדוקי האותיות? היכן המזוזה צריכה להיות ממוקמת? האם גם גוי יכול לכתוב לנו מזוזה ותחשב זו לכשרה? -הכללים שניתנו למשה הם התשובה בשבילך, לא 1001 ספרים חיצוניים שאתה המשתייך אל זרמיהם פיתחו על חשבונם (הכללים הפשוטים) דת חדשה.2. כתוב בתורה שבכתב "והיו לאות על ידך ולטוטפות בין עיניך" - אני שואל כאן שאלה בסיסית: כאשר ירד משה מהר סיני עם התורה [והפסוק הזה בין השאר], לא באו אליו בני ישראל ושאלו אותו "מהן טוטפות? באיזו צורה? ממה הן צריכות להיות עשויות? איפה על היד, מה זה בין העיניים, זה לא יפריע לראות?" - אל תתחמק, אני עניתי לך על שאלה זו כבר מקודם בעמוד קודם, הכללים.3. על השבת נאמר: "לא תעשה כל מלאכה". מהי "מלאכה"? לחרוש בשדה, למיין פרי, ואולי לחתוך סלט? -מהיא מלאכה?, בוא נחשוב רגע ביחד שכן אני בטוח שלשינינו יש ידע בסיסי בעברית עתיקה, מהיא מלאכה?, אם לחתוך סלט זאת מלאכה אז אני קופץ מהגג ברגע זה, עוד מעט תגיד שגם לנשום זו מלאכה, מלאכה היא עבודת שדה כמו שאמרת, אם היו חיים אז בכפר ענתות (איפה שהיה גר ירמיהו הנביא למשל), לא היתה עבודה אחרת חוץ מלחרוש שדה, על פי תאיורים תנכיים אחרים, זוהי מלאכה, עבודת פרך, אם היא בשדה, בעשיית כלי נשק, או בהכנת סנדלים תנכ''יות.ביום השבת תנוח.4. על מצוות הציצית נאמר "גדילים תעשה לך על ארבע כנפות כסותך"? - האם ניתן להבין מכאן כיצד תיראה ציצית ומתי ללבוש אותה או מתי היא פסולה? ברור לוגית לכל בר דעת שנתנה תורה שבעל פה עם תורה שבכתב. -שוב, האם אתה יודע בכלל מהיא תורה שבעל-פה על פי גרעין המסורת?, התורה שבעל-פה היא אף לא אחד מהספרים של היהדות המודרנית, התורה שבעל-פה היא מספר כללים פשוטים שנכתבו לאחר הפחד שישכחו, שאתה והדומים לך פיתחתם על חשובנם דת חדשה ואף השכחתם מישראל חלקים חשובים מאד מההסטוריה שלהם.שבכתב אלוקים התייחס לתורה שבעל פה כדבר טבעי שמסר למשה. הנה מה שאלוקים אמר למשה: "כ??י?ת?א?ו??ה נ?פ?ש??ך? ל?א?כ?ל ב??ש??ר... ו?ז?ב?ח?ת?? מ??ב??ק?ר?ך? ו?מ?צ??אנ?ך? א?ש??ר נ?ת?ן ה' ל?ך? כ??א?ש??ר צ?ו??ית?ך?. ו?א?כ?ל?ת?? ב??ש??ע?ר?יך? ב??כ?ל א?ו??ת נ?פ?ש??ך?." (דברים יב, כ-כא) -בפסוק זה העוסק בציווי על השחיטה, האלקים אומר כך: אם תאוה נפשך לאכול בשר, עליך לשוחטם. אך לא בכל דרך שתיראה לך, אלא על פי החוקים והכללים "אשר צויתיך עליהם". בכל התורה שבכתב לא נתבארו כלל דיני והלכות שחיטה! אם כן היכן ציוונו?? הנה לשון רש"י בפירושו על התורה: וזבחת כאשר צויתיך - "למדנו שיש צווי בזביחה היאך ישחוט.-אז אתה מודה שיש כאן כללים, אתה מודה שיש כאן חוקים, מה עוד אתה רוצה?, אתה מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה?הלבוש השחור, הפאות הטיפשיות, היידיש, ההלכה שהרחיקה, זה הרס לישראל, רק בגלל זה הגרמנים עשו לנו שואה, בגלל המוזריות והלבוש הליצני שבא מההלכה שאתה הולך אחריה בעיניים עצומות בלי למיין אמת ושקר, הם לא רצו לתת לנו להתרבות בתוכם, זה שהם במקום לתמוך בנו לחזרה לארצנו רצחו אותנו, אמן יהיו דורתיהם ארורים אבל אסור לשכוח - זה אינו עם ישראל התנכ''י והצבעוני, עם ישראל האקזוטי והיפה, מהמזרח התיכון, אני בטוח שהשואה לא היתה מתחוללת בכלל, וכן אני בטוח ב100% בזה, אם היינו משמרים את תורת האמת הפשוטה, או אם לפחות היינו משמרים את הביגוד המסורתי שלנו (שהעלתי לכאן בתמונה) ואת שאר המסורת המקרבת והלא מרחיקה, כי המסורת של היום רק מרחיקה תאמין לי.עם רק היינו משמרים את דת משה וישראל הפשוטה והטובה דת אמת היא...[attachment deleted by admin]
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים רחט לוקוםיש לי שאלה פשוטהאתה מניח תפילין?אם כן איך<?אני מבקש מרוני לא להתערב בדו שיח שיתפתח פה או מאף אחד אחרולא להתחמקבקשר לניובאחי רעידת אדמה-שבר סורי אפריקאי+גאות ושפלאתה מקשיב לעצמך? אתה עוד קורא לזה הגיוני?ככה בני ישראל הגיעו לים פתאוםםםםםםםם באותו יום בוםם נחצה הים לשנייםולא רק זה הוא גם נחצה למספיק זמן שיעבור מליון + בני אדם עד סופו + בדיוק כשיגיעו המצרים הם יטבעואמממממ מאוד הגיוניאגב שוב אני אכנס לאותו ענייןמה שאתה אומר לא סותר כלל וכלל את התורהההפךמה שאתה אומר יתכן ובאמת קרה- ע"י אלוקים בדיוק בזמן הנכון^^
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים רחט לוקוםיש לי שאלה פשוטהאתה מניח תפילין?אם כן איך<?אני מבקש מרוני לא להתערב בדו שיח שיתפתח פה או מאף אחד אחרולא להתחמקבקשר לניובאחי רעידת אדמה-שבר סורי אפריקאי+גאות ושפלאתה מקשיב לעצמך? אתה עוד קורא לזה הגיוני?ככה בני ישראל הגיעו לים פתאוםםםםםםםם באותו יום בוםם נחצה הים לשנייםולא רק זה הוא גם נחצה למספיק זמן שיעבור מליון + בני אדם עד סופו + בדיוק כשיגיעו המצרים הם יטבעואמממממ מאוד הגיוניאגב שוב אני אכנס לאותו ענייןמה שאתה אומר לא סותר כלל וכלל את התורהההפךמה שאתה אומר יתכן ובאמת קרה- ע"י אלוקים בדיוק בזמן הנכון^^לא מניח כל יום, אבל מניח כאשר יש לי הזדמנות.אז מה, אתה הולך עם פאות כאלה?http://www5.ocn.ne.jp/~magi9/isracame.files/peyot.jpgאתה לובש גרביונים?אתה רואה, ההלכה אינה התורה...אני קודם כל שומר את עשרת הדברות, גם שמירת שבת, איני רואה הבדל בין השארת אור דלוק להשארת מחשב דלוק מבועד מועד, אם חברת החשמל כבר מספקת לי חשמל אני משתמש בו.ומקפיד על תריי''ג מצוות, מה שאני יכול לעשות אני עושה, תאמין לי.ואתה לא תשמע ממני את הפתגם החמקמק של "אני לא חייב לך דין וחשבון" לעולם, כי אינני צבוע, מה שתשאל, אענה לך עליו.אגב ישנה שאלה שאני מחפש לה תשובה כבר הרבה זמן, אולי תוכל לענות לי עלייה.האם הכהנים בבתי המקדש היו מדליקים לפידים מבעוד מועד?, או את מערכת ההסקה בחודשי החורף המושלגים?.
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים בקשר לניובאחי רעידת אדמה-שבר סורי אפריקאי+גאות ושפלאתה מקשיב לעצמך? אתה עוד קורא לזה הגיוני?ככה בני ישראל הגיעו לים פתאוםםםםםםםם באותו יום בוםם נחצה הים לשנייםולא רק זה הוא גם נחצה למספיק זמן שיעבור מליון + בני אדם עד סופו + בדיוק כשיגיעו המצרים הם יטבעואמממממ מאוד הגיוניאגב שוב אני אכנס לאותו ענייןמה שאתה אומר לא סותר כלל וכלל את התורהההפךמה שאתה אומר יתכן ובאמת קרה- ע"י אלוקים בדיוק בזמן הנכון^^זה כמו להגיד ש x+y=zובוא נוסיף גם את G והמשוואה החדשה תהיה x+y+G=zבשני המקרים התוצאה זהה ועל כן ניתן להסיר את Gאו במונחים שלנוהדבר יכל להתקיים גם אם אלוהים וגם בלעדיו ועל פי "תער אוקאם" עלינו לבחור את הפתרון הפשוט יותר-זה עם פחות הנעלמיםאני יודע שתער אוקאם איננו נכון תמיד אבל לדעתי במקרה זה התער מתאים בדיוק.לעולם לא ניסיתי לטעון שזה לא קרה למרות שיש גם אפשרות כזאתוכן זה נשמע לי יותר הגיוני שהיה צירוף מקרים כזה מאשר שאיזה מישהו בא והזיז את המיים לצדדים,מצטער אבל זה פשוט לא הגיוני מבחינתיומה הבעיה שזה יקרה פתאום באותו יום? סטטיסטית זה יכול לקרות גם אם הסיכוי שואף ל0 שהרי שאיפה ל0 איננה 0
פורסם 2008 ביולי 1317 שנים כוהנים היו מעלים קורבן שבת ביום שבתממש היו מדליקים אש בשבתמתוקף סמכותם שהקב"ה ציווה עליהםבכל אופן לא הבנתי את השאלהאל תכנס לטפל אלא לעיקרלא מעניין אותי אם אתה מניח כל יוםכשאתה מניחאיך אתה מניחהתפילין שלך איזה תפילין אלה?אגב במקרה שלנוותראה לי איפה שהוא בשולחן ערוך/ילקוט יוסף/ הלכה ברורה/ משנה להרמב"ם/הלכות הבן איש חי / מכתבי חסידי גורמקום שרשום בו שיש מצווה לגדל פאותשוםםםםםםםםםםםםםם מצווה ושום בטיחאין שום מקום שרשום בו לגדל פאות/ללבוש גרביונים/לשים מגבעתאל תדבר על דברים שאתה לא מבין בהםאלו שהולכים עם אותו לבוש שחור זה מהסיבה שהם רוצים בעצם להציג את עצמם כדתיים כמו שאיש עסקים מציג עצמו כאיש עסקים עם חליפתופאות זה מפסוק בתורה של לא תקיפו פאת ראשכםאז ממידת החסידות כאילווווו(משה רבינו לא נראה לי שגידל פאות) אם מגדלים אותם אתה מראה על זה שאתה לא מקיף פאותאבל אין על זה לא חייב ובטח שלא מצווהלא הבנתי את הקטע עם האור בשבתאתה מדליק אור בשבת?[br]פורסם בתאריך: 13.07.2008 בשעה 21:13:59זה כמו להגיד ש x+y=zובוא נוסיף גם את G והמשוואה החדשה תהיה x+y+G=zבשני המקרים התוצאה זהה ועל כן ניתן להסיר את Gאו במונחים שלנוהדבר יכל להתקיים גם אם אלוהים וגם בלעדיו ועל פי "תער אוקאם" עלינו לבחור את הפתרון הפשוט יותר-זה עם פחות הנעלמיםאני יודע שתער אוקאם איננו נכון תמיד אבל לדעתי במקרה זה התער מתאים בדיוק.לעולם לא ניסיתי לטעון שזה לא קרה למרות שיש גם אפשרות כזאתוכן זה נשמע לי יותר הגיוני שהיה צירוף מקרים כזה מאשר שאיזה מישהו בא והזיז את המיים לצדדים,מצטער אבל זה פשוט לא הגיוני מבחינתיומה הבעיה שזה יקרה פתאום באותו יום? סטטיסטית זה יכול לקרות גם אם הסיכוי שואף ל0 שהרי שאיפה ל0 איננה 0מה אני אומר לך אחיגם אם אשב איתך על זה יומם ולילהלא אצליח להוכיח לךאתה מקשיב לעצמךאתה יודע מה אתה כותבאתה שם לב מה אתה חושב???????סטטיסטית זה אפשרי! אני מדגיש אפשרי!אבל ההסתברות כל כך נמוכהסטטיסטית אפשרי שעכשיו אני אקפוץ לגובה של 10 מטריםמה הסטטיטיקה ששזה באמת יקרה? בדיוק עכשיו?תער אוקאם? מה אתה מכניס לי עכשיו דרך לפיתרון בעיות בוויכוחים שאין להם הוכחהנכנסת חזק לאשכול על זאיטגיסט הא?זה לא x+y+g אלא x+y = g ואז g=z מאחר ואתה מייחס את שני "צירופי המקרים" לסיבה אחת עליונה
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.