שאלות למבינים ברמקולים וציוד אודיו. [אשמח לקבל עזרה!] - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלות למבינים ברמקולים וציוד אודיו. [אשמח לקבל עזרה!]


useless

Recommended Posts

היי. אני חדש פה, ולא מבין כמעט כלום בציוד אלקטרוניקה. ולכן -- כמה שאלות ברשותכם בשביל לפוגג את הבלאגן [העצום] שיש לי בראש כרגע. אני מתנצל על אורך ההודעה, אבל הסיבה נעוצה בכך שניסיתי להיות כמה שיותר אינפורמטיבי בשביל לחסוך שאלות מיותרות.

(1) לאחרונה קיבלתי פטיפון, מגבר *ו* תקליטים ליום הולדת. במזל רב, ואחרי שליחת הפטיפון למעבדה, הצלחתי לחבר את הפטיפון למגבר (Marantz PM57) ואל לרמקולים של מערכת הסוני שלי (אני לא חושב שיש דגם. הם פשוט באו עם המערכת) -- והכל עובד כמו שצריך. כלומר, הפטיפון. הבעיה שלי היא שמאחר והמערכת לא מחוברת אל המגבר, אני כבר לא יכול להשתמש בנגן התקליטורים שלי. חבר אמר לי שאם אני אחבר את המערכת (המוגברת בעצמה) אל המגבר, הרמקולים שלי ישרפו והאיכות תרגיש כמו דיסטורשן רע. האם זה נכון? האם יש פיתרון קסמים? מה לעזאזל עושים עם זה? קשה לי לוותר על המערכת החמודה שלי, גם בעבור הפטיפון [המגניב לאללה!]. מצד שני, פטיפון לא מחובר יגרם לזריקתו אל הבוידעם ברגע שאני אבין שהוא תופס מקום יקר.

(2) לאחרונה שוטטתי במחסן שלנו ביום קיץ נעים. אחי, שהיה מבין גדול בציוד אודיו (אבל כיום גר בחו"ל) בנה לעצמו משהו שנראה כמו מערכת לא רעה בכלל לעיניים הבלתי מזוינות. לרוע המזל, הוא היה שומע בה טראנסים, וכל הציוד הדי יקר שהוא קנה נשאר שם מבוזבז.

מאחר שעברנו למושב, ועכשיו יש לי חדר די גדול, תהיתי אם אני יכול להשתמש בכל הציוד הזה בשביל עצמי, או אם בכלל כדאי לי, או מה זה הציוד הזה ואיך מחברים אותו? מאחר שיכולת ההסברה שלי בנושא הזה שואפת לאפס, הרשתי לעצמי לצלם את כל מה שראיתי שם ולתת לכם להחליט -- במה מדובר, האם הרמקולים טובים? האם המתח תקני? האם אני לא אפוצץ את הבית בנסיונות שווא?

אז ככה, צירפתי את התמונות, ועכשיו להסברים. בתמונה "5" אתם יכולים לראות את כל הסמתוכה.

"1" -- מה שנראה כרמקול קטן ושמן (אולי סאבוופר?). רשום עליו California BOOM, כמצורף בתמונה "1א", ויש לו שני קליפסים סטנדרטיים של פלוס ושל מינוס.

"2" -- זוג רמקולים כאלה -- גדולים ועבים. לא רשומה חברה, אבל זה נראה כמו "מסיבות" כזה. מה שתהיתי לגביו, כמצורף ב"2א" הוא שהחיבור שלו זו מן הברגה מוזרה כזו. איך מחברים את זה למגבר, בכלל?

"3" -- זוג רמקולים גדולים ומאורכים של חברת Peerless. מאחורה (כמצורף בתמונה "3א") רשום "250 WATTS, Sensitivity 93db" ומשהו כמו "Professional sound system", או חרטוט מסוג זה.

"4" -- אחד, מרובע ושמן, גם הוא של חברת Peerless, אבל הקטע המוזר הוא שיש לו מלא-מליונים מתגים מוזרים מאחורה, כמצורף בתונה "4א". עושה רושם שזה משהו ששולט על באסים? לי אין מושג.

בנוסף, מצאתי גם מגבר שככל הנראה הוא השתמש בו. לא צילמתי כי זה כבר היה ארוז בתוך קופסה ולא רציתי להוציא. האם למגבר הזה יש עדיפות על שלי?

ועכשיו לשאלת השאלות: האם בכלל יש לי מה לעשות עם ציוד שכזה? החדר שלי ד גדול, כאמור, אבל אני לא נוהג לשמוע מוסיקה בווליום מטורף או משהו כזה. סגנונות המוסיקה שלי הם ג'אז, רוק, ישראלית, מטאל, פופ, כאלה. הרעיון ההתחלתי שלי היה בכלל לדאוג לבעיית הפטיפון / מערכת ולחבר כל אחד מהם בסט נפרד. אחרי שראיתי את כל הרמקולים האלה, אני בכלל מבולבל ולא יודע מה המטרה שלהם או אם הם בכלל יהיו טובים לי.

נ.ב. מצטער על איכות התמונות. מצלמת פלאפון, ת'ם יודעים.

נ.ב.(2) תודה *רבה* לכל מי שטרח לקרוא ולהגיב. מצטער על החפירה, אני פשוט כאן בשביל ללמוד. יום נעים. [br]פורסם בתאריך: 18.05.2008 בשעה 17:56:13


המשך תמונות:

[br]פורסם בתאריך: 18.05.2008 בשעה 17:57:12


אחרון חביב:

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עושה רושם לאח שלך היה ציוד הגברה מקצועי.

נטו לעבודה בבארים ומעדונים קטנים.

רק איזה מגבר הוא קנה ואם הוא יכול לדחוף את הרמקולים.

בקשר לפטיפון מודה שכבר הרבה זמן עבר מאז שתעסקתי אם אחד כזה.

אבל עקרונית פטיפון מתחבר לכניסת PHONO במגבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אה-הה, טוב -- מאז שפרסמתי את ההודעה הזו (ואף אחד לא טרח להגיב, :nono:) גיליתי כמה דברים מעניינים. ראשית, נראה שאתה צודק. הציוד הזה, ככלל, מיועד להגברה. אמרו לי ש(כמעט) כל אלה כללים תחת הקטגוריה "PA", שזה אומר במילים פשוטות -- לשמוע טרנסים וטכנו בקולי קולות ולהחריש את אוזניו של השכן, או באמת לצרכים מקצועיים של ווליום על פני איכות. לרוע המזל זו לא ממש המטרה שלי.. :)

מה שכן מעניין דווקא הם הרמקולים המאורכים. מישהו סיפר לי שחברת Peerless, ככלל, לא ממש מוציאה רמקולים "מוכנים לשימוש" -- אלא שהם פועלים בשיטת "עשה זאת בעצמך" או "בנה זאת בעצמך", שזה די מגניב כי לא ידעתי שאנשים בונים לעצמם רמקולים מערכה או חלקים. אז עכשיו חיברתי אותם למגבר הקיים והנושן שלי, וזה נשמע בסדר עד טוב. לא יכול להגיד שהאיכות הזניקה אותי מהכיסא (בכל זאת, חסר טוויטר) אבל מה שכן, מאחר שעדיין לא השמשתי את כונן ה- CD שלי ועד עכשיו נאצלתי לשמוע מתקליטים ישנים (וסרוטים) מאד, נראה שזו לא ממש אינדיקציה לשום דבר. ככלל הם נשמעים יותר טוב מהרמקולים של שהיו לי, אז why the heck not.

עכשיו השאלה היחידה שנותרה לי היא איך מחברים את הסאב למגבר, בהתחשב שעובדה שלזה אין יציאה מיוחדת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה בקשר לPeerless זה אם הם Peerless המקורי או החדשים שהם פשוט זבל!

ודרך אגב קליפורניה בום זה חברה שמייצרת בעיקר (לפי מיטב ידיעתי רק) מוצרים לתחום האודיו ברכב והם חברה שאפילו זבל זה מחמאה בשבילהם

זה מה שאני יודע...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מאמין שאח שלך רכש זבל.

אם הוא השקיע כול כך על רמוקלים לעבודה אז בטוח שהוא לא התפשר גם על הסאבים.

אם הבנתי נכון אתה לא מעוניין בהגברה כבדה כזאת.

וגם האסטיקה של הרמקולים זה צד שלא מתחשבים בו. הדגש ברמקולים הללו זה עמידות והספק.

ננסה למכור אולי משהו פותח פאב.(אולי תקבל מחיר טוב , לי אין מושג.)[br]פורסם בתאריך: 20.05.2008 בשעה 09:00:17


בקשר לחיבור סאב.

במגבר סטיראו את יכול לחבר רק סאב פסיבי.

מהמגבר אתה מחבר ארבע כבלים L&R + ו - לכול צד מהמגבר לסאב.

ומשם אתה משרשר לזוג הרמקולים.

בדרך כלל למגבירם טובים יש A ו B לחיבור ארבע בצורת סטריאו ואם יש עוד סאב עוים אותו הדבר גם עם ה B.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק בעיה אחת.. הסאב די אקטיבי, מה שמחייב אותי להשתמש בכבל ליין רגיל, לא? :s05:

למגבר יש אפשרות לחבר ארבעה (בצורה סטריאופונית בלבד) -- אבל לא נראה לי שזה רלוונטי למגבר שיש לי כרגע. אני יכול תמיד לנסות להשתמש במגבר של אחי, ואני אפילו אעשה את זה יום אחד כשהגב שלי לא ירגיש כאילו הוא בתהליכי קריסה מתקדמים (ברוב טיפשותי הרמתי את הרמקולים הרצפתיים כל הדרך מהמחסן אל החדר, ואני מצטער על הביטוי, אבל כמו איזה סבל ערבי שלומליאל. לא שהם סופר-מגה-כבדים, פשוט ניסיתי לחסוך לעצמי הליכה נוספת כמו איזה אידיוט, והם ממש גבוהים. :))

אגב, מה אתה חושב באמת על שימוש בארבעה רמקולים סטריאופונים, כלומר צירוף הרמקולים (המדפיים) של לאלה שחיברתי -- ישפר איכות ויתן "נפח" נוסף לצליל, או סתם יהרוס?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...