דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין - עמוד 58 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין


Os.Master

דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין?  

2439 הצבעות

  1. 1. דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין?

    • דתי (שומר שבת , מניח תפילין וכוד')
    • מסורתי ( מניח תפילין , מנסה לשמור כמה שיותר בשבת )
    • חילוני ( לא שומר כלום אך מאמין בבורא עולם)
    • לא מאמין כלל בבורא עולם .


Recommended Posts

ד. לפי פסקל אם אאמין באלוקים אכנס לגן עדן או לאבדון (תלוי לפי המציאות של החיים אחר המוות). אם לא אאמין אכנס לגהינום או אבדון. משמע שהמאמין יש לו סיכוי של 50 אחוז לחיים אמיתיים. מי יוותר על דבר שכזה?!? ופה מדובר על אמונה בלבד ללא הוכחות.

"בהגרלה הבאה בלוטו של 50 מיליון, או שאני אזכה או שלא, אז יש 50% שאזכה?"

לא, כי יש עוד מיליוני אפשרויות אחרות

הדוגמא נילקחה מ3D7 אם אני לא טועה, כשרוני (גם כאן אני לא בטוח שזה היה הוא) טען אותה טענה.

אבל למה דווקא אלוהים קיים ולא מפלצת ספגטי המעופפת או האלים היוונים? יש אין סוף אפשרויות שמישהו אחר ברא את העולם ולא אלוקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 896
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

בהגרלה הבאה בלוטו של 50 מיליון, או שאני אזכה או שלא, אז יש 50% שאזכה?"

לא, כי יש עוד מיליוני אפשרויות אחרות

הדוגמא נילקחה מ3D7 אם אני לא טועה, כשרוני (גם כאן אני לא בטוח שזה היה הוא) טען אותה טענה.

אבל למה דווקא אלוהים קיים ולא מפלצת ספגטי המעופפת או האלים היוונים? יש אין סוף אפשרויות שמישהו אחר ברא את העולם ולא אלוקים.

ובכן ידידי, אני חושב שלא היה ראוי שתציין את המקור שממנו לקחת את הדבר היו ואני הולך להציג אותו באור שלילי שלא יחמיא לו.

כיצד אתה משווה לוטו לחיים אחר המוות?

לוטו - מליוני אפשרויות. סיכוי של אחד לאותם מליון.

חיים אחר המוות - או יש או אין. אפשרות אחת מתוך 2.

אני חושב שחברך חווה הזיות כאשר כתב דבריו.

לא מדובר על אלוקים או על מפלצת ספגטי מעופפת. מדובר על שכר ועונש אחר המיתה.

כמה מצחיק שאנשים מנסים לחלוק על בלז פסקאל הידוע כאחד הפילוסופים הגדולים בעולם אי פעם...ראו עד לאיזה מצב הגעתם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי כוח להיכנס לדיון אז אני אגיב לכמה דברים מעלי.

המאמינים היו הראשית של הכל- כי אז לאנשים לא היו תשובות.

האדם ראה כמה הוא חכם ונבון, מצליח ליצור כלים, שולט בשאר. בטח מישהו יצר אותו, ואת העולם הזה במיוחד בשבילו

זה כמו ששלולית תחשוב שהבור שהיא נמצאת בו נוצר במיוחד בשבילה, בגלל שהיא מתאימה לו בצורתה.

בקשר לזה שנוצרים יותר חכמים מאטאיסטים. אפשר לבדוק את זה סטטיסטית ולגלות שאטאיסטים הם האוכלוסיה החכמה ביותר. זאת מפני שבדרך כלל מדובר באנשים שהצליחו לחשוב מעבר למסגרת שחונכו, או שעשו תואר כלשהו והבינו מה טיבה של ההוכחה המדעית, וכמה אף אחד מכללי ההוכחה המחייבים במדע לא עוברים מבחן בדת.

אפילו יותר פשוט- תראה כי רוב הפורום לא מאמינים באלוהים, ציון הפסיכומטרי בסקר שנפתח פה מבחינה ממוצעת גבוהה ביותר (אני רואה הרבה 700), אם להריץ סקר IQ נגיע לתוצאה דומה. רוב האטאיסטים חכמים מהממוצע, או רוב החכמים מהממוצע אטאיסטים (לא למדתי הסתברות אז איך שזה אמור ללכת)

בקשר להוכחה-אמרתה ת'דבר הדבילי ביותר ששמעתי זמן מה.

דבר לא קיים עד שלא הוכחה אחרת.

זה שהעולם מסודר מוכיח שאלוהים קיים? מצטער זה טעות של ילדים בכיתה א'

מי אמר לך שהוא מסודר. אם היו מספרים את מבנה היקום\עולם למישו מלפני 500 שנה הוא היה חושב שזה הבולשיט הכי גדול שאפשר, ולא קרוב לסדר.

זה שהותאמנו למצד הזה לא אומר שהוא נבנה בשבלנו.

אין צורך להוכיח שאין אלוהים, כל עוד לא הוכחה שאין הוא לא שם.

זה כמו שאני אגיד לך שכל פעם שמישהו לא מסתכל אני משתגר ומפליץ לאהוד אולמרט בפרצוף. תוכיח לי שלא.

או שמפלצת הספגטי יצרה את העולם ובגן עדן יש הר געש של בירה ומפעל ליצור זונות

בקשר לפסקל-מי אמר שאלוהים שם ז*ן מה אתה עושה, לאן אתה נכנס. אולי בשבילו זה משחק SIMS אחד גדול?

אולי הוא בוחן אותנו ויחליט שפאנטים ודתיים הולכים לעבוד אצלו במלצרות ואטאיסטים יזכו לבטן גם בגן עדן?

אני רק אציין, רוב האנשים פורשים מהויכוחים האלו לא בגלל שנגמרות להם הטענות (אבל גם, לא כולם יודעים להציג את הפואנטה שלהם טוב),

אלא כי פשוט הם מבינים שזה חסר תקווה-כמו לדפוק ת'ראש בקיר :s07:

לדעתי בגלל זה אטאיסטים לא מנסים לשכנע דתיים לחזור בשאלה, הם מניחים שאם הם יהיו מספיק חכמים הם יבינו את זה לבד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כיצד אתה משווה לוטו לחיים אחר המוות?

לוטו - מליוני אפשרויות. סיכוי של אחד לאותם מליון.

חיים אחר המוות - או יש או אין. אפשרות אחת מתוך 2.

כן למה דווקא שתזכה הליים אחרי המוות אם תציית לתנ"ך או לספר בישול או חוקי הפורום? יש אין סוף אפשרויות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאט לאט אני מבין שאין לחילוני שהייתי בעבר מה להציע.... [br]פורסם בתאריך: 15.04.2008 בשעה 21:18:54


לאט לאט אני מבין שאין לחילוני שהייתי בעבר מה להציע....

אדון שוקו קבע לעצמו איך התחילו האמונה. רק הוא שכך לומר שלאמונה יש בסיסו שכלי ממילא לא מדובר בהשערות וכו'.

עשה נא את הבדיקה הסטיסטית שלך לאחר שתקרא את דבריי:

הפיסיקאי הגאון בן המאה ה-17, אייזיק ניוטון, גילה את חוק המשיכה העולמי. חוק זה קובע שהכוח שבו מושכים כל שני גופים זה את זה תלוי במסה שלהם ובריבוע המרחק שביניהם. אייזיק ניוטון היה ידוע באמונתו בכח עליון שברא את העולם. כמו מדענים רבים אחרים, הסיק גם הוא על מציאות האלוקים מתוך חוקי הטבע המסודרים להפליא שחקר. וכך כותב: "האלוקים הוא ישות אין סופית שולטת בכל, נצחית ומושלמת. הוא אלוקים חי, פיקח ועצום, הנעלה מכל תבל ומושלם בהחלט, כל יכול ויודע הכל, הוא קיים מעולם ועד עולם מאין סוף עד אין סוף, הוא מושל בכל ויודע הכל, ההווה ואשר יהיה".

(principia vol 2. the system of the world p.546-547)

גלילאו גלילאי (1564-1642): "הטבע הנו ביטוי קפדני של חוקי אלוהים - אחדות התופעות בשמים ובארץ. חוקי התנועה, מושגי ההתמד והתאוצה".

יוהאן קפלר מייסד האסטרונומיה המודרנית ( 1571-1630): "לעולם מבנה הרמוני. הכוכבים נעים במסלוליהם בהתאם לחוקיות קוסמית מושכלת."

"מודה אני לך הבורא...גיליתי לבני האדם את תפארת מעשיך כאשר תוכל בינתי המוגבלת לתפוס מאין סופיותם". (Carola Baumgardt,Johannes keppler's Life and Letters, 1951; p.133).

עמנואל קנט (פילוסוף, 1804 1724): "המסקנה האחת היא הנכונה: אם במבנה העולם מתבלטים הסדר והיופי יש אלוקים. גם המסקנה השנייה אינה פחות מוצדקת. אם סדר זה יכול לנבוע מחוקי הטבע הכלליים, הרי כל הטבע על כורחו הוא פרי התבונה הגבוהה ביותר.

( kant lmmanuel theorie of himmels, ostwalds klassiker, p.126)

ועוד: "קיים אלוקים. הואיל והטבע, אף בתוהו ובוהו אינו יכול אלא לנהוג באופן מסודר כהלכה... כל היצורים קשורים בסיבה אחת, שהיא תבונתו של אלוקים. לכן אין ביכולתם לגרור תוצאות שונות מאלו המביאות לתפיסת השלמות של אותו מושג אלוקי עצמו". (תורת הטבע הכללית ותורת השמים)

יש אומרים שגם פרופסור אלברט איינשטיין, מהפיסיקאים הגדולים ביותר שהעולם הכיר, הסיק שיש בורא לבריאה, בורא בעל חוכמה אינסופית וכוחות אינסופיים, כזה שהוא מתכנן אך שאינו פרסונאלי.

"לדעת כי מה שאיננו ניתן להשגה על ידינו, באמת קיים, ומגלה עצמו בחכמה העילאית והיופי הקורן ביותר אשר אמצעינו הדלים מסוגלים לקלוט רק בצורות הפרימיטיביות ביותר, ידיעה זו, הרגשה זו, היא במרכז הדתיות האמיתית".(como je vois p,p 210-211)

מקס פלנק (זוכה פרס נובל בפיזיקה): "לא תיתכן סתירה אמיתית בין דת ומדע מפני שהם משלימים זה את זה. כל אדם רציני ומעמיק נוכח לדעת שהיסוד הדתי שבאופיו מחייב הכרה וטיפוח כדי שכל כוחות רוח האדם יפעלו יחד באיזון והרמוניה. ואכן, אין זה מקרה שגדולי ההוגים בכל הדורות היו בעלי רגש דתי עמוק. המדע מעמיק את הערכים המוסריים של החיים, מפני שכל התקדמות בידע מעמידה אותנו פנים אל פנים עם המסתורין של קיומנו".

פרופסור פרנסיס קריק (זוכה פרס נובל על גילוי מבנה הדנ"א): "אדם ישר, המצויד בכל הידע המדעי הקיים היום, יוכל רק לקבוע שמוצא החיים נראה, במובן מסוים כ??נ?ס. כה רבים התנאים הצריכים להתקיים כדי שיווצרו החיים, עד כי אין מנוס מכאן והוכחה מדעית שהעולם נברא ע"י בורא רוחני בעל כוחות שמפעיל את העולם כולו".

סר ג'ון אקלס, מגדולי חוקרי המוח במאה ה-20: "אני מאמין שיש מיסתורין מהותי בקיומי האישי, החורג מההסבר הביולוגי של התפתחויות פי ומוחי. ודאי שאמונה זו תואמת את המושג הדתי נשמה ואת בריאתה בידי האלוקים".

פרופסור יהושע לדרברג (חתן פרס נובל בביולוגיה מאוניברסיטת רוקפלר בניו-יורק): "עד כה שום ממציא אינו סותר את האמונה בבורא העולם".

גוסטוב תאודור פכנר (מייסד הפסיכו פיזיקה): קיומה של התודעה האנושית מוכיחה את קיומה של התודעה העליונה, התודעה האלוקית". (מ. זולה בספרו מבוא לפילוסופיה עמוד 186).

פרופסור מ. זולה: "הביולוגים קבעו שהחיים יוצרים צורות עדינות ומשוכללות יותר ויותר. ותהליך זה אינו מובן בלי האמונה בקיומה של תבונה עולמית עליונה, המכוונת את היצירה בחכמה ותכלית" (מבוא לפילוסופיה עמוד 213).

פרופסור ולדימיר חבקין, ממציא התרכיב שהדביר את מגפות הדבר והכולרה בהודו "כאשר עוסק איש המדע לאט לאט ובהדרגה דרך נתיבות אין מספר, בניתוח בעלי החיים והצומח והתופעות היסודיות של חום, אור, מגנטיות, חשמל, כימיה, מכניקה, גיאולוגיה, חקר קווי האור ואסטרונומיה, הוא הולך ובא לידי הכרה כי יש בכל הבריאה כח אחד, בלי ראשית ובלי תכלית, אשר היה בטרם כל יציר נברא, ואשר יהיה אחרי ככלות הכל. הוא המקור והמוצא לכל יש, מעל לכל מושג".

פרופסור סמרט (אסטרונום ממלכתי בגלזגו): "כאשר חוקרים אנו את התבל ומתפלאים למראה הודה והסדר הקבוע בה, הרי אנו באים להכרה בכוח עליון ובמטרה קוסמית העולה על כל אשך ישיג שכלנו המוגבל... האמונה בבורא עליון הכרחית היא עתה לא פחות משהייתה בכל עת בעבר. לאסטרונום אחד לפחות השמים מספרים כבוד א-ל ומעשי ידיו מגיד הרקיע...'' (התהוות הארץ).

פרופסור אשר םרנדסדורף, מומחה לחיסון "כל אימת שהאדם מנסה להסביר בהגיונו הצנוע והצר את הכמה העמוקה המתקיימת בטבע ובמעשה הבריאה, הוא יכול בקלות לגלוש אל הדת, ולהיות דתי".

אלפי מדענים בכירים ברחבי עולם בכל התחומים השומרים תורה ומצוות קלה כבחמורה בהכירם את אמיתות התורה [ביניהם אנשי המדע הבכירים בעולם כגון הפיסיקאים פרופ' אלוין רדקובסקי, מגדולי מדעני הגרעין בעולם- מתכנן הצוללת האטומית הראשונה, פרופ' אברהם קליקשטיין ראש הפקולטה לפיסיקה באונ' ניו יורק, פרופ' ברג מהפנטגון, פרופ' פנזיאס מארה"ב מקבל פרס נובל לפיזיקה, פרופ' ראובן פרבר מלטביה, פרופ' ירמיהו ברנובר מבאר שבע, פרופ' בנימין פרנקל ופרופ' שוואב מירושלים. ומהמתמטיקאים הגדולים בעולם: פרופ' רוברט ג. אומן מירושלים, פרופ' שטרנברג ראש לימודי המתמטיקה באונ' הרווארד, פרופ' אליהו ריפס מהאונ' העברית, ועוד מדענים שומרי תורה בארץ בכל התחומין: פיסיקה, מתמטיקה, ביולוגיה, כימיה ורפואה: פרופ' ג. שרודר, פרופ' נ. אביעזר, פרופ' ז. לב, פרופ' יהודה לוי, פרופ' מ. ימר, פרופ' דניאל מיכלסון, פרופ' יעקב פרידמן, פרופ' מ. טרופ, פרופ' לוינגר, פרופ' י. פליקס, פרופ' א. קושילבסקי, פרופ' סימפולינסקי, פרופ' נ. קרויצסקי, פרופ' מ. כסליו, פרופ' ח. סוקניק, פרופ' עלי דייויס, פרופ' ש. גליק, פרופ' ח. סומר, פרופ' א. שטינברג, פרופ' א. ס. אברהם, פרופ' א. מורג וכו' וכו' משמשים ראיה, שאכן ישנה מציאות אלוקית וזה דבר הגיוני וברור לכל.

בקשר להוכחה - הוכחתי על מי מוטלת חובת ההוכחה - עליך. אם כך הוכח. רק שלא תוכל כי אי אפשר.

זה שהעולם מסודר מוכיח שאלוהים קיים? מצטער זה טעות של ילדים בכיתה א'

מי אמר לך שהוא מסודר. אם היו מספרים את מבנה היקום\עולם למישו מלפני 500 שנה הוא היה חושב שזה הבולשיט הכי גדול שאפשר, ולא קרוב לסדר.

זה שהותאמנו למצד הזה לא אומר שהוא נבנה בשבלנו. האם אתה בור ועם הארץ? האם לא התבוננת בתא החי מעולם? בסדר ובתכנון האדירים שבו?

קרא מעט:

הלב (Heart) הלב נמצא בין הריאות. הלב מחולק לחצי ימיני ושמאלי, כל אחד מחולק לפרוזדור (חלק עליון) וחדר (חלק תחתון) גודלו כאגרוף,מתכווץ באופן תמידי שחוזר על עצמו, פועם יותר מ2.5 מיליארד פעמים ב70 שנות חיים של אדם. מידי דקה הלב משדר כחמישה ליטרים של דם לכל תא מתאי הגוף!

אחת ל60 שניות, 1440 פעמים ביממה, הדם בגוף משלים מחזור תנועה מסביב לגוף. דם ללא חמצן מן הוורידים החלולים עובר דרך הפרוזדור הימני אל החדר הימני. משם מוזרם הדם אל הריאות דרך העורק הריאתי. לאחר שעבר חמצון חוזר הדם אל הפרוזדור השמאלי דרך הוורידים הריאתיים ומשם עובר אל החדר השמאלי. מכאן מוזרם הדם אל הגוף דרך אב העורקים.

זהו רק הלב...חלק מגוף האדם. כעת ידידי אם משאבת בית עושה אדם מומחה. מה עם המשאבה של גוף האדם? וזו לא משאבה פשוטה לצערך...

בקשר לפסקל-מי אמר שאלוהים שם ז*ן מה אתה עושה, לאן אתה נכנס. אולי בשבילו זה משחק SIMS אחד גדול?

אולי הוא בוחן אותנו ויחליט שפאנטים ודתיים הולכים לעבוד אצלו במלצרות ואטאיסטים יזכו לבטן גם בגן עדן? אולי. אבל ישנה דת שטוענת כך שהיא מבוססת.

תצטרך לקחת אותה בחשבון כדי שלא יהיה סיכון שכזה.

לדעתי בגלל זה אטאיסטים לא מנסים לשכנע דתיים לחזור בשאלה, הם מניחים שאם הם יהיו מספיק חכמים הם יבינו את זה לבד אחד מהתרוצים היותר טובים ששמעתי....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהגרלה הבאה בלוטו של 50 מיליון, או שאני אזכה או שלא, אז יש 50% שאזכה?"

לא, כי יש עוד מיליוני אפשרויות אחרות

הדוגמא נילקחה מ3D7 אם אני לא טועה, כשרוני (גם כאן אני לא בטוח שזה היה הוא) טען אותה טענה.

אבל למה דווקא אלוהים קיים ולא מפלצת ספגטי המעופפת או האלים היוונים? יש אין סוף אפשרויות שמישהו אחר ברא את העולם ולא אלוקים.

ובכן ידידי, אני חושב שלא היה ראוי שתציין את המקור שממנו לקחת את הדבר היו ואני הולך להציג אותו באור שלילי שלא יחמיא לו.

כיצד אתה משווה לוטו לחיים אחר המוות?

לוטו - מליוני אפשרויות. סיכוי של אחד לאותם מליון.

חיים אחר המוות - או יש או אין. אפשרות אחת מתוך 2.

אני חושב שחברך חווה הזיות כאשר כתב דבריו.

לא מדובר על אלוקים או על מפלצת ספגטי מעופפת. מדובר על שכר ועונש אחר המיתה.

כמה מצחיק שאנשים מנסים לחלוק על בלז פסקאל הידוע כאחד הפילוסופים הגדולים בעולם אי פעם...ראו עד לאיזה מצב הגעתם.

לאט לאט אני מבין שאתה בסך בכל הדיוט שנשען על דברים שאנשים חכמים ממך אמרו... ולידיעתך אנשים טועים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאט לאט אני מבין שאתה בסך בכל הדיוט שנשען על דברים שאנשים חכמים ממך אמרו... ולידיעתך אנשים טועים. כן...אולי באמת אביך הוא לא אביך או המורה שלך לא יודע כלום. אולי כל מה שלמדת הוא טעות אחת גדולה? אולי. אם כן אתה סך הכל מאמין לאנשים סביבך. אתה כנראה הדיוט פשוט.

ובכן ידידי אני למדתי להיעשן על חכמים ממני שבודקים מציאות בלי קשר להשתנות הטבעים אלא לפי ההגיון.

יתירה מזאת שבדברים אלו איני צריך להישען על חכמים ממני אלא בדיקה לוגית קצרה תעלה נתונים. [br]פורסם בתאריך: 15.04.2008 בשעה 21:26:39


אסכם דבריי ואבקש מכל ה143 לא מאמינים שהצביעו בסקר, לבוא אליי ולנסות להפריך אותם:

העולם עובר שינויים, הוא דינאמי, הכל זורם, האקלים משתנים, היקום מתחמם, מקום יישובם של בני האדם מתפשט, אופיים משתנה, והיהדות עומדת עם אמונתה ודעותיה על מקומה של מלפני שנים. שנים ארוכות שאלו כולם : "האם זה לא נכון לרענן? לשנות?" ולא מדובר בפרטי מצוות והנהגות אלא על כל עניין האלוקים שהוא משמש מוצא לכל שאר הדברים. יאמרו אנשים, אלוקים זהו רק עניין של אמונה. בעבר הרחוק, בטרם התרחשו המהפכות המדעיות הגדולות, אפשר היה לבסס את חיי האדם על אמונה עיוורת (אמנם לא תמיד), הרבה מסתורין אפף את העולם, וההבנה הייתה כל כך מועטה, האימה מהלא נודע מילאה את האדם עד שהוא היה חייב להיתלות במשהו גדול מחוץ אליו וכך כביכול יצרה רוח האדם את האלוקים. עד כאן דבריהם. אך יש להבין, כיום הדברים ידועים ומובנים, והתרגל האדם לבסס את כל חייו על ידיעה והשגה. אנו יודעים את אשר מתרחש בעולם וכיצד מתרחש, ואין אנו זקוקים לכאורה לדבר שירגיע את ליבנו מהאימה שהייתה שוררת פעם. אם כן מדוע ממשיכים להאמין באותו אל?

יהדות בכלל ומציאות האלוקים בפרט, אינם עניינים הניתנים לאמונה עיוורת. יהדות בראש ובראשונה מבוססת על ידיעה שלא כמו דתות אחרות. יש אפשרות לדעת שיש בורא לעולם, שהבורא התגלה במעמד הר סיני ובמשך אלף שנות נבואה ושהתורה המצויה בידינו היא הנתונה למשה רבינו ע"ה. אך אם לא תימצא אפשרות לדעת את אשר הזכרתי לעיל, הרי פסוקים בתנ"ך ימצאו שגואים וממילא נוכל לבטל את דברי האומרים שהתנ"ך הוא ספר שניתן בידי האל שהרי פסוקים שגויים נמצאים בו. הנצרות והאסלאם מצהירות מיד שהיסוד של דתם מבוסס על אמונה. אף אחד לא טוען שיש הוכחות למה שהתרחש בין מוחמד למלאך גבריאל, או למה שהנצרות טוענת לגבי ישו. לעומת זאת היהדות טוענת אחרת, היהדות טוענת אפשרות שיש לדעת ונוכל למצוא פסוקים רבים בתנ"ך שעוסקים בכך (ספר שמות וספר דברים): "וידעתם כי אני ה' אלוקיכם", "כי אות היא ביני לביניכם לדורותיכם לדעת כי אני ה'", אתה הוראת לדעת כי ה' הוא האלוקים", "וידעת היום והשבות אל לבבך". וכן הרמב"ם פותח את ספרו, ספר המדע כך: "יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש מצוי ראשון לכל הנמצאים וכו'", וכן רבינו בחיי בספרו "חובת הלבבות" מונה הוכחות למציאותו ואחדותו של הבורא. ניתן להבין כי היהדות טוענת כי יש אלוקים וניתן לדעת זאת ואף מצווה אותנו לדעת זאת. הרי שלמה אומר "פתי יאמין לכל דבר" (משלי). כאשר אדם טוען שהוא לא יכול לקיים מצוות עד שהוא לא ידע שיש אלוקים, השאלה הזאת היא נכונה ועומדת במקום. שתי השאלות הללו: עובדת מציאות בורא לעולם ועובדת היות התורה שבידינו התורה שהאל נתנה לנו כדי להורות לנו כיצד לפעול בעולם, ניתן לתת עליהם תשובה ולהוכיח אותן וכך הבטיחה התורה.

מציאותו של כוח רוחני שברא את העולם ומנהל אותו היא מן הדברים הקלים להוכחה לשכנוע ולראיה מתוך התבוננות בעולם. הוכחה אחת מן רבות, להוכחת בורא לעולם היא ההתבוננות בבריאה. אחד הכלים לכך זה המדע. המדע הוא כלי שנותן לנו דרכים להתבונן בבריאה יותר ויותר בצורה מפורטת וככל שחודרים יותר לבריאה בצורה מפורטת יותר כך רואים כמה בריאה שכזאת מכריחה מארגן ומסדר ולא יכולה להיווצר בדרך אחרת. נתאר לעצמנו את האסטרונאוט האמריקאי הראשון שנחת על הירח בפעם הראשונה בתולדות האנושות. הוא הולך על הירח ולפתע מוצא שם מכשיר סלולארי עם שמות ומספרים ברוסית. צעקת אימה בוקעת מפיו, "כיצד יתכן? חשבנו שאנו הראשונים על הירח!!!" הוא מבין שהרוסיים היו כנראה לפניו. נעצור לרגע ונחליף מקום עם אותו אסטרונאוט. מה אנו היינו חושבים? האם היינו מסיקים שהמכשיר נוצר מתהליכים טבעיים או שאכן היו כאן לפנינו? התשובה ברורה. השכל האנושי מבין שכל דבר מסודר מורכב ומתכונן, יש לו מסדר מרכיב ומתכנן. ואם היינו רואים מחשב נייד? האם היינו מעלים על דעתנו שאולי הרכיבים התחברו אחד לשני בהדרגה ונוצרו מעצמם? ודאי שלא. כי דבר מסודר מוכיח ומעיד על מסדר. לכן, כל שכן, שאנו מסתכלים על העולם שלנו על כל היקפו החל מהדומם, הצומח והחי, מיוצר חד תאי פשוט וכלה במוח האדם בכל חלקיק הכי קטן יש סדר עצום ומפליא, תכנון ומורכבות מדהימה שמעידים על מסדר מתכנן ומרכיב בעל יכולת בלתי רגילה! וכשם שלא נסיק על המחשב הנייד ועל המכשיר הסלולארי שהם נוצרו מעצמם בתהליכים טבעיים כך לא נגיד זאת לגבי דבר שמורכב הרבה יותר מהם, שנוצר בתהליכם טבעיים, כמו העולם או האדם למשל. ואם אדם כן היה אומר זאת, היינו חושבים אותו למשוגע. האם זה מעיד על שאר אותם האנשים שלא מאמינים באל? לדעתי לא. שאדם נשאל אם הוא מאמין באלוקים, לא עומדת אל מול עיניו שאלה זו אלא מיד עולה לראשו החרדי עם הלבוש השחור שמרגיז אותו, המנהגים הדתיים שמרגיזים אותו, קטעים שהוא קרא בעיתונות וראה בתקשורת על החרדים ועוד. והיות ואלו מייצגים את האלוקים, ואלו גם דברים שמעצבנים אותו, הוא פשוט החליט וקבע שאין אלוקים. אך אם היה עוצר לרגע וחושב על המשמעות של הדברים הללו, מיד היה רואה את הסדר המופלא השורר ביקום ואז יחשוב פעמיים לפני שיצהיר הצהרות שאי קיום האל. זהו גם היסוד לקיום המדע, לולא ההנחה הברורה והמוכחת היטב שיש סדר ביקום, לא היה מקום לחוקי ולטכנולוגיה. אנו רואים שיש חוקיות בטבע, דברים חוזרים על עצמם. הרי אם ישנו חוק יש גם מחוקק. האם דברים שחוזרים על עצמם שוב ושוב פעם אחר פעם יכולים להתרחש במקרה? ודאי שלא. ואם יבוא אדם ויטען שדברים כאלו יכולים להתרחש במציאות ושסדר יכול להיווצר במקרה, חובת ההוכחה תהיה מוטלת עליו מכיוון שאנו יודעים שלסדר יש מסדר ומי שיטען אחרת יצטרך להוכיח זאת. אם כן כל פינה ביקום,כל מולקולה, כל אבן, כל צמח, כל חיה, כל אדם, מציגים לנו סדר שקיים בהם. אך אל לנו לתהות כאשר אנו רואים אי סדר. סדר מעיד על מסדר אך אי סדר לא מכריח שאין מסדר. סדר לא יכול להיווצר לבד, וגם אם נראה במקום אחד ביקום סדר מיד נסיק שיש מסדר. לעומת זאת אי סדר לא מעיד על מסדר משום שיתכן שהמסדר רצה לסדר את אותו דבר בצורה שיראה כלא מסודר (כמו הרבה יצירות מודרניות) ועוד, יתכן שמה שמתגלה בעינינו כאי סדר הוא חלק מסדר גדול. דוגמא לכך: אם נקריב אדם אל תמונה מסוימת, כאשר יפקח את עיניו יראה כתם של צבע מסויים, אך כאשר נרחיק אותו מן התמונה מיד יבין כי אותו כתם הוא חלק מציור אחד גדול ומורכב. מיד לאחר שאנו מסיקים על קיומו של בורא ראשוני

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבאתה אוסף מדענים שטענו שהאמינו באלוהים, SO?

באותה תקופה לא היתה אפשרות אחרת זה א', ומדובר על כמות מזערית ביותר. זה שהם הבולטים ביותר זה משהו אחר, אבל עדיין לא מתקשר לטענה- אתאיסטים יותר חכמים. זה שהיו גם לא אטאיסטים לא חכמים רק אומר שלא כל המאמינים טיפשים.

זה כמו שאני אאסוף באותה כמות בדיוק מדענים לא מאמינים.

בקשר לסדר- אתה טוען שאם יש סדר כלשהו, גם הלב מבחינתי נראה כמו בלאגן אחד שלם. אז בגלל שבני האדם לא מבינים למה הוא ככה אלוהים הוא התשובה.

זה כמו שפעם לא ידעו למה יש קשת, ואז אמרו אלוהים עושה אותה. במקום לנסות למצוא תשובות אתה אומר עשה הכל ככה

בקשר לחובת ההוכחה- לא הוכחתה כלום, סתם שיחקתה במילים וניסיתה לצאת בהפוכה.

על פי אותו עקרון (שדפוק מבסיסו).

*בעיני זה לא סדר. דבר ראשון תסביר לי מה זה סדר, דבר שני בעיני אדם אחר זה לא יהיה סדר, דבר שלישי אולי זאת סתם אופציה שעבדה, וכל אי סדר מת בדרך.

* אי אפשר להוכיח שאין אלוהים. אי אפשר שלא יתאפשר להוכיח משהו שמונח שהוא לא קיים. כל עוד לא הוכחה שיש אלוהים הוא במצב של "אין אלוהים". הוכחתי שאין אלוהים

* תאורתית הרבה דברים, פרקטית אתה לא יכול.

תוכיח לי שאני לא משתגר ומפליץ לאולמרט כל שניה שאף אחד לא מסתכל

אז אני אוכיח לך שאין אלוהים, בדיוק לפי החשיבה הגאונית שלך.

לתגובה מלמעלה- דיברתה יפה, אבל למה שננסה להפריך אותם.

תנסה להפריך בפני שאין אלוהים (ואין אלוהים כל עוד לא הוכחתה שיש), או תוכיח לי שיש אלוהים.

יהדות זאת אמונה עיוורת-אני די זוכר את שיעורי תנך ומצויין כמה וכמה פעמים שעל עם להאמין ולהאמין בצורה עיוורת בלבד.

אני אסביר לך למה אנשים לא מגיבים\מוותרים מלהתדיין איתך. זה לא שהוכחתה בפניהם שאתה צודק, הם פשוט מבינים שלדבר איתך זה כמו לדפוק ת'ראש וקיר ומעדיפים להשקיע אנרגיה בלגרבץ.

אם יש לך הוכחה שאלוהים קיים, (שאלות כמו-למה הכל מסודר? לא מוכיחות שהוא קיים. הן מראות שאנחנו לא יודעים עדיין משהו, או שהתשובה שונה ממה שציפינו (לדוג'-כי ככה יצא, אחרת היתם מתים) או מאמרים חופרים במיוחד)

וגם לא משהו שמבוסס על הנחות שאתה מקבל עם עצמך ומסכים ומוכיח לעצמך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראה את הגיונם המעוות של אנשי החלב.

הבאתה אוסף מדענים שטענו שהאמינו באלוהים, SO? מדובר באבות המדע, מדובר בפילוסופים הגדולים בעולם, באנשי המדע הגדולים בעולם, אלו שגילו, הוסיפו, דיברו ואמרו מה שלא היה בלעדיהם. אם הם הסיקו על בורא, מה זה אומר לגבי מנת המשכל שלך?

באותה תקופה לא היתה אפשרות אחרת זה א', ומדובר על כמות מזערית ביותר. זה שהם הבולטים ביותר זה משהו אחר, אבל עדיין לא מתקשר לטענה- אתאיסטים יותר חכמים. זה שהיו גם לא אטאיסטים לא חכמים רק אומר שלא כל המאמינים טיפשים.

זה כמו שאני אאסוף באותה כמות בדיוק מדענים לא מאמינים. מצטער ידידי, אתיאסטים הם יותר טיפשים. לא תמצא לעולם אתאיסט אחד שיוכל להפריך את התורה. לכן התורה קיימת 3300 שנה. תמיד אוכל למצוא יהודי שיפריך את האתאיסט.

בקשר לסדר- אתה טוען שאם יש סדר כלשהו, גם הלב מבחינתי נראה כמו בלאגן אחד שלם. אז בגלל שבני האדם לא מבינים למה הוא ככה אלוהים הוא התשובה.

זה כמו שפעם לא ידעו למה יש קשת, ואז אמרו אלוהים עושה אותה. במקום לנסות למצוא תשובות אתה אומר עשה הכל ככה אוקיי אז זה שאינך בקיא במדע זה דבר אחר. אם אינך יודע הלב מורכב מרקמות ותאים שהחכמה שבהם אדירה אף יותר.

אנו מבינים למה הוא ככה - מהמציאות של ימינו - סדר מחייב מסדר. אינך יכול להתמודד אם כך לכן אתה טוען כי אתה ושכלך מבולגנים ולכן הלב מבולגן. וכו'...ואין סוף להבלים.

בקשר לחובת ההוכחה- לא הוכחתה כלום, סתם שיחקתה במילים וניסיתה לצאת בהפוכה.

קרא לעיל את מאמרי....עדיין לא נתת טענה אחת. אני נתתי ולא הצלחת להפריך.

*בעיני זה לא סדר. דבר ראשון תסביר לי מה זה סדר, דבר שני בעיני אדם אחר זה לא יהיה סדר, דבר שלישי אולי זאת סתם אופציה שעבדה, וכל אי סדר מת בדרך. סדר לא יכול להיווצר במקרה במיוחד ברמות הללו. זהו סדר עפ"י המדע. סדר משמעותו ןפירושו הרמוניה ועקביות. בשעון קיים סדר כאשר מספר גלגלי שיניים מזיזים את המחוגים. ביקום שלנו קיימת הרמוניה גבוהה בהרבה, כאשר כוכבים שלמים נעים זה סביב זה בדיוק מושלם המאפשר את עונות השנה. מים המתמחזרים בדיוק מושלם, מצבי צבירה, חגורות ואן הלן וכן הלאה.

* אי אפשר להוכיח שאין אלוהים. אי אפשר שלא יתאפשר להוכיח משהו שמונח שהוא לא קיים. כל עוד לא הוכחה שיש אלוהים הוא במצב של "אין אלוהים". הוכחתי שאין אלוהים אולי הוכחת שאין בקוקודיך שכל. אי אפשר להוכיח שאין. קודם ניסית לומר מה שהמדע אומר שכן קיים ואתה טענת שלא - סדר ביקום עקביות. ועכשיו אתה טוען נגד כללי לוגיקה, חילוני יקר ורדוד - עד לאן תגיע?

תוכיח לי שאני לא משתגר ומפליץ לאולמרט כל שניה שאף אחד לא מסתכל

אז אני אוכיח לך שאין אלוהים, בדיוק לפי החשיבה הגאונית שלך. אי אפשר להוכיח שאין. אני הוכחתי שיש. חובת ההוכחה מוטלת עליך. סדר מחייב מסדר.

אלו ראשי נושאים ששללת מבורותך.

תודה, ועיין במאמרי לעיל. [br]פורסם בתאריך: 15.04.2008 בשעה 21:50:06


קרא שוב:

אסכם דבריי ואבקש מכל ה143 לא מאמינים שהצביעו בסקר, לבוא אליי ולנסות להפריך אותם:

העולם עובר שינויים, הוא דינאמי, הכל זורם, האקלים משתנים, היקום מתחמם, מקום יישובם של בני האדם מתפשט, אופיים משתנה, והיהדות עומדת עם אמונתה ודעותיה על מקומה של מלפני שנים. שנים ארוכות שאלו כולם : "האם זה לא נכון לרענן? לשנות?" ולא מדובר בפרטי מצוות והנהגות אלא על כל עניין האלוקים שהוא משמש מוצא לכל שאר הדברים. יאמרו אנשים, אלוקים זהו רק עניין של אמונה. בעבר הרחוק, בטרם התרחשו המהפכות המדעיות הגדולות, אפשר היה לבסס את חיי האדם על אמונה עיוורת (אמנם לא תמיד), הרבה מסתורין אפף את העולם, וההבנה הייתה כל כך מועטה, האימה מהלא נודע מילאה את האדם עד שהוא היה חייב להיתלות במשהו גדול מחוץ אליו וכך כביכול יצרה רוח האדם את האלוקים. עד כאן דבריהם. אך יש להבין, כיום הדברים ידועים ומובנים, והתרגל האדם לבסס את כל חייו על ידיעה והשגה. אנו יודעים את אשר מתרחש בעולם וכיצד מתרחש, ואין אנו זקוקים לכאורה לדבר שירגיע את ליבנו מהאימה שהייתה שוררת פעם. אם כן מדוע ממשיכים להאמין באותו אל?

יהדות בכלל ומציאות האלוקים בפרט, אינם עניינים הניתנים לאמונה עיוורת. יהדות בראש ובראשונה מבוססת על ידיעה שלא כמו דתות אחרות. יש אפשרות לדעת שיש בורא לעולם, שהבורא התגלה במעמד הר סיני ובמשך אלף שנות נבואה ושהתורה המצויה בידינו היא הנתונה למשה רבינו ע"ה. אך אם לא תימצא אפשרות לדעת את אשר הזכרתי לעיל, הרי פסוקים בתנ"ך ימצאו שגואים וממילא נוכל לבטל את דברי האומרים שהתנ"ך הוא ספר שניתן בידי האל שהרי פסוקים שגויים נמצאים בו. הנצרות והאסלאם מצהירות מיד שהיסוד של דתם מבוסס על אמונה. אף אחד לא טוען שיש הוכחות למה שהתרחש בין מוחמד למלאך גבריאל, או למה שהנצרות טוענת לגבי ישו. לעומת זאת היהדות טוענת אחרת, היהדות טוענת אפשרות שיש לדעת ונוכל למצוא פסוקים רבים בתנ"ך שעוסקים בכך (ספר שמות וספר דברים): "וידעתם כי אני ה' אלוקיכם", "כי אות היא ביני לביניכם לדורותיכם לדעת כי אני ה'", אתה הוראת לדעת כי ה' הוא האלוקים", "וידעת היום והשבות אל לבבך". וכן הרמב"ם פותח את ספרו, ספר המדע כך: "יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש מצוי ראשון לכל הנמצאים וכו'", וכן רבינו בחיי בספרו "חובת הלבבות" מונה הוכחות למציאותו ואחדותו של הבורא. ניתן להבין כי היהדות טוענת כי יש אלוקים וניתן לדעת זאת ואף מצווה אותנו לדעת זאת. הרי שלמה אומר "פתי יאמין לכל דבר" (משלי). כאשר אדם טוען שהוא לא יכול לקיים מצוות עד שהוא לא ידע שיש אלוקים, השאלה הזאת היא נכונה ועומדת במקום. שתי השאלות הללו: עובדת מציאות בורא לעולם ועובדת היות התורה שבידינו התורה שהאל נתנה לנו כדי להורות לנו כיצד לפעול בעולם, ניתן לתת עליהם תשובה ולהוכיח אותן וכך הבטיחה התורה.

מציאותו של כוח רוחני שברא את העולם ומנהל אותו היא מן הדברים הקלים להוכחה לשכנוע ולראיה מתוך התבוננות בעולם. הוכחה אחת מן רבות, להוכחת בורא לעולם היא ההתבוננות בבריאה. אחד הכלים לכך זה המדע. המדע הוא כלי שנותן לנו דרכים להתבונן בבריאה יותר ויותר בצורה מפורטת וככל שחודרים יותר לבריאה בצורה מפורטת יותר כך רואים כמה בריאה שכזאת מכריחה מארגן ומסדר ולא יכולה להיווצר בדרך אחרת. נתאר לעצמנו את האסטרונאוט האמריקאי הראשון שנחת על הירח בפעם הראשונה בתולדות האנושות. הוא הולך על הירח ולפתע מוצא שם מכשיר סלולארי עם שמות ומספרים ברוסית. צעקת אימה בוקעת מפיו, "כיצד יתכן? חשבנו שאנו הראשונים על הירח!!!" הוא מבין שהרוסיים היו כנראה לפניו. נעצור לרגע ונחליף מקום עם אותו אסטרונאוט. מה אנו היינו חושבים? האם היינו מסיקים שהמכשיר נוצר מתהליכים טבעיים או שאכן היו כאן לפנינו? התשובה ברורה. השכל האנושי מבין שכל דבר מסודר מורכב ומתכונן, יש לו מסדר מרכיב ומתכנן. ואם היינו רואים מחשב נייד? האם היינו מעלים על דעתנו שאולי הרכיבים התחברו אחד לשני בהדרגה ונוצרו מעצמם? ודאי שלא. כי דבר מסודר מוכיח ומעיד על מסדר. לכן, כל שכן, שאנו מסתכלים על העולם שלנו על כל היקפו החל מהדומם, הצומח והחי, מיוצר חד תאי פשוט וכלה במוח האדם בכל חלקיק הכי קטן יש סדר עצום ומפליא, תכנון ומורכבות מדהימה שמעידים על מסדר מתכנן ומרכיב בעל יכולת בלתי רגילה! וכשם שלא נסיק על המחשב הנייד ועל המכשיר הסלולארי שהם נוצרו מעצמם בתהליכים טבעיים כך לא נגיד זאת לגבי דבר שמורכב הרבה יותר מהם, שנוצר בתהליכם טבעיים, כמו העולם או האדם למשל. ואם אדם כן היה אומר זאת, היינו חושבים אותו למשוגע. האם זה מעיד על שאר אותם האנשים שלא מאמינים באל? לדעתי לא. שאדם נשאל אם הוא מאמין באלוקים, לא עומדת אל מול עיניו שאלה זו אלא מיד עולה לראשו החרדי עם הלבוש השחור שמרגיז אותו, המנהגים הדתיים שמרגיזים אותו, קטעים שהוא קרא בעיתונות וראה בתקשורת על החרדים ועוד. והיות ואלו מייצגים את האלוקים, ואלו גם דברים שמעצבנים אותו, הוא פשוט החליט וקבע שאין אלוקים. אך אם היה עוצר לרגע וחושב על המשמעות של הדברים הללו, מיד היה רואה את הסדר המופלא השורר ביקום ואז יחשוב פעמיים לפני שיצהיר הצהרות שאי קיום האל. זהו גם היסוד לקיום המדע, לולא ההנחה הברורה והמוכחת היטב שיש סדר ביקום, לא היה מקום לחוקי ולטכנולוגיה. אנו רואים שיש חוקיות בטבע, דברים חוזרים על עצמם. הרי אם ישנו חוק יש גם מחוקק. האם דברים שחוזרים על עצמם שוב ושוב פעם אחר פעם יכולים להתרחש במקרה? ודאי שלא. ואם יבוא אדם ויטען שדברים כאלו יכולים להתרחש במציאות ושסדר יכול להיווצר במקרה, חובת ההוכחה תהיה מוטלת עליו מכיוון שאנו יודעים שלסדר יש מסדר ומי שיטען אחרת יצטרך להוכיח זאת. אם כן כל פינה ביקום,כל מולקולה, כל אבן, כל צמח, כל חיה, כל אדם, מציגים לנו סדר שקיים בהם. אך אל לנו לתהות כאשר אנו רואים אי סדר. סדר מעיד על מסדר אך אי סדר לא מכריח שאין מסדר. סדר לא יכול להיווצר לבד, וגם אם נראה במקום אחד ביקום סדר מיד נסיק שיש מסדר. לעומת זאת אי סדר לא מעיד על מסדר משום שיתכן שהמסדר רצה לסדר את אותו דבר בצורה שיראה כלא מסודר (כמו הרבה יצירות מודרניות) ועוד, יתכן שמה שמתגלה בעינינו כאי סדר הוא חלק מסדר גדול. דוגמא לכך: אם נקריב אדם אל תמונה מסוימת, כאשר יפקח את עיניו יראה כתם של צבע מסויים, אך כאשר נרחיק אותו מן התמונה מיד יבין כי אותו כתם הוא חלק מציור אחד גדול ומורכב. מיד לאחר שאנו מסיקים על קיומו של בורא ראשוני

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בונא, פשוט אתה דביל ברמות. זה כאילו אני מעביר לך יד מול הפנים ודופק לך בוקס ואתה מחפש מי עשה את זה.

לא הוכחתה שיש אלוהים, כל עוד לא הוכחתה הוא לא קיים

תוכיח לי עכשיו שיש, בו במקום. לא בנסיון לזבל לכולם ת'שכל במילים יפות או טענות מתוחכמות

תן לי טענה שאלוהים קיים, בלי קשר לזה שאי אפשר להוכיח שהוא לא קיים, פשוט תעשה משהו פשוט שמהווה את מטרת חייך הנעלה, תוכיח שיש אלוהים.

זה כמו שאני אגיד שאתה לא יכול להוכיח שאני לא עושה משהו X (מלך העולם, כל דבר לא הגיוני אחר), אז אני עושה משהו X.

או שאתה טוען שבגלל שאנחנו לא יודעים איך משהו קורה, והוא עובד טוב. אז ברור שאלוהים עשה אותו!

אני מחכה, ולא רוצה לשמוע את הזיונים בשכל סליחה על הביטוי שכל הפורום שומע ממך כבר הרבה עמודים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

והנה איש החלב שהתאסף אלינו מהרחוב החל לדבר בשפתו היומ יומית כיאה לכל ה"ערסים" הטיפשים החילונים.

בונא, פשוט אתה דביל ברמות. זה כאילו אני מעביר לך יד מול הפנים ודופק לך בוקס ואתה מחפש מי עשה את זה. נצור לשונך מרע טיפשון. איני מתכוון לפתוח כאן במטר קללות. כך בכך חוששני שתפסיד.

לא הוכחתה שיש אלוהים, כל עוד לא הוכחתה הוא לא קיים כנראה שלך לא יוכלו להוכיח שאבא שלך הוא גם אבא שלך. מה שאתה לא רוצה לקבל אתה לא מקבל. אינך מסוגל להסביר דברים באופנים המקרבים אל הדעת נותרת בור וחסר יכולות, ותר וצא מכאן.

תוכיח לי עכשיו שיש, בו במקום. לא בנסיון לזבל לכולם ת'שכל במילים יפות או טענות מתוחכמות

תן לי טענה שאלוהים קיים, בלי קשר לזה שאי אפשר להוכיח שהוא לא קיים, פשוט תעשה משהו פשוט שמהווה את מטרת חייך הנעלה, תוכיח שיש אלוהים.

זה כמו שאני אגיד שאתה לא יכול להוכיח שאני לא עושה משהו X (מלך העולם, כל דבר לא הגיוני אחר), אז אני עושה משהו X.

או שאתה טוען שבגלל שאנחנו לא יודעים איך משהו קורה, והוא עובד טוב. אז ברור שאלוהים עשה אותו! ובכן ידידי אם היית קורא את ההודעה מעליך היית שם לב שאני כבר טוחן מים....

קרא שוב אדיוט...

אם לא למדת לקרוא פנה למורה לשון או מלמד לבר מצווה.

בושה וחרפה, חילוני אומלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי, חרטוט אחד גדול. אני מבין למה אנשים הפסיקו להגיב לך, אתה פשוט בלתי נסבל :kopfpatsch:

אני לא מבקש שתוכיח לי משהו מסובך בהגדרתך. מה קשור אבא שלי בכלל

כל עוד לא הוכחתה שאלוהים, או כל דבר אחר קיים. הוא לא קיים. בסיסי ומובן לחלוטין לברי הדעת שבנו

באמת אני אוותר ואצא מכאן, כמו כל קודמי. אף הוכחה שלך לא הגיונית משום כיוון שאני לא מנסה להסתכל וסתכמת ב2 דברים

*הו, העולם כ"כ מושלם והיהדות כ"כ גאונית. זה יכול לקרות רק אם אלוהים קיים. כי להכל יש בורא, אז מאיפה אלוהים בא?

*ברור שאלוהים קיים, כי אתם לא יכולים להוכיח לי אחרת אבל אני יכול לחפור לכם מפה ועד סין בלי שתסכימו עם מילה ממילותי

אם משעמם לך, צא החוצה ותחפש ילדים קטנים, תציע להם סוכריה ותספר להם על הדת, אולי ילדים קטנים יאמינו להוכחות שלך. רק תשמור את הכלי שלך בפנים אתה יודע.

ואתה לא אמור ללכת ללמוד תנך או משו? ספר כזה גדול, ובכלל הרב שלך לא אמר לך שאסור לגלוש בפורום של גווים כמונו כי אלוהים יעניש אותך ואתה תגיש לו קפה עד סוף חייך?

אתה כ"כ שכנעתה את עצמך שיש אלוהים והטענות שלך צודקות שכל מי שנכנס לאשכול הזה פשוט לא מסוגל להבין אותך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי, חרטוט אחד גדול. אני מבין למה אנשים הפסיקו להגיב לך, אתה פשוט בלתי נסבל אכן ידידי, כאשר האמת קשה, קשה גם לקבל אותה. במקום לזרוק מילים הצג טענות, אחרת אחשובך להדיוט אם לא אדיוט.

אני לא מבקש שתוכיח לי משהו מסובך בהגדרתך. מה קשור אבא שלי בכלל

כל עוד לא הוכחתה שאלוהים, או כל דבר אחר קיים. הוא לא קיים. בסיסי ומובן לחלוטין לברי הדעת שבנו מצטער ידידי אי אפשר להוכיח שאביך הוא אביך ואי אפשר להוכיח לך דבר שאתה לא רוצה. מצטער...

*הו, העולם כ"כ מושלם והיהדות כ"כ גאונית. זה יכול לקרות רק אם אלוהים קיים - ובכן אתה יכול לומר אלוקים...אתה יכול לומר מסדר. העולם מושלם מבחינת סדר ותכנון. הדבר מעיד על מסדר ומתכנן. דום לך.

*ברור שאלוהים קיים, כי אתם לא יכולים להוכיח לי אחרת אבל אני יכול לחפור לכם מפה ועד סין בלי שתסכימו עם מילה ממילותי נכון. גם אם לא הייתי מוכיח שיש בורא הייתי מעדיף לפעול כאילו יש בורא היות ואינני מוכן לקחת סיכון שאותו הציג פסקל בצורה אדירה לדעתי ששברה את כללי המוסכמות הלוגיים שהכירו עד עתה..מדהים.

כעת, לא הצגת דבר אחד ממאמריי ודבריי שאתה יכול להפריך מלבד: "אתה אדיוט, הייתי מביא לך בוקס...".

אני חושב שאתה לוקה בבורות ואתה הסמל של האדם החילוני הנאור - טיפש ללא השכלה שלא רוצה לקבל עליו את האמת.

אם משעמם לך, צא החוצה ותחפש ילדים קטנים, תציע להם סוכריה ותספר להם על הדת, אולי ילדים קטנים יאמינו להוכחות שלך. רק תשמור את הכלי שלך

ראה לאן הגעת...התדרדרת מבחינה מוסרית.

קרא את ספרו של האכסלי: וידויו של כופר מקצועי...

בברכה, הנרי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אגיד לך את האמת, ברגע זה זה פשוט מצחיק לראות כמה אתה שקוע בעצמך ולא רואה עובדות אחרות.

יש את השלב שמתעצבנים, כי אני לא יכול להבין איך אדם עם הגיון מינימלי מאמין בלב מלא במה שאתה כותב. וכל דבר שאני מציג יש לך את אותה תשובה לא מתקבלת על הרוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראה את הגיונם המעוות של אנשי החלב.

מדובר באבות המדע, מדובר בפילוסופים הגדולים בעולם, באנשי המדע הגדולים בעולם, אלו שגילו, הוסיפו, דיברו ואמרו מה שלא היה בלעדיהם. אם הם הסיקו על בורא, מה זה אומר לגבי מנת המשכל שלך?

זה אומר שיש לו דעה. אתה עדיין נשען על אנשי המדע (כמובן בליווי עוד טענות פלקטיות).

אבל, באותו משקל:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_atheists

וזו מן הסתם רשימה חלקית. לא כל איש ציבור רוצה להתמודד עם הלחץ הציבורי מחלק הבורים באוכלוסיה. אבל אני מניח שבעיניך הם אנשים שלא גילו את האמת.

נו טוב, נכנסתי לויכוח בלי סוף, הרי זה האינטרנט - ואתה הצהרת כבר בהתחלה שאתה מחכה ל"התמודדות אינטלקטואלית".

נראה לי שעכשיו אני אעשה פרישה מוקדמת מהדיון הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...