Zeno Clash -טיזר ראשון למשחק ה FPS המסקרן הזה - עמוד 2 - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Zeno Clash -טיזר ראשון למשחק ה FPS המסקרן הזה


simonsix

Recommended Posts

  • תגובות 35
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בהחלט מסקרן מיוחד ולא שגרתי וזה מצוין לענף ה FPS שלאט לאט הופך לפס ייצור סדרתי של משחקים דומים.

מצאתי ראיון (שהיה חבוי בתוך הטריילר) עם אחד מהמפתחים (אנדרס בורדו)שמביא לנו כמה פרטים מעניינים,

תקראו ,הוא שופך לא מעט אור על המשחק הזה כמו:

סינגל פליי בלבד,נשקים מקוריים שאנחנו בעצם נאלתר,מערכת קרבות ייחודית,אורך משחק קצר ועוד.

Zeno clash is a fps in an original and completly nuts Punk universe.

Here are some questions and answers to developers by zeden.net:

*Could you introduce yourself and you dev team ? Have you ever work on another project before Zeno Clash ?

My name is Andres Bordeu and I am one of the co-creators and leads of Zeno Clash. Our company, Ace Team, is a group of video game enthusiasts that's been making games for some time now. Zeno Clash is Ace Team's first commercial project, but our team is composed by a small group of professionals with several years of experience in the game industry, making games for XBOX Live Arcade and PC.

*Why did you choose the Punk universe ?

Whas it the only one which allows to put ennemies cross-breeded with elephants ?

One of the reasons we were drawn to the punk universe was because of the

liberty it gives us from a visual point of view. We wanted to avoid making another medieval fantasy game with dragons, orcs and elves. The chaotic nature of our presentation allows us to create all sorts of bizarre creatures and environments.

*Why did you choose the Source Engine to develop your project ?

Source was ideal to develop our project considering our past experience. We were able to quickly start building a prototype and focus on our game. The tools are extremely powerful and the huge community behind the Half-Life universe is a tremendous plus for a dev team. The continuous addition of features to the engine like the ones we've seen in Half-Life 2 : Episode 2 is allowing us to reach a level of visual quality that we're extremely happy with.

*Is melee combat a simple feature, or, as in The Chronicles of Riddick, you plan to make it a part of the gameplay ?

The melee combat is part of the backbone of our gameplay. The combat is a mix of close combat and far distance weapon combat. The game will blend between both fighting systems because you will not always be capable of depending on one system. Weapons can easily be shot off of your grasp. An enemy can rush you and force you to fall back to your fists.

*Will the game have episodic content ?

Yes, the game is being planned in episodic format.

*Could you give details about the guns ?

The weapons are as exotic as the other elements in this game. They are not real guns but they will resemble weapons in a way that players can easily identify them and how they work. Our weapons are built of scraps and all sorts of curious materials. Because of the pacing of the game the weapons are not extremely powerful because they need to blend in well with the melee combat, so sometimes having a weapon to fire will be a commodity.

*What should be the length of the solo campain (in hours) ?

We expect the game to be as long as an episode from Half-Life 2, in terms of gameplay hours.

*Will there be a multiplayer mode ?

If yes, what about the gameplay ? Will players fights with their fists ?

The game is only single player. Closing in to force the opponent to fall to

his fists is great fun but the system is being designed around the AI, so

I'm not sure it would work successfully in a multiplayer environment.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/172510.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת מנוע הסורס מעולם לא תוכנן לסביבות פתוחות..

הם היו צריכים "לאנוס" את המנוע דיי חזק בשביל לעשות את הסביבות בHL2EP2...

אני מחכה האמת לSOURCE2

עם SDK משופר (לא מסתמך על C++?) עם גרפיקה משופרת אבל עם אותו יחס ביצועים-סקסיות כמו הראשון

שיתקנו כבר את המעבר האיטי בין הגדרות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על הראיון סימון.

מה זה לעזאזל אבל "יקום הפאנק"? אני לא מכיר יקום ספרותי כזה... הם מתייחסים אליו כאילו זה משהו קיים(אך מוזר) שעליו הם בונים את המשחק והעלילה.

אני ממש מצפה למשחק, יש לו תאריך יציאה משוער?

ריפר - מאיפה אתה יודע שמנוע הסורס "לא תוכנן לסביבות פתוחות"?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה לעזאזל אבל "יקום הפאנק"? אני לא מכיר יקום ספרותי כזה...

זו מיאמי של שנות ה 70.

ועכשיו ברצינות, לדעתי זה ביטוי לא חד משמעי ליקום סוריאליסטי, בכלליות, ובגלל זה הם מתייחסים לזה כמובן "טבעי וקיים". כלומר, כל אחד יכול לפרש את זה אחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...
  • 5 חודשים מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...