איך גלגל מרובע הפך לעגול? מה השתנה בגרפיקה? - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך גלגל מרובע הפך לעגול? מה השתנה בגרפיקה?


alex.turovsky

Recommended Posts

שאלה קצרה. מה גרם לאורך השנים לצורות עגולות במשחקים, אשכרה להיות עגולות, סדרת מהווה דוגמה מצויינת כאשר עד חלק 4 זה היה מתומת/משושה ובPORCHE UNLEASHED חלק 5 זה כבר היה עם גלגלים מושלמים עגולים וכך זה המשיך.

מצד שני בעוד שגלגלי ה משחק NFS עד היום זו דוגמה לעיגול תלת מימדי מושלם, אני עדיין רואה משחקים בהם אין עידולים מושלמים.

מהי הסיבה לכך?

מה בעצם השפיעה לאורך השנים על הפוליגונים/טקסטורות, תקנו את המושגים שלי אם אני טועה, אני רוצה ללמוד את הנושא לעומק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 108
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

24 שעות עברו .

אתם באמת לרוצים לומר שאף אחד אין לו מושג ? :o

בטוח שזה מעניין המון אנשים איך צורות שהיו אמורות להיות עגולות ולא היו, לאט לאט נהיו עגולות, וזה לקח 10 שנים . . .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי כי המחשבים התקדמו אז מפתחי המשחקים יכלו ליצור מודלים עם יותר פנים ופוליגונים ועדיין לגרום למשחק לרוץ מהר.

בזמנו עשו גלגל עם 6 צלעות אז זה נראה מעפן ועכשיו נגיד אפשר עם 128 ( סתם זורק ) בגלל זה נראה יותר עיגול מושלם...

כמובן שצריך לחכות למומחי הגרפקיה שיפרטו בדיוק מה הסיבות ובטח יש מלא!!!!!!

מקווה לשמוע תגובה מפורטת זה באמת דברים מענינים.

שמעתי גם שבפיפא 2001 לרגל של השחקן יש יותר פוליגונים מאשר כל הדמות של שחקן בפיפא 99... אבל זה סתם בטח חירטוט

כי מפיפא 2001 עד 2008 הם נראים לי ממש אותו חרא גרפיקה שתקועה במקום בלי שינוי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה פשוט עניין של כמה פוליגונים מרכיבים את הגלגל שלך

ככל שיש יותר פוליגונים לוקח יותר זמן לרנדר אותם, ככל שהחומרה יותר חזקה (עם השנים) הרינדור יותר מהיר ואז אפשר למדל דברים בעזרת יותר ויותר פוליגונים ולהפוך אותם ליותר עדינים ויותר ריאליסטים (מספר הפוליגונים שיש בסנצה זה רק פרמטר אחד מיני רבים שמשפיעים על מהירות הרינדור שלה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה, אבל המצב יכול היה להיות יותר טוב, כיום אין אופטימיזציה של התוכנה לחומרה, לא משקיעים בהתייעלות. מה שקורה, כל שנה נאלצים לקנות מחשב חדש כי מחשבים עם אותה גרפיקה כבר לא יעבדו טוב... דוגמה טובה לכך זה שמשחקים גדלו *מאוד* עם הזמן... היום יש משחקים של 6-7 ג'יגה ויותר בלי סיבה מוצדקת (1), מצד שני הם דורשים יותר משאבים בצורה אבסורדית (2), יותר מאשר צריך - הרי אין שום סיבה שמשחקים שנראים אותו דבר (גרפית) יעבדו שונה באותו המחשב בדיוק, לא סתם נראים "אותו דבר", אלא אותם אופציות גפריות נבחרות - לדוגמה AA - 4, AF - 4.

ואם יש למישהו משהו להגיד אז תזכרו שמחשב שיוצא שנתיים אחרי, כבר מכיל פי 1.5-2 יותר טרנזיסטורים במעבד, 1.5-2 יותר (וגם המהירות), ובעצם כל דבר אחר. השינויים במשחקים לא כאלה דרמטיים שמחשב צריך להיות פי 2 יותר חזק כל פעם כדי להתגבר על גלגלים "עגולים יותר", ואז שוב פי 2 אם רוצים להוסיף ברק לאותו גלגל...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, הקטע עם ה "מפיפא 2001 עד 2008 השחקן עדיין נראה כמו גוש באמצע המגרש" היה חזק ! :lol:

דבר שני, אני רוצה לסבך קצת את העניין.

הרי אם תשימו לב, סדרת NFS החל מPORCHE UNLEASHED שזה היה לפני כ 5 שנים, כבר הראתה עיגולים מושלמים, הרכב נראה פנטסטי לדוגמה מי שזוכר את המפה שהפעילו עם קוד שאני צריץ כרגע אצלי על הלפ טופ DV6514EJ: המפה נקראה EMPIRE CITY והופעלה עם קודם EMPIRE שהיה צריך להקיש. מדהים לא?

porche_carerra_gt.jpg

גם ב HALFLIFE 2 האנשים נראו טוב יחסית למה לשאר המשחקים, אבל הסביבה עדיין נראית רע. תראו את הכניסה לחדר הלא מעוגלת

eli.jpg

עכשיו, זאת דוגמה מהמשחק האחרון NSF ProStreet . . . למרות שאין מה להגיד, הרכב והבקרת נזקים (החזירו מפרקים קודמים את הנזקים סוף סוף) נראים מצויין, הרמזור מימין זה בדיוק מה שאני מדבר עליו. נראה כאילו הצמידו איזו רמת פוליגונים או פיקסלים (איך נכון להגיד?) לרכב, אבל לסביבה שלו הורידו את זה 5 שנים אחורה, כמו לפרק ה5 PORCHE UNLEACHED לדוגמה בתמונה למעלה. מחשבות חברים ?

img_6739_nfsps_2.jpg

וזה כבר 2142 שמראה גלגלים עגולים וסביבה מדהימה לא פחות

Battlefield_2142.jpg

ויחד עם זאת, המשחק CRYSIS מראה לנו גרפיקה שבאמת מגיע לא מהעולם הזה . . . אלא . . . מהעולם שלנו . . . השוואה בין המקור למשחק. מדהים! :yelclap:

מי שלא רואה שייכנס ללינק

http://maxygames.no.sapo.pt/Crysis.jpg

Crysis.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אסביר את הנקודה שלי:

הנה משחק ששיחקתי בו לאחרונה, ממש יפה ורץ נהדר במחשב שלי על אפשרויות גרפיות הכי גבוהות, יש לי 1 ג'יגה (בכוונה מדגיש זאת)

לדעתי נראה ממש טוב. (המשחק נקרא Timeshift).

tse3722_0001.jpg

הנה משחק אחר, ש"זוחל" זו מילה יפה הגדיר אותו:

זה גוטיק 3, הייתי אומר שאיכות התמונה שלו פחות טובה ועדיין הוא פועל בצורה שלא ניתן לשחק בו.

GOTH3_023-large.jpg

אלו 2 דוגמאות הפוכות, ב-timeshift השקיעו באופטימיזציה, בגוטיק לא... אז נכון, גוטיק זה עולם ללא טעינות וללא "שלבים". אבל רגע, גם גוטיק 1 ולא היתה בעיה עם הפנטיום 3 שלי איתו... ושוב, אני מוריד את הגרפיקה לכלום וזה לא משנה דבר (בעצם גם גרפיקה ברמה הכי גבוהה אותו דבר מבחינת משחקיות), שעה לוקח לו להטען, וכל שנייה נתקע - לא ניתן לשחק. נכון להיום, כדי לשחק בגוטיק יש צורך בפנטיום D לפחות, 2 ג'יגה לפחות... נראה הגיוני שכל משחק אחר ירוץ אצלי בצורה סבירה וגוטיק שכבר לא נחשב לכזה חדש ולא נראה מי יודע מה יחנוק את הזיכרון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, האם זאת הטכניקה היחידה לעשות ממרובע עיגול ? תוכל לפרט את התהליך ולהסביר אם ככה מדוע :

א) לא כל יצרניות המשחקים משתמשות בו

ב) אלה שכן, לא מביאות את הצורות שלהן לידי מוצוי סופי ועגול של הצורות, כי זה בטוח לא עניין של כח מחשוב, כמו שהבחור מעליי הסביר, זה עניין של תכנות גרוע?

http://symbolcraft.com/graphics/subdivision

הסבר מהמם:

seat0.gif

seat1.gif

seat2.gif

seat3.gif

seat4.gif

seat5.gif

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לבחור עם המשחק TIME SHIFT.

יכול להיות שאתה צודק המשחק באמת עבר אופטימיזציות אבל שני המשחקים מנצלים שונה את המחשב גוטיק (לא שחקתי) ניראה כמו משחק שמפרק מעבדים סידרתי ויש שם הרבה דמויות שהמעבד חייב לחשב להם בעוד שבTS זה לא ככה הוא יותר מסתמך על כרטיס מסך וזכרון ופחות על מעבד... אז בגלל זה יש את הפער הזה בחלק מהמשחקים. אבל אני לא שולל בכלל את האופציה שהמשחק גוטיק לא עובר אופטימיזציה יכול להיות שזה המצב למרות שלא נראה לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך גלגל מרובע הופך לעגול ? לפי שיטת Catmull-Clark לתת-פיצול משטחים.

אתה יכול לומר אם ככה מדוע בכל המשחקים אין את זה וצריך לחכות לCRYSIS אחד או FARCRY בזמנו כדי לקבל תוצאות גרפיות מושלמות ?

כזכור משחקים פורצי דרך היו

DOOM3

FARACRY

CRYSIS

תקנו אותי כרנולולוגית 10 שנים אחורה . . . מה היו המשחקים שבאמת שינו את איך שהמשחקים נראו לפני או אחרי מה שהזכרתי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפותח התר'ד.

בקצרה יותר פוליגונים= פחות חלקים מרובעים.

למה לא עושים את זה בכמויות ? כבד, כבד מאוד.

למה גוטיק כבד מTS ?

שטח הרבה יותר גדול שמוצג, ומנוע פחות יעיל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפותח התר'ד.

בקצרה יותר פוליגונים= פחות חלקים מרובעים.

למה לא עושים את זה בכמויות ? כבד, כבד מאוד.

למה גוטיק כבד מTS ?

שטח הרבה יותר גדול שמוצג, ומנוע פחות יעיל.

יפה שכתבת עכשיו אולי תסביר למה יש מלא משחקים חדשים שבהם אין צורות עגולות?

כרטיסי מסך מזמן יכולים להתמודד עם זה. מדוע יש לנו משחקים ישנים שנראים טוב יותר מחדשים עם צרוות עגולות ויפות, בעוד שיש משחקים חדשים שנראים כמו WULFENSTEIN 3D חח

http://en.wikipedia.org/wiki/Wolfenstein_3D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרטיסי מסך ממש לא מסוגלים להיתמודד עם זה ברמה שהכל יהיה חלק, בקריסיס יש בממוצא מיליון פוליגונים לפריים ואתה רואה איך הוא רץ.

מה שעושים בעצם ובזה המנוע של U3 מאוד מיתקדם, הוא לתת אשליה יש הרבה פוליגונים כשלמעשה אין...

למשל קיר לא חלק כמו שרואים בתמונה של TS לא עולה לכרטיס הרבה משאבים כי זה נעשה ע"י מעט פוליגונים וbump MAPPING.

לא כל מנוע יכול לעשות את זה באותה רמה ואם הם רוצים שזה יראה טוב זה אומר הרבה פוליגונים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...