רכב ראשון, פרויקט מודינג - סונומה 2X4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רכב ראשון, פרויקט מודינג - סונומה 2X4


e-Pit@m

Recommended Posts

שלום רב חברים,

אני פונה אליכם היום בכדי לשמוע את דעתכם והצעתכם בנוגע לבחירה ברכב ראשון, שישמש אותי ואת חבר שלי (אנחנו רוכשים את הרכב ביחד).

תחילה אני אסביר את השיקולים בקנייה המשותפת, שהיא נוחה יותר מבחינה כספית, גם בעת הקנייה וגם לכל אורך הישפורים ואחזקת הרכב, בנוסף גפ לאורך המאמץ הפיזי והשקעת הזמן הנדרשת בו.

ובכן, האהבה שלנו: נסיעת שטח, ספורטיבית, קשה .. ומאתגרת.

ביכולתנו לרכוש איזה ג'יפון סמוראי, או טנדר 4X4 ישן.. אבל המטרה היא להתנייד ביום-יום בשטח בצורה חופשית, מהירה וללא חשש מתקלות מועדות עקב התחרעויות.., בנוסף יש לנו מטרה להציב את הרכב לתחרויות ראלי בשלב מאוחר יותר, ע"י הוספה של קשת התהפכות בלבד.

קונספט ראשון שאנחנו מתכננים כרגע אותו כדקלמן: GMC Sonoma 2X4 v6 4.3, Automatic, 95-97.

פירוק לגורמים, ניקוי והרכבה מחודשת של כל המכלולים תוך כדי הידוקם ותיגבור איכות הבנייה של הרכב.

ניקוי שילדה וחיזוקה, בנייה מחודשת של מערכות החשמל ואטימות ממים.

אוברול למנוע.

קיצוץ זנב, 25ס"מ

BodyLift

ניפוח כנפיים

צביעה כללית, כולל דוגמא מיוחדת / החלפת הבודי לבודי מפיברגלס, קל ועמיד.

פגוש צינורות קידמי

פגוש צינורות אחורי

סרן אחורי - דנה 44/66 כולל דטרויט לוקר וקורנה פניון 4.88

2 פרוג'קטורים HEELA

מיגון גחון קידמי + SkidPlate לכל אורך הרכב אשר ניתן לנתקו בקלות

5 ג'נטים בידלוק 7.5/15

5 צמיגים, GoodYear MT/R Wrangler

אגזוסט פרי-פלו כולל התקנה וצינורות

פילטר אוויר, Sparco גדול פתוח

6 בולמי זעזועים, Koni.

קירור מתוגבר למנוע, בכדי שיעמוד בתנאי חום קיצוניים.

שיפור וחיזוק הבלמים.

אמבטיה של סונומה קבינה מורחבת (תא מטען מקוצר).

הסרת הספלסל והחלפתו ב-2 מושבי , ספרקו Off-Road.

הגה + דוושות אלומיניות + שטיחי אלומיניום + ותפוח אלומיניום לידית הילוכים

הסרת כל השטיחים והחיפוי מפנים הרכב, ניקוי כולל והדבקת גומי להגנה מחלודה ולכלוך.

ארגז כלים אחורי לאחסון ציוד / קשת אחורית + מנשא לצמיד ספייר וHiLift

הסרת הדלת האחורית והחלפםה ברשת - PRONET

2 לדלתות, 45-50Watt RMS

דוגמאות של סונומות דומות ליעד שלנו:

Hq35.jpg

Hq38.jpg

Hq54.jpg

Hq17.jpg

Hq18.jpg

Hq20.jpg

Hq25.jpg

Xga0.jpg

Xga02.jpg

Xga4.jpg

Xga5.jpg

GaleryBigPic_133.jpg

GaleryBigPic_131.jpg

Jump-800.jpg

Rear_under-800.jpg

Front-800.jpg

Sonoma_Slide-logo-800.jpg

היעד הסופי, הוא 100,000ש"ח.

יש קונספט נוסף שמתוכנן עליו אני אספר לאחר שאינ אשמע קצת דעות שלכם בנוגע לפתרון הזה למטרות ההנאה שלנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לרכב יהיה דפרנציאל אחורי.

שנית, אתה יכול לא להאמין... זה לא אומר שהנוסחה לא עובדת.

הרכב הינו מתוכנן למעברים טכניים ולטיפוס סלעים.

אלא לנהיגת שטח ספורטיבית, כגון צליחת דיונות ושבילים מפותלים.. רוצה להתערב שסופה או CJ לא יוכלו לעמוד בקצב התקדמות כשל הסונומוה הנ"ל?

נ.ב, התומקאר הוא דוגמא מעולה לרכב בעל הנעה אחורית בלבד .. אבל עושה בי"ס.. לכל הגדולים, הוא חצה עם מנוע 600סמ"ק את הרוביקון טרייל והשאיר מאחוריו מפלצות משולשות דפרצינאלים וצמיגי 44".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור חולה מכוניות אני חושב שאתם עושים פה איזה טעות

תחשב את העלויות של השיפוץ של המכונית... פשוט נראה לי חבל לבזבז כל כך הרבה כסף על גרוטאה אני חושב שאם תעשו בשכל תוכלו לקנות משהו יותר חדיש או טוב בכסף...

ובכלל מה התקציב שלכם?

חוץ מזה... אתם נהגים צעירים אין לכם שנה על הכביש אתה כבר הופך לנהג שטח קודם תלמד לנהוג כמו בן אדם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל למה אוט'?

וד"א חשבתם על עלויות התחזוקה של הסונומה?

ופילטר פתוח לשטח?

אתם תצטרכו להחליף אותו אחרי כל ירידה לשטח

עריכה: ד"א לשבילים ודיונות מספיק יונדאי אקסנט אוט', מניסיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרעיון יפה וגם האוטו, אבל הפרויקט הזה יקח לך לפחות שנתיים, וצריך גם מוסך סגור וכמובן ידע וגם כסף.

אתה בטוח שזה נבון לקנות עם עוד מישהו? תחשוב על זה הרבה לפני שאתה עושה את זה ועל מה שזה כולל (חלוקה עם החבר אם האוטו).

פעם רציתי לעשות את זה אבל לא על שטח אלה על פורד ישנה, אבל חוסר התקציב...

אם יש לך את הזמן והכוח אז עלה והצלח! כי בסוף אחרי ההשקעה הגדולה יהיה לך משהו יפה...

בהצלחה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור חולה מכוניות אני חושב שאתם עושים פה איזה טעות

תחשב את העלויות של השיפוץ של המכונית... פשוט נראה לי חבל לבזבז כל כך הרבה כסף על גרוטאה אני חושב שאם תעשו בשכל תוכלו לקנות משהו יותר חדיש או טוב בכסף...

ובכלל מה התקציב שלכם?

חוץ מזה... אתם נהגים צעירים אין לכם שנה על הכביש אתה כבר הופך לנהג שטח קודם תלמד לנהוג כמו בן אדם...

התקציב הוא 100,00ש"ח.

הרכב אינו גורטאה, הוא בסיס מעולה לשיפוץ, הוא פשוט מכנית, זול, בנוי על שלדת סולם מסיבית, מיתלים מעולים, מנוע חזק מאוד.

שום בתקציב של עד 200,000ש"ח לא יספק את הצריכם שלנו כמו הרכב הנ"ל.

אם אני אתחיל לנהוג על כזה או אחר, אני מעדיף להתחיל על שיתאים לצרכים שלי.

אף אחד לא אמר מעולם שצריך ניסיון של שנה על הכביש בכיד לרדת לשטח, אני נוהג בשטח .. הרבה זמן בעוד שעל הכביש נהגתי פעמיים באופן לא חוקי.

הרעיון יפה וגם האוטו, אבל הפרויקט הזה יקח לך לפחות שנתיים, וצריך גם מוסך סגור וכמובן ידע וגם כסף.

אתה בטוח שזה נבון לקנות עם עוד מישהו? תחשוב על זה הרבה לפני שאתה עושה את זה ועל מה שזה כולל (חלוקה עם החבר אם האוטו).

פעם רציתי לעשות את זה אבל לא על רכב שטח אלה על פורד ישנה, אבל חוסר התקציב...

אם יש לך את הזמן והכוח אז עלה והצלח! כי בסוף אחרי ההשקעה הגדולה יהיה לך משהו יפה...

בהצלחה

חצי שנה עג שנה, זה יעד הזמן שאנחנו מעמידים לו, בנוסף קיים מוסך, זמן ואבא של חברף בעל המוסך.. בעל ידע ונכונות לעזור לנו.

וכן, חשבנו רבות בנוגע לרכישה המשותפת וזה הצעד היחידי הנכון שיאפשר לנו להגשים חלום.

אבל למה אוט'?

וד"א חשבתם על עלויות התחזוקה של הסונומה?

ופילטר פתוח לשטח?

אתם תצטרכו להחליף אותו אחרי כל ירידה לשטח

עריכה: ד"א לשבילים ודיונות מספיק יונדאי אקסנט אוט', מניסיון.

למה אוט'? פשוט מאוד.. סונומה קיימת בגרסה ידנית אך-ורק בגרסת מנוע 2.2, גרסה רופסת למדי..

התיבה האוטומטית נוחה יותר לשטח, לאחר החלפת הסרן גם יותקנו מהלכים קצרים יותר.. אשר יעבירו את הכוח ביעילות, והתיבה האוטומטית אמינה יותר, ומתאימה יותר לנסיעות דיונות.

חשבנו על עלויות התחזוקה, וזה חסרון מרכזי בפרויקט כמו גם צריכת דלק ועלויות ביטוח, שלא לדבר על טסט שהרכב לא יעבור בואפן חוקי כמובן מה שיצרוך מאיתנו 500ש"ח בשנה.. כתוספת לטסטר המנאייק.

פילטר פתוח לשטח, אכן כן..

להחליף אותו לא נצטרך, אולי לנקות.. וגם זה פעם בחודש.. לא רואה את זה כבעייה.

ד"א, הניסיון שלך בדיונות ושבילים רעוע, :-X .

קודם כל בהצלחה.

אתה יכול אולי להגיד מאיפה לקחת את המפרט הכל כך לא מדוייק ונכון של השיפורים?

תודה רבה,

התוכנית שדרוגים נבנתה על ידי ובעזרתו של עידו כהן, מעידו 4X4, וע"י מספר מכרים המתעסקים בתחום .

אם יש לך הערות ענייניות אני אשמח לשמוע לשם כך פתחתי את הדיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ד"א, הניסיון שלך בדיונות ושבילים רעוע, :-X .תודה רבה,

התוכנית שדרוגים נבנתה על ידי ובעזרתו של עידו כהן, מעידו 4X4, וע"י מספר מכרים המתעסקים בתחום .

אם יש לך הערות ענייניות אני אשמח לשמוע לשם כך פתחתי את הדיון.

אם זה אנשים שמבינים בתחום שיאצו לך אז כנראה שהידע שלי הוא לא מעודכן.

בכל זאת Sparco זה חברה שמתחמחה בעיקר ביצור מושבי ואבזרים לפנים הרכב וממש לא שמעתי שהם מייצרים

פילטרים פתוחים. ואם אתה מתכוון לשים פיטר פתוח אז K&N חברה מעולה.

ומכוון שזה שטח יתכן שיש צורך בפילטר פתוח בקופסה ולמשוך צינור יניקה מגג הרכב.

KONI היא חברה שמייצרת מתלים לרכבי ספורט\כביש ולא ידוע לי על מתלים לרכבי שטח מתוצרת שלהם.

אני ישמח לשמוע ממך תגובה, כי יכול להיות שיש משהו חדש שלא ידעתי וכדאי לי להידעתכן. :hi:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרכב יהיה דפרנציאל אחורי.

שנית, אתה יכול לא להאמין... זה לא אומר שהנוסחה לא עובדת.

הרכב הינו מתוכנן למעברים טכניים ולטיפוס סלעים.

אלא לנהיגת שטח ספורטיבית, כגון צליחת דיונות ושבילים מפותלים.. רוצה להתערב שסופה או CJ לא יוכלו לעמוד בקצב התקדמות כשל הסונומוה הנ"ל?

נ.ב, התומקאר הוא דוגמא מעולה לרכב בעל הנעה אחורית בלבד .. אבל עושה בי"ס.. לכל הגדולים, הוא חצה עם מנוע 600סמ"ק את הרוביקון טרייל והשאיר מאחוריו מפלצות משולשות דפרצינאלים וצמיגי 44".

ראשית הרוביקון טרייל לא כולל צליחת דיונות

שנית איך אתה משווה תומקר ששוקל 2 גרם לסונומה מפלצתית ששוקלת 2000 קילו ?!?

שלישית לדעתי זו זריקת כסף לשווא, גם אם העלות הראשונית היא אפסית.

ועוד - תצא קצת מגבולות הארץ (גם עם האינטרנט, זה מספיק טוב) ותבדוק שבצליחת שבילים מהירים הרבה יותר כיף ומהיר לנהוג ברכב 2X4.

אבל כאשר תגיע לדיונות עם חול קיצי שהתייבש היטב בשמש הישראלית אפילו T-MAXX שרץ על סולר ישיג אותך...אלא אם כן תצליח לצבור מהירות מטורפת לפני שיא הדיונה.

אני מבין את הצורך בלהיות מיוחד ושונה - וכמובן ששיפור סונומה 2X4 עונה על הדרישה, אבל אתה מחטיא את המטרה (לדעתי) והיא כיף מוטורי בשבילים מהירים (לסחיפות כוח אני מניח...) וגם וגם וגם (או בעיקר) דיונות...

אם בא לכם לשמור על ראש פתוח ולשמוע כמה הצעות לרכבים תחליפיים - רק תגידו ואני (ובטח גם האחרים) ישמחו לתת רעיונות.

HF

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם זה אנשים שמבינים בתחום שיאצו לך אז כנראה שהידע שלי הוא לא מעודכן.

בכל זאת Sparco זה חברה שמתחמחה בעיקר ביצור מושבי ואבזרים לפנים הרכב וממש לא שמעתי שהם מייצרים

פילטרים פתוחים. ואם אתה מתכוון לשים פיטר פתוח אז K&N חברה מעולה.

ומכוון שזה שטח יתכן שיש צורך בפילטר פתוח בקופסה ולמשוך צינור יניקה מגג הרכב.

KONI היא חברה שמייצרת מתלים לרכבי ספורט\כביש ולא ידוע לי על מתלים לרכבי שטח מתוצרת שלהם.

אני ישמח לשמוע ממך תגובה, כי יכול להיות שיש משהו חדש שלא ידעתי וכדאי לי להידעתכן. :hi:

הם אכן כן מייצרים פילטרים פתוחים, בנוסף K&N הם יכולים להוות אפשרות גם כן.

אין צורך בפילטר InBox, תא המנוע סגור היטב.. וצינור יניקה הינו מיותר גם כן.

KONI מייצרת בולמים מעולים לרכבי שטח לתחרויות, היתרון שלהם על רנצ'ו לדוגמא הוא שדופן הבולם היא 1.6מ"מ בעוד שברנצ'ו היא 0.9מ"מ, עמידה בעומסים גבוהים ותחת תנאים קיצוניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מנוע בנזין?

התחזוקה שלו תהיה עצומה, מבחינת הדלק אני מתכוון, עם נפח מנוע של 4.3 ל' הוא ישתה בנזין כאילו אין מחר(ועוד אתה מתכנן לקצר את יחסי ההעברה של התיבה אז בכלל...)

ואם אתה מתכוון להשתמש ברכב לצליחת שטח, עלויות התיקון של הבלאי כתוצאה מהנסיעה יהיו יחסית גדולות.

אתה בטוח שאתה מוכן נפשית ובעיקר כספית לכל הצרות האלה? זה נראה לי יותר מדי לשני נערים....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית הרוביקון טרייל לא כולל צליחת דיונות

שנית איך אתה משווה תומקר ששוקל 2 גרם לסונומה מפלצתית ששוקלת 2000 קילו ?!?

שלישית לדעתי זו זריקת כסף לשווא, גם אם העלות הראשונית היא אפסית.

ועוד - תצא קצת מגבולות הארץ (גם עם האינטרנט, זה מספיק טוב) ותבדוק שבצליחת שבילים מהירים הרבה יותר כיף ומהיר לנהוג ברכב 2X4.

אבל כאשר תגיע לדיונות עם חול קיצי שהתייבש היטב בשמש הישראלית אפילו T-MAXX שרץ על סולר ישיג אותך...אלא אם כן תצליח לצבור מהירות מטורפת לפני שיא הדיונה.

אני מבין את הצורך בלהיות מיוחד ושונה - וכמובן ששיפור סונומה 2X4 עונה על הדרישה, אבל אתה מחטיא את המטרה (לדעתי) והיא כיף מוטורי בשבילים מהירים (לסחיפות כוח אני מניח...) וגם וגם וגם (או בעיקר) דיונות...

אם בא לכם לשמור על ראש פתוח ולשמוע כמה הצעות לרכבים תחליפיים - רק תגידו ואני (ובטח גם האחרים) ישמחו לתת רעיונות.

HF

ברור,

RockCrawling, היכן שכביכול 4X4 ונעילות הן בגדר חובה.. , והתומרקאר עשה זאת עם משקל עצמי באזור ה700קילו עם מנוע 600סמ"ק של מכסחת דשא.

הסונומה לא תעבור את ה1600ק"ג, ונתתי את הדוגמא לצורך השאבה דבילית..

מה שניסיתי להגיד זה שהנעה אחורית זה פאן טהור, שנית רכבים כאלה נבנו בארץ.. ולא היו דיונות שהם לא הצליחו להתמודד איתן.. לאור המנוע האימתני ולמרות ההנעה האחורית.

אנחנו פתוחים להצעות, זה מה שאמרתי.., כרגע התגובות לא היו ברמה שציפיתי אלייה עוד.

ויותר מאוחר לאחר שנבדוק מעט מחירים אני אפרסם אופצייה שנייה להגשמת היעד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...