קירור מים יעיל יותר מקירור אויר? - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קירור מים יעיל יותר מקירור אויר?


kibub

Recommended Posts

היי

רציתי לדעת עד כמה יעיל מים, לפי מה שאני מבין המערכת מקוררת (המים) ע"י רדיאטור ומאווררים מה שאומר שהמינימום

טמפ שאפשר להגיע אליה היא טמפ החדר, נכון?

אם כך במה זה יותר טוב מקירור אויר ?

עם הקירור אויר שלי אני מגיע במעבד ל3 מעלות מעל טמפ החדר, אז אולי מים מיקצועי יביא אותי לטמפ החדר, אז בשביל 3 מעלות שיפור אני צריך להשקיע מחיר של פי 3 מקירור אויר?

האם אני צודק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם קירורי האוויר שיש כיום, המים למשתמש הממוצע פלוס הפך ללא רלוונטי במיוחד (בעיקר בשל המחיר הגבוה מאוד של קירורי מים איכותיים)

יש הרבה מאוד ערכות של קירורי מים שקירורי האוויר כיום מציגים ביצועים עדיפים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/tt-water_12.html

פה ה745 מושווה לBT ב1200RPM ... כשה745 על 1200 RPM אז יש הבדל של מעלה אחת לטובת ה745...

יש קרורי אויר היום יותר חזקים מהBT.

הQ6600 שלי שמומהר ל3.6 נמצא על 59 עם טוניק. ובבדיקה שהבאתי יש Intel Pentium Extreme Edition 955 3.46GHz; Presler וליבת הפרסלר הרבה יותר קרירה מהפרסקוט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. כדי להעביר אנרגיה מחומר חם לחומר קר, רצוי שיהיו מה שיותר התנגשויות בין מולקולות. מאחר והמים צפופים מהאוויר, הם יוליכו יותר אנרגיה.

2. גוף האוויר תלוי בטמפ' האוויר בחדר ולכן ככל ששטח הפנים שלו גדול יותר, כך הוא מאבד חום טוב יותר. הבעיה היא שגוף הקירור מוגבל בגודל בתוך המארז וגם משקל גוף הקירור מוגבל בכח הנשיאה של לוח האם. רדיאטור מים יכול להיות רדיאטור של משאית ומחוץ למארז.

3. מי שבוחן אוויר בחדר ממוזג לא עושה מבחן אמיתי כי הרי מדובר בקירור אקטיבי עם סך אנרגיה של לפחות 1500 וואט (מזגן קטן מינימלי) ואילו מים מצריך רק משאבה ומאווררים שסך ההספק אינו עולה על 100W במקרה קיצוני

4. ככל שהטמפ' בחדר גבוהה יותר כך יעילות האוויר יורדת ואילו רדיאטור 2 * 120 גדול בשטח הפנים מכל גוף קירור אוויר ולכן יוריד את הטמפ' יותר טוב מקירור אוויר. על רדיאטור 120 * 3 אין מה לדבר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מים סופחים חום מהר יותר מאויר ויש להם את הפוטנציאל לשמור על המעבד קריר יותר בעומס בתנאי שיש משאבה חזקה, בלוק יעיל ורדיאטור גדול דיו בשביל לפזר את החום הנצבר.

תקח צינור מתכת ותן לו להיות בשמש איזה שעה, עכשיו תנסה לקרר אותו בעזרת מאורר גדול או שתזרים דרכו מים - באיזה מצב הוא יתקרר מהר יותר?

בOC או בעומס חשוב יותר לשמור שהטמפרטורה של המעבד לא תעלה יותר מדי וכאן נכנסות מערכות קרור המים האיכותיות. בעוד שלדוגמא קרור אויר יחזיק מרובע ליבות מואץ בעומס על סף 60 מעלות (תלוי בתנאי המארז והסביבה), קרור מים טוב (לא ב600 שקל!) יכול אפילו לגלח 15 ויותר מעלות (מדובר במערכות שבונים מחלקים, לא מורכבות ובסכומים של 2000+).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...