SqueezeBox3 - דיון מרוכז על כל מה שקשור למכשיר הזה - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

SqueezeBox3 - דיון מרוכז על כל מה שקשור למכשיר הזה


anatoli

Recommended Posts

שלום לכולם,

אני רוצה לפתוח את הדיון הזה שיהיה דיון מרוכז בכל הנוגע למכשיר ה-SqueezeBox3. מדובר במכשיר לא חדש של חברת SlimDevices אשר נרכשה לפני זמן מה על ידי חברת וכעת המוצר משווק עם מדבקה שלהם. למי שלא מכיר, מדובר במכשיר שהוא סטרימר אודיו. מה שאומר שהוא מתחבר למחשב שלכם בעזרת רשת (חוטית או אלחוטית) ובעזרת תוכנה קטנה שלו (מבוססת דפדפן) מנגן את מאגר המוזיקה הממוחשב שלכם. היתרונות שלו ברורים מעצם איכותו לא תלוי בהפרעות של המחשב. עם זאת, היתרונות שלו מעבר לזה הם נוחות עצומה, ואיכות טובה.

img3162tw7.jpg

הסיבה שאני פותח את הדיון היא מעבר לעובדה שלא ראיתי שום דיון על המכשיר הזה בפורום שלנו מעולם היא כפולה. ראשית, אני יודע שחוץ ממני יש פה בפורום כמה אנשים נוספים עם המכשיר הזה. אז אני בטוח שאם נרכז פה קצת מידע על המכשיר זה יעזור לרוכשים עתידיים של המכשיר. מעבר לזה, ובהתאם לזה התזמון עכשיו, המבצע של בזק. כאמור, מדובר במכשיר שעולה בחו"ל 300$. עד לא מזמן עלה בארץ כ-2000 שקלים. בזק משווקת אותו ב-1450 שקלים עם תשלומים, וכעת הורידה את המחיר בחצי לכבוד החגים. אני ניצלתי את ההזדמנות והזמנתי ביום שישי (וכבר קיבלית אתמול ב-7 בבוקר עם שליח הביתה - בתוספת 30 שקלים כמובן). הסיבה שזה כל כך משתלם במחיר הזה היא פשוטה. עד היום מי שרכש את המכשיר היה מי שחיפש סטרימר, מי שרצה לחסוך בחר בכרטיס קול טוב. עם זאת, במחיר הנוכחי המכשיר מתחרה גם בכרטיסי קול. אז נכון, הוא בעייתי כי הוא עובד כראוי עם התוכנה שלו, ועם תוכנות אחרות/סטרימים של סרטים זה לא באמת מעשי (אם כי הבנתי שיש פלאג שמאפשר לנגן מתוכנות אחרות, אבל אני לא חושב שזה יעבוד גם בסרטים, ובטוח לא יעבוד במשחקים). הוא גם לא תומך בסראונד. עם זאת, יש לו סאונד טוב, הוא נוח מאוד, ויש לו שלט . פיתרון לסטריאו להאזנה למוזיקה במחיר כזה קשה למצוא משהו שיתחרה.

במקרה שלי הוא מחובר בחיבור אופטי אל ממיר חיצוני שמחובר בתורו למגבר. כך שאצלי הוא משמש בתור סטרימר בלבד ללא שום המרה, ובעצם איכות הקול שלו לא רלוונטית מבחינתי. עם זאת, אני חייב לציין שלא חיפשתי הבדלים בסאונד בינו לבין הסטרימר הקודם (abit AirPace שהיה בביקורת באתר שלנו לפני זמן לא רב) אך למרות זאת כשחיברתי את ה-SB אני הבחנתי בהבדל כלשהו, מה שקשה לי להסביר בעת השימוש בחיבור דיגיטלי. לעינייננו, אני אישית מאוד מרוצה ממנו שכן מבחינתי המחשב הוא תחנה למשחקים מדיי פעם/אינטרנט/סרטים, ובעיקר שרת מוזיקה אשר עושה אך ורק את הניגון כאשר כל המערכת אצלי יושבת בצד השני של החדר. לקום להחליף שירים לא בא לי, וה- נתן לי פיתרון לזה. עם זאת, ה-SB פשוט העלה את זה כמה רמות מעלה. הוא מגיב מהר יותר. הקליטה שלו ברשת טובה יותר. הוא עם שלט נוח ובעל הרבה יותר אפשרויות, ויש לו מסך דיי גדול על המכשיר. מעבר לזה, הוא יודע להתחבר לרדיו אינטרנטי (שנשמע חרא אז אני לא משתמש בו :)), ויש לו כמה שטויות חוץ מזה (שעון מעורר, טטריס, פאקמן :)). חשוב יותר מכל, הוא מאפשר לי לנהל את כל המוזיקה שלי בלי לגעת במחשב בכלל (רק להדליק אותו). כמו כן, זה שהוא עובד עם ממשק משלו ללא קשר להתקני הסאונד של המחשב מבחינתי הוא יתרון עצום. ככה אני משתמש במחשב עם הרמקולים שלו למשהו אחד, ובמערכת לשמיעת במקביל ללא שום הפרעה.

img3163ub1.jpg

אז לכל אלה ששוקלים שידרוג למערכת הסאונד שלהם, שווה ביותר לבדוק את זה עם המבצע הנוכחי. (ד"א, שמים על השלט ועל המכשיר מדבקות שלהם - אבל הן יורדות בקלות בלי שריטות בכלל).

אני לא עשיתי השוואה של איכות הסאונד האנאלוגית שלו, אך אם ישנו ביקוש אני יכול לעשות את זה. כמו כן, אני יודע שיש פה כמה אנשים עם המכשיר הזה (דודו, את הראשון שעולה לי לראש :D), אז אם יש לכם חוויות/רשמים/פלאגים מומלצים, אתם יותר מאשר מוזמנים לכתוב פה.

במידה והדיון יתקדם כראוי (כמו שאני מקווה, עם יותר מאשר תגובה שלי וזהו :)) אז אני אבקש מגיא שיוסיף אותו לדיון הדביק שמרכז את כל הלינקים החשובים.

ד"א, למי שחשב לרגע שאני מקשיב למדונה, אני לא. זהו השם של השיר, הוא של ERA (שאני בטוח שכולכם מכירים מהביצוע המפורסם של "דורי מת" :)).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יוסי, אתה רציני? תעשה חיפוש תבדוק כמה פעמים מופיעה המילה שלט בפוסט הקודם שלי :)

כן, יש לו שלט, אחד מהנוחים שנתקלתי בהם, מאוד אינטואטיבי.

התוכנה סורקת את התיקיים שאתה מגדיר עם המוזיקה (יש אפשרות לקשר לתיקיות נוספות גם כן), ושומרת DB אצלה. אתה יכול לסדר לפי סגנון, אומן, אלבום, שנה, וכו'. כמובן שזה עובד לפי ID tag אז אם יש לך קבצים בלי זה יהיה פחות נוח קצת (אצלי למזלי אין הרבה כאלה). יש לו כמובן shuffle.

דיסקים לצערנו הם עדיין בעיה, חובה לעשות להם rip. אז במידה ואתה שומע הרבה דיסקים זה יכול להיות לא נוח. אצלי החיסרון הזה לא קיים כיוון שיש לי 99.9% מגובה על המחשב גם ככה. אם כן אני חייב דיסק, אז או שאני מנגן חד פעמית עם הכרטיס קול (שכאמור פעיל תמיד ומחובר ל-DAC גם כן), או שם ב- שהוא בקיר של המערכת ואז יש שלט גם כן :)

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מזיכרונות עבר, דיי דומה מבחינת רמה, אבל אף פעם לא עשיתי השוואה שלהם ראש-בראש.

מה גם שאין לי את ה-1212M. מה שכן, אם אני אראה שבאמת יש צורך, אני יכול לעשות בדיקה שלו באנאלוגי מול ה-Zhaolu 2.5A שלי.

ד"א, גיל, זה שהוא קוד פתוח מאוד נוח. יש לו כמות עצומה של תוספים חיצוניים. בקשר לתמיכה של , תשיג חיים :P (בצחוק כמובן, וד"א, מה נסגר עם ה-SR80 שלך?! תודיע לי בפרטי מה הולך עם זה).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שאנטולי כבר אמר, גם אני רכשתי את המכשיר הזה במסגרת המבצע של בזק (אני דודו, למי שעדיין לא יודע...).

במערכת שלי הוא מתפקד כמעין כרטיס קול, וככזה אני משתמש ביציאות האנלוגיות שלו למגבר.

היתרון הגדול ביותר של המכשיר הוא נוחות השימוש בו - תחשבו על נגן דיסקים, בלי דיסקים. פתרון נהדר למי שמאזין למוזיקה רחוק מהמחשב, או פשוט רוצה להוציא את ה-DAC מהמחשב.

המקור הקודם שלי היה כרטיס קול בחיבור , של חברת EDIROL. ה-SB מהווה שיפור אדיר לעומתו, ועולה רק 100 שקל יותר. מבחינת עלות-תועלת - זהו אחד הגאדג'טים הטובים שבנמצא. עוד אופציה מעניינת היא להשתמש בו כגשר למכשירים חסרי יכולות אלחוטיות, כמו XBOX360 ומכשירים אחרים.

במחיר הנוכחי שלו אני יכול להמליץ עליו לכל אחד - המכשיר כל-כך וורסטילי, שבטוח תמצאו משהו מעניין לעשות איתו.

כמו כן, לפי מה שהבנתי, אפשר באמצעות די פשוט של המכשיר (החלפת הספק המצחיק שמגיע איתו, וקיצור המסלול מה-DAC ליציאות), לשפר בצורה ניכרת את איכות הסאונד האנלוגי המתקבלת.

הייתי רוצה לנסות את השיפורים האלה, אבל אין לי ממש נסיון באלקטרוניקה (למרות שאני מסיים תואר בהנדסת חשמל עוד מספר חודשים...), אז אני פתוח להצעות מאנשים שמוכנים לעזור.

עד איזה מרחק ניתן לראות את הצג כלומר פרטיו של השיר בצורה ברורה

יש מספר גדלים לתצוגה. את הגודל המקסימלי ניתן לקרוא לדעתי ממרחק של 5 מטר בערך (אל תתפוס אותי במילה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נשמע נחמד מאוד, אבל אני לא בטוח שאני מבין את היתרונות הייחודיים של השיטה (ואני בטוח שיש כאלה). מה למשל היתרון של המכשיר הזה בהשוואה לחיבור של כרטיס הקול למגבר, כרטיס המסך לטלוויזיה ושימוש בשלט מולטימדיה למחשב? או לחלופין לשימוש במארז לדיסק קשיח שכולל חיבורים למערכת ושלט? בשני המקרים העלות תהיה נמוכה יותר, ובמקרה השני לא יהיה שום נטל על המחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחבר כרטיס קול איכותי יעלה כמו המכשיר הזה, שלט עוד כסף. וזה אומר שאתה חייב להיות ליד מחשב/טלוויזיה שמחוברת למחשב, פה זה לא קיים, הוא עומד בפני עצמו, רק תחבר לרשת האלחוטית.

מארז עם דיסק קשיח מה יעזור לך? אתה צריך משהו שינגן את המוזיקה, יעשה המרה שלה, ייתן לך צג עם הכל, שלט שיאפשר לך לדפדף ולבחור המון אפשרויות.

הייתרון של המכשיר הוא שהוא מאוד נוח, הוא מאוד איכותי, והכי חשוב, הוא כולל הכל בפנים. למה לי להתעסק עם להדליק (ולהיות לידה כל הזמן), להשתמש בשלט מדיה-סנטר שהוא פחות נוח מהשלט פה, ולהשקיע המון כסף בכרטיס קול איכותי כשאני מקבל את הכל פה במחיר זול יותר?! כן, כשקונים אותו במחיר מלא, כמו שכבר אמרתי, צריך לשקול האם יש צורך בסטרימר הזה. אבל במחיר הנוכחי, אין מה לשקול, זה מחיר שאפשר בקלות להחזיר אותו אפילו על ידי מכירה מחוץ לישראל ברשת.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המכשיר הזה יודע למשוך מוסיקה גם מNas למיניהם?

יש לי ראוטר N של לינקסיס עם חיבור לדיסק חיצוני, נניח ואני מקנפג דיסק חיצוני על הראוטר , אני יכול לכוון את המכשיר הזה למשוך מוסיקה מהדיסק החיצוני ?

מישהו מכיר רשימה של תחנות רדיו טובות שאפשר להזין לתוך המכשיר ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע אם תוכל בלי מחשב, אבל לא נראה לי. המכשיר חייב להסתנכרן עם התוכנה שלו. זה אומר שאתה חייב מערכת הפעלה ותוכנה מוגדרת על הכונן. אם אתה יודע לעשות את זה עם ראוטר, אחלה. אם לא אז לא.

אצלי לדוגמא המחשב משמש בתור אוסף , וככה זה אצל רוב האנשים, לכן אצלי זה מחובר לראוטר (אלחוטי) והכל מצוין (המחשב שלי דלוק 24/7 אז לא משנה לי העניין של חיסכון בחשמל בשביל ה-SB).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המכשיר הזה יודע למשוך מוסיקה גם מNas למיניהם?

יש לי ראוטר N של לינקסיס עם חיבור לדיסק חיצוני, נניח ואני מקנפג דיסק חיצוני על הראוטר , אני יכול לכוון את המכשיר הזה למשוך מוסיקה מהדיסק החיצוני ?

מישהו מכיר רשימה של תחנות רדיו טובות שאפשר להזין לתוך המכשיר ?

nas אפשרי אבל דורש עבודה. אם הראוטר שלך יכול להריץ FreeNas,אז יש גרסה שלslimserver שרצה על גבי זה, ואז אפשר.

ויש גם כמה ראוטרים נתמכים...

google it

(לפי מה שראיתי זה די הרבה עבודה, תחליט לבד אם זה שווה את זה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...