דיון מאוחד בנושא חוק קסדות האופניים - עמוד 8 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיון מאוחד בנושא חוק קסדות האופניים


Armageddon1

בעד או נגד החוק אשר מחייב חבישת קסדות בעת רכיבה על אופניים.  

1671 הצבעות

  1. 1. בעד או נגד החוק אשר מחייב חבישת קסדות בעת רכיבה על אופניים.



Recommended Posts

אני רוכב על אופניים שנים מאשדוד לאשקלון ובחזרה. וכן, תמיד חבשתי קסדה.

מתערב שאתה לא נוסע\נסעת על אופניים במשך יותר מ 3 ימים בלחץ.

אתה בטח לא יודע אפילו מה זה אומר שיפטר, לפחות עד שלא קראת את התגובה הזאת והלכת לגוגל לברר...

:bash:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 108
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

כאן יש את נוסחי החוק במדינות שונות בארה"ב:

http://www.helmets.org/helmlaws.htm

http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&q=mandatory+bicycle+helmet+law

שים לב שהחוקים הם רק ב21 מדינות וגם הם רק לילדים

http://israel-rollers.net/modules.php?name=Forums&file=thread&topic_id=13520

תקרא טקסט ורוד באמצע

מה שכן...זה אולי יוריד את כמות הנפגעים על ידי זה שזה יוריד גם את כמות הנוסעים

אז כבר עדיף לאסור שימוש ברכב וזהו הרי הוא גורם למוות

וגם לאסור על אנשים לעבוד באתרי בנייה...הרי מתים שם

אסור לשחות...טובעים שם

אסור לצנוח...אפשר למות

אסור לחצות מעבר חציה..אפשר להדרס

אסור לעשן....זה גורם למחלות ומוות

שכחתי את אסור ללכת בחום בחוץ...אפשר להתייבש

ובכלל, אם רוב הפגיעות באופניים הם לא בראש אלה בשאר הגוף...אז למה לא לחייב לבישת חליפת מגן, זה ימנע פציעות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחקר בנושא

מקווה שזה לא היה פה כבר

מבחר ציטוטים נבחרים:

מדינת ויקטוריה: מספרי הנפגעים עם או בלי קסדות פחת משמעותית. הסתבר שאנשים רבים פשוט הפסיקו לרכב. היות ויש פחות רוכבים, יש פחות נפגעים בסה"כ. ניתן היה לצפות שאם קסדות אכן אפקטיביות במניעת פגיעות ראש, אחרי חקיקת החוק, ורמת חבישת קסדות של 75% (לעומת 31% לפני החקיקה) מס' פגיעות הראש היה פוחת בשיעור גדול בהרבה מאשר פגיעות שאינן פגיעות ראש. אולם בפועל מספר הנפגעים בשני סוגי הפגיעות השתנה באותו היחס

ניו-זילנד: חקיקת החוק הגדילה את שיעור חבישת הקסדות מ-43% לכדי 92%, אולם לא הביאה להפחתה יחסית במספר פגיעות הראש.

מערב אוסטרליה: חקיקת החוק העלתה את שיעור חבישת הקסדות מ-39% ל-80%. ואמנם, נרשמה ירידה במספר פגיעות הראש. אולם מגמה זהה נרשמה בניו-זילנד לגבי כל הנפגעים בתאונות דרכים, גם אלו שאינם רוכבי אופניים (לדוגמה הולכי רגל). כלומר, אין כל קשר בין הגידול בשיעור חבישת הקסדות לירידה במספר פגיעות הראש

(ההדגשה במקור)

דרום אוסטרליה: למרות גידול בשיעור חבישת קסדה (40% לכ-90%) לא ניכרת השפעה כלשהי של החוק.
המסקנה המתבקשת היא שהסיכוי של רוכבים חובשי קסדה ליפול מאופניהם גבוה פי 7 לעומת רוכבי אופניים שאינם חובשים קסדה. זאת, כנראה, בשל נטייתם לקח יותר סיכון (risk compensation), היות והם חשים שהקסדה מגנה עליהם מפגיעה.

ההדגשה במקור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...