יום ראשון עם פוג'י F31 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יום ראשון עם פוג'י F31


rangerman

Recommended Posts

6350721.jpg

5573438.jpg

8606626.jpg

8709485.jpg

4749601.jpg

1722181.jpg

את התמונה הראשונה צילמתי ב-ISO 1600 (את הרקע שלה טשטשתי קצת ב-PSP-XI). שתי התמונות הבאות ב-ISO 200, ואלה שאחריהן ב-ISO 100. ברובן הסתפקתי בהקטנה וחידוד קל.

בסה"כ, אין הפתעות עם המצלמה הזו. איכות התמונה שלה מעולה, איכות הבניה שלה טובה מאוד, וגם הווידאו מתאים בדיוק לדרישות הצנועות שלי (שנותרו ללא מענה לאחר שהחלפתי את ה-R5 ב-GX8). בשביל המקרים הנדירים שבהם אני מעדיף לצלם ווידאו במקום סטילס, אני לא צריך יותר מ-640x480x30.

הצדדים החלשים של המצלמה הם עדשה שמתחילה ב-36 מ"מ בלבד, ממשק משתמש מסורבל, מקרו עם הגדלה נמוכה למדי, והעדר מוחלט של תכונות מתקדמות (היסטוגרמה, RAW, מצב M, תושבת פלאש, AEB, שליטה על הגדרות עיבוד התמונה וכו'). בפורומים בחו"ל יש שמגדירים את ה-F31 כ-"One trick pony" - שכל מה שיש לה להציע זה איכות תמונה יוצאת דופן. אני נוטה להסכים עם הדיעה הזו, ובהחלט לא הייתי קונה אותה כקומפקטית בלעדית. עם זאת, בשביל ה-1090 שקלים ששילמתי עבורה, אני חושב שקיבלתי שמשלימה מצויין את המעט שחסר לי ב-GX8. הפוג'י הקלילה הזו מצטרפת לריקו (כל אחת בכיס אחר ;)), ותשתמש בעיקר לצילומים באור חלש ולווידאו. לשאר הדברים אני עדיין מעדיף את ה-GX8, לפחות במקרים (הרבים) שבהם אני לא לוקח איתי תיק צילום עם ציוד כבד יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורן, כפי שאמרתי כבר אתה יכול לפתוח מוזיאון למצלמות עם האוסף שלך.

לגבי התמונה הראשונה, די התפלאתי לראות אפקט של עומק שדה עד שהגעתי להסברים שלך בתחתית העמוד.

באיזה אמצעים אתה משתמש ב-PSP-XI כדי ליצור את הטשטוש הזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורן, כפי שאמרתי כבר אתה יכול לפתוח מוזיאון למצלמות עם האוסף שלך.

ה"מוזיאון" שלי מורכב בעיקר ממצלמות פילם. עד אתמול היו לי שלוש מצלמות דיגיטליות, ובכולן השתמשתי באופן שוטף, לעיתים קרובות במהלך אותו סשן (דוגמה טיפוסית). אני צופה ה-F31 הולכת למלא נישה מאוד ספציפית, כך שלא יהיה כאן שינוי מהותי. במקום שלוש דיגיטליות בשימוש שוטף, יהיו לי ארבע :)

לגבי התמונה הראשונה, די התפלאתי לראות אפקט של עומק שדה עד שהגעתי להסברים שלך בתחתית העמוד.

באיזה אמצעים אתה משתמש ב-PSP-XI כדי ליצור את הטשטוש הזה?

מסכה על הנושא, ואז טשטוש של הרקע עם Gaussian Blur.

תתחדש. רק אני תוהה בשביל מה צריך 3 מצלמות קומפקטיות? :nixweiss:

הנה ציטוט מהדיון שבלינק שלמעלה, שבו הסברתי על שלוש שהעליתי במהלך שלוש שעות של טיול רגלי - עם שלוש מצלמות:

את כל התמונות צילמתי בטיול רגלי קצר ב-Marineplatz במינכן. אין כאן איזושהי אמירה עמוקה, רק תיאור של הצילום ושל מוטיב חוזר מתוכו. בחירת הציוד הייתה די פשוטה - והשתמשתי במקביל בשלוש מצלמות (אחת על החגורה, שתיים בתרמיל על הגב). השתמשתי במצלמת כיס (ריקו R5) כשנדרשה שליפה מהירה או כשרציתי להשתמש במצלמה שלא נראית מאיימת; במצלמת prosumer (אולימפוס C5060) כשרציתי לצלם מגובה נמוך או כשרציתי להשתמש בזווית של 19 מ"מ; ובמצלמת DSLR (מינולטה 7D) כשצילמתי בתנאי תאורה קשים או כשרציתי לצלם רצף מהיר יחסית של צילומים. מיותר לציין שכשלא היה לי זמן לבחור במצלמה שמתאימה בדיוק לצרכים, השתמשתי בזו שבאותו רגע הייתה ביד שלי ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האיכות אחלה ... רק אני חייב לשאול- אתה פשוט מסתובב ברחוב ומצלם אנשים? :screwy:

כן. צילום רחוב זה הז'אנר החביב עלי :cool2:

לא קרה לך שמישהו התעצבן מזה וניסה לסמן אותך עם כמה אגרופים? :smile1:

אני אף פעם לא מצלם אנשים שמביעים התנגדות, אבל בדרך כלל פשוט אין התנגדות - בין אם בגלל שהם לא שמים לב אלי, ובין אם בגלל שכשנוצר קשר עין אני מבקש רשות לצלם אותם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...