בעיות קליטה ברשת אלחוטית - WRT54GL ו- DWL-G520 - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיות קליטה ברשת אלחוטית - WRT54GL ו- DWL-G520


איסתרא בלגינא

Recommended Posts

לכבוד מעבר הדירה (היום בלילה) החלטתי לעבור לרשת אלחוטית. קניתי Linksys WRT54GL וכרטיס PCI D-Link DWL-G520. הכרטיס נכנס למחשב (שמריץ WinXP pro sp2 עם כל העדכונים) והנתב חובר למודם במרחק של כעשרה מטרים עם שני קירות בדרך.

עם תוכנית העזר של D-Link, הכרטיס דיווח על קליטה של 18% בלבד! בעוצמה כזו הוא לא מסוגל להתחבר. טוב, ממילא תכננתי להחליף Firmware. רציתי לעשות את זה רק אחרי שהרשת תהיה פעילה, אבל לא נורא - נעשה את זה עכשיו. התקנתי את Tomato והעליתי את הספק השידור מ- 42mW ל- 80mW - כמעט כפול. הקליטה השתפרה, אבל עדיין רק 22%, לא מספיק לחיבור.

לצורך ניסיון העברתי את הנתב למרחק של כשישה מטרים מהמחשב ועם קיר אחד בלבד בדרך. עכשיו הכרטיס מתחבר, אבל העוצמה שהוא רואה היא רק 40% והחיבור הוא ב- 1Mbps בלבד. במקום בו הוא נמצא אין מחשב, אני ךא יכול לבדוק מהירות בפועל.

הכנסתי אותו לאותו חדר בו נמצא המחשב, במרחק של ארבעה מטרים ובלי קירות בדרך. הקליטה עלתה ל- 70%. שמתי אותו על המחשב והקליטה עלתה ל- 88%. כיביתי את הנתב, הלכתי לעבודה וכשחזרתי, התוכנה דיווחה על 98% קליטה - כשהנתב כבוי כבר עשר שעות! ולא, זה לא של שכן, אלא אם הם במקרה בחרו באותו שם לרשת כמוני.

אז עברתי ל- Zero Conf של במקום. לפחות שם לא רואים כשאין... אבל שם נתוני הקליטה ממש משונים. בחלון ההתחברות, אני רואה ארבעה עד חמישה פסים, בחלון הסטטוס זה נע בין שלושה לחמישה, וכל זאת כשהנתב במרחק של ארבעה מטרים בלי קירות.

באותו מרחק, הממשק של Tomato רואה את הכרטיס בעוצמה של 45-51% בלבד (ראו תמונה).

wrt54glha2.png

זה אמור להיות כל כך חלש? אם כן, איך לעזאזל אתם משתמשים ברשתות אלחוטיות? אם לא, מה לדעתכם גורם לזה - הכרטיס, הנתב, בעיית קונפיגורציה כלשהי, חיבור שגוי כלשהו שעשיתי, משהו אחר?

רעיונות יתקבלו בברכה, אני כבר לא יודע מה עוד אפשר לנסות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, קבלו תיקון: מה שהממשק של Tomato מראה אינו הקליטה באחוזים, זה עוצמת האות ב- dBm מעל לרמת הרעש. אבל זה עדיין נראה נמוך.

לקחתי היום את הנתב לעבודה וניסיתי להתחבר עם לאפטופ בערך מאותו מרחק. התוצאה: החיבור מצויין במלוא העוצמה. כנראה שהבעיה בכרטיס.

תמונה של החיבור תבוא בלילה, כשאחזור הביתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קבל תיקון על התיקון - 42 DBM זה נתון מעולה ללינק בין קליינט לנתב. למעשה עד 60-70 DBM זה בסדר גמור.

הדבר הראשון והכי נכון שכדאי לעשות הוא לשנות את שם הרשת ולהצפין אותה כך שתוכל לזהות שזאת בכלל הרשת שלך. אח"כ כבר נראה...

בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נסה לראות מה קצב ההעברה האפקטיבי ברשת בכל מיני מרחקים. אז תקבל את החיווי הכי טוב לאיכות החיבור.

בדוק אם האנטנות מחוברות כמו שצריך והצב אותן במאונך למשטח.

יש סיכוי טוב שהבעיה בכרטיס... נסה שוב עם כרטיס אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...