מחפש פיזיקאי שעוסק בחקר היקום - עמוד 6 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש פיזיקאי שעוסק בחקר היקום


TaZeR

Recommended Posts

שוב:זה תאוריה!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111!!!!!!

התאוריה הזו נוסחה על סמך תצפיות................... זה לא אומר שזה הוחך סופית!!1111!!!!!1!!!!!!!

אופק הארועים הוא בגדר אקסיאומה בתורת היחסות ותורת הקוונטים כנ"ל הסיווגים הכלליים שלהם. כל מה שזה אומר ברגע שגוף X נמצא במצב שהוא לא משפיע על גוף Y הוא נמצא מעבר לאופק האורעים שלו, והכוונה בלא משפיע זה לא שאם תטוס לחלל כדו"א יפסיק להשפיע עליך, כי לא משנה כמה רחוק תטוס(עד שלא תעבור את אופק הארועים שלו) הוא תמיד ימשיך להשפיע עליך בצורה מסויימת, אפסית עד כמה שהיא תיהיה. למה אתה שואל ברגע שגוף שמפסיק להשפיע על גוף אחר חוקי הפיסיקה כבר לא חלים עליו, זה מאוד פשוט, ואת זה אפילו לומדים בהגדרה של מה זה פיסיקה בכיתה ז'. פיסיקה זהוא חקר הייקום על כל מרכיביו וחקר האינטרקציה בינהם(לפי וובסטר אפילו :smile1:). ברגע שגוף מסויים לא משפיע עליך חוקי הפיסיקה שלך לא חלים עליו.

סוג של אופק ארועים ספציפי צריך להיות משוער, משוייך ומוכח.

אופק הארועים זה דבר מוכח בעיקר כיוון שלא צריך להוכיח אותו הוא פשוט קיים, כמו כן יש לא מעט אופקי ארועים, החל מייחסיים(הייקום הנראה, אופק הארועים של הייקום הנראה הוא פשוט גיל הייקוםXמהירות האור, כל דבר שמעבר לו מעולם לא יראה ע"י הצופה לא משנה כמה זמן הוא יחכה, הדבר הזה ניתן לוויכוח לא הקיום של אופק הארועים אלא אם הוא יחסי או לא בשל זאת שכל נקודה אחת בייקום חופפת אחת לשניה במצב של סופר סימטריה, כלומר לא ניתן להגדיר נקודה אחת ללא שימוש בנקודה אחרת שכמובן גם אותה לא ניתן להגדיר ללא נקודה אחרת וכן הלאה. כמו כן הייקום נוצר בכל הנקודות בו זמנית, ולכן משוואות חדשות שמתייחסות להתרחבות הייקום יחסית לאופק הארועים שלו דוגלות באופק ארועים לא יחסי(לא יחסי=!אובסולוטי)) עד אבסולוטי - חור שחור.

דוגמא לאופק ארועים יחסי - לפי ההגדרה הנוחכית הייקום הנראה, גיל הייקום X מהירות האור, כלומר כל דבר שכרגע במרחק מאיתנו(נקודה א' לשם הדוגמא) של כ6 מילארד שנות אור נמצא בייקום הנרא כיוון שהאור שייצא מאותו גוף יגיע אלינו בסופו של דבר. אבל בשל כך שלהתרחבות המרחב יש השפעה על מהירות האור בתור מהירות אובסולוטית יכול להווצר מצב שבו גוף יוצא מהמרחק המקסימאלי שמגדיר לנו אופק הארועים במהירות הגבוהה ממהירות האור שנפלט ממנו(או כל דבר אחר שמוגבל ע"י מהירות האור) לעולם לא יגיע אלינו. אולם אם נקח נקודה שקרובה יותר לאותו גוף(נקודה ב') גם אופק הארועים שלה הוא גיל הייקום X מהירות האור, אולם כיוון שזהו אופק ארועים יחסי, גבולות האופק החדש הן יחסיות לנקודה ב' ולכן יווצר מצב שבו הגוף שהיה מעבר לאופק הארועים של נקודה א' עדיין לא עבר את אופק הארועים של נקודה ב'.

אופק ארועים אובסולוטי(קיימים דיי הרבה סוגים שלו) - אופק ארועים שלא תלוי בשום מצב או יחס לכל גורם אחר, חור שחור זאת דוגמא מצויינת כל דבר שנכנס אליו לעולם לא יראה לא משנה איפה תעמוד ומה תעשה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

קראתי רק את ההתחלה (יש לי עכשו מגה כאב ראש... אני אקרא את השאר אחר כך...)

אני התייחסתי לזה שמה שקורה באופק הארועים זה תאוריה- ועל סמך התאוריה הזו כבר ביססו כל מיני דברים אחרים כי זה מה שנראה הכי הגיוני. בדיוק כמו שחוקי ניוטון היו בגדר אקסיומות (מסוג מסויים) עד איינשטיין... ועל חוקי ניוטון פיתחו תאוריות ומשוואות מורחבות שהיו אמורות להסביר תופעות שונות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא תאוריה, זאת ההגדרה של אקסיאומה, זה כמו לנסות להוכיח מה זה נקודה. ברגע שמשהו יוצא מהטווח שהוא מסוגל להשפיע עליך בצורה אבסולוטית חוקי הפיסיקה שלנו לא חלים עליו, הדבר הבסיסי ביותר בפיסיקה זה ההשפעה של גופים על גופים אחרים. ברגע שגוף יוצא מאופק הארועים, לא אתה ולא הוא לא מושפעים בין השאר מהכבידה שאתם מפעילים אחד על השני, או כל כוח אחר בצורה מוחלטת.

חוקי ניוטון הן לא אקסיאומה הם קיימים, והם עובדים, זה שהם לא מספיקים זה משהו אחר.

יש הבדל גדול בין מה שקורה לגוף שעובר אופק הארועים, שזאת הגדרה אקסיאומאלית(זה שהוא מפסיק להשפיע עליך בצורה מוחלטת, ולכן חוקי הפיסיקה לא חלים עליו) לבין מה שהוא עובר ברגע זה. לדוגמא אם אופק הארועים של הייקום הוא באמת יחסי, אז כאשר גלקסיה עוברת את אופק הארועים של הגלקסיה שלנו היא כמעט ולא מושפעת מזאת, וכמו כן גם אנחנו בשל המרחק הרב וההשפעה האפסית שנבעה מכך.

מצד שני אני בטוח שאם אתה נכנס לחור שחור, נעים לא יהיה לך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ארחיב קצת לגבי מה הכוונה. ההשפעה הבסיסית של חומר על חומר אחר הם הכוחות הפונדמנטליים (כבידה, אלקטרומגנטיות, הכוח הגרעיני החלש והחזק). את הכוחות האלה ניתן לתאר כאילו החומר שולח חלקיקים שנושאים את הכוח, כ"שהחלקיקים " האלה פוגעים בחומר אחר הם גורעים לכל ההשפעות המוכרות. אופק האירועים של חור שחור מוגדר כנקודה בה לחלקיק דרושה מהירות הגבוהה ממהירות האור כדי לברוח מהחור השחור. מכיוון שאי אפשר לעבור את מהירות האור אף חלקיק כוח לא בורח ולכן החומר לא יכול להשפיע עלינו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי הסבירו את זה אחרת (ולא בטוח שהסבירו לי נכון):

כאשר גוף נמצא בתוך אופק האירועים של חור שחור הוא לא יכול להשתחרר, כיוון שהוא צריך להשיקע אנרגיה אינסופית.

מה קורה שמשקיעים אנרגיה אינסופית (של תנועה כמובן) -> או שהמסה אינסופית או שהמהירות אינסופית. אי-אפשר שמהירות תהיה גדולה יותר ממהירות האור. כאשר המסה אינסופית גם כוח המשיכה אינסופי ואז בכל מצב הגוף לא יכול להשתחרר.

זה מה שהסבירו לנו בחטיבה - אבל לא בטוח שזה נכון כמו כל השטויות שמלמדים בביה"ס (כמו לדוגמא שהרגו את איכמן בכיסא חשמלי במקום שתול אותו!).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי הסבירו את זה אחרת (ולא בטוח שהסבירו לי נכון):

כאשר גוף נמצא בתוך אופק האירועים של חור שחור הוא לא יכול להשתחרר, כיוון שהוא צריך להשיקע אנרגיה אינסופית.

מה קורה שמשקיעים אנרגיה אינסופית (של תנועה כמובן) -> או שהמסה אינסופית או שהמהירות אינסופית. אי-אפשר שמהירות תהיה גדולה יותר ממהירות האור. כאשר המסה אינסופית גם כוח המשיכה אינסופי ואז בכל מצב הגוף לא יכול להשתחרר.

זה מה שהסבירו לנו בחטיבה - אבל לא בטוח שזה נכון כמו כל השטויות שמלמדים בביה"ס (כמו לדוגמא שהרגו את איכמן בכיסא חשמלי במקום שתול אותו!).

רפרתי כאן בדיון,

קראתי גם את הרעיון שלך,

כל מה שאני יכול להציע לך זה

1) לכל המגיבים שמצטטים את תורת הקוונטים ו מתאוריות שונות ומשונות -> אין קשר תתעלם .

2) גם אינשטיין טעה בהרבה דברים.

בכל אופן כל חקר היקום הוא מחקר מדכא, הכל בנוי על תאוריות הזויות שלא קשורות לכלום, לא ניתן להוכיח כלום והכל ספקולציו

כמו כן רוב התאוריות שאנו עובדים איתם כיום (כולל תורת הקוונטים)

הם תורת זמניות, טובות להיום עד שמחר משהו יגלה משהו חדש ואפשר יהיה לזרוק אותם לפח .

לכן כל רעיון שאתה חושב עליו נכון בדיוק כמו כל רעיון אחר, בנושא של היקום כמבו .

לא אינשטיין, לא הוקינג (שאמר שהיקום מתכווץ וטעה ) ולא רבים ןוטובים אחרים יכולים להבין מה קורה ביקום,

ךלצערי האדם רחוק מאוד מלהתחיל להבין איפה אנחנו עומדים.

גם אם נניח שהתאוריה שאתה מעלה נכונה (למרות שיש בה הרבה חורים ) אז מה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת בלההההה (נא לקרוא במבטא רוסי שנשמע כמו ציפציף!!!)... לא רק שנשפך לה השכל מהאוזנים ושהיא מסניפה קפיצים בזמן השיעור היא סותרת את עצמה כל משפט שני - אז אי-אפשר להבין בדיוק למה שהיא מתכוונת.............. מורה מוזרה (ואני מאוד מקווה שהיא לא גולשת כאן בפורום)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

כמו כן רוב התאוריות שאנו עובדים איתם כיום (כולל תורת הקוונטים) הם תורת זמניות, טובות להיום עד שמחר משהו יגלה משהו חדש ואפשר יהיה לזרוק אותם לפח .

שטות מוחלטת..

ובקשר לנושא,אתה מתייחס לעניין של לחץ.מאד לא רלוונטי,בעיקר בגלל שברוב הדברים שאתה מדבר עליהם פועלים גם כוחות גוויטציונים.ואתה מתייחס לזה בצורה מאד שטחית,שיכולה להיות נכונה לגבי קופסת נעליים,אבל לא לגבי היקום.

אגב,יש לך את האי-מייל של סטיבן הוקינג?!אני גם רוצה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

שמעתי שאופק האירועים זה הגבול שאחריו החפץ לא יכול לחזור אחורה (בעיקר בחורים שחורים) ולא הבנתי אם זה הוכח או תיאוריההה..........

אם זה הוכח, או זה מבוסס על תצפיות אין לי כ"כ איך להתנגד לזה ולפעול נגד זה - פשוט רציתי לדעת!!!!!!!

אופק האירועים הוא אותו תחום מרחק מחור שחור שקרוב ממנו לחור השחור פוטון של אור לא יוכל להימלט מהשדה הכבידתי שלו,ויימשך למרכז החור השחור.

כך שבתוך החור השחור הפוטונים לא נעים במהירות האור,מה ששובר את תורת היחסות בקביעותיה על קביעות מהירות האור.

מכיוון שהפוטונים הם החלקיק-הנושא של הכוח האלקטרו-מגנטי,הוא לא יוכל לשדר את השפעתו ומכאן תחילת קריסת חוקי הפיסיקה בתוך החור השחור!

דרך אגב לגבי חפצים כבדים יותר הם יתחילו להימשך אליו בצורה אלימה בנקודה הרבה יותר רחוקה ממנו,ע"פ משוואות הגרביטציה של ניוטון.[br]פורסם בתאריך: 4.07.2007 בשעה 13:33:34


דרך אגב-ע"פ תורת הקוונטיים אחת להרבה מאוד זמן חלקיקים מקבלים"זריקת אנרגיה"כל כך חזקה שתאפשר הימלטות מהשדה הכבידתי של החור השחור(זינוק קוונטי)ובשל כך רוב הפיסיקאים מאמינים היום שכל חור שחור יתנדף,בסופו של תהליך ארוך(מאוד ארוך,מיליארדי מיליארדי..........מיליארדי שנים)לאחר שיפלוט,בתהליך האיטי להחריד הזה את כל חלקיקיו בצורה זו בצורת קרינה חלשה מאוד!
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חור שחור זה רק סוג אחד של אופק ארועים.

זריקה קוואנטית זה לא בדיוק שחלקיק מאיץ למהירות גבוהה יותר ממהירות האור אלא פשוט יצירה של חלקיק שנע מהר יותר ממהירות האור במהירות הדיפולטית שלו.

כרגע מחפשים סוג של ניוטרינו שנע מהר יותר ממהירות האור וכאשר משוואת הגל שלו קורסת נפלט פוטון ואנטי אלקטרון. התאוריה טוענת שהחלקיקים האלה נוצרים בחורים שחורים כדרך הטבע, מה שהיא גם גורסת שבמקרה שאם חור שחור יספוג כמות אדירה של אנרגיה בזמן מועט יחסית הוא יהפוך לחור לבן כלומר לגוש גדול מאוד של אנטי חומר. זה אחד הנסיונת להסביר תצפיות של גלקסיות שנראות כאילו מחבל מתאבד התפוצץ לידם..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...