הפעם אינטל מובילים... - עמוד 3 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הפעם אינטל מובילים...


PeaS

Recommended Posts

לא אמרתי שההודעה שלי תופסת חשיבות... רק התמרדתי על כך שאתלון אמר שזו תעודת עניות לפנטיום 4 שמנצח אותו מעבד ב 500 מגה הרץ פחות...

זה כמו שאני יגיד שזה בושה שהאתלון לא יכול להגיע ל 2.2GHZ היום... זה פשוט אידיוטי להגיד דבר כזה

מגה הרץ הוא לחלוטין לא רלוונטי בהשוואה של 2 שונים לחלוטין.

מעבד EV8 בתיאוריה (לא קיים לגמרי עדיין) אמור לבצע משהו בסדר של 1024 פקודות למחזור שעון (יש לו כמה ליבות פראלליות עם יחידת תזמון טובה) אם המעבד אי פעם ייוצר הוא יוכל לנצח את הפנטיום 4 גם במהירות של 100 מגה הרץ... אותה לא סביר שיעבור (הליבה שלו תיהיה ענקית)...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לא הייתי צריך לפתוח את האשכול המטומטם הזה... :-X למרות שאהבתי את זה שאמר "הוא מאלה שהולכים לקנות עכשיו את הפמטיום 4 החדש" או משהו כזה. נהניתי מכל מילה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה דעה אידיוטית... מתי תבינו שמגה הרץ זה לא הכל - אז זה לא הכל עד הסוף...

זה לא משנה שמעבד של AMD מגיע לאותם ביצועים עם 500 מגה הרץ פחות... שתי המעבדים מיצגים את המעבדים החדשים ביותר

של AMD ואינטל למחשבים שולחניים, ורק על פי זה הם צריכים להישקל כשמדובר בטכנולוגיה...

העובדה היא שאפילו עם AMD היו רוצים הם פשוט לא יכולים להוציא בשלב זה מעבד יותר מהיר (לא בהרבה בכל מקרה...) ואינטל כן - מה

שמצביע על ארכיטקטורה עדיפה מבחינת מהירות השעון שאינטל יכולה להגיע אילה - וזה חשוב בדיוק כמו IPC.

אז בסופו של דבר אם המעבד החדש של אינטל משיג ביצועים טובים יותר מהמעבד החדש של AMD - אינטל היא המנצחת בסיבוב הזה - וזה בלי

קשר למהירות שעון (מגה הרץ זה לא הכל - זוכרים?).

אני חושב שאתה לא הבנת את העניין של מגה"צ זה לא הכל, כי זה שמעבד מסויים בעל מהירות מגה"צ גבוהה לא אמר ששווה להשקיע בו הרבה כסף, ובעניין של הפנטיום 4 זה המון כסף. מהירות שעון היא לא הכל, כי תמיד עדיפה טכנולוגיה ברמה גבוהה יותר מאשר מהירות שעון גבוהה. אתה נראה לי מסוג האנשים שיעדיפו לקנות מעבד שהארכיטקטורה שלו היא כמו של 286 רק שעובד ב5 ג'יגה הרץ, ואינטל תקרא לזה פנטיום 6 אתה תרוץ ותקנה את זה. זה בערף הקצנה של הסיטואציה כאן.

אם היית קורא את הדברים שרשמתי קודם לכן, הייתי רואה שהטענה שלי שאינטל מצליחה להדביק את הפער עם AMD לא בזכות ארכיטקטורה חכמה, אלא באמצעות כח ברוטאלית של הוספת מהירות שעון, ולכן היא לוקחת את הטכנולוגיה שלה לכיוון הוא, כי אינטל בונה את נתח השוק שלה על האדם הממוצע שקונה את המחשב שלו ע"פ מהירות המעבד שבתוכו ובלי כמעט להתייחס לשום דבר אחר במערכת. אינטל הולכת על שוק הOEM בעיקר ועל האנשים שקונים מהירויות שעון, AMD לעומת זאת מבססת את השוק שלה על אנשים בעלי ידע ומנסה להכנס לשוק הOEM בקושי רב, בעקבות הסחטנות של אינטל והאיומים של האחרונה על חברות שרוצות להשתמש במעבדי AMD. כמובן, שצריך גם להזכיר את ה"בונוסים" והכספים שאינטל משלמת לOEMים שימכרו מחשבים רק עם מעבדי אינטל.

לאינטל אין שום ארכיטקטורה עדיפה על זו של AMD, עצם העובדה שמעבד XP2000 של AMD, שעובד ב1666, מצליח לעבור את המעבד של אינטל בעל "הטכנלוגיה העדיפה", כהגדרתך, בעל מהירות של 2.2 ג'יגה הרץ ו512 L2 CACHE. מעניין למה זה? אולי כי לAMD יש ארכיטקטורה יותר טובה מבחינת יכולות חישוב? אולי כי מעבד של AMD יכול לעשות יותר חישובים בסיבוב שעון אחד יותר מאשר אינטל?. זה ברור שהשתשובה לכל השאלות האלה היא, מן הסתם, כן, כי אני לא מצפה מהרמה האינטליגנטית שלך להבין שמדובר בשאלות רטוריות שהתשובה עליהן ברורה.

אז בסופו של דבר אם המעבד החדש של אינטל משיג ביצועים טובים יותר מהמעבד החדש של AMD - אינטל היא המנצחת בסיבוב הזה - וזה בלי

קשר למהירות שעון (מגה הרץ זה לא הכל - זוכרים?).

המשפט הזה הצריח תגובה נפרדת.

ראשית, המעבד של אינטל לא השיג ביצועים טובים יותר מהמעבד החדש של AMD, לא בצורה דראסיטת שמצדיקה את המחיר המופקע שאינטל דורשת עליו.

שנית, "אינטל היא המנצחת בסיבוב הזה" - לגבי המשפט המפגר הזה אני כבר אמרתי את דעתי בעבר ואני אמר אותה שוב: בעניינים האלה אין מנצחת ולא מנצחת לא בסיבוב הזה ולא בסיבוב הבא. איך אתה מגדיר חברה כ"מנצחת" על סמך זה שמוצר של חברה מסויימת קיבל 2 נקודות יותר בבנצ'מארק סינטטי מסויים? אז זה הוא שאתה לא יכול. כי חברה ש"מנצחת" היא חברה שמצליחה להרוויח ולצבור רווחים. לכן אתה צריך לקבוע זאת לפי מספר קריטריונים:

א. הניצחון האמיתי של חברה זה בכך שהיא מגדילה את הרווחים שלה, רב הרווחים של חברות כמו AMD ואינטל לא באים, בעיקר, ממכירת מחשבים שלמים(שיצרנים מוכרים) ובטח שלא ממכירה לאנשים פרטייים(שבונים את המחשבים שלהם לבד), הרווחים העיקרים של חברות אלו, שהן תאגידים, הן ממסחר בבורסה, מקנייה ומכירה של המניות שלהן, ומהשקעות של חברות אחרות בהן ומרווחים בהשקעות שהחברות האלו עושות וחברות אחרות משקיעות בהן.

ב.נצחון של חברה היא בכך שהיא מגדילה את נתח השוק שלה, וכמו שזה נראה עכשיו AMD היא החברה שמדווחת על גידולים בנתח השוק שהיא תופסת, ואת העבודה הזאתי עושה עבור שוק הOEM(חברות שבונות מחשבים), ואני מדבר איתך על החברות הגדולות כמו Gateway., Compaq. , , Millenia וכו'. אני יודע, זה חברות שלא שמעו עליהן בארץ, אבל אלו הם יצרני מחשבים גדולים מאוד בארה"ב ובאירופה, ואם כבר באירופה אז גם DIXON באנגליה. על סמך אלה מגדילות יצרניות המעבדים שלהם את נתח השוק שלהן, אבל עדיין עיקר הרווחים לא מגיעים ממכירת אותם צ'יפים ללקוחות פרטים, היות ומלקוחות האלו לשתי החברות לא כ"כ איכפת מהן, שכן הם חלק קטן מאוד מהשוק, ורק מחוזי סחר גדולים עם OEM כמצויינים לעיל, מגיעים הרווחים הגדולים והמובטחים.

ג. חברה, שבאמת נחשבת למנצחת, לתקופה מסויימת, שנה או רבעון של שנה, זו חברה שהצליחה להגדיל את הרווחים שלה, הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה, והצליחה להעלות את ערך המנייה שלה ולהרוויח מההשקעות הכלכליות שלה. כמובן, החברה המצנחת עבור כל אינידיבידואל, היא זו שבסוף הוא החליט להפעיל את המחשב שלו איתה.

נ.ב.

אני מבקש לקרא את כל ההודעה שלי ואז לצטט ולהגיב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למעשה... אם היו מאריכים את הארכיטקטורה הנוכחית של האת'לון ל 20 שלבים אני יכול להבטיח לך שהוא היה מבצע בצורה די גרועה

בהשוואה לאותה מהירות שעון עם מעבדי פנטיום 4.

במעבד הפנטיום 4 יש כמה פיצרים ארכיטקטורים שעושים שהפגיעה מ 20 השלבים תיהיה פחות משמעותית.

א. BPU (Brench Predection Unit - של אניטל עדיף על זה שיש במעבדי כתוצאה מכך המעבד יכול לנחש טוב יותר לאיזה חלק בפייפלין פקודות הולכת והאם הם מתבצעות בכלל (משפטי תנאי)...

ב. לפנטיום 4 יש Cache נוסף בגודל 12KB אשר זוכר את הפקודות אחרי שעברו את השלב בפייפלין אשר בו הם עברו Decode להמשך הפעולה... ככה שאם לאחר תהליך ה Decode פקודה נאבדת בפייפלין וצריכה להתבצע שוב היא יכולה להישלף משם...

ג. Repid Execution Unit כל מרכיבים ה ALU (Arithmtic Logic Unit פועלים בקצב כפול ממהירות השעון של המעבד (עדיין הביצועים שלהם גרועים משל האת'לון - כי הם בטח סופר לא יעילים וסופר מהירים).

יש עוד כמה דברים... אבל לא זוכר בדיוק.

מה קרה שכחת את דף ההסבר של "מדוע לקנות מעבד של אינטל", שלמדת בע"פ אתמול?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אמרתי שההודעה שלי תופסת חשיבות... רק התמרדתי על כך שאתלון אמר שזו תעודת עניות לפנטיום 4 שמנצח אותו מעבד ב 500 מגה הרץ פחות...

זה כמו שאני יגיד שזה בושה שהאתלון לא יכול להגיע ל 2.2GHZ היום... זה פשוט אידיוטי להגיד דבר כזה

עכשיו אתה מתחיל להסתובב סביב הזנב של עצמך כי אין לך לאן ללכת.

אין בכך שום דבר אידיוטי, כי זה מראה שאינטל לא מסוגלת לעשות שום דבר בתחום המעבדים, למעט מעבדים עם מהירות שעון גבוהה, שהארכיטקטורה שלהם לא מיועד בשביל לעשות מעבדים יותר יעלים, אלא כדי לעשות מעבדים שיראו יותר מהירים כדי שהקונה הממוצע יקנה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מעניין אף אחד איזה מהירות ניצחה את איזה מהירות (MHZ , CACHE )היקר שמבחינת ביצועים כרגע יש מעבד יקר אבל יותר חזק מכל המעבדים האחרים....המחיר זה דבר אחר.....!

[glow=red, 2, 300]כרגע הפנטיום 4 המהיר ביותר יותר מהיר מאטלון המהיר ביותר[/glow]

ולא אכפת לי עם מחר איזה חברה ישראלית תפתח מעבד פי 3 יותר מהיר מהמעבד המהיר ביותר בשוק ... יש מעבד חזק וצריך להודות בזה

ומה זה משנה שהמעבד של ממש לא טוב בארכטיקטורה(למרות שאני לא ממש מסקים) ומאוד יקר... הוא נותן ביצועים טובים יותר וזהו זה..

ותפסיקו עם הדעות הקדומות אל ... הם רוצים מחיר אז זה הבעייה שלך לקנות או לא לקנות שלא כמו BILLY BOY.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מעניין אף אחד איזה מהירות ניצחה את איזה מהירות (MHZ , CACHE )היקר שמבחינת ביצועים כרגע יש מעבד יקר אבל יותר חזק מכל המעבדים האחרים....המחיר זה דבר אחר.....!

[glow=red, 2, 300]כרגע הפנטיום 4 המהיר ביותר יותר מהיר מאטלון המהיר ביותר[/glow]

ולא אכפת לי עם מחר איזה חברה ישראלית תפתח מעבד פי 3 יותר מהיר מהמעבד המהיר ביותר בשוק ... יש מעבד חזק וצריך להודות בזה

ומה זה משנה שהמעבד של אינטל ממש לא טוב בארכטיקטורה(למרות שאני לא ממש מסקים) ומאוד יקר... הוא נותן ביצועים טובים יותר וזהו זה..

ותפסיקו עם הדעות הקדומות אל אינטל ... הם רוצים מחיר אז זה הבעייה שלך לקנות או לא לקנות שלא כמו BILLY BOY.....

תגיד לי אתה לא מבין שמעבד שיש לו מגה"צ יותר מהיר לא אמר שהמעבד הזה יותר חזק ממעבד במהירות נמוכה יותר. כלומר אם תוציא מעבד שמתפקד ב1800 מגה"צ הוא יהיה הרבה יותר מהיר מהנורת'ווד 2.2 ג'גיה הרץ. המשפט הזה שלי סותר בצורה הטובה ביותר את כל מה שרשמת לעיל, כי אתה כנראה רושם בלי לקרא מה שנרשם קודם ובלי לנסות להבין את הסיטואציה. שאלה לי אליך, אתה בכלל הסתכלת על הבנצ'מארקים באתר של TOM"S HARDWARE וראית את ההפרש בין שני המעבדים? מזערי! מינמאלי! כלום, 2 נקודות או מילי שניות זה שום דבר! בטח שלא במחיר המופקע שאינטל דורשת עבורו.

אני בטוח שאתה קנית את הפנטיום 4 1.5 שלך היית בטוח שהמעבד שלך הוא הכי מהיר, וזה המציאה הכי טובה שהיית יכול למצא, ואז גילית שזה לא כך, זה נראה כאילו אתה מצדיק את הNORTH WOOD של בכדי להצדיק את הסיבה שיש לך 4, ולהרגיש שיש לך משהו טוב. אנשים עדיין לא הבינו מה זה בסה"כ הNORTH WOOD

פנטיום 4 עם יותר L2 Cache, 0.13 מיקרון, ויותר מגה"צ. שום דבר מיוחד.

ואני חוזר ואמר: הוא לא יותר מהיר כמו שאתה חושב שהוא יותר מהיר מהAMD הכי מהיר, וזאת בדיוק הבעיה שלך שאתה לא קורא שום דבר וסתם כותב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתלון אתה מזלזל יותר מידי... אתה מתנהג פחות טוב מהישראלי הממוצע (נקודה רגישה?) הייתי מצפה שלפחות תתיחס באוביקטיביות לטענות הארכיטקטורה שלי בלי להגיד ששלפתי את זה מאיזה דף שלמדתי בעל פה...

אתה לא תופס שהפנטיום 4 נבנה בשביל מהירות שעון? הוא נבנה ככה שבמהירויות שעון שהוא יגיע אילהם אפילו עם ה IPC שלו נמוך הוא

עדיין יוכל להתחרות... וזה בדיוק מה שהוא עושה - מתחרה בעזרת היכולת להגיע למהירויות שעון גבוהות.

אתה לא אמרת דבר אחד שמוכיח את דברי אחרת.

העובדה הנשארת היא, שאינטל אולי מבססים את השיווק על בורטאליות ומהירות המעבד נראית לך ברוטאלית, אך בכל הקשור למעבדים לא יכלה להגיע לאותם מהירויות שעון (ברוטאליות לא מספיקה?) כמו של הפנטיום 4 - בכך הפנטיום 4 פשוט יותר טוב. ולכן זה יהיה טיפשי לחלוטין להשוואת את המעבדים על בסיס של מהירות שעון.

משוואת הביצעוים הולכת ככה:

IPC * Clock Speed = Preformance

אז אתלון יותר חזק בצד של IPC

ופנטיום 4 יותר חזק בצד של Clock Speed

אם הפנטיום 4 האחרון של אינטל מצליח להתעלות על האתלון האחרון - זה בגלל שהוא באמת חזק ב Clock Speed ו לא יכולה

להגיעה לאותה רמה מבחינת מהירות שעון.

ולכן אין בכלל להתיחס למהירות שעון - פשוט תתיחס לשתי נתונים שההשוואה היחידה ביניהם על בסיס ביצועים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. הניצחון האמיתי של חברה זה בכך שהיא מגדילה את הרווחים שלה

ב.נצחון של חברה היא בכך שהיא מגדילה את נתח השוק שלה, וכמו שזה נראה עכשיו היא החברה שמדווחת על גידולים בנתח השוק שהיא תופסת.

ג. חברה, שבאמת נחשבת למנצחת, הצליחה להעלות את ערך המנייה שלה

א.מבחן הרווחים-

לתשעה חודשים שהסתיימו ביום 30 בספטמבר 2001, מדווחת על הפסד של 187 מיליון דולר ( בתקופה המקבילה שנה קודמת דווח על רווח של 408 מיליון דולר).

לתשעה חודשים שהסתיימו ביום 30 בספטמבר 2001 מדווחת על רווח של 106 מיליון דולר ( בתקופה המקבילה שנה קודמת דווח על רווח של כ-2.5 מיליארד דולר).

ב. מבחן נתח השוק-

לתשעה חודשים שהסתיימו ביום 30 בספטמבר 2001, מדווחת על הכנסות של 766 מיליון דולר ( בתקופה המקבילה שנה קודמת דווח על הכנסות של 1206 מיליון דולר), ירידה של 36%.

לתשעה חודשים שהסתיימו ביום 30 בספטמבר 2001 מדווחת על הכנסות של כ-6.5 מיליארד דולר( בתקופה המקבילה שנה קודמת דווח על הכנסות של כ-8.7מיליארד דולר), ירידה של 25%.

ג.מבחן מחיר המניה-

z?s=amd&c=INTC&a=v&p=s&t=1y&l=on&z=m&q=l

אם נסכם:

א.לעומת הפסדי עתק בAMD חברת מדווחת על איזון(רווח "סימלי"). 1 :0 לטובת INTEL

ב.AMD מדווחת על ירידה של 36% בהכנסות לעומתה מדווחת רק על ירידה של 25% , 0:2 לטובת INTEL .

ג. מבחינת מחיר המניה 2 המניות הציגו תשואה קרובה ל-0% במהלך השנה האחרונה.

כמו שזה נראה כרגע INTEL :'(מנצחת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההכנסות של חברה הם לא מדד לנתח שוק

כיוון שAMD מוכרת מעבדים בהרבה יותר זול משנה שעברה...

נתח השוק של גדל ב 40 אחוז במהלך השנה... ועכשיו בוא 27% משוק המעבדים העולמי...

מבחינת המניות - המניה של זינקה לאיזור ה 20 דולר אחרי הרבה זמן באיזור ה 15...

ואם לא שמת לב הריווחיות של ירדה ב 2.5 מיליארד דולאר! זה נפילה רצינית!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההכנסות של חברה הם לא מדד לנתח שוק

כיוון שAMD מוכרת מעבדים בהרבה יותר זול משנה שעברה...

נתח השוק של גדל ב 40 אחוז במהלך השנה... ועכשיו בוא 27% משוק המעבדים העולמי...

בעיקרון אתה צודק חשוב גם תמהיל המוצרים הנמכרים, אבל כשצרוף של 2 חברות=100% שוק אזי מדד ההכנסות הוא קירוב לא רע לנתח שוק.והעליה של בנתח השוק היא נתון יחצני מהתקופה האחרונה , נחכה לפירסום הדוחות הכספיים ואז נדע באמת מה קרה לנתח השוק.

מבחינת המניות - המניה של זינקה לאיזור ה 20 דולר אחרי הרבה זמן באיזור ה 15...

את אותו משקיע שהחזיק את המניה כל השנה (בדרך כלל משקיע "מוסדי"-קופת פנסיה, קופת גמל, קרן נאמנות) לא כל כך מעניינות קפיצות קצרות מועד בשערי המניה, המשקיע רוצה תשואה נאה ולאורך זמן.

ואם לא שמת לב הריווחיות של אינטל ירדה ב 2.5 מיליארד דולאר! זה נפילה רצינית!

AMD דיווחה על הפסד בגובה 20% מההכנסות, אם היתה מגיעה ל"הישג" כזה היא היתה מדווחת על הפסד של כ-1.2 מיליארד דולר!!!.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתלון אתה מזלזל יותר מידי... אתה מתנהג פחות טוב מהישראלי הממוצע (נקודה רגישה?) הייתי מצפה שלפחות תתיחס באוביקטיביות לטענות הארכיטקטורה שלי בלי להגיד ששלפתי את זה מאיזה דף שלמדתי בעל פה...

אתה לא תופס שהפנטיום 4 נבנה בשביל מהירות שעון? הוא נבנה ככה שבמהירויות שעון שהוא יגיע אילהם אפילו עם ה IPC שלו נמוך הוא

עדיין יוכל להתחרות... וזה בדיוק מה שהוא עושה - מתחרה בעזרת היכולת להגיע למהירויות שעון גבוהות.

אתה לא אמרת דבר אחד שמוכיח את דברי אחרת.

העובדה הנשארת היא, שאינטל אולי מבססים את השיווק על בורטאליות ומהירות המעבד נראית לך ברוטאלית, אך בכל הקשור למעבדים לא יכלה להגיע לאותם מהירויות שעון (ברוטאליות לא מספיקה?) כמו של הפנטיום 4 - בכך הפנטיום 4 פשוט יותר טוב. ולכן זה יהיה טיפשי לחלוטין להשוואת את המעבדים על בסיס של מהירות שעון.

משוואת הביצעוים הולכת ככה:

IPC * Clock Speed = Preformance

אז אתלון יותר חזק בצד של IPC

ופנטיום 4 יותר חזק בצד של Clock Speed

אם הפנטיום 4 האחרון של אינטל מצליח להתעלות על האתלון האחרון - זה בגלל שהוא באמת חזק ב Clock Speed ו לא יכולה

להגיעה לאותה רמה מבחינת מהירות שעון.

ולכן אין בכלל להתיחס למהירות שעון - פשוט תתיחס לשתי מעבדים נתונים שההשוואה היחידה ביניהם על בסיס ביצועים.

דיברי חוכמה!

ואטלון .... אני התכוונתי למה שהכי מהיר לרגע זה ולא אמרתי שום דבר אל למה ואיך וכאשר הוא מהיר....לא אכפת לי עם בנוי לא מסיליקון אלא מזהב או שP4 בנוי מחרא .. וגם לא מעניין הארכטיקטורה והמחיר ... אני מדבר אל המעבד שכרגע הוא הכי מהיר בשוק - 4 NORTHWOOD 2.2GHZ

ועזוב אותך מתירוצים שלאינטל יש יתרון בCLOCK ושאינטל יותר מדי יקרים ואולי לא משתלמים מבחימת מחיר\מוצר....ממש לא מעניין אותי..זה יותר חזק .. נקודה .. אתה מסקים איתי ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...