שביתת הסטודנטים 2.0 - עמוד 12 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שביתת הסטודנטים 2.0


IG

Recommended Posts

נראה מוכר מאיפשהו ::)

הגזמת... רוב הסטודנטים מבינים במה מדובר ומעורבים במה שקורה... רק סתכל על כל הכנסים והישיבות של האגודות שממלאים אולמות. ואל תשכח את ההפגנות וכו'...

זה לא שמעורב פה איזה מידע מודיעיני סודי או החלטות פוליטיות עם מניעים ניסתרים... אנחנו מקבלים מינימום פעם בשבוע מייל עם עידכון על המצב, ורוב הסטודנטים שאני מכיר בודקים את המיילים שלהם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 285
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

האם אתה יודע מהי התוכנית האוסטרלית? האם קראת את פרוטוקולי ועדת החינוך של הכנסת שם סיפרה יולי תמיר את דעותיה? האם אתה יודע מה אפשר או אי אפשר להשיג במשא ומתן? האם אתה לוקח אחריות רק עליך או על כל הסטודנטים בכל הסמסטרים וגם על אלו שעתידים לבוא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם אתה יודע מהי התוכנית האוסטרלית?

האם קראת את פרוטוקולי ועדת החינוך של הכנסת שם סיפרה יולי תמיר את דעותיה?

האם אתה יודע מה אפשר או אי אפשר להשיג במשא ומתן?

האם אתה לוקח אחריות רק עליך או על כל הסטודנטים בכל הסמסטרים וגם על אלו שעתידים לבוא?

-כן (עוד לפני הלינק של דן)

-לא, אבל קראתי את ה"תקציר" שהציגה האגודה, שכולל שאיפה להגדלת השכ"ל, יותר כסף למרצים (בהתאם למקצוע שלהם), אבל בתאכלס פחות כסף (ממשלתי) למחקר

-אני מניח שלפחות אפשר להשאיר על כנו את המצב הקיים. ואני ממש לא חושב שנשיג את כל המטרות שמדברים עליהן, אבל לפחות משהו שימנע צימצום של מספר הסטודנטים ויעודד מחקר בארץ זה כבר יהיה הישג. נכון להיום תקציב המחקר פשוט עלוב... במעבדות (קורסי מעבדה... לא פרוייקטי מחקר וכו') אנחנו לומדים על ציוד של לפני 30 שנה, שבמקרה הטוב לא יראה מגוכח בעייני אנשים שעובדים בתחום (לא מקבלים את הידע והניסיון שאנחנו אמורים לקבל..)

-מה הכוונה?

השביתה לא תשנה משהו שקשור אלי (אולי זה ישפיע על התואר השני שלי...) זה משהו שהוא בעיקר בשביל העתיד (ואני מודע לזה שזה נשמע פלצני :P).

לאנשים מהפריפריה גם ככה קשה להתקבל לאוניברסיטאות בגלל מורים ברמה יחסית נמוכה ו(חוסר)השקעה של בתי הספר והמועצות המקומיות בחינוך.

ובד"כ משכורות של אנשים מהפריפריה הן ממש לא כמו בחברות ההייטק שנמצאות במרכז... שלא לדבר על זה שלחיילים משוחררים (ובכלל לעתודאים) זה בד"כ בעייתי למצוא עבודה עם שכר מספיק גבוהה כדי לחסוך ללימודים.

יהייה באמת חבל לראות עוד משהו הולך ככה לעזאזל במידנה הזו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התוכנית האוסטרלית היא אינה מה שדן הביא אליו לינק פה.

היא בכלל מדברת במקור על זה שאתה, בזמן הלימודים, לא תשלם שקל על השכלה ולא תהיה צריך לקחת שום הלאווה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התוכנית האוסטראלית זה לא שכר דיפרנציאלי\ תשלום כתלות במקצוע?

בכול אופן, הקטע של לשלם על הלימודים אחרי שמתקבלים לעבודה במקצוע מוזכר גם בכתבה (וזה אחד הדברים שידעתי על התוכנית בלי הכתבה)... לי הייה רק חדש הקטע שגורמים מסחריים אמורים להיות שותפים בכירים במימון השוטף של המוסדות...

עדיין זה יפגע בצורה קשה במחקר ועכשו אני לא זוכר את הסיבות לזה שלשלם על הלימודים אחרי הלימודים יהייה לא טוב, אבל אני מניח שיש כאלה (עסוק מידי עכשו...לא יכול לחפש)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאני הבנתי, התוכנית האוסטרלית המקורית, זו שלא ממומשת בשום מקום בעולם, מדברת על זה שלא תשלם על הלימודים כלל, לא תיקח הלוואות ובכלל לא יהיה לך קשר למחלקת חשבונות סטודנטים באוניברסיטה (או איך שלא קוראים לזה אצלכם שם בנגב חובב הגמלים).

התקבלת לחוג שלך באוניברסיטה - סבבה, אתה מספיק חכם, בוא תתחיל ללמוד בלי בכלל לפתוח את הארנק.

סיימת ללמוד - יפה, ברכות וכל הכבוד. מספר תעודת הזהות שלך מסומן במשרד האוצר כאחד שלמד, וכאשר תעבוד ותתחיל להרוויח מעל השכר הממוצע במשק (או החציון, הם מתווכחים מה יותר טוב), יתחיל לרדת לך אוטומטית מהמשכורת אחוז מסויים - מס השכלה אם תרצה. השכר ההממוצע הוא 7,400? הרווחת 9,600 תשלם 600 שקל על הלימודים החודש (סתם אני זורק מספרים, כן?), הרווחת 11,400, תשלם 1,100 על הלימודים החודש וכו'. היופי הוא כמובן שאם הרווחת 6,500, אתה לא תשלם על הלימודים, ואם כל החיים תרוויח ככה לא עלינו - לא תשלם על הלימודים אף פעם ולמדת בחינם.

אין כאן הלוואה שצריך להחזיר אלא זה שקוף, כמו מס הכנסה - מנוכה לך במקור מהתלוש לפי הת.ז. שלך.

כאן נכנס האלמנט הדיפרנציאלי - בגלל שזה באחוזים לפי ההכנסה, ובגלל שזה לא "תגיע לשלם 50,000 ואז זה נגמר", ובגלל שיש כאלו שאף פעם לא ישלמו על הלימודים, זה כמו קיבוץ - החזקים מממנים את החלשים, ואתה בתור מהנדס מצליח תשלם על השכר לימוד גם של מורה, פסיכולוג בשרות הציבורי ורופא מתמחה מתחיל, אבל רק אם תגיע לרמת הכנסה מסויימת - סוציאליזם במיטבו. אז אומנם יש כאלו שלא נראה להם הרעיון שהם צריכים לממן אחרים, אבל חלק גדול מהסטודנטים שאני מכיר יסכימו לשלם גם 200,000 שקל לאורך החיים שלהם שכר לימוד - אם תבטיח להם שזה בתנאי שיהיה להם את ה-200K האלו וזה יהיה רק בתלות במשכורת שלהם בסכומים גדולים.

אתה מכיר מישהו שמתנגד לרעיון כזה?

הוא נשמע מצויין. אז למה אתה לא שומע עליו?

מה בעצם הרעיון פה? הרעיון הוא להגיע למצב מתמיד בו המדינה לא צריכה למממן את ההשכלה הגבוה. כמו בקרנות פנסיה, הרעיון הוא שיום יבוא, וכשאתה תשלם, אתה לא תשלם על הלימודים שלך, אלא המדינה תגבה את הכסף הזה ממך ותעביר אותו ישירות לאוניברסיטאות - ואז הגעת ליום הנפלא שאין יותר צורך להשקיע באוניברסיטאות, כי הדור הקודם מממן את הדור הנוכחי.

וכאן מתחילות הבעיות, נגמרת התיאוריה ומתחילה הפרקטיקה...

כמו בכל קרן פנסיה, מה קורה כאשר פתאום יש יותר מידי סטודנטים ופחות מידי בוגרים? מה קורה כאשר השכר נשחק וכולם משלמים פחות אבל האוניברסיטה לא מתייעלת ואין כסף? מה קורה כשנכנס פחות ממה שיוצא?

הרי ברור שכשיהיו עודפים אף דיקן לא יאגור אותם - תמיד יהיה על מה לבזבז, וכשיהיה חוסר האוצר יהיה צריך להשלים - והוא לא מוכן שזה יקרה.

אבל הבעיה היותר חמורה היא אחרת - מה קורה עם הדור הראשון? ב-10 שנים הראשונות יהיו סטודנטים, אבל לא יהיו בוגרים שמשלמים מס השכלה...

אז לפני שהמדינה יכולה לא להיות צריכה לשלם כלום על השכלה, בתיאוריה היא צריכה להעמיד את כל התקציב ל-7-15 שנה - כמה עשרות מיליארדים. השקעה טובה לעתיד אתה תגיד, אבל פקידי האוצר לא מוכנים לשמוע על הרעיון הזה בכלל.

אז מקימים את ועדת שוחט - אומרים לה שאנחנו רוצים את התוכנית האוסטרלית, אבל לא יכולים - שתמצא מה אפשר לעשות דומה.

ואז עולות הצעות על שכ"ל דיפרנציאלי, על הלוואות מהבנקים שצריך להחזיר רק אחרי שמסיימים (אבל מי אתה מכיר מהפריפרייה מוכן לקחת הלוואה מבנק על 200,000 שקל כשהוא בן 21? ואז הגעת למצב שרק בעלי אמצעים יכולים למשל ללמוד הנדסה) ותגמול למרצים לפי הישגים. ממש יופי.

ויכול להיות שכל מה שכתבתי זה שטויות - זה מה שאני שאבתי מבליל של , תקשורת, קריאה סלקטיבית שלי של מקורות, שיחות סלון עם חברים ומידע מאנשי אגודת הסטודנטים. אני לא מוכן להגיד שאני חשבתי ושקלתי על הכל, אני לא מוכן לקחת החלטה שתשפיע לא רק עלי ואני לא רוצה לקחת אפילו החלטה שתשפיע עלי כי אני לא יודע אם היא הנכונה. אני רוצה לסמוך על הנציגים שלי, שלא יהיו פופוליסטיים, שישבו, יחשבו, ישקלו טוב טוב, ישימו את הכל בטבלה של יתרונות/חסרונות ובעד/נגד, ידונו שוב ושוב (ושוב) ויגיעו למה שנראה להם נכון - אני אגבה אותם. אבל שלא יפתחו סקר, שכל מיני אידיוטים כמוני יצביעו בו, וזה מה שיקבע איך לנהל את המאבק (שכולנו מסכימים שהוא צודק) - זו בריחה מאחריות וזה לחטוא לתפקיד שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד דבר זה שאם הלמודים יהיו חינם מן הסתם אחוז הפונים להשכלה יגדל משמעותית , תנאי הקבלה לאווניברסיטה יגדלו גם בהתאם ,

האם הרעיון הוא שגם במכללות זה יהיה בחינם ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מור, הבנתי מה אתה אומר ואני מסכים איתך ( :o) לחלוטין, רק בעייה שמנהיגי האגודה לא בדיוק איכפת להם (לחלקם) מה יהייה פה עוד 10 שנים ולא בא להם להפסיד מצביעים פוטנציאליים, אז הם עושים מה את מה שזוכה להכי הרבה תגובות חיוביות מצד הסטודנטים, ולא כל כך שואפים לדבר עם האוצר...

מצד שני האוצר לא מוכן לקחת את הסטודנטים ברצינות ולהציע פיתרון ריאלי- כי לא בא להם להישאר במשרד אחרי 5...

בעייה :-\

הצדדים לא רוצים לדבר והסטודנטים נדפקים באמצע...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שקורע את התחת במדמ"ח יצטרך לממן את הלועסי דשא בכול פקולטות הדשא ???? חוצפה !!!!!11

זה מה שנקרא סולידריות חברתית נדמה לי... לדאוג גם ללועסי הדשא של מדעי החיים, כי בתאכלס בלי מדעי הרוח אין למערכת ההשכלה הגבוהה השכלה קיומית וחבל שאתה מזלזל בכל מי שהתואר שלו לא מצריך אינטגרלים והתמרות פורייה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא שמזלזלים בחומר הלימוד... מזלזלים ב(חוסר) ההשקעה שנדרשת כדי לקבל את התואר... לזכור ספרים בעל פה כדי לדעת לדקלם אותם ולהשמע חכמים וכאלה לא נקרא ללמוד...

עריכה: ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מור, הבנתי מה אתה אומר ואני מסכים איתך ( :o) לחלוטין, רק בעייה שמנהיגי האגודה לא בדיוק איכפת להם (לחלקם) מה יהייה פה עוד 10 שנים ולא בא להם להפסיד מצביעים פוטנציאליים, אז הם עושים מה את מה שזוכה להכי הרבה תגובות חיוביות מצד הסטודנטים, ולא כל כך שואפים לדבר עם האוצר...

מצד שני האוצר לא מוכן לקחת את הסטודנטים ברצינות ולהציע פיתרון ריאלי- כי לא בא להם להישאר במשרד אחרי 5...

בעייה :-\

הצדדים לא רוצים לדבר והסטודנטים נדפקים באמצע...

נראה לי שינית את דעתך מקצה לקצה. אז אתה מסכים שאתה לא יודע כלום, בדיוק כמוני, ושלהגיד הרוב קובע זה מטומטם, כי הרוב לא רוצה לחשוב, לא רוצה לחקור, לא רוצה לקיים דיון מעמיק - הוא בטוח שהוא יודע וזהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי שינית את דעתך מקצה לקצה. אז אתה מסכים שאתה לא יודע כלום, בדיוק כמוני, ושלהגיד הרוב קובע זה מטומטם, כי הרוב לא רוצה לחשוב, לא רוצה לחקור, לא רוצה לקיים דיון מעמיק - הוא בטוח שהוא יודע וזהו.

לא שיניתי את דעתי :nixweiss:

הרוב עדיין קובע ע"י הרעש שהראשים מקשיבים לו...

...אז הם עושים מה את מה שזוכה להכי הרבה תגובות חיוביות מצד הסטודנטים, ולא כל כך שואפים לדבר עם האוצר...

מי שמך?

מי מה :s05:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...