עבור לתוכן

כל מי שהתאכזב מ-SupremeCommander *כנסו*!!!

Featured Replies

פורסם

אני כמו רבים גם התאכזבתי מהדמו, מהמצלמה המעצבנת, מהבנייה האיטית של היחידות שהורגים תוך שנייה, מזה שהמשחק עובד גרוע בלי שום סיבה נראית לעין, ומרמת הקושי הכללית של המשחק, אחרי שעברתי את המשימה הראשונה בדמו (אחרי שעתיים של משחק) לא תרחטי אפילו לנסות את השלב השני ופשוט עזבתי את המשחק באכזבה

אחרי יומיים קראתי במקרה נושא שמישהו פתח ב-gamespot על המשחק ואמר לתת לו עוד צ'אנס ושאחרי שלומדים איך לשחק זה הרבה יותר כיף

החלתתי לעשות את זה למרות שלא באמת חשבתי שזה ישנה את דעתי

שיחקתי מחדש בשלב הראשון של הדמו הפעם במקום לבנות 4 וחצי תחנות כוח ומפעל אחד בניתי תחנת MASS בכל מקום שאני יכול ומספיק תחנות כח שתמיד אהיה לי מעל 0, בניתי 4 מפעלי אדמה על 2 engineer על כל אחת והוצאתי צבא של 70 בוטים 120 עכבישים ובערך 30 יחידות נגד אוויר בעניין של אולי 3-4 דקות

בסוף המשימה עשיתי העברה אוטומטית של כל היחידות שיוצאות ממפעל בtransports עם פקודת FERRY עם מסלול שלקח לי 5 שניות לבנות (אחרי שהבנתי איך עושים את זה) וטחנתי לאוייב את הצורה במשחק שנמשך לא יותר מחצי שעה

עכשיו פתאום המשחק הפך מקשה בצורה לא הגיונית למאוד קל. עכשיו נכון שיש עדיין 2 בעיות לא פתורות אחד זה שהאוייב עדיין יושב בבסיס ולא עושה כלום ושהמשחק מקרטע, ואז עברתי לשלב השני שמשום מה עבד הרבה יותר טוב וחלק מהשלב הראשון למרות שהיו לי ולאוייב הרבה יותר יחידות, ובשלב הזה המחשב גם מתקיף באדמה בים ובאוויר עמנם זה התקפות קלות שקל להדוף עם מבנים הגנתיים (אני מניח שזה בגלל שאלה השלבים הממש ראשונים של המשחק)

לגבי המצלמה הבנתי שבמשחק המלא היא תהיה הרבה יותר חופשית ואפשר אהיה להסתכל מכל זווית

נתתי צאנס שני למשחק ועכשיו אני יכול להגיד שכל הדברים הרעים שיכולתי להגיד בהתחלה נעלמו ועכשיו אני הרבה יותר מצפה המלא לצאת

אז אם אתם באמת אוהבים אסטרטגיה תתנו למשחק עוד צ'אנס אולי הוא יפתיע גם אתכם ;)

  • תגובות 36
  • צפיות 2.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

לכל מה שאתה אומר גם אני התייחסתי באותו הדיון הקודם ואלו לא היו הדברים שהפריעו לי (כלומר ראיתי, כמו שאתה ראית, שצריך לדעת מה לבנות ואיך ואז המשחק מהנה בהרבה). מה שהפריע לי זאת המצלמה, אבל הבעיה העיקרית בדמו היא שהוא נטול אווירה, נטול "נשמה", ושבאמת השלב הראשון כבד במיוחד.

דבר נוסף שהפריע הוא, כשאתה פוקד על יחידות קרקע וים לתקוף, הן יתקפו בצורה עיוורת, כלומר ירוצו ליעדים שנקבעו להן לפי המסלול שקבעת, וביעד הסופי פשוט יעצרו ויעמדו במקום (והכל תוך כדי תקיפה, שזה טוב). אני ציפיתי שכשהיחידות יגיעו ליעד הן לא פשוט יעמדו שם אלא ימשיכו לתמרן, תוך שליטה בנקודה שנקבעה, כך הקרב יהיה יותר "חגיגה" (כמו קרבות המטוסים), ושלא יהיו sitting ducks ברגע שהם מגיעים ליעד ועדיין במהלך קרב.

לגבי ה AI, בהתחלה חשבתי שהוא ירוד מאוד, אבל רציתי בכוונה במצב Skirmish לראות מה המחשב עושה ב Tech מתקדם, והופתעתי לטובה ולרעה.

ההפתעה לרעה:

- המחשב לא טורח לבנות מספיק יחידות כדי לחסל אותי, למרות שהוא יודע בדיוק איפה הבסיס שלי וה Commander שלי נמצאים. הוא פשוט ממשיך לנהל את הבסיס שלו כאילו הוא ב sandbox, והסיבה היחידה שהוא נלחם בי היא כדי להשתלט על מצבורי ה Mass שבאיזור שלי. כלומר, אין לו עניין לחסל אותי בכלל.

ההפתעה לטובה - ב Tech 2 ומעלה המחשב תוקף בכוחות קטנים (במקרים הנדירים שהוא בכלל תוקף), אבל עושה זאת יפה מאוד, בשילוב של התקפות מהים ומהקרקע, ודווקא היו לו כמה מהלכים יפים מאוד. אבל עדיין זה לא ניכר בדמו, שם כל מה שהמחשב עושה מתוכנן ע"י האירועים בשלב בלי טיפת יצירתיות מצד ה AI.

אבל הנה חדשות טובות - מסתבר שהמצלמה באמת הרבה יותר חופשית, וניתן לשלוט בה עם העכבר: החזק את מקש רווח לחוץ, תוך כדי כך לחץ פעם אחת על החלצן האמצעי של העכבר. כעת, כשתזיז את העכבר (עדיין עם מקש הרווח לחוץ), אתה בעצם תזיז את המצלמה ותשלוט בה בערך כמו במשחק FPS :xyxthumbs:

אם זה לא עובד, תנסה לגלול קצת את הלחצן האמצעי ואז להזיז את העכבר.

יש בכך עדיין דבר מעצבן, והוא שהמצלמה לא נשארת באותו מצב. ברגע שתעזוב את מקש הרווח, המצלמה תחזור למצב הקודם שלה. (הבנתי שבבטא היה מוד שמבטל את החזרה הלא רצויה של המצלמה למצבה הקודם. אני בטוח שלמשחק המלא יהיו הרבה מאוד מודים שישפרו דברים רבים.)

פורסם

לא ההייתי אומר שזה משחק השנה אבל גם לא הייתי אומר שזה גרוע כלכך....

במילים פשוטות: "משחק נחמד"

פורסם

ייתכן שאכן אחרי השקעה של יותר שעות בלמידת רזי השליטה והבנה שלו אפשר להפיק ממנו יותר הנאה..

אבל, כמו שאמר SerpentMage , המשחק מרגיש נטול אוירה ונשמה.. תפל מידי..

לא מורגש כאילו יש ליחידות שלי יותר מידי ערך.. אני בונה אותן , שולח אותן ורואה איך הם מתפוצצים שם כמו זבובים עד שבסוף הם מכניעים את האויב..

לעומת זאת, קח את המשחק COH בו יש תחושה (ולא רק תחושה..) שלכל יחידה יש ערך רב.. לכל טנק שם יש משמעות של לנצח או להפסיד במערכה ולכל MG42 שיושב באיזה חלון ומרסס אותך יש חשיבות עצומה שדורשת ממך לשנות את האסטרטגיה שלך לאותה נקודה ולהגיע לשם עם כלי משוריין או משהו יצירתי אחר, לפתור את האיום ולהתקדם הלאה.. זה מגיע לפעמים למצבים שכשאני מאבד טנק עם נסיון והרבה עיטורים לאיזה תותח 88 אני מרגיש צביטה בלב ומרגיש כאילו אכזתי את החבר'ה שם בטנק כששלחתי אותם לכזאת משימת התאבדות חסרת הגיון..

בSUPREME COMMANDER ניסו לדחוף המון יחידות ביחד עם המון שטח מפה ועם כל מיני יחידות חדשניות ושונות ובנוסף, שלושה צדדים הנלחמים זה בזה..

הרגשה של כאילו דחפו לי המון בשר בלאפה רק שאין ממש לבשר טעם..

אז, תודה ל SUPREME COMMANDER אבל עליי המשחק ממש לא עשה רושם..

פורסם

^^

מה שאתה אומר נכון מאוד, אבל התחושה ההמונית הזו של היחידות זה בדיוק מה שאני, כחובב RTS, מרגיש שהיה חסר לי כ"כ הרבה זמן (שנים!!). רוב משחקי ה RTS כיום (ובעבר) הם בקנה מידה קטן יחסית (אפילו משחקי Warhammer לא בקנה מידה גדול מספיק לטעמי), ומאז Rome TW הרגשתי הרבה יותר צמא לקרבות אפיים ועצומים. ויש לדעתי קרבה מיוחדת למציאות בכך שכל יחידה היא כמו זבוב מ 2 סיבות: סיבה ראשונה היא שגם במלחמות גדולות במציאות כל יחידה היא גם כן "זבובית" למדי וניהול קרב בסדר גודל כזה הוא תמיד ברמה של אוגדות וחטיבות. (במשחקי Total War למשל למעשה כל "פלוגה" היתה בעצם יחידה אחת והשליטה בה היתה כשליטה על יחידה אחת בלבד)

סיבה שנייה, שאותי היא יותר מעניינת, היא שאם אתה רוצה באמת לשמור על היחידות שלך מלהשחט (למשל במקרים שאתה מצומצם במשאבים), אתה חייב להפעיל חשיבה טקטית רצינית, כדי למנוע מהיחידות להישמד כ"כ מהר כפי שהן נוטות לעשות.

חוץ מזה לדעתי ב Tech מתקדמים יש יחידות עם השפעה עצומה וקריטית, כמו ספינות קרב גדולות (שצריך לשלוח אותן לקרב עם "פמלייה מכובדת" של משחתות וצוללות) או משגרי טילים עוצמתיים שפשוט היה לי תענוג להשתמש בהם ב Skirmish.

בקיצור, מה שאני רוצה לומר הוא שמה שאמרת לגבי ערך היחידות, מאוד מתקבל על הדעת במשחק שכזה ואפילו מתבקש - זה חלק מהעניין בקנה מידה כזה, לטוב ולרע.

לגבי האוירה:

האווירה היתה חסרה לי בעיקר בזה שהדמו לא סחף אותי, אני חושב שזה בגלל שאנחנו רגילים לכך שכמעט בכל משחק RTS כיום יש בשדה הקרב משהו שאנחנו יכולים להיקשר אליו - בין אם מדובר בדמויות של "גיבורים" שקשורות לעלילה או סתם יחידות מיוחדות עם שמות ו"אופי" (כמו הגנרלים ב Rome TW) , או במקומות מסויימים בשדה הקרב עם ערך עלילתי כלשהו (דברים שאפיינו את משחקי Warcraft לדורותיו), ובין אם מדובר בפס קול ייחודי, עיצוב שלבים מיוחד או כל היבט טכני אחר ש"סוחף" אותך פנימה - כל זה חסר מאוד בדמו (ולמרות שעדיין לא שיחקתי ב COH, אני בטוח שיש בו את כל האלמנטים האלו :)) .

פורסם

אתה יודע מה אני די מסכים איתך כשאתה מציג את זה ככה.. אולי אני פשוט לא מתאים למשחק הזה ולא ההפך..

יכול להיות שזה גדול עליי כל הבאלאגן הזה שיש בו וכל כך הרבה יחידות במכה אחת זה לא הסגנון שלי..

אבל עזוב את זה שניה.. איך לעזאזל לא שחקת עדיין ב COH ?? זה כמו שגיימר יגיד לך שהוא לא יודע מה זה מריו.. :smile1:

דחוף דחוף לשחק..

;)

פורסם

ומה גם שהעלילה מעאפנה, אני כבר לא יכול לספור כמה פעמים כבר הייתה העלילה של "חייזרים נגד אנשים, נגד גזע שהתפלג מבני האדם".

ולא רק זה, גם שהדיבוב שם צולע ברמות, ואף גרוע.

אני לא יודע איך לנסח את זה, אבל המשחק הזה ממש לא עבד עליי, הוא פשוט סתם, משחק ג'נרי כזה.

אולי זה הכרטיס מסך שלי, שבזכותו הגרפיקה על הרצפה, או שזה פשוט הטעם שלי... אבל אני יודע שבטוח את המשחק הזה אני לא אשחק (ובטוח שלא אקנה).

ורק איזה סיפור קטן, לפני כמה שנים (2002-03) כשיצא הדמו של WC3: Reign Of Chaos, שיחקתי בו (פעמיים), ויומיים או שלושה אחרי שסיימתי אותו הלכתי לחנות וקניתי אותו (פריק הרצליה).

זה לדוגמא, משחק סוחף, משחק כיפי ומהנה, ומשחק עם אווירה טובה שבאמת שווה לשחק.

פורסם

מה זה משנה.

אין כמו פריק הרצליה (אילן). :)

פורסם

רץ אצלי חלק ביותר בגראפיקה הכי גבוהה כולל פילטרים.

פשוט מדהים אך המשחק מאכזב ביותר :-\ קשה מאוד לשליטה וזה..

פורסם

מה זה משנה.

אין כמו פריק הרצליה (אילן). :)

נכון. אחלה גבר.

ד"א, נכון תמיד יש שם תמיד את הילדים הקבועים ליד עמדת ה-PS2?! איזה גדול זה...

רץ אצלי חלק ביותר בגראפיקה הכי גבוהה כולל פילטרים.

פשוט מדהים אך המשחק מאכזב ביותר :-\ קשה מאוד לשליטה וזה..

וחשבתי שזה יכול להיות בגלל הגרפיקה, הוכחת לי שלא.

וכנראה שזה ככה בכל משחק, אם הוא טוב הוא טוב, ואם לא אז לא, בלי קשר לגרפיקה.

לא ש-SupremeCommander לא טוב, הוא פשוט לא מספיק ייחודי (כמובן לדעתי, אל תקחו את זה כאילו זה תורה מסיני. יש אנשים שיחשבו שהוא מעולה).

אני אמשיך לעקוב אחריו עד שהוא ייצא ויהיו ביקורות, לכו תדעו, אולי זה רק הדמו (כי עם כל הכבוד, היו מקרים שדמואים לא טובים הרסו משחק טוב).

פורסם

אבל עזוב את זה שניה.. איך לעזאזל לא שחקת עדיין ב COH ?? זה כמו שגיימר יגיד לך שהוא לא יודע מה זה מריו.. :smile1:

דחוף דחוף לשחק..

;)

אין לי זמן לשחק במחשב :'( :'( :'( :'( :'( :'( אבל מה שבטוח הוא ש COH הוא המשחק הראשון שאני רץ לקנות ברגע שיהיה לי זמן, SupCom יכול לחכות (אני בטוח שגם המודים שיצאו ל SupCom ישפרו ויעשירו אותו מאוד)

לגבי העלילה, הדיבוב וכו', באמת נראה לא מבטיח בכלל. אין מה להשוות ל Blizzard שהם אמנים, בעיקר בכל תחום ה presentation של משחק.(ובכלל הם החברה האהובה עליי).

פורסם

אחרי ששיחקתי במשחק המלא דעתי קצת השתפרה על המשחק, אמנם עברתי רק שתי משימות עם ה UEF אבל זה מרגיש קצת יותר טוב ופחות מבולגן מהדמו,אולי בסופו של דבר אני אתרגל למשחק הזה שללא ספק הוא שונה מכל מה שהכרנו לטוב ולרע.

פורסם

Huh ??!

נסעת קדימה בזמן או משהו? :o

:)

פורסם

יש לו קליינט קוסמי של ביטורנט....

-----

אני לא יודע למה אתה אומרים שSUPCOM לא ייחודי... איפה עוד מהירות הבנייה משתנה לפי כמות החשמל והחומר שאתה משיגים?

איפה עוד יכלתם להאיץ את הבנייה במקום אחד עם הבנאי הראשי שלכם?

+

כל אלה שאמרו שהמפות משעממות... תראו כמה תמונות מגיימספוט... ותראו את היחידות הנסיוניות אתם לא טעמתם אפילו לא עשירית מהמשחק בדמו...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים