ועכשיו לחדשות העצובות שלא מפתיעות איש... - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ועכשיו לחדשות העצובות שלא מפתיעות איש...


rk666

Recommended Posts

  • תגובות 46
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הבא נחשוב גם על מעמד המורה וההיסטריה שעשו ל"זכויות התלמיד" ו"זכויות הילד". כבר כמעט לא מוציאים ילדים מופרעים מבתי ספר ולא מפרידים תלמידים עם קשיי למידה ואלו מעכבים את שאר הכיתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך שאני רואה את זזה, מהניסיון הלא רחוק שלי עם מערכת החינוך, אלו שני גורמים שחיים בנפרד ובסינרגיה בו זמנית.

הראשון והכי חשוב, חומר האדם של מערכת החינוך הוא זוועה, פשוט כך.

וזה לא ממש משכורות, משכורות היו נמוכות כשהייתי קטן והיו אז אחלא מורים, אני ראיתי את השינוי בחומר האדם עובר לי מול העניים והמשכורות נשארו אותו דבר.

ברור שאם תעלה משכרות של מורה ל30000 אלף שקל בחודש נטו, יהיה לך חופש בחירה הרבה יותר גדול של מי אתה בוחר וחומר האדם יהיה יותר טוב, אבל זה לא בהכרח הכרחי.

זה גם לא שכל המורים גרועים, לי היה מזל של המון מורים מעולים בקריירה הלימודית שלי, אולי זה בגלל האיזור בו אני גר (גבעתיים), האירוניה היא שהמורה הכי טובה שהכרתי אי פעם שעד היום אני בקשר איתה ומידי פעם יוצאים לפאבים בימי חמישי, פוטרה בקיצוץ תקציבים שהיה באותה תקופה, והמורה הכי גרועה שאי פעם הכרתי תפסה את מקומה בגלל ותק.

המערכת הפסיקה למדוד איכות לפי תוצאות, אלא לפי שחיטויות, ותק, שיקולים פוליטיים של את מי קל לפטר, ובסופו של דבר התלמידים נקלעים למשחקי כוח פטתיים של אנשים מבוגרים בגילם, אבל שגיל האישיות שלהם נמוך הרבה יותר מהתלמידים שהם מנהלים (ראה מקרה לימור לבנת הכאוב).

מספיק לחשוב לשניה, "היי! האישה הזו, לימור לבנת, היא שרת החינוך!" אני לא הייתי נותן לה לנקות לי את הבית תמורת שכר מינימום! זו פשוט מחשבה מפחידה.

השורה התחתונה, היא שלמורים אין מוטיבציה להצטיינות בשיט, ואם אחד מהם כושל בתפקידו, נסה לגעת בו - אתה מקבל שביתה בכל המערכת, לא , אתה תקוע איתו עד שהוא יוצא לפנסיה, מה לעשות, אתה "מטפח" ככה את צי המורים שלך, במשך השנים מצטברים אוכלי חינם, מופרעים ושאר עשבים שוטים שבמקום להעקר מטופחים ומספרם גדל.

מעניין למי יש לנו להודות עבור זה? אה כן, לאיש שרובנו ניסינו לבחור בו לראש ממשלה אבל התפשרנו על שר הביטחון.

הבעיה הזו, גדולה ככל שתיהיה, יכולה להפטר ע"י צעד כואב אחר פשוט - הפרתה.

אם נסתכל על מערכת החינוך של אוניברסיטאות ומכללות בעיקר, יש בהן חומר אדם מדהים, לא בגלל המשכורת הבסיסית, אלא בגלל שלמכללה יש אינטרס עצום שאין לו שני ברפרטואר שלהם, לגרום לכמה שיותר תלמידים להוציא תואר, והמוטו הזה מחלחל עד לחלקים הכי "חסרי חשיבות" של המוסד כולל המנקים של המתחם (אולי ללימור עדיין יש סיכוי).

אוניברסיטה שתוציא יותר תארים תקבל תקציבים יותר גדולים, למשכורות, למחקרים, לרווחת התלמידם.

פשוט -ועובד ללא עוררין.

הבעיה השניה היא כמובן מה שכבר כינו פה - ערסים.

לכל אחד היה אחד כזה בכיתה, קוף שלוקח את כל זמן הלימוד והאנרגיה מהמורה, אחד כזה שצריך את כל הצומי שהוא לא מקבל מההורים בבית.

אז מה לעשות, לא כולם נולדו ללמוד, אבל לא הגיוני ש60% מכיתה תכשל בגלל תלמיד אחד שלוקח את כל המשאבים המוקצבים של הכיתה.

זה עצוב, מאחר וזו לא אשמתו של ילד בגיל הזה שהוא דפוק, אלא באופן ישיר של הוריו, אבל ילד כזה צריך להוציא מהכיתה, להרחיק מבית ספר, לגרש מבית ספר, מה שצריך כדי שלא יפגע בהתקדמות של אחרים.

אז לא יהיה לך 100% הצלחה, אבל גם לא יהיה 20%.

ד"א,

בגרמניה למשל, מורה נחשב מיקצוע מכובד לא פחות משר של ממשלה, לא בגלל שמשלמים להם הרבה, אלא כי מודעים לזה שזה המקצוע הכי חשוב בציויליזציה.

פה הקונוטציה המקושרת למקצוע היא לא רחוקה מעובד זבל, ובצדק, זה פשוט מה שחומר האדם הנוכחי משדר על המיקצוע.

כמו שראש הCIA פעם אמר, "מי שנמצא פה (עובד CIA) לא נמצא בגלל הכסף, הוא גם לא נמצא בגלל התהילה - על ההצלחות שלנו לא שומעים, על הכישלונות שלנו העולם סוכל אותנו.

הוא נמצא פה מסיבה אחת - הוא אוהב את המדינה שלו ורוצה לשפר אותה".

אנחנו מזמן אבדנו כיוון, המשכורות הנמוכות נתנו לגיטימציה להוציא את כל הבררה של החומר האנושי הישראלי ללהיות מורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי, דבר ראשון, בגרמניה מורים בתיכון הם דוקטורים עם ידע מטורף (לפחות זה היה ככה פעם, לא רואה סיבה ללמה זה ישתנה).

הדבר הזה, כבוד, כולם מדברים על זה פה, אבל כמו שדיברתי היום עם חבר שחזר מיפן, כל אחד חושב שהוא מלך העולם ומצפה שיתנו כבוד של מלך בעוד שהוא לא נותן טיפת כבוד לזולת, קל וחומר למורים. ביפן, כל מנהל הוא כמו חצי אלוהים, מצד אחד זה רע, אבל מצד שני זה גורם למשמעת (אני לא הייתי רואה את עצמי נותן כזה כבוד למנהל, אבל גם עשירית מזה יספיק).

מורים, במהלך שנותי בבית הספר, רוב המורים שלי היו לא טובים, אני זוכר לטובה רק 4 מורים, 2 מורים להיסטוריה בתיכון, 1 מורה מחליף בספרות ועוד מורה מחנכת בכיתה ח', זהו, כל השאר זה המיץ של הזבל.

צריך להתייחס לזה בצורה קצת אחרת. מורה גם שהוא חרא, משקיע הרבה זמן גם מחוץ לשעות הלימודים, המוטיבציה שלו ללמד תלויה במספר דברים,

הראשון, המחוייבות שלו למקצוע, הרצון שלו ללמד.

השני השכר, להיות מורה זאת עבודה קשה

השלישי הכיתה והתלמידים.

בדבר הראשון קצת קשה לנגוע, זה רצון מבית

בדבר השני, השכר, אפשר וצריך לשפר.

בשלישי, רק את מספר התלמידים בכיתה אפשר לשנות בכיתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה שראשי מערכת החינוך צועקים שצריך לשפר את זה ע"י הגדלת התקציב ובסופו של דבר יזרק על הבירוקרטיה והשיפור יהיה זניח

צריך להרוס את מערכת החינוך ולהתחיל מההתחלה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כעיקרון די נגד כיתות הטרוגניות מבחינה התנהגותית, לא לימודית. אני חושב שצריך לשים יותר דגש על התנהגות במיוחד במעבר מ-ט' ל-י'. אם היו קובעים שלדוג', מי שיש לו ב' בהתנהגות ביותר מארבעה מקצועות, לא נכנס לכיתה עיונית, אני בטוח שהרבה היו יושבים בשקט ואולי אפילו מקשיבים מדי פעם. ערסים למיניהם שבאים לבצפר בגישה של "אני הכי טוב! אני יודע הכול!", לא מקשיבים. אז בהתחלה, הכל בסדר. אחרי זה, בחטיבת ביניים, ניהיה קצת יותר קשה אז מדי פעם יש נכשל או אפילו הרבה נכשלים. בסוף החטיבה-תחילת תיכון, הם פשוט לא מבינים כלום אז הם עושים בלגאן ומפריעים. זה פשוט הורס המון שיעורים. הקטע הוא שאפשר בקלות לראות את זה בכיתה ט'. תלמידים שמפריעים בכיתה ט', יפריעו גם בתיכון והם לא נחוצים.

אני מקווה שב-יא', יעשו אלימינציה וייעלימו את רובם (למרות שאני די בטוח שזה לא יקרה). זה לא שהם תלמידים חלשים, הם לא תלמידים.

עוד יתרון להפרשתם ממערכת החינוך הוא שיהיה הרבה יותר כבוד למורים. דבר שבשבילי הוא אלמנטרי (אני לא מדבר על מקרים שהם, לצערי, לא כ"כ יוצאי דופן, בהם המורים לא נותנים כבוד בסיסי לתלמידים) אבל בשביל ערסים ויצורים נאלחים למיניהם זה לא. כשיהיה כבוד למורים, השיעורים פשוט ילכו בכיף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה שראשי מערכת החינוך צועקים שצריך לשפר את זה ע"י הגדלת התקציב ובסופו של דבר יזרק על הבירוקרטיה והשיפור יהיה זניח

צריך להרוס את מערכת החינוך ולהתחיל מההתחלה

אבל על זה בדיוק דיבר דברת. לתת יותר כסף וכוח בבחירת המורים למנהלים. להוריד כוח מהמחוזות לבתי הספר.

הבעיה השניה היא ארגוני המורים אותם צריך לשבור - חד וחלק. לא ללכת איתם ביחד יד ביד לרפורמה - אלא לשבור. לא ילמדו פה חצי שנה, ואז יוכלו ללמוד.

היה מי שכתב פה שהבעיה היא פרץ, אבל לא. הבעיה לא בהסתדרות, לא אין קשר לארגון המורים ולהסתדרות המורים - אלא בשני הגופים האלו שכבר שכחו למה הם קיימים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השחיטות הזאת נמצאת אפילו במסגרות וקטנות מאוד

אני לומד בבית ספר שבמקור נועד לילדים עם בעיות קשב וIQ גבוהה מהממוצע

10 תלמידים בכיתה, 30 תלמידים בשכבה ומורה על כל 5 תלמידים~

המורים שם טובים מאוד לרוב

איכשהו בית הספר הזה התמלא בערסים עם הזמן

כבר לא מעיפים אנשים עם בעיות משמעת קשות מאוד

למה? בגלל שעל כל תלמיד בית הספר מרוויח בערך 18,000 שקל לשנה

למזלינו (אלה שרוצים ללמוד) הערסים לא מרבים להכנס לשיעורים ובמקום זה מבלים את זמנם עם סיגריה בפה ובכך מקטינים לאט לאט את אוכלוסיית הערסים בעולם :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צריך להפריט את מערכת החינוך, חד וחלק, זה פותר את רוב הבעיות.

ונמאס כבר לשמוע מארגון המורים, 20 שנה אני במערכת החינוך (יסודי\תיכון\אוניברסיטה) כל שנה אותו סיפור, עוד לא הייתה שנה אחת שלא הודיע באופן כמעט טיקסי שיש סיכוי שלא תפתח שנת לימודים כסידרה.

אני כמעט אף פעם לא בעד פתרונות פאשיסטים, אבל לא ייתכן שארגון של זונות אדם יחזיק מדינה שלמה בביצים.

אם צריך שישכרו את מספר דומה של מורים חדשים למספר מורים שיש כרגע, ואז בבת אחת יפטרו את כל מערכת החינוך ויעשו הצבה מחדש, אבל המצב כרגע מגוכך ואפילו לא קורה במדינת עולם שלישי.

ד"א,

אתה יודע ש18000 ש"ח זה הרבה פחות ממה שעולה להחזיק אסיר כלוא לשנה? אני מוצא את זה מאוד משעשע אם קשר ישיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להפריט את מערכת החינוך? יופי, אז הפער בין החלשים לחזקים, ובין העשירים לעניים, יגד כפליים.

אכן, עולה הרבה כסף להחזיק אסירים. לכן אני מאמינה שיש להעסיק אותם בעבודות כפיה בבתי חרושת או אתרי בניה כמו שעושים בחו"ל. מי שלא עובד, חיי בבידוד. רוצים כסף? תמסדו את הזנות - המיסוי על כל הזונות והסרסורים יכניסו הרבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיאורטית הקשר הוא שהמורים הטובים יברחו למוסדות הפרטיים ואלו יעלו יותר מדי כסף מכדי שאנשים ממעמד כלכלי נמוך יוכלו ללמוד שם.

אבל אם נחשוב לרגע, ולא נפסול את הפאשרות על הסף בהחלט יש מקום להפרטה (או לפחות לקיומה של מערכת פרטית כלשהי), צריך רק לעשות את זה בדרך חכמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא דבר רע בשום אופן, אינטרס כלכלי לגיטימי לא פחות מאשר אינטרס חברתי, הטריק הוא לדעת לאזן בין שניהם.

אני מבין שפתרון שלך לבעיות הוא לצעוק שאין פתרון, נכון? הסיבה היחידה שלא עושים דברים בדרך חכמה היא שאנשים בוכים במקום לעשות משהו בקשר לבעיות שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...