בקרוב: מאיץ חומרה לבינה מלאכותית - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בקרוב: מאיץ חומרה לבינה מלאכותית


MoRtZkInG

Recommended Posts

http://hwzone.co.il/news/1157915512/10313/

חברה סטארט-אפ ישראלית מרמת גן בשם AIseek הציגה השבוע כרטיס הרחבה למחשב המאיץ חישובי בינה מלאכותית ומוריד עומס חישובי מהמעבד הראשי (CPU). בעזרת הכרטיס החברה מנסה לפרוק משימות מן המעבד על ידי שימוש במעבד שנקרא "Intia" המפותח בחברה ויהיה לב ליבו של הכרטיס. מעבד ה-Intia אמור לקחת חלק מן הפעולות שהמעבד עושה ובכך להוריד עומס ממנו. בנוסף נאמר ע"י החברה שהמעבד הנ"ל יכול לבצע פעולות קטנות פי 100-200 מהר יותר ממעבד רגיל.

משחקים שינצלו את הכרטיס בצורה הטובה ביותר יהיו משחקי RTS (אסטרטגיה בזמן אמת), RPG (משחקי תפקידים) ו-FPS (משחקי אקשן). דוגמאות לשיפורים האפשריים בכל משחק מוצגים ב-FAQ באתר החברה. במשחקי אסטרטגיה בזמן אמת, ניתן לקבל עולמות גדולים יותר, מורכבים יותר ודינאמיים יותר, כאשר המעבד יכול לשלוט באלפי יחידות שינועו בחוכמה בכל הזמן. במשחקי תפקידים ובמשחקים המוניים הערים והנופים יכולים "לקום לתחייה", עם אלפי דמויות שפועלות באופן מלא. בעזרת הכרטיס ומעבד ה-Intia הדמויות נשארות תמיד בתנועה ובתעסוקה גם כשהמצלמה מתמקדת בהם וגם כשלא. במשחקי אקשן ומשחקי יריות, הכרטיס החדש למעשה אומר שאין יותר אויבים מטומטמים!

"החודש השקנו את האתר המספר על הפרויקט ושיחררנו את המידע הראשוני החוצה" אומר גיל אשרי, מנהל הפיתוח העסקי של AIseek ומוסיף: "את כל התשובות לכל השאלות המעניינות שיש נספק במחצית הראשונה של שנת 2007, יחד עם יציאת ערכת המפתחים (Development Kit) שלנו. כרגע אנחנו אומרים שאנחנו מפתחים מאיץ AI חומרתי - איך אנחנו עושים את זה? את זה נספר כאמור בתחילת 2007".

מידע רב לגבי הכרטיס של AIseek עדיין לא ידוע - לא על מבנהו ולא על הטכנולוגיות שלו. עם כל הכרטיסים והמאיצים שיש כיום למחשב כמו ה-PhysX, כרטיסי הקול של Creative וה-KillerNIC, זה נראה שעדיין יש כרטיסים שיכולים לשפר את חווית המשחק.

מגוון דמואים המראים את הכרטיס בפעולה ניתן לראות באתר החברה. אל תיתנו לגרפיקה הזוועתית לבלבל אתכם, כאשר הדגש הוא כמובן על מנגנון ה-AI בדמואים ולא על אפקטים ושאר פעלולי תצוגה.

http://hwzone.co.il/news/1157915512/10313/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא קשור למפתחים ככ. נראה לי שהבעייה היא הכוח עיבוד המשתנה בין מחשב למחשב. חוץ מזה, זה דווקא רעיון מעולה לדעתי. תמיד חשבתי במלא משחקים תוך כדי ששיחקתי בהם שחבל שאין יותר אוייבים ויותר חברים איתך וחבל שהם מתנהגים כמו מטומטמים...

לדעתי זאת אחת הנקודות היותר חלשות של המשחקים כיום.

חוץ מזה, נראה לי שיש לי חזון לגבי עתיד המעבד המרכזי ....

נראה לי עוד 10 שנים עם כל כרטיסי ההרחבה היעודיים האלה, שבסוף כאשר השחקן ישחק אז כל המחשב יעבוד קשה,

חוץ מהמעבד שיעשה בית זונות ;D... ישב בג'קוזי ככה עם כמה כוסיות ושמפניה :cool2: :cool2:

חחחח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נשאלת שאלה אחרת - האם זה לא מסכן את המעבד? כלומר, אינטל מרוויחים כסף משיפור מתמיד של המעבד. אם את כל העבודה הקשה יעשה מעבדים ייעודיים, אז מה נשאר למעבד המרכזי? לתאם ביניהם? את זה יכולים לעשות המעבדים החלשים של היום... אז... האם אינטל ו- יקרסו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהא, רק שצריך לשאול את זה אחרת, האם השוק יגיב לכל הדברים האלה והאם המבחנים שיעמדו בהם באמת יראו יחס יעילות/כסף יותר מהמעבדים...כי בנתיים ל AEGIE זה לא ממש עובד.... :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה טוב רק מהבחינה הזאת , שזה יתן תמריץ לפיתוח יותר חומרה יעודית למשחקים (וגם לקונסולות).

כמובן שבעולם אידיאלי המעבד היה יכול וצריך לעשות את כל החישובים המרכזיים (עם ההתקדמות ל 64bit ושימוש במעבדים מרובי ליבות ) אבל עצם העניין תלוי גם במפתחי התוכנה שנראה שיותר עדיף להם להשתמש בערכות לחומרה יעודית מובנית מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נחיה ונראה, בנתיים לחברות המעבדים יש הרבה יותר כסף מחברות הסטארט אפ הקטנות של הכרטיסים, ואם הם רוצות הן בטח יכולות לקנות אותן ולמחוק את האבולוציה מהמפה..ואם הן לא יסכימו שיקנו אותן אז עדיין מבחינת יחסי ציבור וכוח בשוק-ולא לשכוח השפעה על מאמרים באינטרנט , הם אלו שמשפיעים הכי הרבה על עיצוב השוק, בדיוק ככה ביל גייטס השתלט על השוק...אני מאחל להם בהצלחה, אני מצידי הייתי הרבה יותר שמח אם הכל היה יותר זול ואופציונאלי ולא מונופול מעצבן של כל שנה צריך לקנות מחשב חדש בשביל להריץ משחק שגם ככה לא עושה את העבודה אחרי שבוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אני אצטט את עצמי מהתגובות לידיעה החדשותית :

צריך ליצור כרטיס על כזה

מין כרטיס כזה, שיהיה סופר-כרטיס, בגודל חצי לוח אם

כרטיס שמשלב גרפיקה, פיזיקה, סאונד, .

הכל ביחד כזה

נקרא לזה "לוח אב"

יהיה אפשר להתקין אותו במקביל ללוח האם

כל ה"פינים" של לוח האב, יתחברו ל"סלוטים" (פותים?)

של לוח האם.

המעבד והזכרונות שבאמצע, יהיו הילדים.

וכולם יגורו במארז בהרצליה פיתוח, מול הים.

בשיכון למחשבים צעירים.

2. אני מאמין שבעתיד, עם ריבוי הליבות, לא יהיה צורך בכרטיס ייעודי לכל דבר, ופשוט תהיה ייעודית לכל דבר

ואפילו לא ייעודית, אלא מוקצית דינמית... מתוך מערך הליבות הקיים.

כל הכרטיסים האלה שבאמצע, הם סתם שלב ביניים מעיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נתחיל מזה שלדעתי ה-KillerNIC זה שטות.

ועכשיו לכרטיס .

כמו במקרה של AGEIA, הצורה שלדעתי הדברים יתקדמו זו הצורה של 3DFX.

אמנם אני לא כלכך בטוח שבמקרה של כרטיס ה- הדברים ילכו (א. חובת ההוכחה עוד עליהם וב. אני לא ממש חושב שיש לזה שוק, בניגוד לכרטיס הפיזיקלי), אבל אם הדברים ילכו וזה יתפוס תאוצה - בשלב מסויים זה יכנס לתוך כרטיס קיים.

ואז נראה מעבדים שיש להם רכיב למשל או כרטיסי מסך שעושים בילט-אין פיזיקה (ולא, אני לא מדבר על מה שיש כרגע ל- ול-ATI שמצריך 17 כרטיסים שונים, אלא כרטיס שעושה פיזיקה וגרפיקה ביחד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...